Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
moeders

moeders

13-05-2015 om 10:36

Hoe doen de examen kandidaten het?


Haha, skik

Dankjewel. Dat was ik allang weer vergeten. Maar, nu word ik nieuwsgierig, wie was jij dan?

Bintje

Eén van de vele tweelingmoeders uit het meerlingendraadje. Ik had al twee dochters toen we in 2003 een jongenstweeling kregen.

skik

bieb63

bieb63

25-05-2015 om 21:30

hier ook weer heel apart

Na een goed eindresultaat wbt schoolexamens de afgelopen 2 jaar, plus bonuspunt ivm 8 voor maatschappijleer, lijkt het er op dat de centraal examens grotendeels verknalt zijn. Hopelijk valt het mee, wordt nog enigszins iets in de normering aangepast, maar nagelbijten 11 juni i.i.g.
Maar.... zaterdag brief gekregen van school, dat kind is toegelaten voor HAVO (mits kind uiteraard aan gemiddeld eindcijfer voldoet). De andere opties in de brief waren: advies MBO, maar school zou toelating tot HAVO niet blokkeren, of niet toegelaten. Kind dus wel toegelaten en we moeten deze week een gesprek aan met de decaan om profielvakken samen te stellen (zal wel zijn ivm het opstellen van de roosters). Maar is nu even heel dubbel: wij vrezen voor het slagen, maar school wil verder gesprek ivm HAVO....

Hadewich

Hadewich

26-05-2015 om 08:28

de laatste loodjes...

Vandaag Frans, morgen scheikunde. 's Avonds naar de Mac, om het af te sluiten. Dan een paar weken nergens aan denken en dan 11 juni zenuwachtig nagelbijten, zoals meer hier. Kind stond voor zowat alles een 6 en de examens zijn waarschijnlijk allemaal een 5 à 6...Hopen op hoge n-termen!

moeders

moeders

26-05-2015 om 17:14

het zit erop

Hehe,eindelijk is dochter klaar! Biologie is ook goed gegaan,dus alleen natuurkunde zal een 5 worden waarschijnlijk.
Raar idee,nu al vakantie en ook om een 15 jarige te hebben die al klaar is met het VO en al gaat beginnen met een nieuwe opleiding.
Zit het er voor jullie kinderen ook op en gaan ze het redden?

Janeway

Janeway

26-05-2015 om 20:00

Klaar

Dochter had vandaag bio.. Ze dacht dat ze het wel goed gemaakt had. Vroeg bij het avond eten ineens dat laagje voor je iris is dat je hoornvlies of je netvlies? Ze had het goed ingevuld..
Of ze het haalt ik weet het echt niet.
Als ze slaagt gaat ze het mbo doen, onderwijs ass en dan naar de pabo.. (is haar plan) daar moet ze nog heel veel voor gaan doen.. Maar ze heeft iig een plan.

Skik

Oh wat erg, er gaat geen belletje rinkelen wie jij was. Maar ik kom hier nog maar heel weinig en ben zelfs een aantal jaren hier helemaal niet geweest. Ik vond de sfeer niet meer prettig.

Bintje

Geeft niet hoor, destijds was dat een erg levendige rubriek, met zeker een stuk of 10 2003-tweelingmoeders en nog een heleboel anderen. Jammer dat daar de klad in is gekomen.

skik

Evanlyn

Evanlyn

29-05-2015 om 11:02

en vandaag

de eindexamenstunt, iets met de toegang tot de school versperren of zo. Mijn arme autistische mannetje belde me: hij was totaal van de leg, maar vooral erg bezorgd over het lot van zijn later vertrekkende zussen (die daar natuurlijk veel beter mee om kunnen gaan, maar dat beseft hij dan weer niet). Ach gossie...ik heb gezegd dat ik ze zou waarschuwen en dat dit soort dingen elk jaar gebeurden na het examen.

Mijn eindexamenkandidaat.....

Slentert nu door Barcelona met zijn vriendin......

Het is ze van harte gegund. 23 graden, zonnetje...ik hoop dat ze genieten.....

( poehee. Soms is het wel wennen zo'n min of meer volwassen kind....rijbewijs, examen, stedentripje......)

Ingrid

Snip

Dochter ligt snip met koorts in bed. Gelukkig na de toetsen en niet tijdens. Morgen een logeerfeestje dus we hopen maar dat ze dan wat beter is.

Jade

Jade

07-06-2015 om 14:32

Nog niet klaar....

Dochter moet nog 2 examens doen (volgende week): ze heeft in de week van 20 mei een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen

De dinsdag na thuiskomst wilde ze toch een examen doen, ze had het gevoel dat het wel ging lukken. Ze heeft de antwoorden op een kladje geschreven en na het nakijken blijkt dat ze in ieder geen onvoldoende heeft

Dus voor ons is het nog wachten op de uitslag, die krijgt ze dan eind volgende week.

ha, ha

Zoon wordt nerveus voor morgen. Hij is enorm (zacht uigedrukt) aanwezig.

Volgens mij...

Vind ik het spannender dan hij.......

Overigens...

Wordt zoon tussen 1200 en 1300 gebeld ( nou ja, hopelijk niet gebeld). Op de school waar ik zelf lesgeef worden de examenkandidaten pas tussen 1700 en 1800 gebeld.....

Wat een verschil!!

Ingrid

bieb63

bieb63

10-06-2015 om 20:58

hier

Wordt je sowieso gebeld. Vanaf 15:00 uur, indien mogelijk eerder...........pffffff ('t wordt kantje boord namelijk). Kind heeft om 13:00 uur een sol.gesprekje bij de AH. Lekker dan, als ze eerder bellen...

Moni

Moni

10-06-2015 om 21:03

Hier vanaf 14.30 een belronde, ook als je geslaagd bent

Volgens dochter is ze geslaagd maar het blijft spannend.

Zo geweldig stond ze er niet voor vóór de examens.

Janeway

Janeway

10-06-2015 om 22:13

vanaf

15 uur wordt er gebeld of je wel of niet geslaagd bent. Dan hoop ik dat ze het alfabetisch doen dan is dochter als 1 van de eerste aan de beurt

Moni

Moni

10-06-2015 om 22:23

Alfabetisch, dat zou jammer zijn .....

Ik denk dat ze eerst de leerlingen bellen die gezakt zijn.
Daarna de geslaagden. En helaas voor ons, het zit er dik in dat het alfabet bepalend is voor de volgorde.

Vanaf 12 uur.

Hier vanaf 12 uur kans op telefoon. Ik moet tot 12 uur werken en ga dan thuis het telefoontje van dochter afwachten. Zij wordt op haar mobiel gebeld en belt mij dan direct. Ik ben echt bloedzenuwachtig.

hier

Hier rond 14.00 worden de gezakten gebeld, geslaagden staan rond 3 uur op site en daarna kun je je voorlopige cijferlijst ophalen.

moeders

moeders

11-06-2015 om 09:10

hier vaag

Ergens tussen 11.00 en 13.00 wordt iedereen gebeld hier,lekker vaag.
Maar eerst de gezakten,die moeten op een andere tijd op school zijn om een her te bespreken en laat in de middag voor de geslaagden de cijferlijst ophalen.

Pieter

Pieter

11-06-2015 om 09:29

cijferlijst ophalen

Ik heb nooit zo goed begrepen waarom je holderdebolder je cijferlijst moet ophalen op sommige scholen. Is dat omdat het gewoon een verkapt samenzijn is? Op scholen waar de uitslag aan het eind van de middag komt doen ze dat toch ook niet?

Paula

Paula

11-06-2015 om 09:47

Vanaf 14:15 uur

Vanaf 14:15 kan dochter een telefoontje verwachten. Zo spannend dit...

sterkte

Voor iedereen die zit te wachten op HET telefoontje vandaag. Ik duim voor veel mooie uitslagen!

Hadewich

Hadewich

11-06-2015 om 10:15

Hier...

wordt er rond 15 uur gebeld als je gezakt bent. Geslaagden worden om 17 uur op school verwacht om met z'n allen te proosten! Geen idee of ze dan ook de cijferlijst meekrijgen.

Hadewich

Hadewich

11-06-2015 om 10:16

Thanks Jippox

Wij willen juist géén telefoontje krijgen, haha! Maar jee, wat een gezenuw zeg...

haha hadewich

Sorry, bij sommige scholen wordt iedereen gebeld, dus daar ging ik even vanuit. Maar ik duim net zo lief voor géén telefoontje dan

Pieter

Pieter

11-06-2015 om 10:23

mijn neef

Mijn neef wil geen deurbel horen want de mentor komt langs als je gezakt bent.

Pieter

Dat heeft denk ik te maken met het feit dat je, als je geslaagd bent, een her mag doen. En de aanmelding daarvoor is al snel. In het geval van mijn zoon morgenochtend. Aan de hand van de cijferlijst kun je dan beslissen of je wel of niet een her gaat doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.