Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Heirthe

Heirthe

15-02-2015 om 19:38

Het adviesgesprek (rekenstoornis)


loekie

loekie

20-02-2015 om 09:05

kernvakken

Realiseer wel dat als je voor 1 van de kernvakken aan het eind een 4 staat, je gewoon gezakt bent. Ook al staan er alleen maar voldoendes tegenover. Dat is de angst van mijn dochter, iemand die ze kent, is dat overkomen, met wiskunde b. Ik weet het, dat speelt pas in de bovenbouw maar de school van mijn dochter hanteert nu al strengere overgangsnormen gebaseerd op de eindexamennormeringen.

Barvaux

Barvaux

20-02-2015 om 09:16

jaja

Jaja maar je praat ook tegen Juffie over de eindexamenkandidaten van nu!

Verandert nu al

Niet driftig doen hoor. Gewoon rustig lezen. Zie de verwijzing naar het examenblad 2014 dat uitgebreid ingaat op wat er toen allemaal kon ivm dyslexie en de evrwijzing naar het examenblad 2015 ( da geldtdit jaar dus ) waarin je kunt lezen dat het niet langer om intergrale vrijstellingen gaat.

Juffie doet voorkomen alsof dyslexie samengaat met het mogen gebruiken van een spellingscontrole.
Not dus. Voortaan Alleen als dat noodzakelijk geacht wordt door een deskundige. Daar moet een rapport van zijn. Voor elke leerling een eigen rapport. Maatwerk.

Juffie heeft het over examenkandidaten uit het recente verleden. Die doen er volgens mij niet toe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.