Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
kleutermoeder

kleutermoeder

22-03-2010 om 22:36

Kan ik deze boze brief afgeven? (lang)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Veel problemen

Kun je bij de directie niet gewoon aankondigen dat je overweegt een andere school te zoeken?

Niet zozeer vanwege het paasontbijt, maar die verandering van schooltijden die betekent dat jij inkomen moet inleveren en de verdrievoudiging van de overblijfkosten lijken me toch geldige redenen voor protest.

Dat ontbijt: ik vind Primavera's oplossing prima:
net briefje (zonder frustraties) schrijven naar school dat je kind niet mee zal doen aan het schoolontbijt, thuis eet, en dat de ontbijtopdracht naar een ander kind mag. Eventueel je kind die dag wat later naar school brengen. Als het een actieve school is, zullen ze wel vragen waarom je kind niet meedoet, en dan kun je aangeven dat je bezwaar hebt tegen de kosten en het gedoe.

Lol dirksmama...

'kind later naar school brengen'. Principieel natuurlijk een leuke actie, maar het levert de gemiddelde werkende moeder wsch meer problemen op dan en pakje sap en een krentenbol regelen.

Ingrid

Nasha 1st

Nasha 1st

24-03-2010 om 13:47

En kleutermoeder?

Hoe zit het nu?

Geerdientje

Geerdientje

24-03-2010 om 16:26

Alles uit de kast

Prima als je bezwaar wilt maken tegen het paasontbijt, maar je gooit in die brief al je grieven op tafel. Zou ik niet doen. Het gaat je nu om het paasontbijt en daar zou ik het in de brief dan ook bij laten.

kleutermoeder

kleutermoeder

26-03-2010 om 09:40

Hoe het nu is

Bedankt voor alle suggesties, vooral die om er niet zo zwaar aan te tillen.

Ja, ik had het inderdaad even gehad. Nu, een paar dagen later is dat al aardig gezakt en is er het volgende gebeurd:
Het Paasontbijt schijnt van een van mijn favoriete juffen te komen die het bij haar kinderen zo leuk vond. Voor de ouderraad, die de afgelopen jaren het ontbijt regelde, was het meer een experiment dat vorig jaar ook al op het programma stond maar toen niet doorgegaan is. Kortom, ik knutsel wel wat inelkaar en hoop dat volgend jaar weer afgeschaft wordt.
Over de overblijf was er een enquete, dus wat dat gaat worden wachten we af. Ik heb al een ouder gevonden die ook tegen was, en ook een die voor was (je hoeft dan ook geen eten mee te geven), dus dat wachten we dan maar af.
Ik heb bij de ouderavond met de juf gehad over het vaak verwachten dat de ouders komen bij de projecten. Dat hoorde bij de projecten, zei de juf. Toen heb ik gevraagd of het niet buiten schooltijd kon, en daar bleek een andere ouder met meer dan 2 kinderen het ook al over te hebben gehad....

Nieuw lichtpuntje: vanaf volgende keer hebben de ouders ook koffie en thee bij de ouderavond.

Kleutermoeder

p.s. Wat de suggestie van het meenemen van extra dingen bij de weekboodschappen betreft: dan moeten de briefjes met wat de andere kinderen willen hebben wel vandaag meegegeven worden....

Tja

ik heb alleen de openingsposting en de 2 postings daaronder gelezen maar ik persoonlijk zou ook zo'n brief kunnen schrijven cq een afspraak hebben gemaakt met de directeur. Ach ja misschien kan je het anders verwoorden etc, maar zo schokkend vind ik het niet. Kom op zeg, kritiek moeten ze aan kunnen zonder rancuneus te worden.

Het idee alleen al, een paasontbijt voor een ander kind maken, wat ontzettend niet practisch en ontzettend stom vind ik het !

Verder de tip: doe gewoon minder, je hoeft niet bij elke activiteit te helpen. En als je iets niet bevalt bespreek dat dan per issue, nu heb je het opgestapeld en opgespaard en dan komt het er in 1 brief uit.

En nog een keer

ik vind het echt zo absurd dat paasontbijt bij jullie !

Kom zeg, hang een inschrijflijst bij de deur, zet daarop wat je als leerkracht wil dat er geleverd wordt en dan laat je de ouders opschrijven wat ze gaan kopen/maken. Zo gaat dat hier en ook idem bij het kerstdiner. Mijn ervaring is ook dat zodra die lijst er hangt er bijna hysterisch betrokken moeders (echt alsof hun reputatie er van af hing stonden ze te dringen bij de deur alsof het 3ddd bij de bijenkorf was) aan die pen gaan hangen en dat je als je 3 dagen wacht er niets meer te maken/kopen valt, mijn doos met kerstballen vielen trouwens goed in de smaak.

Ik vind van onze school al dat ze te veel hangen aan inzet van de ouders maar het kan dus nog veel erger !

Snap het maar wel leuk

hoi,
ik snap de tegenstand tegen het paasontbijt voor een ander wel,maar kom op, de kinderen vinden het toch wel leuk>

ik heb vandaag wat leuke knutselspullen gescoord bij de hema, wat kippetjes erbij en een chocoladekipje.
ze zijn de hele middag zoet geweest en vonden het geweldig leuk om te doen.

zie het probleem niet zo

Emmawee

Emmawee

27-03-2010 om 21:13

Welke kinderen annemir?

De kinderen vinden het toch wel leuk....
Welke kinderen?
Die van mij vinden het echt niet leuk om te knutselen. Behalve als het alles mag worden en vooral ook als het niet af hoeft en als er veel lijm, plakband en nietjes bij gebruikt mag worden.
Leuke knutselspullen die door mij gescoord worden, veranderen hier in plakkerige proppen en snippers, of in geweren. Chocoladekipje erbij? Vrolijk Pasen.
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.