Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Niet eens met het speciaal onderwijs


Daglichtlamp schreef op 29-04-2021 om 20:28:

[..]

Wordt er daadwerkelijk bij een vijfjarige al voorgesorteerd op een uitstroomniveau VMBO basis/kader? Speciaal onderwijs of niet, daar doen we echt iets niet goed denk ik. Dat kan niemand op deze leeftijd betrouwbaar inschatten. Dat is al lastig bij een kind in groep 8.

Ja, hier (witte school in een grote stad in Brabant) doen de kinderen het zelf onderling al. De kinderen weten onderling van elkaar wie hoge scores halen en snel iets snapt en wie niet. 

Daglichtlamp schreef op 29-04-2021 om 20:28:

[..]

Wordt er daadwerkelijk bij een vijfjarige al voorgesorteerd op een uitstroomniveau VMBO basis/kader? Speciaal onderwijs of niet, daar doen we echt iets niet goed denk ik. Dat kan niemand op deze leeftijd betrouwbaar inschatten. Dat is al lastig bij een kind in groep 8.

Op het SBO wordt er gewerkt met uitstroomprofielen. En daar geven ze ouders van 7/8-jarigen een blaadje mee met het verwachtte uitstroomprofiel. 


Toch wel handig dat ik een buurvrouw had aan wie ik moest uitleggen wat erop stond.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.