Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Geen schoolboeken, wat nu?

Wij hebben schoolboeken besteld bij Van Dijk voor mijn brugpieper, die volgende week op de middelbare school begint. Sinds donderdagochtend ben ik al aan het bellen met Van Dijk omdat de schoolboeken nog niet bezorgd zijn. Ik krijg elke keer een ander verhaal en allerlei beloften. Maar de realiteit is dat de boeken tot op dit moment nog niet verzonden zijn. De eerste dagen zijn introductiedagen, dus ik heb nog tijd om iets te regelen.

Wie heeft hier ervaring mee of ideeen voor een oplossing? Zelf denk ik dat school kopietjes zou kunnen maken of zal er een extra setje boeken liggen dat we kunnen lenen? Kan school iets doen in het contact met Van Dijk?


Pief

Pief

20-08-2017 om 10:01 Topicstarter

Dinsdag

Hij begint dinsdag.

Van Dijk

Ik denk niet dat school de problemen van van Dijk gaat oplossen. Eerst maar eens afwachten of je zoon de enige is die het probleem heeft. Eventueel in de bibliotheek kijken of daar wat boeken te leen zijn. En anders vooral veel schriften aanschaffen, zoon moet iemand zoeken die de boeken wel heeft en waar nodig kopieën maken.

Tsjor

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-08-2017 om 10:17

Moet lukken

Wat zijn de smoesjes? Ik was vorig jaar zelf vergeten de boeken te bestellen en kwam daar de laatste week van de vakantie achter. Drie dagen na de bestelling hadden we de boeken in huis, dus Van Dijk kan het wel.
In geval van nood kun je vast wel wat regelen met school, en anders kun je zelf wat hoofdstukken kopiëren (en de rekenening naar Van Dijk met een vette klachtenbrief).
Had je ruim op tijd besteld?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-08-2017 om 10:24

gewoon even op school melden

Ik zou mij daar niet al te druk om maken hoor, en zeker niet zelf boeken gaan kopiëren of wat dan ook maar. School heeft zelf een deal met Van Dijk voor de levering van schoolboeken. Als Van Dijk de afspraken niet nakomt, dan meld je dat op school. Laat school maar meedenken over een oplossing. De meeste leerkrachten hebben voor nood ook nog wel wat reserveboeken liggen. Maar de school moet het in ieder geval weten als de door hen geselecteerde boekenleverancier zijn werk niet goed doet.

Triva

Triva

20-08-2017 om 10:44

ach

Als ze maandag die boeken inpakken heb je ze woensdag dus dring daar maandag op aan bij van Dijk.

Mijn zoon had in de tweede een boek niet (wiskunde) en hij had meteen ruzie met die leerkracht omdat hij te laat zou zijn geweest met bestellen. Onzin natuurlijk, dat boek was gewoon even 'op'. Toch maakte ik mij zorgen omdat hij een heel jaar met die vent moest. Hij is de enige leerkracht die mijn zoon op de gang heeft gezet in vijf jaar maar goed. Advies: geef je zoon bewijs mee dat het niet aan hem ligt (te laat bestellen) maar aan van Dijk.

Verder: goed fototoestel/smartphone meenemen, foto's maken, thuis op computer in het groot bekijken.

Pief

Pief

20-08-2017 om 10:47 Topicstarter

Besteld

Half juli al besteld. De redenen zijn: storing, o nee, toch geen storing, blokkade, blokkade kan niet worden opgeheven, blokkade is toch opgeheven. Elke keer is het verhaal anders. Laatste wat we hoorden: uiterlijk zaterdag wordt geleverd. Ik heb voorgesteld er een spoedzending van te maken (wil ik zelfs betalen) of ze op te halen, maar niks kan.

Wij hadden nog geen ervaring met Van Dijk, ik denk dat het vaak goed gaat. Maar als het mis gaat kom je er niet doorheen. De klantenservice lijkt geen lijn te hebben naar hoofdkantoor en magazijn. Vreemd georganiseerd.

Brugpieper komt in een klas waar hij niemand kent. Het is tvwo, dus ook niet de standaard vwo-boeken. We kennen verder ook niemand die tvwo doet. Dus vandaar dat ik hier hoop op creatieve oplossingen.

Ik ga zeker even school bellen morgen. Die hebben hopelijk een betere lijn.

Triva

Triva

20-08-2017 om 10:49

drietje

Net wat ik zei: goede camera, boeken fotograferen, klaar, daar hoef je vooraf toch geen vrienden voor te hebben of iemand te kennen? Desnoods foto maken van het boek van de leerkracht.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-08-2017 om 11:08

Hopelijk nu moderner systeem

Ik weet nog dat op het callcenter waar ik gewerkt heb ook voor Van Dijk gewerkt werd. Het systeem was hopeloos ouderwets. Hopelijk is dat inmiddels beter. Bij zaken die in stilte niet opgelost kunnen worden, zoek in tegenwoordig het meer openbare terrein van Facebook. Ik zie dat Van Dijk helaas geen Facebookpagina heeft. Ik zou ze dus toch maar elke dag blijven bellen tot je hoort dat ze verstuurd zijn.Daarnaast mailen en een klacht indienen als je vindt dat dat al terecht is.

Paniek is nog niet nodig. Er is nog een héle week! (Helpt dit?)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-08-2017 om 11:33

Schakel de school in!

Ik geloof zomaar dat je er bij van Dijk niet direct uitkomt. Slecht opgezette klantenservice, niet gevoelig voor sociale media. Die doen hun ding, sturen een rekening en vinden dat ze klaar zijn.

Er is een aanbesteding geweest. Die heeft Van Dijk in jullie regio gewonnen. Ik mag hopen dat in dat bestek ook iets afgesproken is over klachtenafhandeling, wanprestaties en boetes. Kortgezegd heeft Van Dijk blijkbaar lak aan jou, maar wellicht is er iemand waar ze geen lak aan hebben. Diegene moet je zien te vinden. Daarom: leg het neer bij school. Als jij op tijd besteld hebt moeten zij dit oplossen. Met kopieën wellicht, maar ook met van Dijk.

Tango

Tango

20-08-2017 om 12:24

Tjee balen zeg!

Ik moest hier voor 2 kinderen boeken bestellen bij van Dijk en dat is gelukkig probleemloos gegaan. Maar dit is natuurlijk wel heel vervelend.
Ik zou meteen morgen met school bellen. Had je w.s. vorige week al kunnen doen, maar daar heb je nu weinig aan. Op de meeste scholen is er de week voor de start al wel aardig wat mensen aanwezig.
Heb je zwart op wit dat er iets fout is gegaan? Dan kan je dit inderdaad meegeven aan je zoon.
Wanneer begint hij met de lessen? Vaak is de eerste week nog introductie e.d. Dus dan heb je nog wel tijd om iets te regelen.
En klacht indienen bij van Dijk zou ik zeker. Aan die smoezen heb je niets, als je besteld hebt moet het gewoon geregeld worden.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-08-2017 om 12:29

waarom?

"Ik heb voorgesteld er een spoedzending van te maken (wil ik zelfs betalen) of ze op te halen, maar niks kan."

Waarom zou jij daarvoor willen opdraaien?

Niet doen hoor. Jij bent door school verplicht om boeken te bestellen bij Van Dijk. Bestellen is natuurlijk een raar woord, dat is het feitelijk helemaal niet. School heeft precies met Van Dijk afgesproken welke boeken ze aan welke leerlingen moeten versturen. Door jouw 'bestelling' ben je nu 'klant' geworden bij Van Dijk. Als ze er een rommeltje van maken, dan doe jij een stap opzij en laat het de school met Van Dijk regelen. Zij hebben een deal. School moet Van Dijk aan de afspraken houden. En voor jou een oplossing regelen.

Mijntje

Mijntje

20-08-2017 om 12:37

Kampen

Zit dat niet in Kampen? Wij gingen vroeger altijd met de auto naar Kampen, om de boeken te halen (omdat mijn ouders ze te laat hadden besteld)
Wie weet kan je er gewoon naar toe?

Noes

Noes

20-08-2017 om 13:04

van dijk

Hier jarenlang ervaring met De Ruiter en Fanoy en later Van Dijk. Nooit problemen gehad met levering. Wel dat boeken in slechte staat waren, gemaild en dan kregen we een andere of er werd een notitie gemaakt, zodat je niet beboet kon worden aan het einde. Of boeken werden nagezonden.
Ik zou even afwachten of je kind de enige is en de mentor mailen. Dan is al bekend dat je kind er niets aan kan doen en dan kan de mentor school het laten uitzoeken (??).
En verder wat Triva zegt, foto's maken van de boeken waar ze zijn, totdat de boeken binnen zijn.

Triva

Triva

20-08-2017 om 13:05

Mijntje

Ik vermoed niet dat daar iemand zit die dan vrolijk met jouw lijstje het magazijn in kan lopen en die boeken er dan uit gaat lopen orderpicken... Veel te inefficiënt.

Mijntje

Mijntje

20-08-2017 om 13:39

triva

Ze hoeven toch niet vrolijk te worden? Ze moeten gewoon op tijd leveren Maar als het een hele reis is en als je een vrije dag ervoor moet opnemen zou ik ook gewoon afwachten. Handig toch, die mobieltjes waarmee je foto's kan maken en versturen!

Pief

Pief

20-08-2017 om 13:54 Topicstarter

Ophalen

Ophalen heb ik al voorgesteld. Onmogelijk helaas.

Het kan zijn dat het mijn fout is, maar dat weet ik niet zeker. Er zat namelijk een blokkade op verzending van de boeken en die zou ik erop gezet hebben. Ik weet van niets, maar ben niet onfeilbaar. Pas na vier telefoontjes begonnen ze over die blokkade, dus ik weet het niet... Heb twee weken geleden een mail gekregen dat we de boeken afgelopen week zouden krijgen. Er klopt gewoon niets van alle verhalen die ik te horen krijg.

Foto's maken lijkt me een goed idee of misschien biedt school wel kopietjes aan van de eerste bladzijden.

Ik had vrijdag school kunnen bellen inderdaad. Maar vrijdagmiddag kreeg ik van een aardige mevrouw (telefoontje 5) te horen dat ze de blokkade er toch af had kunnen krijgen en dat ze garandeerde dat de boeken uiterlijk zaterdag (gisteren) verstuurd zouden worden. Was een oudere dame, die klonk alsof ze er meer verstand van had dan alle jonkies die ik had gesproken. Tja...

Ik ga maandag de school wel even bellen, weten ze er in ieder geval van. Ik vraag manlief of hij met zijn zakelijke modus Van Dijk wil bellen. Hij klinkt dan indrukwekkend Ik krijg meestal kinderen aan de telefoon (klinken als vakantiewerkers van een jaar of 15) en ik kan gewoon dan niet boos worden. Die kinderen kunnen er ook niks aan doen.

Kaaskopje, we hebben niet nog een week, alleen morgen nog vrij, dan begint het circus hier weer.

Vila

Vila

20-08-2017 om 14:21

Van Dijk

Wij hebben ook de boeken besteld bij Van Dijk en het is op tijd geleverd. Alleen een wiskunde boek ontbreekt en zou worden nageleverd. Vind ik ook al raar, want ik heb begin juli al besteld. Hoe moeilijk kan het zijn?

Laat je zoon op zijn eerste schooldag even vragen of klasgenoten dit probleem ook hebben. En het uitleggen aan de mentor.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

20-08-2017 om 16:30

Pffff.....van Dijk

Breek me de bek niet open. Inderdaad steeds andere antwoorden, maar helaas niemand die het oplost. En je kan het de klantenservice niet eens kwalijk nemen, want volgens mij bestaat die vooral uit heel veel scholieren met een vakantiebaantje. Daar zou de boel eens goed geherstructureerd moeten worden.

Klacht.nl al geprobeerd?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-08-2017 om 16:32

Wilgenroosje

Van Dijk geeft in een omtrek van 50 km vakantiewerk voor zeer veel scholieren, inderdaad. Ze worden soms zelfs met bussen vol aangevoerd.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

20-08-2017 om 16:37

Ach, echt?

Dat verbaast me niets. Ze doen enorm hun best, maar het is gewoon niet effectief. Het moet veel beter kunnen.

Pief

Pief

20-08-2017 om 19:30 Topicstarter

Kinderen

Ja, ik krijg kinderen van een jaar of vijftien aan de lijn. Tja. Ze gaan wel voor elke vraag naar hun leidinggevende, maar hoe oud zal die zijn. Zeventien?

Klacht.nl heb ik gisteren bekeken. Iemand had daar vrijdag precies hetzelfde probleem gepost, maar kreeg ook precies hetzelfde antwoord. Via twitter heb ik het ook al geprobeerd. Dat was iemand met meer info, maar dus blijkbaar toch geen oplossing

zebra

zebra

21-08-2017 om 13:53

school/mentor mailen

en eventueel de mailwisseling doorsturen zodat ze er op school al van weten. Wellicht kan er dan nog iets geregeld worden, als de boeken dan nog steeds niet binnen zijn.

Wel erg vervelend overigens, al die rompslomp. Hier is het gelukkig wel goed gegaan, die 2 jaar dat de boeken thuis bezorgd werden door van Dijk (in de jaren ervoor moesten ze de boeken op school afhalen, was toen nog bij de Ruyter en Fanoy, volgens mij). Maar we hoefden zelf niks te bestellen, dat scheelt misschien.

Vakantieganger

Vakantieganger

22-08-2017 om 19:39

Morgen eerste lesdag - ook geen (Van Dijk) boeken

Kind is, als ik het goed begrijp niet de enige in de klas. Geen levering, deelleveringen, van alles wat.
We hebben het gemeld op school. Kind maakt zich niet druk. Ik ook niet. Man heeft email contact gehad en klacht ingediend.

Pief

Pief

22-08-2017 om 21:04 Topicstarter

Enige

Volgens mij is mijn zoon wel de enige. Ik heb het gemeld bij school en veel meer kan ik ook niet meer doen. Vanochtend weer een berichtje ontvangen dat het echt, echt, echt vandaag verstuurd zou worden. Eind van de middag weer contact gezocht, want geen bericht van verzending. Nee, maar het zou echt vandaag worden verstuurd. Maar ik heb er een hard hoofd in. Ik ben een vrij relaxed persoon maar ik irriteer me heel erg aan de onkunde van dit bedrijf. Toevallig kreeg ik vandaag een enquete. Die kwam op een goed moment

Li

Li

23-08-2017 om 11:00

Pfff, Van Dijk

Hier ook nog niks. Hoe moeilijk kan het zijn? Nou hebben we nog een week, maar toch. Vorig jaar idd. ook deelleveringen gehad, tijdens het schooljaar. Maar als ik iets bestel bij een webwinkel heb ik het meestal de volgende dag en daar worden toch ook grote aantallen verwerkt. Er klopt iets niet. Zeker als ze ook nog eens moeilijk bereikbaar zijn.

Afgelopen jaar was één boek onvindbaar, dus dat moest ik vergoeden, prima. Moest ik ook nog administratiekosten betalen. En het jaar daarvoor griste een studentje de boeken zo uit de handen van mijn kind, zei dat er een boek ontbrak, en ook daarvoor moest ik betalen terwijl het er gewoon bij zat. Protesteren hielp niet. Wat een rare tent.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-08-2017 om 11:05

Iddink

Echt compleet andere ervaringen hier.

Boeken allang binnen (wel vroeg besteld dit jaar), en in die 6 jaar nog nooit sprake geweest van deelleveringen, ontbrekende boekenof onterecht afgekeurde boeken. Afgelopen jaar voor het eerst een boete gehad voor een boek van dochter. Maar ze gaf zelf al aan dat dat waarschijnlijk wel terecht was....

Kan zijn dat er dadelijk nog een hele lading shit over Iddink komt, maar voor nu zie ik wel verschil in kwaliteit.

Pief

Pief

23-08-2017 om 11:06 Topicstarter

Yep

Gisteren weer de garantie (drie keer nagevraagd: echt? ja, echt! zeker? ja heel zeker!) dat vandaag de boeken thuis worden afgeleverd. Niks hoor. Kreeg vanochtend wel een mail dat de boeken er binnen vier werkdagen zijn. Maar er ontbreken dan nog wel vijf boeken, waarvan de leverdatum onbekend is. 9 juli besteld! Ik snap er helemaal niks van. Vooral frustrerend dat niemand bij Van Dijk er even echt mee aan de slag gaat en dat al mijn oplossingen (spoedzending, ophalen) niet kunnen. Ik ben bijna geneigd om zelf naar Kampen te rijden, dat magazijn binnen te lopen en ff wat boeken bij elkaar te pakken. Hoe moeilijk kan dat nou zijn, inderdaad!

Maar goed, het ligt nu bij school. Ik weet het ook niet meer.

Dees

Dees

23-08-2017 om 11:35

Drietje

Buurmeisje had al aan het begin van haar vakantie haar boeken binnen, nichtjes ook iedereen die ik ken eigenlijk wel.

Ik denk dat als het allemaal standaard is dat het ook helemaal geen probleem is, pas als degenen die het bestellen ergens is afwijkt van standaard (In jouw geval een vinkje met blokkade toch drietje?) dan moet er een aparte route gevolgd worden.

Van Dijk werkt met busladingen vol aan vakantiewerkers, want in tegenstelling tot de meeste webwinkels hebben ze gedurende het kalenderjaar relatief weinig werk en in de zomerperiode zal ik denk wel 80/90% van de uitleveringen op jaarbasis plaatsvinden. En die vakantiewerkers die ze daarvoor inzetten kennen alleen de standaardprocedure de "afwijkingen" dat is lastig en blijft maar liggen tot die ene vaste medewerker die de hele dag door "brandjes" blust eens beschikbaar is.....dus tja ik denk dat dat de grootste oorzaak is.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

23-08-2017 om 12:20

Van Dijk

Het is chaos bij van Dijk. Er ontbraken hier vorig jaar boeken die bij kinderen die pas later naar school hoefden wel gewoon geleverd werden. En dan maar volhouden dat het niet leverbaar is. Zelfs kinderen die te laat besteld hadden waren wel compleet. Ik kon de boeken wel online bestellen. Levertijd 3 dagen stond erachter, maar zelfs dat argument maakte niet dat de boeken verstuurd werden. En bestellen was geen optie, want dan moesten we ze betalen en dat is niet het idee achter de gratis schoolboeken.

Er is een dag geweest dat we 4x 20 minuten in de wacht hebben gestaan, zonder erdoor te komen. Ik hou mijn hart vast voor dit jaar.

Er zit geen systeem in. Ik heb de indruk dat pakketten die niet compleet zijn, apart gezet worden en dat ze verder gaan met andere pakketten. Wegsturen wat weg kan. Als er dan een lading ontbrekende boeken binnenkomt, gaan die boeken niet in de incomplete pakketten, maar worden die in het magazijn gezet en verdwijnen ze in de pakketten waar ze op dat moment mee bezig zijn. En zo blijft er een groep leerlingen over die geen (compleet) pakket heeft.
Dat verklaart waarom latere regio's dus eerder hun boeken compleet kunnen hebben. Het klopt gewoon niet dat latere regio's en kinderen die te laat besteld hebben, eerder hun boekenpakket compleet hebben. Er moet bij Van Dijk orde op zaken gesteld worden.

Voorheen jarenlange ervaring met Iddink. Nooit problemen gehad. Boeken altijd ruim op tijd in de zomervakantie geleverd. Het kan dus wel.

Hbomam

Hbomam

23-08-2017 om 12:34

Iddink

Opgeteld 9 jaar goede ervaringen met Iddink. Eén keer een boek zonder problemen geruild, omdat deze zo slecht was dat ik twijfelde of deze het eind van het schooljaar wel zou halen. Als particulier heb ik bij iddink ook boeken gehuurd, omdat de school van mijn kinderen gekozen heeft voor ipad onderwijs.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.