Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Barvaux

Barvaux

24-08-2015 om 07:37

Gewicht schooltas

Er wordt hier nog wel eens geroepen dat ze op het VMBO veel minder boeken hebben en een kleinere tas kunnen kopen. Nou vandaag vertrekt mijn vmbo-twee-basis-puber met 7 kilo PLUS een gymtas.

Wie biedt er meer de komende weken


Taszie schreef op 10-02-2022 om 09:38:

serieus!!! Is er echt géén maximale kg grens voor een schooltas?!
die was vandaag 11,4kg. En ja, ze hebben een kluisje.. MAAR ze hebben niet de tijd om tussen de klassen-switch naar hun kluisje te lopen om hun boeken te ruilen. Plus!!! Ze moeten in hun kluisje hun jas doen. Nou, die kluisjes zijn echt niet groot. En in deze maanden heb je een winterjas nodig. Sommige kinderen komen van ver en hebben ook een regenpak. Die overigens dus zeiknat in hun kluisje moet, die kunnen ze niet even uithangen. Ook de winterjassen zijn nat, die moeten ook in dat kluisje. Ruimte voor de boeken zijn er dus niet.. en al was dit wel het geval.. HOE dan! Kluisjes zitten niet altijd op dezelfde etage als waar zij les hebben..
dus, alles in die rugtas/schooltas. Géén blokuur.. en de boeken zijn al dikke bijbels op zich. Ipv dat ze alle boeken ook in een a b c deel splitsen , dat zou al schelen.

dit zit niet "tussen de oren".. welke mafkees dit heeft gezegd heeft dus duidelijk geen kinderen op Nederlandse scholen zitten. Een onderzoek uit het buitenland hebben we hier niets aan.
En mijn dochter zit in haar 2de jaar. Dus dat gelul over " alleen in de brugklas" klopt ook niet.

Een stratenmaker, een schoonmaker een docent.. een verpleegkundige.. die hebben wel richtlijnen. Een scholier niet?!
Bizar!!!

Ten eerste geef je een plastic zak mee voor de boeken dan worden ze niet nat van de jassen. Ten tweede er is inderdaad tussen de lessen door.weinig tijd om te wisselen maar er zit altijd een pauze tussendoor waardoor je sowieso een groot deel van je boeken even in je kluisje kunt kwakken. 

Ik zat overigens op een school zonder kluisjes en moest de hele dag mijn tas meesjouwen. Dat was dan van les maar les, en ik moest lopend naar school met mijn prachtige ouderwetse tas. Dus ik had geen rugtas die ik achter op mijn fiets kon binden even een stukje tillen tot de klas en dan weer neer kon zetten. Waar spreken we nou over ? Alsof die kids de hele dag met die tassen op hun rug lopen 

Taszie schreef op 10-02-2022 om 09:38:



Een stratenmaker, een schoonmaker een docent.. een verpleegkundige.. die hebben wel richtlijnen. Een scholier niet?!
Bizar!!!

Ja die richtlijn is 23 kilo. Wil je die ook? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.