Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Foute Geschiedenislessen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kenfan schreef op 13-09-2023 om 21:22:

[..]

Even voor de statistieken: protestante opvoeding hier. Bijna elke zondag kip, thuis uit de Moulinex grill, bij mijn oma uit de pan. Draadjesvlees voor het eerst bij mijn RK schoonouders.

Keihard protestants en elke zondag shoarma in de jaren 90. Wat nu?

Fer13 schreef op 14-09-2023 om 00:21:

Van de hele discussie ben ik alleen benieuwd of Meesje nog iets heeft bijgeleerd.

Ik ben dan weer benieuwd waar jij een discussie hebt gelezen?

Annaniem2023 schreef op 13-09-2023 om 23:03:

het ergste vind ik dat ze de Welkom-serie niet leuk vindt. Zelden zo’n grappige serie gezien.

Klopt. Heiligschennis is dat

MoederSterretje

MoederSterretje

14-09-2023 om 09:07 Topicstarter

Elpisto schreef op 13-09-2023 om 15:03:

[..]

Ik moest direct denken aan fout in de oorlog van Bert Visscher.

Het heeft wel eenzelfde soort comedy gehalte, de waanideeën van deze mevrouw.

Ja, precies dat: "fout in de oorlog".

MoederSterretje

MoederSterretje

14-09-2023 om 09:10 Topicstarter

AnnaPollewop schreef op 13-09-2023 om 17:49:

[..]

Het levert de dieren inderdaad maar weinig voordelen op. Na een reis van 3 dagen in een hete vrachtwagen zonder eten of drinken doen die 30 seconden bij de slacht er ook niet zoveel meer toe. En wie weet wordt er bij halal slachten wel wat minder geschopt en geslagen.
Al schijnt dat in grote moslimlanden ook erg tegen te vallen. Hoe dat zit bij halal slacht in Nederland weet ik niet. Als ik op weg naar mijn werk langs een vrachtwagen kom waar blije nieuwsgierige neuzen uit steken (“goh, buitenlucht! Wat leuk hier” ) waarna die vrachtwagen het terrein van de “voedselproducent “ oprijdt neem ik me ook steeds weer voor om volledig vleesloos te gaan. Alleen helpt dat die betreffende varkens natuurlijk niet.

Bij halal slachten blijft het dier bij bewustzijn als de keel wordt doorgesneden. Dit om het hart door te laten pompen zodat al het bloed uit het dier stroomt door de snijwond. 

MoederSterretje

MoederSterretje

14-09-2023 om 09:14 Topicstarter

Annaniem2023 schreef op 13-09-2023 om 23:03:

het ergste vind ik dat ze de Welkom-serie niet leuk vindt. Zelden zo’n grappige serie gezien.

Ik heb mij echt slap gelachen. Helaas, velen nemen de serie serieus en geloven in die onzin over de slechte katholieken

MoederSterretje

MoederSterretje

14-09-2023 om 09:24 Topicstarter

Feles schreef op 13-09-2023 om 21:45:

[..]

mooie samenvatting!

Overigens heb ik protstantse familie die geen varkensvlees eet. Dat halen ze inderdaad uit het oude testament. Wat wil dat dan zeggen?

Bedankt voor jouw inhoudelijke opmerking

Dat wil zeggen dat verschillende geloven verschillende eetvoorschriften hebben. Daar is niets mis mee, zolang je niet één groep gaat discrimineren

MoederSterretje schreef op 14-09-2023 om 09:10:

[..]

Bij halal slachten blijft het dier bij bewustzijn als de keel wordt doorgesneden. Dit om het hart door te laten pompen zodat al het bloed uit het dier stroomt door de snijwond.

Ja, en dat dier verliest al binnen een halve minuut het bewustzijn door het bloedverlies. Kippen worden overigens ook zo geslacht, halsslagader doorsnijden en leegbloeden. Als het mes goed scherp is voelt het beest er maar weinig van en bewusteloosheid treedt snel op.

Dat een stalen pin door de kop geen pijn doet maken we onszelf wijs. En dat elk dier in de reguliere slacht netjes pijnloos gedood is voor het de verdere verwerking in gaat ook.

Neemt niet weg dat in de islamitische landen waar op grote schaal geslacht wordt (zoals Indonesië) , ook veel misstanden voorkomen. Het meest diervriendelijk is uiteraard de dieren niet fokken en niet eten.

MoederSterretje

MoederSterretje

14-09-2023 om 09:41 Topicstarter

AnnaPollewop schreef op 14-09-2023 om 09:34:

[..]

Ja, en dat dier verliest al binnen een halve minuut het bewustzijn door het bloedverlies. Kippen worden overigens ook zo geslacht, halsslagader doorsnijden en leegbloeden. Als het mes goed scherp is voelt het beest er maar weinig van en bewusteloosheid treedt snel op.

Dat een stalen pin door de kop geen pijn doet maken we onszelf wijs. En dat elk dier in de reguliere slacht netjes pijnloos gedood is voor het de verdere verwerking in gaat ook.

Neemt niet weg dat in de islamitische landen waar op grote schaal geslacht wordt (zoals Indonesië) , ook veel misstanden voorkomen. Het meest diervriendelijk is uiteraard de dieren niet fokken en niet eten.

Dat zijn sprookjes. Ik heb dat (heel lang geleden) gezien en het duurt echt lang voor het dier sterft (nu is dat verboden in het land waar ik vandaan kom). Maar omdat de moslim- vrienden dat doen, kiezen veel Nederlanders voor het volledig afschaffen van het eten van vlees. 

Kortom, geen multi-culti meer, maar verplicht de nieuwe ideologie van veganisme  

MoederSterretje schreef op 14-09-2023 om 09:41:

[..]

Dat zijn sprookjes. Ik heb dat (heel lang geleden) gezien en het duurt echt lang voor het dier sterft (nu is dat verboden in het land waar ik vandaan kom). Maar omdat de moslim- vrienden dat doen, kiezen veel Nederlanders voor het volledig afschaffen van het eten van vlees.

Kortom, geen multi-culti meer, maar verplicht de nieuwe ideologie van veganisme

Spreek je je hier niet heel erg tegen? Want juist het feit dat er mensen zijn ( steeds meer) die zich bewust zijn van de impact die het houden van zoveel vee heeft op ons welzijn, is toch per definitie een soort van multi-culti? 

Ja, de echte extremen onder die groepering staan idd voor restaurants waar wel vlees geserveerd wordt keihard te schreeuwen en te demonstreren. Maar in elke groep heb je extremisten, dus die mogen volgens mij niet de leidraad zijn waarmee je een hele groepering weg zet.

Het feit dat je hier vrijwel de enige bent die denkt zoals jij denkt en meningen heeft die vrij uniek zijn, zou dat dan niet bij jezelf een lichtje doen opbranden?

Ik vind dat altijd gek: Als 99% van de bevolking zegt dat de aarde rond is,hoe kan het dan dat er nog 1% is die daadwerkelijk denkt dat die plat is? Is dat dan verstand? IQ? Of een gigantisch bord voor de kop? 

felija schreef op 13-09-2023 om 22:39:

[..]

Ze eindigt wel iedere keer met een lachende smiley.

Zo'n smiley die zegt "wacht maar tot jullie ook "wakker" worden".

MoederSterretje schreef op 14-09-2023 om 09:41:

[..]

Dat zijn sprookjes. Ik heb dat (heel lang geleden) gezien en het duurt echt lang voor het dier sterft (nu is dat verboden in het land waar ik vandaan kom). Maar omdat de moslim- vrienden dat doen, kiezen veel Nederlanders voor het volledig afschaffen van het eten van vlees.

Kortom, geen multi-culti meer, maar verplicht de nieuwe ideologie van veganisme

Sprookjes? Dat zeg je heel stellig, maar onderbouw dat eens? En hoe oud ben je wel niet, als jij iets “heel lang geleden “ hebt gezien, en dat het daarom in alle tijden nooit waar is?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 14-09-2023 om 10:27:

[..]

Zo'n smiley die zegt "wacht maar tot jullie ook "wakker" worden".

Is geautomatiseerd in de AI.

Doemijdieglazenbol schreef op 14-09-2023 om 01:14:

[..]

Keihard protestants en elke zondag shoarma in de jaren 90. Wat nu?

Bakte je ouders zelf? Of gingen jullie naar de shoarmaboer? Want dan valt dat keiharde protestants nog wel mee.

Shoarma is traditioneel natuurlijk van lamsvlees, dat juist wel gegeten wordt door joden, dus bijbels gezien vergelijkbaar is met rundvlees.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.