Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Foute Geschiedenislessen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MoederSterretje schreef op 09-09-2023 om 07:41:

[..]

Ach, mevrouw75, de vrouw die geen langere teksten leest

Zie:

https://www.ouders.nl/forum/ouders-en-school/de-masturbarieles-van-mijn-kind-op-school-groep-3

En u gaat mij vertellen dat ik verbanden leg die er niet zijn?

Ja doe ik. Vergeten dat ik ook in je andere topics heb gereageerd? En maak je maar niet druk over de lengte van de gelezen teksten hoor. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-09-2023 om 07:45

MoederSterretje schreef op 09-09-2023 om 07:42:

[..]

Ik zeg juist dat mensen in Nederland op moeten houden met schuld te geven

Ja. Dus graag een bron daarbij. In welke teksten /boeken/websites doen "mensen in Nederland" dat? En welke mensen. Citaten en linkjes?

Beschuldigingen (wat dat is wat jij nu doet, ook al speel je met woorden om dat om te draaien) zonder onderbouwing zijn laster.

wil40 schreef op 07-09-2023 om 15:25:

[..]

Ja! En de vraag in het proefwerk was:"hoe lang duurde de 80 jarige oorlog?"

68 jaar !

amarna schreef op 09-09-2023 om 07:55:

[..]

68 jaar !

Want 12 jarig bestand 👍

MoederSterretje

MoederSterretje

09-09-2023 om 07:59 Topicstarter

Mija schreef op 08-09-2023 om 14:00:

[..]

Ik ben 56 en zat op een katholieke school. Wat jij vertelt, ken ik wel uit de verhalen uit de lagere schooltijd van mijn ouders. Die dachten echt dat protestanten een heel ander soort mensen waren en waren ook een beetje bang voor ze. In mijn lagere schooltijd hing die sfeer er helemaal niet meer. Wel kwam ik er pas na mijn verhuizing naar boven de rivieren écht achter dat er heel erg veel verschillende protestanten waren. Dat had ik vast op school wel eerder gehoord maar was kennelijk niet tot mij doorgedrongen in het katholieke zuiden met één ‘protestants’ kerkje in het dorp en een stuk of vijf, zes grote katholieke kerken. Maar echte negativiteit over of angst voor protestanten, dat herinner ik me uit mijn jeugd echt helemaal niet. Wij vonden de verhalen over de katholieke opvoeding van onze ouders in de jaren 40/50 al een enorme ver van mijn bed show.

Ja, er zijn heel veel denominaties van protestanten, echt heel interresant

In de VS begint met de katholieken te zien als een van de denominaties van het christendom, maar daar is de cultuur anders. Evangelisten hebben meer een Joodse cultuur (en staan ook achter Israël). In Nederland heerst juist een uitgesproken moslim-cultuur. De geschiedenis wordt hier uitgelegd als heel duidelijk tegen katholicisme. Dit vertaalt zich naar de bejegening van katholieken (of mensen waarvan men denkt dat ze katholieken zijn). In het zuiden merk je deze sfeer totaal niet

Leuk om te zien: (Christian Denominations Ranked from a Reformed perspective)


https://www.youtube.com/watch?v=sP0iMENzYLA

Hoezo weet iedereen hier zoveel over geschiedenis? 

MoederSterretje

MoederSterretje

09-09-2023 om 08:03 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 09-09-2023 om 07:43:

[..]

Ja doe ik. Vergeten dat ik ook in je andere topics heb gereageerd? En maak je maar niet druk over de lengte van de gelezen teksten hoor.

Nee, dat ben ik niet vergeten, vandaar mijn verwijzing naar de andere topic   U leest niet en doet wijs


Wat ern nare openingspost!  Alsof protestant Nederland RK-Nederland haat....
Ik heb in Rotterdam op protestante scholen gezeten.  Mijn familie en schoonfamilie ook.  Er is NOOIT ook maar één lelijk woord over roomskatholieken of andere geloven, religies of overtuigingen ten gehore gebracht.  Integendeel, niets dan respect voor de medemens!
Geschiedvervalsing was wel een ding, vaderlandse "helden", de herkomst van dr rijkdommen in de gouden eeuw, enz enz.

MoederSterretje schreef op 09-09-2023 om 08:03:

[..]

Nee, dat ben ik niet vergeten, vandaar mijn verwijzing naar de andere topic U leest niet en doet wijs

Ken de betekenis van ‘ander’. 

MoederSterretje

MoederSterretje

09-09-2023 om 08:15 Topicstarter

amarna schreef op 09-09-2023 om 07:55:

[..]

68 jaar !

Klopt niet helemaal, het schijnt dat buiten Europa de oorlog gewoon doorging (met als excuus dat men niet van wapenstilstand wist), dus het antwoord is 80 jaar

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-09-2023 om 08:24

MoederSterretje schreef op 09-09-2023 om 05:54:

[..]

De katholieken maken het voortdurend mee. Er is zelfs een rapport verschenen over hoe discriminerend het NOS nieuws over ze is. Het is een voortdurende stroom van denigrerende en beschuldigende berichten (als je verder kijkt dan je neus lang is).


Beste TO, er is nu meerdere keren gevraagd om je bronnen, maar daar komt geen reactie op. Concreet: welke rapport bedoel je hier, en op welk citaat daaruit concludeer jij bovenstaande?

Met die laatste zin tussen haakjes diskwalificeert je jezelf nogal, heb je dat in de gaten? "Je moet gewoon beter kijken, dan zie je het vanzelf." Help ons onwetende naïevelingen die het niet vanzelf zien een beetje op weg.

MoederSterretje schreef op 09-09-2023 om 08:15:

[..]

Klopt niet helemaal, het schijnt dat buiten Europa de oorlog gewoon doorging (met als excuus dat men niet van wapenstilstand wist), dus het antwoord is 80 jaar

Welke landen buiten Europa deden er nog mee dan?? Ik dacht dat alleen Spanje, Nederland en België bij deze oorlog betrokken waren?

MoederSterretje

MoederSterretje

09-09-2023 om 08:32 Topicstarter

amarna schreef op 09-09-2023 om 08:03:


Wat ern nare openingspost! Alsof protestant Nederland RK-Nederland haat....
Ik heb in Rotterdam op protestante scholen gezeten. Mijn familie en schoonfamilie ook. Er is NOOIT ook maar één lelijk woord over roomskatholieken of andere geloven, religies of overtuigingen ten gehore gebracht. Integendeel, niets dan respect voor de medemens!
Geschiedvervalsing was wel een ding, vaderlandse "helden", de herkomst van dr rijkdommen in de gouden eeuw, enz enz.

Wij komen beiden uit protestants-katholieke gezinnen, dus dat is vaak geen probleem zoals jij zegt

Het lijkt meer dat de overheid achterloopt, een uitgesproken anti-katholieke uitleg van de geschiedenis blijft hanteren (hoewel Schooltv volgens mij weer apart staat, maar op scholen hoog aanzien heeft).
Dat leren de kinderen.
Dit vertaalt zich naar de bejegening (in het Noorden). Deze apartheid gaat heel ver. Vaak geen katholieken als hoofden van katholieke scholen, maar mensen die de cultuur juist laten verdwijnen. Zie jij het katholieke zuiden vertegenwoordigd in de politiek? En binnen Europa worden katholieken gedwongen de liberaal-protestantse waarden aan te nemen. Multicultureel was toch beter? 

Maar het gaat niet om meer geloof, maar om een meer neutrale kijk van de geschiedenis zodat kinderen niet leren dat katholieken een hekel aan protestanten hebben. Dit blijkt blijkbaar leven bij protestanten en krijg je filmpjes die laten zien hoe leuk het was om katholieken te doden.

ben ik de enige die zich zorgen maakt over het mentale welzijn van deze vrouw? Daarnaast maak ik mij echt zorgen over haar gezinssituatie. Het is dat ik u niet ken anders had ik echt een melding gedaan en mijn zorgen geuit over deze gezinssituatie en uw vreemde werelbeelden.

Noem eens een voorbeeld van kinderen die door het zien van school tv katholieken zijn gaan haten. Ik ken ze niet namelijk. 

En er bestaan ook geen filmpjes die laten zien hoe leuk het is om katholieken te doden. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.