Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kinderen thuishouden

Ik vind de huidige maatregelen onvoldoende. Mijn kinderen blijven de komende weken thuis van school en het kinderdagverblijf. Hoe gaan jullie hiermee om? Houden meer ouders de kinderen thuis? Ik vind het allemaal heel eng met de huidige covid-19-cijfers. Mijn kinderen zijn geen proefkonijnen. 


dan

dan

29-11-2021 om 11:43

Apiejapie schreef op 29-11-2021 om 11:40:

[..]

Maar daarbij wél nichtje laten logeren thuis Onbegrijpelijk.

Ja, dit valt niet met elkaar te rijmen!

Apiejapie schreef op 29-11-2021 om 11:40:

[..]

Maar daarbij wél nichtje laten logeren thuis Onbegrijpelijk.

Inderdaad. Mensen die echt heel bang zijn en zich hermetisch afsluiten laten geen bezoek binnen en zeker niemand logeren. 

Wij hadden vandaag op school twee leerlingen met een vergelijkbaar verhaal. We geven dus nu aan dat ze thuis de lessen moeten volgen via teams (met weinig interactie want dat is bijna niet mogelijk met een klas voor je neus) en de LPA is ingeschakeld. Extreme angst is toch iets waar wij niet voor opgeleid zijn, we zijn geen hulpverleners. 
Maar deze gezinnen ontvangen helemaal niemand. Geen opa’s en oma’s, nichtjes ed. De boodschappen worden voor de deur gezet. 

MamaE schreef op 29-11-2021 om 12:58:

[..]

Inderdaad. Mensen die echt heel bang zijn en zich hermetisch afsluiten laten geen bezoek binnen en zeker niemand logeren.

Juist. In dit verhaaltje wordt zogenaamde angst alleen maar gebruikt om anderen, met name die dochter, te manipuleren. TO wilde haar al isoleren (vriendschap verbieden, andere school zoeken, naar Frankrijk sturen) maar da's natuurlijk allemaal wat ingewikkeld. Dus die nieuwe golf komt goed uit. Nu vertelt ze haar kinderen dat de buitenwereld héél gevaarlijk is. Maar holy mamma weet raad. Die sluit ze allemaal thuis op. Op kosten van de werkgever gaat dat wel lukken. TO voelt zich blijkbaar boven alle wetten verheven. 

Best eng. 

Maar hopelijk gewoon iets dat we moeten 'negeren'. 

SuzyQFive schreef op 29-11-2021 om 13:16:

Wij hadden vandaag op school twee leerlingen met een vergelijkbaar verhaal. We geven dus nu aan dat ze thuis de lessen moeten volgen via teams (met weinig interactie want dat is bijna niet mogelijk met een klas voor je neus) en de LPA is ingeschakeld. Extreme angst is toch iets waar wij niet voor opgeleid zijn, we zijn geen hulpverleners.
Maar deze gezinnen ontvangen helemaal niemand. Geen opa’s en oma’s, nichtjes ed. De boodschappen worden voor de deur gezet.

Ik denk dat TO dat op school ook zegt. En dat ze ook niet vermeldt dat ze zich ziek heeft gemeld op haar werk. Dit soort dingen hoeft een school ook niet direct op te lossen. Scholen hebben hun handen vol aan onderwijs geven en de bezetting rond krijgen. Daarbij kun je ook niet zoveel als een kind simpelweg niet komt.
Maar het is goed dat TO weet dat de leerplichtambtenaar op de hoogte zal worden gesteld door de school en dat ze daar binnenkort een telefoontje of bezoekje van kan verwachten. Want ze ontzegt haar kinderen hun recht op onderwijs en verzuimt haar plichten als ouder en werknemer.

Wat dat werknemer betreft: op enig moment komt er toch een vriendelijke maar dringende uitnodiging voor een consult bij de bedrijfsarts. TS zegt haar kinderen thuis te houden, maar de eerstvolgende vakantie is pas over 4 weken. Je kan een keer in thuisquarantaine zitten wegens een coronaverdenking, of zelfs een besmetting, maar geen 4 weken aaneengesloten. Dus het is nu de vraag wie het eerst boze brieven gaat sturen, de LPA of de bedrijfsarts...

Groeten, 

Temet

Temet schreef op 29-11-2021 om 14:37:

Wat dat werknemer betreft: op enig moment komt er toch een vriendelijke maar dringende uitnodiging voor een consult bij de bedrijfsarts. TS zegt haar kinderen thuis te houden, maar de eerstvolgende vakantie is pas over 4 weken. Je kan een keer in thuisquarantaine zitten wegens een coronaverdenking, of zelfs een besmetting, maar geen 4 weken aaneengesloten. Dus het is nu de vraag wie het eerst boze brieven gaat sturen, de LPA of de bedrijfsarts...

Groeten,

Temet

Ik ken echt wel gezinnen die alles bij elkaar wel die periode thuis gezeten hebben. Als het niet goed mogelijk is om de zieken te isoleren moet de rest binnenblijven tot vijf dagen nadat de laatste die besmet is geen klachten meer heeft. 
Maar goed, in dit geval is het ook vereist dat alle kinderen meeliegen. Dat lijkt me een utopie.

Temet schreef op 29-11-2021 om 14:37:

Wat dat werknemer betreft: op enig moment komt er toch een vriendelijke maar dringende uitnodiging voor een consult bij de bedrijfsarts. TS zegt haar kinderen thuis te houden, maar de eerstvolgende vakantie is pas over 4 weken. Je kan een keer in thuisquarantaine zitten wegens een coronaverdenking, of zelfs een besmetting, maar geen 4 weken aaneengesloten. Dus het is nu de vraag wie het eerst boze brieven gaat sturen, de LPA of de bedrijfsarts...

Groeten,

Temet

Ik ken gezinnen die wel vijf weken in quarantaine zaten omdat steeds bij de test (toen destijds na 8 dagen) weer iemand positief was. Diegene die al Corona gehad hadden die mochten wel naar buiten. 

yette schreef op 29-11-2021 om 13:39:

[..]

Juist. In dit verhaaltje wordt zogenaamde angst alleen maar gebruikt om anderen, met name die dochter, te manipuleren. TO wilde haar al isoleren (vriendschap verbieden, andere school zoeken, naar Frankrijk sturen) maar da's natuurlijk allemaal wat ingewikkeld. Dus die nieuwe golf komt goed uit. Nu vertelt ze haar kinderen dat de buitenwereld héél gevaarlijk is. Maar holy mamma weet raad. Die sluit ze allemaal thuis op. Op kosten van de werkgever gaat dat wel lukken. TO voelt zich blijkbaar boven alle wetten verheven.

Best eng.

Maar hopelijk gewoon iets dat we moeten 'negeren'.

Lijkt mij richting het Stockholm Syndroom gaan

SuzyQFive schreef op 29-11-2021 om 15:00:

[..]

Ik ken gezinnen die wel vijf weken in quarantaine zaten omdat steeds bij de test (toen destijds na 8 dagen) weer iemand positief was. Diegene die al Corona gehad hadden die mochten wel naar buiten.

Kan inderdaad. Het kan dus ook dat ouders die liegen dat ze corona in huis hebben, ermee wegkomen. Tot er iemand van school of werk informeert naar het bron- en contactonderzoek van de GGD. 

Ik hoop bijna dat TO nu alvast in de problemen komt en niet pas op het moment dat ze over twee maanden misschien wel ècht een voor een corona krijgen. 

Shropshire schreef op 29-11-2021 om 15:14:

[..]

Lijkt mij richting het Stockholm Syndroom gaan

Dat is toch als het slachtoffer sympathie krijgt voor de agressor? 

Misschien gaat het volgende topic daarover 

 

ik begrijp niet zo goed waarom dit nu gebeurt en niet al 20 mnd lang?

Aiden schreef op 29-11-2021 om 15:48:

ik begrijp niet zo goed waarom dit nu gebeurt en niet al 20 mnd lang?

Omdat eerder de kinderen al thuis moesten blijven. Maar ik denk nog steeds dat dit allemaal bij elkaar verzonnen is door iemand die zich verveelt. 

Aiden schreef op 29-11-2021 om 15:48:

ik begrijp niet zo goed waarom dit nu gebeurt en niet al 20 mnd lang?

De logica is überhaupt ver te zoeken. Zie ook het andere topic van TO. 

Verder dus eens met Rhonda, af en toe een strooiwagen langs laten komen, lijkt me hier wel verstandig. 

Wat nou hè, dat je over een maand of 2 écht covid19 krijgt. Dan gelooft niemand je toch meer?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.