Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
four

four

03-10-2014 om 23:20

Leerkracht discrimineert (2 havo)


Theekopje

Theekopje

09-10-2014 om 16:43

opnemen

En hoe gaat het stiekem opnemen en dan met 30-tegen-1 de leerkracht confronteren precies bijdragen aan een prettiger klimaat in de les?

Inderdaad Oei!

Erg fout advies. Dit mag bij ons op school ook absoluut niet, betekent schorsing.

Leerlingen mogen elkaar ook niet filmen of op de foto zetten zonder toestemming.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-10-2014 om 21:10

Ik vind het zelf ook erg op het randje

Ik vroeg me af of je er iets mee kunt bereiken. Maar stel nou dat een leerkracht blijft ontkennen? Hoe kun je hem dán confronteren met wat hij doet?

passagier

passagier

14-10-2014 om 10:47

pffff waar wat LiesK. zegt.

Laatst nog. Ik sta in de metro voor de deur met zoontje te wachten om uit te stappen, metro stopt, deur gaat open. Ik wil met zoon uitstappen als we zowat tegelijkertijd naar binnen worden geduwd door een jonge dame. Ze zag ons wel, maar liep gewoon door en duwde mijn zoontje letterlijk hard opzij.

Ik zeg direct boos tegen haar: "Doe eens normaal joh. Het is wel zo netjes om mensen eerst uit te laten stappen!" Begint die vrouw (met hoofddoek en lange donkere jurk) zowat te gillen dat ik discrimineer!!

????Quoi? Omdat ik iemand op haar gedrag wijs die toevallig een boerka aan heeft?

Katniss

Katniss, het is heel goed mogelijk dat discriminatie wel degelijk een rol speelt in het afstromen bij jou op school. Het zou zomaar kunnen dat het om indirecte discriminatie gaat. Ik zou in dit geval heel benieuwd zijn naar de twijfelgevallen en de redenen waarom het ene twijfelgeval wel doormag en het andere afstroomt. Als daar een duidelijke link met afkomst is, dan heb je een dikke kans dat er aannames achter zitten over bijvoorbeeld de bereidheid/kwalificaties van de ouders om te helpen met huiswerk die niet gebaseerd zijn op kennis over iemands thuissituatie en gesprekken met die ouders maar op ideeën over allochtone versus autochtone ouders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.