Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

29-10-2012 om 12:59

Gaat het nu toch gebeuren? aanmelding zorgteam zoon2?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Alcedo atthis

Alcedo atthis

04-12-2012 om 18:46

Balen zeg!

Joh, jullie hebben wel pech zeg. Sterkte!

anna van noniemen

anna van noniemen

04-12-2012 om 21:23

Ja, vertel mij wat

Het is om gek van te worden!

mari39

mari39

05-12-2012 om 08:15

Meen je dat nou?

Hebben ze je zoon aangemeld voor SBO terwijl de bedoeling was REC4? Wat ontzettend knullig van de IB-er. Kun je wel met de al aanwezige info sneller de aanmelding doen bij REC4?

Karmijn

Karmijn

05-12-2012 om 09:21

Pfffff

*stuurt emmer geduld met Sinterklaas mee, voor Anna*
Ongelooflijk wat een .........!!!!!

anna van noniemen

anna van noniemen

05-12-2012 om 14:34

Ja mari dat meen ik....

echt....en ik heb de IB-er nog gewaarschuwd ook en toch is het ZAT-team doorgegaan, ze hadden zelfs heeeeeeeel lang zitten praten zei de orthopedagoog, en ze hadden toch gedacht dat het beter was hem aan te melden voor SBO. En als het dan niet goed ging kon altijd nog een cluster4 indicatie aangevraagd worden....HUH? Ik zei, mijn zoon is geen proefkonijn, ik ga niet akkoord met een wisseling naar school a, terwijl aan alle kanten al duidelijk is dat zoon nogal autistisch is en dus uiteindelijk toch naar school b moet! Vraag dan maar meteen school b aan.
Jeetje, eh ja, maar dat gaat wel heel lang duren hoor! En dit kan snel....ja dikke doei!

anna van noniemen

anna van noniemen

05-12-2012 om 14:35

Thnx karmijn

ik heb het nodig! Want het is allang op hier!

Nou hoor ik wel meer van dit soort dingen over die IB-er hoor. Ik had in januari al gezegd, ga nou een rugzak aanvragen nu we de diagnose echt hebben....niet gedaan natuurlijk....Tja, en nu zitten we met de gebakken peren.

Anna

Een rugzak vraag je toch zelf aan, als ouders?

mari39

mari39

06-12-2012 om 13:04

Anna

ik weet natuurlijk niet hoe dat in jullie regio geregeld is, maar in onze regio word je met een REC4 diagnose niet eens toegelaten op een SBO school. Ik heb dat met zoon ook geprobeerd toendertijd, en zijn dossier werd op deze formele gronden al afgewezen. Dus als dat bij jullie in de regio ook zo is, dan is het driedubbel knullig van de ib-er!!

Fransien

Fransien

06-12-2012 om 13:39

Weg ermee

Het komt op mij over dat school besloten heeft dat ze anna-zoon liever kwijt dan rijk zijn en hem zo snel mogelijk van school willen hebben. Wat er met anna-zoon gebeurd kan ze blijkbaar weinig schelen. Dus flink op je strepen gaan staan en voor hem op de bres springen voor een goede plek. School kan er wel geen problemen mee hebben dat anna-zoon op het sbo niet op z'n plek is, anna-zoon heeft dat wel, en om hem gaat het.

Evanlyn

Evanlyn

06-12-2012 om 15:12

Niet te geloven

En ik maar denken dat onze IB'er een waste of space was, maar zo bont heeft zij het nog niet gemaakt. Sterkte Anna! En hou vol, maar dat hoef ik niet te zeggen, dat doe je toch wel! Woede kan soms veel kracht geven.

anna van noniemen

anna van noniemen

06-12-2012 om 20:40

Wil40

Dat klopt, maar school moet ook dingen invullen. Toen ik vervolgens aan de onderwijsconsulent doorgaf waar de aanvraag heen ging zei deze dat dit niet de juiste plek was, dat het naar de CVI moest ipv PCL (ik ken al die termen niet, voor zoon 1 is het allemaal heel anders verlopen)....ik heb dat toen de IB-er ook meteen laten weten. Maar het moest eerst daar volgens haar....weet ik veel....

anna van noniemen

anna van noniemen

06-12-2012 om 20:42

Mari39

kinderen met een ASS of andere rec4 indicatie kunnen wel naar het SBO. Volgens de orthopedagoog die het woord deed waren er op haar bekende SBO-scholen ook genoeg kinderen met deze problematiek en dat ging heel goed. Was een school in een andere gemeente....En de school hier in de gemeente had in het verleden een auti afdeling....ja, IN HET VERLEDEN! Nu dus niet meer, en degenen die er toen werkten, werken die er nu nog? Deels niet voorzover ik weet.

anna van noniemen

anna van noniemen

06-12-2012 om 20:45

Fransien

zoiets liet ik ook nog vallen in het gesprek....Nou, dat was echt tegen het verkeerde been!! Dat was ECHT NIET HET GEVAL.....nee, maar feit is wel, zij hebben hem niet meer op school en als blijkt dat het op de SBO ook niet gaat en hij alsnog naar die andere school moet, dan hebben alleen WIJ daar last van....Zij niet meer....Plus dat dan de procedure moet worden opgestart voor de rec4 dus alles nog langer duurt....

anna van noniemen

anna van noniemen

06-12-2012 om 20:45

Thnx evanlyn

ja, we moeten he??

He bah anna

Dat schiet niet op zeg. Hopelijk komt het toch snel in orde allemaal, want het is nu echt een kwestie van uitzitten en dus tijdverspilling, want met deze school ga je geen steek verder komen.

Oh, over 'waste of space' IB'ers gesproken, ik heb gewonnen, onze IB'er is ook nog CEASE-therapeut!

skik

Pirata

Pirata

07-12-2012 om 11:22

Haha skik

Dat is geweldig, dubbele vreugd! Altijd fijn om zo'n kundig persoon op zo'n sleutelfunctie op school te hebben! Hoe is het mógelijk???

anna van noniemen

anna van noniemen

07-12-2012 om 23:01

Skik

werkelijk? en nog geen ASS-er of ADHD-er weten te genezen op jullie school? Hoe'st mogelijk.....

Anna en pirata

Ik was perplex toen ik er n.a.v. Onno's info over CEASE al googlend achter kwam dat onze IB'er parttime homeopaat en CEASE-therapeut is. Er is nog geen ASS-er genezen hoor, die gaan hier net zoals op veel scholen uiteindelijk naar cluster 4. Het is sowieso een ID'er met rare ideeen en oplossingen, volgens mij is er nog geen kind beter geworden van zijn bemoeienis. Ik vind het ook niet kunnen, deze twee functies verenigd in een persoon. Ik vraag me af of de schoolleiding weet van dat CEASE-gedoe. Hoe kan iemand die gelooft dat ASS eenvoudig te genezen is nou een serieuze gesprekspartner zijn voor ouders met een ASS-kind die proberen het voor hun kind op school zo goed mogelijk te laten verlopen?

skik

anna van noniemen

anna van noniemen

08-12-2012 om 16:02

Skik

Ja, inderdaad, ik vind dat ook een vreemde combinatie eigenlijk...Hoeveel vertrouwen heb je dan nog in zo iemand....

anna van noniemen

anna van noniemen

08-12-2012 om 16:03

En verder zit ik me weer gigantisch op te winden

want vandaag viel de beschikking van de PCL, dus voor het SBO in de bus! Dus ondanks onze bezwaren hebben ze hem wel gewoon laten afgeven, dat is toch om te ontploffen. Ook wat er dan in de bijlagen vermeld staat, ik ben woest! Heb het gelijk ingescand en naar de onderwijsconsulent gestuurd....hopelijk kan die me weer helpen/adviseren.

Skik

Vreemd: twee expertises in 1 persoon. Ook vreemd dat je dat niet bij het begin is verteld, want dan had je kunnen vragen wat haar (of zijn) kijk op ass is. Want waar bestaat die kijk dan op? Hoe verenigt ze die twee of is ze een gespleten persoonlijkheid? Heb je dat al gevraagd?

Evanlyn

Evanlyn

11-12-2012 om 13:09

Anna

Veel sterkte ermee...meer kan ik niet bieden, want ik heb zoiets vreemds nog nooit gehoord. Probeer niet te ontploffen en doe tussen het wachten door af en toe iets leuks, want dit is zo frustrerend!

En Skik, zou de halve school nu aan de Onno-korreltjes zitten?

anna van noniemen

anna van noniemen

12-12-2012 om 22:53

Vooral vermoeiend

maar ik heb het helaas al vaker gehoord over deze IB-er.
Ik moet overigens wel zeggen, nu zoon Ritalin krijgt, gaat het op school ook ineens een stuk beter.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.