Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Karin

Karin

19-05-2020 om 09:22

Onderwijs per 1 september


Ad Hombre

Ad Hombre

20-05-2020 om 07:15

"God zegt dat er geen beleid is geweest om zieken de toegang tot het ziekenhuis te ontzeggen."

Ja wat zou OO saai zijn als je iemands woorden niet kon verdraaien.

ontmoedigingsbeleid

Rokers

Ik vraag me af of rokers met een rokershoest eerder de maatschappelijke druk voelden om binnen te blijven. Is daarvoor gecorrigeerd?

Sam

Sam

21-05-2020 om 10:27

Natuurlijk helpt conditie

en ik vind het echt jammer dat daar niet op wordt ingezet. (voldoende)
Dit virus legt heel pijnlijk al onze kwetsbaarheden bloot.
Bijna alleen maar welvaartsziekten geven een enorm risico op ernstige ziekten.
Als de wereld en de samenlevingen er een stuk gezonder en eerlijker uitzagen dan was corona een vrij onbeduidend virus.

Niet natuurlijk

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/120023/Eindelijk-goed-nieuws-voor-de-rokers-Nicotine-lijkt-te-beschermen-tegen-corona

Die virussen doen wat ze willen ongeacht je gezondheidsstatus.

" Eindelijk 'goed' nieuws voor de rokers: Nicotine lijkt te beschermen tegen corona
Uit een onderzoek, gepubliceerd in het Britse wetenschappelijke tijdschrift The Lancet, blijkt dat rokers minder vaak worden besmet met het coronavirus. Ben Everse, eigenaar van een tabakswinkel in Sas van Gent, viel ook al zoiets op. "De personen die ik ken die besmet waren, zijn allemaal niet-rokers.

Het was de afgelopen weken constant het gesprek van de dag in de winkel van Ben Everse. 'Waarom zijn er zo weinig rokers besmet met het coronavirus?', dacht hij. Nu blijkt dat het daadwerkelijk ook zo is, is Everse zeker niet verrast. "Ik heb ook nog nooit een griepje gehad en ik rook al sinds mijn veertiende."
Nicotinepleisters

De onderzoekers denken dat rokers minder vatbaar voor het virus zijn doordat nicotine zich hecht aan dezelfde receptoren in je neus die het virus ook nodig heeft om de cellen binnen te dringen. Ondertussen wordt er door Franse onderzoekers gekeken of nicotinepleisters beschermen tegen het oplopen van het virus."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep

"De Spaanse griep had de hoogste mortaliteit echter in de leeftijdsgroep 14- tot 21-jarigen. Na onderzoek van de longen van personen die aan de Spaanse griep zijn gestorven en in Alaska zijn begraven, is het virus nagemaakt. Hieruit bleek dat de griep vooral mensen in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar trof, die normaliter het sterkste immuunsysteem hebben. Het kan daarom zijn, dat de sterfte veroorzaakt wordt door een te sterke reactie van het immuunsysteem (cytokinestorm). "

Rokers

Ik denk niet dat rokers vanwege hun rokershoest dusdanig meer dan niet-rokers zijn thuisgebleven dat dat (een deel) van de verminderde kans op besmetting kan verklaren.

Ik denk dat één van de weinige positieve kanten van roken is dat de giftige rook die je inademt virussen en bacteriën dat het op zijn weg tegenkomt doodt. Letterlijk uitroken. Mocht je je afvragen wat de andere positieve kant van roken is: een stoelgang als een Zwitsers precisie uurwerk.

skik

Ad Hombre

Ad Hombre

21-05-2020 om 11:55

Sam

"Als de wereld en de samenlevingen er een stuk gezonder en eerlijker uitzagen dan was corona een vrij onbeduidend virus."

Ja, zo hangt iedereen zijn stokpaardjes eraan op!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.