Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Geen schoolboeken, wat nu?


Wiskundeboek

Hier vorig jaar ( examenjaar) ook probleem met wiskunde boek. Recentelijk zijn ze overgestapt op een nieuwe uitgave. Zodoende kunnen ze geen vorige edities uit de hoge hoed toveren. Het schijnt wat tijd nodig te hebben voor ze alle oude versies vervangen hebben.

Verder ook problemen met digitaal trainingsmateriaal tbv examen. Half juni besteld en in augustus geopend, te zamen met de ontvangen boeken. Het openen kende digitale kinderziektes. Na verzoek tot beëindiging, omdat ik het niet kon openen en afzag van de ' koop', bleek dit niet meer mogelijk want de 30 dagen beslissingsrecht waren verstreken. Balend van de commerciële instelling van Vandijk, heb ik geen cent meer besteed aan telefoonkosten want zo bereikbaar zijn ze ook niet, is mijn ervaring.

Dit jaar terug te sturen boeken van elk kind apart verstuurd om te voorkomen dat ze een meding maakten dat kind A wel boeken had opgestuurd maar kind B niet. ( Ahv post.nl-ontvangstbon kunnen aantonen dat gezien gewicht, meerdere boeken waren opgestuurd).
Toch nu ook weer problemen, want nu werd weer beweerd dat de cd bij pakket C ontbrak. Steeds weer fouten bij inname van teruggestuurde boeken. Het lijkt te slorig verwerkt te worden. Vlak na mijn telefoninsche onderhoud kreeg ik mail dat het bedrag dat ik volgens hen moest betalen ( compensatie Cd), juist op mijn rekeningnummer werd gestort!!! Wat uiteindelijk niet gebeurd is, ze hebben nu blijkbaar wel ingezien dat deze creditnota ook niet klopte.

In totaal een janboel. Een organisatorische janboel omdat het uit zijn voegen te lijkt gegroeid. Kwestie van er bovenop zitten.

Maar het gaat niet alleen bij Vandijk fout. Na een kleinschalige examentrainingsorganisatie meldde dat een pakketje boeken nog niet terug gekomen was, konden we het ontvangstbewijs tonen. Nu mogen wij achter de boeken aan. Of nog blijven liggen bij het postagenschap of afgegeven op oude adres van die organisatie, lokatie om de hoek van nieuwe lokatie. Ze hebben, ondanks bijlage foto ontvangstbon, de bal bij ons neergelegd. Het is voor een student zo lastig afhankelijk te zijn van menselijk falen.

Vreemd hoor...

In B zijn alle handboeken in voorraad op alle lagere en middelbare scholen.
Ze worden voor de duur van het schooljaar uitgeleend aan de leerlingen/studenten, die geacht worden ze op het einde van het schooljaar weer in te leveren.

Yvan,

In Nederrland gaan de boeken een aantal jaar mee, soms meer dan 7. Als ze te lang mee is de kans groter dat in de zomer te veel boeken afgeschreven worden. De uitgever krijgt een te grote opdracht en kan deze niet aan.

Het is natuurlijk op te vangen door beter te inventariseren en daarop in te spelen, maar dat is voor een boekencentrale niet zo winstgevend.
Lln leveren wel boeken in want anders gaat het van hun borg af.

Daarnaast, gaan lln eerder ontvangen boeken afkeuren en terug sturen omdat ze een beter exemplaar willen en zo het risico op het afkeuren aan eind van het schooljaar te verkleinen. Want dan kunnen zij dokken.

Het ligt dus niet alleen aan het inleveren, maar ook aan de kwaliteit en het voorkomen van extra kosten.

Pief

Pief

16-09-2017 om 08:07 Topicstarter

Nog 2 te gaan

Gisteren hebben we drie boeken nageleverd gekregen. Na vier weken school missen we er nog twee. Levering hiervan is onbekend. De klantenservice van Van Dijk is al weken onbereikbaar en op mails wordt ook niet gereageerd. Een van de ontbrekende boeken heb ik uiteindelijk zelf maar besteld bij een andere webwinkel. Vandaag in huis. Verkoop ik tzt wel weer. Het andere boek is een werkboek, lijdzaam afwachten dan maar.

Vakantieganger

Vakantieganger

16-09-2017 om 09:13

Update: 3 naleveringen, en nog niet compleet

We hebben ondertussen dus 3 zendingen ontvangen, maar er ontbreken nog steeds boeken.
Als ik het goed heb gezien gisteren (toen zending 3 kwam) staan er nu nog 2 boeken op de lijst die moeten komen.
Het klachtenformulier en het melden op klacht.nl leverden niets op, anders dan de standaard excuses en beloftes op naleveringen. Zo jammer dat ik de rekening heb betaald bij bestelling, anders zou ik daar nog geld kunnen inhouden. Kan nu niks, anders dan balen. Kind heeft iedere mail wisseling meegenomen naar mentor, zodat hij geen straf kreeg voor het niet bij zich hebbeb van de boeken.
(Excuses voor late update.

40er

40er

16-09-2017 om 12:58

Nou

Hier een brief. Dat we het oude boek weg kunnen gooien zodra het nieuwe boek binnen is.... maar we hebben geen oud boek...
Maar weer afwachten dus.

@nnemoon

@nnemoon

16-09-2017 om 14:40

Toevallig in de krant

Van de week stond toevallig in de regionale krant dat de grote scholengemeenschappen hier in de regio een stroeve start van het schooljaar hebben als gevolg van het tekort aan schoolboeken. De school van mijn zoon kwam in het stukje ook aan het woord. De school vond het geen probleem om de eerste maand duizend kopieen te moeten maken. Ze gaan er van uit dat het na de herfstvakantie opgelost zal zijn.

Hier nog een boek op nalevering. Ik wacht rustig af.

Li

Li

16-09-2017 om 14:42

hier

eindelijk de meeste boeken binnen. Maar er ontbreken nog wel 4 boeken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.