Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
moeders

moeders

13-05-2015 om 10:36

Hoe doen de examen kandidaten het?

Er loopt nog niet echt een draadje over de examenkandidaten . Hoe gaat het tot nu toe?
En hoe staan ze er voor?
Dochter hier heeft maandag scheikunde gehad en dat is goed gegaan. Ze heeft haar examen en kladblaadje meegenomen en een ruime voldoende gelukkig.
Vandaag staat Nederlands op het programma.
Hoe gaat het met jullie kinderen?


hier

Alleen wiskunde hier aanstaande dinsdag. In de hoop alsnog het mavodiploma binnen te halen na een jaar vavo. Ze is elke dag druk met oefenen en proefexamens maken. Die gaan goed. We hebben goede hoop dit keer, maar je weet het niet hè?

melleke

Spannend weer! Ik herinner me de strubbelingen van vorig jaar nog. Ik hoop dat ze het haalt!

skik

Elinde

Elinde

13-05-2015 om 11:52

Relaxed

hier een hele ontspannen zoon. Heeft economie (Havo) gehad en dat was te doen, hij verwacht wel een voldoende. En gisteren Nederlands was volgens hem een makkie. Hij staat er goed voor, dus hij heeft totaal geen last van stress. Ik heb hem ook nog niet betrapt op ook maar iets van leren. Ik heb zelf wat meer last van stress als ik hier lees en ook zo om me heen hoor wat andere leerlingen aan voorbereiding doen. Maar volgens hem hoef ik me geen zorgen te maken.

Hadewich

Hadewich

13-05-2015 om 13:07

Hier...

een redelijk relaxt kind met een relaxt rooster: nooit twee examens op een dag, twee keer een dag niks. Wel is het daardoor uitgesmeerd van de eerste t/m de laatste examendag. Vrienden en vriendinnen hebben een compacter rooster en zijn volgende week donderdag al klaar, maar die zijn veel gestresster.

Het examen van maandag zal rond de 6 uitkomen, het nu al beruchte examen vwo-Nederlands waarover heel facebook en twitter aan het discussiëren is of het nou rommelig, campusachtig of industrieel is. Kind had zowaar het volgens cito juiste antwoord gekozen, en dat terwijl leesteksten niet het sterke punt zijn van mijn kind. Of misschien juist daardoor...

Straks het tweede examen, wiskunde.

Hier ook een vwo'er

Nederlands ging best oke, en nu zit hij aan wiskunde b. Hij heeft last van wat gezonde spanning, maar dat mag ook.... Het is ook best spannend, examen doen. Maar hij is goed aan het werk, neem ook zijn rustmomentjes en staat er niet onredelijk voor qua cijfers. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt......

Ingrid

skik

Het is gewoon wéér spannend, maar we staan er wel anders in nu. Ze komt er wel, maar die vlag uit volgende maand zou toch wel de grootste beloning zijn na alles .

Toos

Toos

13-05-2015 om 17:01

Pffff

Nou hier gaat het dus nog niet helemaal zoals gehoopt. Dochter stond er goed voor qua school examens, maar het lijkt wel of ze niks meer weet. Gister slechte dag gehad. Ze maakt zich zo'n zorgen over dat gemiddelde van 5.5 wat ze moet halen.......niet over haar eindcijfers. Want ze kan best een 4 halen als er een 7 tegenover staat. Alleen de druk ligt dus op dat gemiddelde van de centrale examens. Zo jammer die nieuwe regel. Ik probeer haar op te beuren zoals ik in een ander draadje ook door jullie opgebeurd wordt. Gelukkig komen nu nog 4 vakken waar ze een voldoende voor moet kunnen halen. Ze blijft enorm hard werken, dus wat er ook gebeurd: aan haar werkhouding ligt het niet. En we zijn sowieso toch wel trots op haar.

zoon

Mijn zoon heeft gisteren Frans gehad en vandaag Nederlands. Voor hem zijn dat de lastigste vakken. Hij heeft er wel een goed gevoel over, over beiden, ook al was volgens de Telegraaf vmbo T/G Frans een veldslag geweest. Te lang en te moeilijk. Zoon herkende dat niet, noch zijn klasgenoten. Maandag heeft hij Engels en geschiedenis, de enige dag met 2 vakken. Dinsdag wiskunde en donderdag Nask2, oftwel natuurkunde.

Anne Carin

Anne Carin

13-05-2015 om 18:16

hier

Zoon hier heeft maandag nederlands gehad en vandaag wiskunde. Over beide had hij wel een goed gevoel. Volgende week de rest van de vakken, dat wordt de zwaarste week. Gelukkig geen een keer 2 vakken op één dag en de week daarna al vrij! Ook wel fijn, al had ik het liever iets meer uitgespreid gehad. Zoon was maandagochtend best zenuwachtig, nu iets minder omdat de eerste 2 examens wel goed gingen. Hij neemt geen kladpapiertjes mee naar huis om op internet te kijken hoe hij het gemaakt heeft.

Toos

Met één 2,5 (bijvoorbeeld) heb je genoeg als je voor drie vakken een 6,5 haalt en voor de rest 5,5en. Dan is het gemiddelde van het CSE nog een 5,5. Dat moet toch wel lukken? Als je dochter de schoolexamens prima aan kon zal het bij het centraal niet zo heel veel slechter zijn, de stof beheerst ze en de school zorgt er als het goed is wel voor dat het schoolexamen niet ontzettend veel makkelijker was want ze worden beoordeeld op het verschil tussen de se- en cse-cijfers.

skik

Paula

Paula

14-05-2015 om 18:07

Eerste examens achter de rug

Dochter heeft gisteren haar eerste examens Nederlands en Kunstvakken gedaan. Kunstvakken ging goed, dat wordt wel een voldoende zegt ze. Nederlands vond ze erg moeilijk, vooral de eerste twee teksten. Het zal vrijwel zeker een onvoldoende worden, maar hopelijk wordt de normering aangepast en komt haar cijfer wat hoger uit. Dan zou ze nog steeds gemiddeld een voldoende staan... Pff, hoop het erg voor haar, ze heeft hard gewerkt en Nederlands is extra moeilijk vanwege haar dyslexie.

En nu dus maar verder gaan met duimen!

mirreke

mirreke

15-05-2015 om 13:32

Twee hier

dochter VWO vond Nederlands moeilijk, kunstvakken ging wel, en wiskunde ging goed.
Ze staat redelijk goed ervoor, heeft al HAVO examen gedaan, en vorig jaar VWO Duits, waar ze een acht voor heeft, dus eigenlijk gaat het goed. Toch is ze gek genoeg wel zenuwachtiger dan verwacht.

Zoon MAVO staat er riant voor, maakt zich totaal niet druk, heeft nu pas 1 examen achter de rug en dat was 'een makkie'...

Waar ik mij wel druk over maak in verband met zoon is dat hij aankomende week in drie dagen 5 examens heeft. Best bizar eigenlijk, want zo'n gek profiel heeft hij helemaal niet.

Daar ga ik wel een klacht over indienen.

De spits is er af

Dochter heeft haar eerste examen achter de rug. Alle dinsdagen heeft ze een examen. De eerste twee zijn Engels en daar is ze wel goed in en ze staat er goed voor.
Ze kregen in de gymzaal voor het examen uitleg van een gecommitteerde. Die zei ook even dat als ze een vraag hadden dat ze hun hand moesten opsteken. Nou, dochter heeft altijd een vraag. Nadat ze vijf minuten met haar hand omhoog had gezeten, de rest was al vijf minuten bezig, kwam de gecommitteerde langs en fluisterde in haar oor dat hij haar niet mocht helpen. Vroeger zou dochter daarover in de stress geschoten zijn maar nu vertelde ze het aan mij als een vermakelijk verhaal en verbaasd waarom iemand zo iets zegt maar het dan toch niet doet.
We moedigen haar aan om te vragen of ze even mee mag gymen op een andere dag want nu mist ze alle keren haar gymuren en daar heeft ze juist veel plezier in. Gelukkig doet de school aan dat soort maatwerk.
Ik ben benieuwd. Ze doet nu examen in drie vakken terwijl ze in 4Havo zit maar waarschijnlijk blijft ze wat haar andere cijfers betreft zitten en doet er langer over. We zullen zien. Ik vind het knap hoe haar speciale school puzzelt met deze kinderen. Er zijn ook kinderen in haar klas die al een vwo exact vak examineren omdat die daar heel goed in zijn terwijl ze voor de rest gewoon meekomen in 4HAVO.
Ik ben daar zelf heel erg tevreden over.

Janeway

Janeway

15-05-2015 om 16:02

Dochter

Dochter mavo+ Heeft nederlands gehad en ze vond het wel lastig. Ze heeft tijdsverlenging ivm adhd en die tijd had ze wel nodig.
Ze staat voor alles een 6.. en dat is best mager.. Ik hoop dat ze iig voldoendes scoort.. Ik heb meer last van stress dan haar geloof ik. Ze leert wel en oefent ook maar heeft ook wel veel belangstelling voor andere dingen.
Ze wil slagen (iedereen natuurlijk) want dan kan ze van deze rot school af.. Mocht ze zakken gaat ze het jaar overdoen op een andere school. Of ze moeten met heeeeel goede voorstellen komen. Maar dat denk ik niet want de afgelopen 4 jaar kwam er ook niet veel..

Dochter haar examens zijn niet heel goed verspreid, maar wel te doen. Ze moet er wel even aan werken de komende dagen volgende week 4 vakken. Gelukkig maar 1 per dag..

In 3 dagen 5 vakken vind ik trouwens ook wel heel veel.. Succes voor hem

AnneJ. twee keer Engels?

Je schrijft dat de eerste twee examens van je dochter Engels zijn, maar je krijgt toch maar één cse per vak? En wat gaat je dochter doen als ze volgend jaar de vierde over moet doen, blijven deze resultaten dan staan? Veel succes gewenst voor je dochter in elk geval!

skik

Speciaal onderwijs Skik

Bovendien doen ze staatsexamen. Misschien hebben ze het examen wel in 2en verdeeld. Het resultaat blijft staan.
Ik heb goede hoop dat als dochter rustig zo door mag gaan dat ze het gaat halen.
Volgend jaar en mogelijk en zonodig nog het jaar daarop.
Het lijkt me een zeer ingewikkelde puzzel voor de planning maar de school doet echt alle moeite om maatwerk voor leerlingen te leveren.

Marjolein

Marjolein

17-05-2015 om 22:56

Twee gehad, nog vier...

Nederlands en biologie afgelopen week. Ging redelijk en iets minder, maar moeilijk in te schatten.

Nu dinsdag tot en met donderdag nog vier examens....
Wiskunde vindt hij het moeilijkst voor te bereiden, "dat is zo veel"
Nog even doorbuffelen

Hadewich

Hadewich

18-05-2015 om 07:21

Nog 6 te gaan...

Vanmiddag natuurkunde, niet het sterkste vak van mijn kind. Viavia nog een goede samenvatting geregeld en dat hielp goed bij het begrijpen van verschillende dingen. Ben heel benieuwd hoe het gaat.

moeders

moeders

18-05-2015 om 10:16

vandaag

Dochter is vandaag ook druk. Ze zit nu aan geschiedenis en vanmiddag Engels.
Gelukkig de enige dag met twee examens.
Dan morgen en donderdag weer en tot slot volgende week dinsdag nog.
Ik geloof dat man en ik het spannender vinden dan dochter zelf,die is gelukkig erg relaxed.

zoon deel 2

Zoon heeft vandaag ook geschiedenis en Engels. Tussendoor is hij thuis geweest, met een vriend. Alle 2 vonden ze geschiedenis erg gemakkelijk, zo gemakkelijk dat ze het niet vertrouwden. Ik had met zoon vanochtend nog kort het middenoosten conflict doorgenomen maar veel verder dan Jom Kippoer, wie is dat? kwam hij niet. Gelukkig voor hem kwam het middenoosten nauwelijks aan bod. Zoon en vriend hebben even op de playstation gespeeld en daarna gingen ze weer vrolijk naar school.
Vanavond 2/3 achter de rug, alleen morgen en donderdag nog, wis- en natuurkunde.

Haha Bintje

Wie is Jom Kippoer.
Nou, hopelijk is de rest minder hilarisch ingevuld.
Ach, dan zijn ze ook nog zo jong, dan denk je, hoezo houden ze zich al met al die kwesties bezig?

Barvaux

Barvaux

18-05-2015 om 14:42

Hmm

Daar had ik nou toch ook nooit van gehoord. Wel van de grote verzoendag overigens.

ja he?

Ik vond hem ook grappig. Jom kipoer was in het kader van de Jom Kipoeroorlog. De aanleiding etc van de oorlog wist hij gelukkig wel. En ook de zesdaagse oorlog.

Verzorgen

Dochter voelt zich wel een beetje gestresst en bleh voor het examen van morgen. Hangt in de stoel, geen zin om op te staan. Morgen vrij tot aan het examen, daar heeft ze al een hekel aan als haar dag niet gewoon met het eerste uur begint.
Zoon en ikzelf hebben de neiging om haar de hele tijd adviezen te geven die ze allang kent in de trend van ontspannen, loslaten, afleiden, je kan het!.
Gisteren hebben we haar bed maar even helemaal gelucht en verschoond. Lekker fris gevoel. In bad geweest, haren gewassen, nageltjes gelakt.
En vandaag heb ik haar favoriete pizza gehaald ook al is het geen pizzadag.

Janeway

Janeway

18-05-2015 om 23:38

Engels vandaag

En die ging heel makkelijk zei ze.. 1,5 uur was ze klaar, en ze heeft tijdsverlenging.. Als dat maar goed gegaan is..

Verder morgen niks wo aardrijkskunde do maatschappijleer vrij economie en dan di biologie ze heeft nog wat te doen dus deze week..
Algehele stress gisteren want waar is haar maatschappijleer boek.. Ziet eruit als werkboeken van broer van aardrijkskunde, stapels schoolboeken doorgenomen, onder haar bed gekeken, op andere stapels gekeken geen boek.. Nee het was een gekopieerd boek want het boek was niet ok.. Dus allemaal een kopie gekregen wat in een snelhechter zat.. En heerlijk op volgorde dus ze had het al goed geleerd.. Mopperen ik heb niet alles mis hele hoofdstukken.. Puntje bij paaltje was het hele boek compleet maar door de stress was dat even niet duidelijk meer..

wiskunde

Dochter is onderweg, vanmiddag wiskunde. Ze is extra vroeg gegaan, je weet maar nooit met die treinen. Ze is wel zenuwachtig. Ik zal blij zijn als het achter de rug is. Dan denken we een paar weken even nergens aan en dan volgende maand de uitslag. Brrr.

moeders

moeders

19-05-2015 om 11:41

spannend Melleke

Ik hoop echt voor je dochter dat het goed gaat,zou wel heel fijn zijn als ze nu een echt diploma heeft!
Wilde ze de overgeschreven antwoorden niet meenemen?
Dan zou ze meteen weten of ze het gehaald had en niet zo lang in spanning hoeven zitten.
Dochter hier maakt hetzelfde examen straks,ze is ook al weg even chillen bij een vriendin van te voren haha.

Gewoon goed

Dochter is net vertrokken voor haar examen engels. Ze heeft vorige week nog geoefend op de examenwijze met minder tijd dan ze vandaag zal hebben en dat ging goed.
Haren stylen vanmorgen was geloof ik wel even rustgevend. Maar ze heeft voor de zekerheid toch maar een extra sterke valeriaan ingenomen.
Ik weet nog dat ik de juf van de basisschool vroeg hoe school omging met de CITO stress. De juf keek me verbaasd aan. Geen idee.
En nu is ze zelf goed bezig, de school stelt haar op haar gemak en thuis helpen we haar en ze ontspant zichzelf en leidt zichzelf af.
We zien wel wat het wordt. Ze doet haar best en is er serieus mee bezig. Gewoon goed.

moeders

Ze wilde absoluut geen antwoorden mee naar huis, spannend blijft het toch wel .Succes ook voor jouw dochter.

bieb63

bieb63

19-05-2015 om 21:17

brrr

Hier wordt het heeeeel spannend (VMBO-TL). Dochter staat er wbt schoolexamens én bonus punt voor maatschappijleer (geen centraal examen voor dit vak) goed voor. Maar nu na de eerste examens.... pffff.
NL vond ze pittig, geen idee verder. Engels (haar drama vak) ging zoals verwacht niet goed. Vandaag Duits, had ze een goed gevoel over (gaat haar doorgaans ook goed af), maar na het nakijken online had ze de helft! fout. Tweede vak vandaag wiskunde, daar is ze erg goed in, gemiddeld acht, maar het examen ging bagger. Jeeeeee, wat gaat dit worden.
11 Juni wordt een nagelbtijtende dag...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.