Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
isa

isa

19-06-2014 om 09:14

gewichten kleuters te zien


betty

betty

21-06-2014 om 09:05

Echt vreselijk.

Ik vind het echt heel erg dat die lijsten er hangen. Een gewichtenlijst en in ons geval een Avi lijst. Vreselijk. Nu heeft dochter een vrij goed leesniveau maar toch zie ik ouders er altijd weer op kijken. Ook familieleden die kinderen in de klas brengen kijken er op.
Vind het echt niet kunnen. Ik heb buurjongen met sondevoeding vanwege ernstig ondergewicht door eetproblemen. Moet zijn gewicht er dan ook bij??

Jippox,

je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar ik denk maar zo: voorkomen is beter dan genezen.

Monique D*

Monique D*

21-06-2014 om 16:46

Isa, en wat nu?

Isa:
"Ik werd overigens vanochtend nog door de andere juf erop aangesproken dat "ik er waarschijnlijk meer van maak dan wat het is"."

En wat ga je nu doen? Laat je dit zo of ga je er werk van maken? Ik zou de neiging moeten onderdrukken om die lijst eigenhandig van de muur af te scheuren..

Hebben ze je geen antwoord gegeven waarom ze die lijst hebben opgehangen?
En zijn alle andere ouders het hiermee eens? Het is dan wel een uitdaging om als enige hiertegen te strijden, maar je zou wel aan moeten geven dat dit niet kan en waarom niet. Het is helemaal niet nodig om deze gegevens voor iedereen te publiceren. Het heeft helemaal geen toegevoegde waarde. Dit is voor voor de schoolarts van het GGD, wat iemand anders al heeft gezegd.
Wat zegt de directie? Die vindt het allemaal OK?

politiek

@Isa, je hebt heel wat reacties van mensen die een lijst ongewenst vinden, mij inclusief, toch kun je je afvragen of het wijsheid is om als enige je hoofd boven het maaiveld uit te steken.

Als straks de lijst wordt verwijderd, komen pas de geluiden van andere ouders dat ze het eigenlijk wel met je eens zijn. Maar ondertussen laten ze jou de kooltjes uit het vuur halen; politiek.
De reacties van de juffen getuigen van irritatie aan jouw adres, maar hun handen zijn schoon.

Het welzijn van je kind moet je wel in de gaten houden, maar voor je kind op de barricades gaan, doe je als je kind buiten de grenzen valt want dan heb je terecht reden tot klagen. Dus tel tot 10, ook in het onderwijs viert politiek hoogtij.

En zwemdiplomas?

Ik was pas op een school waar in groep 3 kleuren kopieën van zwemdiplomas aan de muur hingen, kan dat dan?

Een lijstje moet kunnen, maar niet eeuwig uit gemakzucht. Juf van mijn kind deed het met tafels om kinderen te stimuleren de tafels te halen, niet echt gelukt, er zijn er maar weinig met alle stickers.

Naar mijn idee roept het geen extra gedoe op tussen ouders en/of kinderen.

isa

isa

22-06-2014 om 11:09

Monique en Flanagan

Het was inderdaad een of ander project. Prima. Geen uitleg over het waarom van zo'n lijst. Ik vermoed zo maar dat het per ongeluk gegaan is; dus niet opzettelijk. Lijst wordt weggehaald.
Ik ga ervan uit dat men op school hier professioneel mee omgaat. Zo niet, dan is de gang naar de directie zo gemaakt.

En Flanagan: Je bent wel op de hoogte zeg. Ervaring? Hoezo zou mijn kind niets mankeren?
Ik vind het trouwens sowieso van de gekke dat je alleen recht van spreken zou hebben als je kind iets mankeert. De wet is hier heel
Als men zo onprofessioneel is dan is een gesprek met de directie zo gemaakt hoor.

Isa,

Inderdaad ervaring met juffen die snel op hun teentjes getrapt waren wanneer er iets gebeurde wat te voorkomen was geweest als men even verder had nagedacht. Directeur en directie was één pot nat, heel teleurstellend. Als je uiteindelijk op die hoogte je klacht bespreekt, zul je snel ervaren dat ze elkaar de hand boven het hoofd houden. Heel teleurstellend. Gelukkig is die tijd afgesloten.

Door de opmerking dat de andere juf vond dat je er niet zo'n punt van moest maken,
nam ik aan dat je kind binnen de lijntjes viel. Anders mocht je een andere reactie verwachten, zo van Sorry, we begrijpen het, we halen het meteen weg, omdat ze ook geen heisa willen en ze zelf ook wel weten dat dit niet wenselijk was. Hadden ze even niet bij nagedacht.. Je hebt ze even wakker geschud..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.