Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hoeveel klusjes doen jullie op school?


Mevrouw75 schreef op 27-07-2021 om 12:41:

[..]

Vrijwillig is toch altijd bij de juf in de klas? Je gaat niet op de gang in een hoekje zitten knutselen.

Bij ons niet. Ouders wordt vaak gevraagd om te rijden bijvoorbeeld, en dan ter plaatse een groepje te begeleiden. Daar is de juf vaak niet bij.

Het is duidelijk. Niemand kan ooit een uurtje iets doen op school, of voor zijn kind, zelfs niet 1x per jaar, want iedereen in Nederland maakt werkweken van 80 uur en is dag en nacht in touw  

Julali schreef op 27-07-2021 om 12:50:

Het is duidelijk. Niemand kan ooit een uurtje iets doen op school, of voor zijn kind, zelfs niet 1x per jaar, want iedereen in Nederland maakt werkweken van 80 uur en is dag en nacht in touw

Klopt. We zijn allemaal waardeloze ouders. We hebben alleen een kind zodat er later iemand is die onze kont komt wassen 

PinkFlower schreef op 27-07-2021 om 13:02:

[..]

Klopt. We zijn allemaal waardeloze ouders. We hebben alleen een kind zodat er later iemand is die onze kont komt wassen

True. 

Nog even over de verlof/vakantie-uren: scholen plegen tegenwoordig ook regelmatig studiedagen te houden, waardoor er dus ineens opvang van de kinderen nodig is buiten de normale standaard dagen/tijden. Dus dan faciliteren ouders de school ook met hun eigen vakantiedagen, alleen niet voor het luizenpluizen etc.

Groeten,

Temet

Temet schreef op 27-07-2021 om 13:09:

Nog even over de verlof/vakantie-uren: scholen plegen tegenwoordig ook regelmatig studiedagen te houden, waardoor er dus ineens opvang van de kinderen nodig is buiten de normale standaard dagen/tijden. Dus dan faciliteren ouders de school ook met hun eigen vakantiedagen, alleen niet voor het luizenpluizen etc.

Groeten,

Temet

Klopt maar die dagen zijn ruim van te voren bekend gemaakt. Dus tijd zat om iets te regelen met desnoods ouders onderling.

Nelsonn schreef op 27-07-2021 om 12:39:

als ik betaald met kinderen wil werken op school moet ik een vog aanvragen. En vrijwillig om te helpen met klusjes hoeft dat niet.

anders gezegd martijn kan zijn gang gaan

Nou inderdaad. Niet iedereen is geschikt. 

IceTea schreef op 27-07-2021 om 13:16:

[..]

Klopt maar die dagen zijn ruim van te voren bekend gemaakt. Dus tijd zat om iets te regelen met desnoods ouders onderling.

Aanvankelijk gaf het hier gedoe maar uiteindelijk lukte het de school om tijdig de BSO te waarschuwen en ouders daar naar te verwijzen.

Ik heb ook wel eens mijn ouders voor een uurtje over moeten laten komen omdat men vergeten was de BSO te vragen een uur eerder open te gaan vanwege een studiemiddag.

Het was de omslag. Het ene moment was het nog jou verantwoordelijkheid als ouder, later werd het toch de verantwoordelijkheid van de school.

De laatste keer die ik mij kan herinneren is dat er ouders werden gezocht om te rijden met een klassenuitje. 
Ik vind het allemaal erg naïef. Die ouders hebben misschien een vieze auto of ze kunnen misschien helemaal niet zo goed rijden. Gelukkig lag de route niet op de snelweg. 

Een vieze auto???

Nelsonn schreef op 27-07-2021 om 12:39:

als ik betaald met kinderen wil werken op school moet ik een vog aanvragen. En vrijwillig om te helpen met klusjes hoeft dat niet.

anders gezegd martijn kan zijn gang gaan

Bij de sportclub hier is een VOG inderdaad verplicht. Zoals eerder gezegd vindt ik ouders laten helpen op school erg naïef maar meer omdat er vanuit wordt gegaan dat ze goed kunnen rijden e.d. 

Valeria schreef op 29-07-2021 om 09:30:

Een vieze auto???

Ik zie vaak genoeg mensen roken in de auto, bah! 

IceTea schreef op 27-07-2021 om 13:16:

[..]

Klopt maar die dagen zijn ruim van te voren bekend gemaakt. Dus tijd zat om iets te regelen met desnoods ouders onderling.

Nou bij sommige scholen wel, maar ik heb ook de ervaring dat een week van te voren de definitieve datum aangegeven zou worden en dat bleek dan gelijk de dag er na te zijn. En dan niet de BSO inlichten. 

Jammer maar dan mogen de kinderen toch naar school want school is verantwoordelijk voor het regelen van de opvangmogelijkheid op dat moment. Dat vergeten ze voor het gemak nog wel eens.

Valeria schreef op 29-07-2021 om 09:30:

Een vieze auto???

Ja, roken, allerlei afval in de auto inclusief beschimmeld fruit en boterhammen waar je kind dan tussen moet gaan zitten.

Belangrijker veiligheid: gebrek aan stoelverhogers, te weinig gordels, 4 kinderen mee willen nemen maar er zijn maar 2 gordels op de achterbank.  Of de ouder met een oldtimer die uberhaubt achterin geen gordels heeft. 

En natuurlijk is er helemaal geen controle op het aanwezig zijn van een inzittende verzekering voor de meerijdende kinderen. 

Ik ben voorzitter van de OR. Als ik het red met mijn werk help ik met versieren, ontbijtjes voorbereiden als er bijzondere dagen zijn. 
Eventueel andere dingen helpen organiseren/uitvoeren.
Luizenmoeder ben ik ook, als het weer kan. In het verleden ook pleinmoeder, (zelfde als overblijfmoeder).
Als er iets schoon moet doe ik dat ook wel maar mijn zoon zit na de vakantie in groep 5 dus dat hoeft niet echt meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.