Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Niet blij met klassenindeling VO


Ysenda schreef op 13-07-2024 om 13:38:

[..]

In een havo/vwo klas wordt geen les gegeven op vwo niveau, maar lager de standaard is de havo leerling.

Bij mij op school wel. 

Nogmaals, het zijn beiden havo/vwo klassen, eentje vwo gericht met vwo boeken, de ander havo/vwo gericht met havo/vwo boeken. In beide klassen zal dezelfde richtlijn gelden dat je met gemiddeld een 6 naar havo 2 gaat en met gemiddeld en 7 of hoger naar vwo. Of iets van die strekking. Om daar nou tranen met tuiten over te huilen omdat je minder kansen krijgt.....

skik schreef op 13-07-2024 om 18:53:

Nogmaals, het zijn beiden havo/vwo klassen, eentje vwo gericht met vwo boeken, de ander havo/vwo gericht met havo/vwo boeken. In beide klassen zal dezelfde richtlijn gelden dat je met gemiddeld een 6 naar havo 2 gaat en met gemiddeld en 7 of hoger naar vwo. Of iets van die strekking. Om daar nou tranen met tuiten over te huilen omdat je minder kansen krijgt.....

Het probleem is dat we dat niet weten. Mijn indruk is dat topicstarter dat ook niet weet. Scholen moeten veel opener zijn op voorhand, zodat kinderen weten waar ze aan toe zijn.

Bij de school van mijn kinderen staat het op de website. Ik zie dat er bij de havo/atheneumbrugklas staat dat ze op vwo-niveau les krijgen, net als in de gymnasiumbrugklas, maar toch ga je.met gemiddeld een 6 in de ene klas naar 2 havo en in de andere klas naar 2 atheneum. Het ene vwo-niveau is dus het andere niet.

Valeria schreef op 13-07-2024 om 19:17:

Bij de school van mijn kinderen staat het op de website. Ik zie dat er bij de havo/atheneumbrugklas staat dat ze op vwo-niveau les krijgen, net als in de gymnasiumbrugklas, maar toch ga je.met gemiddeld een 6 in de ene klas naar 2 havo en in de andere klas naar 2 atheneum. Het ene vwo-niveau is dus het andere niet.

Dan zal waarschijnlijk les worden gegeven op vwo-niveau maar getoetst op havo-niveau. Het punt is: dat verschilt per school en de enige manier om erachter te komen hoe het op de school van je kind gaat, is door het te vragen. 

Dat zou raar zijn, hier is er namelijk de eerste 3 jaar een havo/vwo klas. Alle brugklassers volgen die klassen. Mijn zoon met een vol vwo advies zit in dezelfde klas met een jongen met een havo/vwo advies. Kan me dus niet voorstellen dat ze op havo niveau toetsen aangezien ze op vwo niveau kunnen eindigen eind 3e leerjaar. 

Decembermamma schreef op 13-07-2024 om 21:08:

Dat zou raar zijn, hier is er namelijk de eerste 3 jaar een havo/vwo klas. Alle brugklassers volgen die klassen. Mijn zoon met een vol vwo advies zit in dezelfde klas met een jongen met een havo/vwo advies. Kan me dus niet voorstellen dat ze op havo niveau toetsen aangezien ze op vwo niveau kunnen eindigen eind 3e leerjaar.

Wij kunnen niet zeggen hoe het op jullie school is, dat zou in jullie schoolgids moeten staan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.