Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Foute Geschiedenislessen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MoederSterretje

MoederSterretje

07-09-2023 om 16:24 Topicstarter

Doemijdieglazenbol schreef op 07-09-2023 om 16:18:

mij bekruipt steeds het gevoel dat je waar je katholiek(en) schrijft, eigenlijk moslims/islam bedoelt. Probeer je een punt te maken? Dikke kans dat ik ze zie vliegen hoor, maar ik begrijp anders echt niet waar je het over hebt. En ik ben duidelijk niet de enige.

???

MoederSterretje schreef op 07-09-2023 om 16:16:

[..]

Kijk eens naar Schooltv "Welkom in de 80-jarige oorlog" hoe leuk het was om de katholilken te doden. Het was echt feest...

Maar niet alleen daar, vaak op het nieuws (o wee als de dader een katholiek is), in de politiek (o wee als een land katholiek is).

Ik dacht dat we daar voorbij aan waren, maar dat is niet zo. Zie de leerboeken geschiedenis.

Volgens mij leef jij echt in een totaal andere wereld en kijk jij heel ander nieuws als de rest van ons. Dat maakt dit hele topic nogal nutteloos, aangezien wij volgens jou allemaal spookrijders zijn. Dus het advies dat jij zoekt, zul je hier waarschijnlijk niet vinden.

MoederSterretje

MoederSterretje

07-09-2023 om 16:28 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 07-09-2023 om 16:22:

[..]

Ach de strijdkreet van de watergeuzen was liever Turks dan Paaps. https://historiek.net/liever-turks-dan-paaps-geuzen/104366/

Ja, dat verdiende veel beter, met al die slaven  

In die tijd was er een enorme economische crisis in Nederland. Door al dat gratis goud en zilver uit Zuid-Amerika, was er een enorme inflatie.

Die tijd is duidelijk voorbij. Door het verbod op het heffen van rente wordt er niet echt geïnvesteerd in moslim landen (alleen door de rijken en alleen met petro dollars).

Doemijdieglazenbol schreef op 07-09-2023 om 16:18:

mij bekruipt steeds het gevoel dat je waar je katholiek(en) schrijft, eigenlijk moslims/islam bedoelt. Probeer je een punt te maken? Dikke kans dat ik ze zie vliegen hoor, maar ik begrijp anders echt niet waar je het over hebt. En ik ben duidelijk niet de enige.

Gelukkig maar.

MoederSterretje

MoederSterretje

07-09-2023 om 16:29 Topicstarter

Valeria schreef op 07-09-2023 om 16:23:

Misschien is ze wel Civitas Christiana-aanhanger?

Wat is da???

katholiek opgevoed, op een zeer strenge katholieke basisschool en ik heb mij officieel laten uitschrijven bij de kerk na alle schandalige acties van de katholieke kerk! Al 15 jaar geleden trouwens. Kerken zijn in mijn optiek achterhaald en het liefst zou ik alle religies zien verdwijnen omdat het alleen maar voor verdeeldheid zorgt.  

Mijn kinderen zijn ooit gestart op een katholieke basisschool en een paar zijn er later geswitcht naar een openbare basisschool. Ze hebben geen haat geleerd hoor. Ik betwijfel zelfs of er überhaupt iets is blijven hangen over de 80 jarige oorlog en of ze dat wel gehad hebben
 In ieder geval hebben ze er niks raars over geleerd. 

Ik daarentegen ben geboren en getogen in Leiden. Ik heb zeker wel wat geleerd over de spanjaarden en de bezetting in Leiden (en het ontzet en de watergeuzen). Het woord katholiek kwam er nooit in voor trouwens. Toch ga ik nog steeds graag op vakantie naar Spanje. Ik haat niemand. 

Jezelf zo drukmaken elke keer over een onderdeeltje van het onderwijs is echt niet goed voor je. Je kan kinderen prima dingen bijbrengen zoals jij het ziet. Leren omgaan met andere interprestaties en meningen is juist goed voor kinderen. 

MoederSterretje

MoederSterretje

07-09-2023 om 16:33 Topicstarter

Nick90 schreef op 07-09-2023 om 16:29:

[..]

Gelukkig maar.

Ik weet niet welk punt jij bedoelt, maar ik zit met schoolboeken die mijn kind allerlei vooroordelen leren die al lang uit de tijd zijn. Ik kan mijn kind onderwijzen, maar de haat of de vooroordelen of het wantrouwen stopt daarmee niet. Zoals gezegd, blijkbaar is godsdienst een hot item bij de makers van de boeken en de filmpjes.

Bij het lezen van je naam wist ik al dat je weer een kruistocht (!) begonnen was tegen het volgende verderfelijke onderdeel van de Nederlandse lesstof. 

Als oud katholiek heb ik echt nooit discriminatie of haat gezien, gevoed door een les over de 80-jarige oorlog. Die volgens mij niet eens in groep 5 gedoceerd wordt, want dat is veel meer boeren en jagers/verzamelaars. En net zoals ik geen masturbatie les zie in lente kriebels overigens. 

Wat je precies echt dwars zit weet ik niet, maar blijkbaar haal je een deel van je levensvreugde uit het minutieus uitpluizen van het curriculum van Nederlandse basisscholen en er daarna hierover komen klagen. Nou, je hebt je zonnige donderdag weer goed besteed. Heb je nou genoeg stof om je kind zelf te onderwijzen?

kunnen wij ons druk maken om echte problemen van nu. Waar het onderscheid tussen katholieken en protestanten geen onderdeel van is. 

MoederSterretje

MoederSterretje

07-09-2023 om 16:38 Topicstarter

krulliebollie schreef op 07-09-2023 om 16:29:

katholiek opgevoed, op een zeer strenge katholieke basisschool en ik heb mij officieel laten uitschrijven bij de kerk na alle schandalige acties van de katholieke kerk! Al 15 jaar geleden trouwens. Kerken zijn in mijn optiek achterhaald en het liefst zou ik alle religies zien verdwijnen omdat het alleen maar voor verdeeldheid zorgt.

Ah, de fameuze Nederlandse strengheid. Erg naar voor je. 

Ik vond het ook erg prettig in Nederland toen godsdienst nog niet zo op scholen werd benadrukt (door bijvoorbeeld leerboeken) of in de politiek. Het lijkt of er nu weer een opleving is. Of het weer in het openbare leven komt i.p.v. een persoonlijke keuze te blijven.

MoederSterretje schreef op 07-09-2023 om 16:33:

[..]

Ik weet niet welk punt jij bedoelt, maar ik zit met schoolboeken die mijn kind allerlei vooroordelen leren die al lang uit de tijd zijn. Ik kan mijn kind onderwijzen, maar de haat of de vooroordelen of het wantrouwen stopt daarmee niet. Zoals gezegd, blijkbaar is godsdienst een hot item bij de makers van de boeken en de filmpjes.

Hoe komt het dan dat alleen jij dat ziet? En hoe zit het het gedoogbeleid voor katholieken dan? 

Doemijdieglazenbol schreef op 07-09-2023 om 16:18:

mij bekruipt steeds het gevoel dat je waar je katholiek(en) schrijft, eigenlijk moslims/islam bedoelt. Probeer je een punt te maken? Dikke kans dat ik ze zie vliegen hoor, maar ik begrijp anders echt niet waar je het over hebt. En ik ben duidelijk niet de enige.

Daar geloof ik niks van. Deze TO is alleen nogal de weg kwijt in geschiedenisland en heeft zich de grootste onzin op de goedgelovige mouw laten spelden. Ze zet die gewoon, niet gehinderd door enige historische kennis, met een jaloersmakende beslistheid op dit forum. Daar kunnen we en masse tegenin praten, maar dat heeft helemaal geen zin. Een Jehova's Getuige kan je ook niet in één middag een andere route laten inslaan. Ik hoop alleen dat TO's kind geen last gaat krijgen van dergelijk dogmatisch gedram. Èn voldoendes haalt voor geschiedenis, zoals onderwezen op school.

MoederSterretje

MoederSterretje

07-09-2023 om 16:50 Topicstarter

Biebel schreef op 07-09-2023 om 16:36:

Bij het lezen van je naam wist ik al dat je weer een kruistocht (!) begonnen was tegen het volgende verderfelijke onderdeel van de Nederlandse lesstof.

Als oud katholiek heb ik echt nooit discriminatie of haat gezien, gevoed door een les over de 80-jarige oorlog. Die volgens mij niet eens in groep 5 gedoceerd wordt, want dat is veel meer boeren en jagers/verzamelaars. En net zoals ik geen masturbatie les zie in lente kriebels overigens.

Wat je precies echt dwars zit weet ik niet, maar blijkbaar haal je een deel van je levensvreugde uit het minutieus uitpluizen van het curriculum van Nederlandse basisscholen en er daarna hierover komen klagen. Nou, je hebt je zonnige donderdag weer goed besteed. Heb je nou genoeg stof om je kind zelf te onderwijzen?

kunnen wij ons druk maken om echte problemen van nu. Waar het onderscheid tussen katholieken en protestanten geen onderdeel van is.

Leuke woordspeling

Aangezien je mijn problemen totaal oninteressant vindt, vraag ik mij af waarom je hier nog schrijft. Alleen on kritiek te leveren en haat te zaaien? Dan kun je beter verder op het internet kijken. Volgens mij zijn er genoeg plekken waar je mensen af kunt kraken.

Ja, ik maak mij druk om het wereldbeeld dat er op school geschetst wordt over katholieken, omdat wij familie hebben. Ik heb geen behoefte aan ouderwetse kijk op het leven waarin de wereld verdeeld wordt in verschillende geloven. Ik dacht dat ik daarvan bevrijd was in Nederland en nu wordt mijn dochter daarmee opgezadeld. Dat zorgt alleen voor onnodige haat. 

En ook het veroordelen van alle gelovige mensen is niet wat ik voorsta. Onder de mom van atheïsme zijn vreselijke dingen gebeurd en miljoenen mensen gestorven. Ook Atheïsten zijn niet beter

MoederSterretje

MoederSterretje

07-09-2023 om 16:53 Topicstarter

Nick90 schreef op 07-09-2023 om 16:43:

[..]

Hoe komt het dan dat alleen jij dat ziet? En hoe zit het het gedoogbeleid voor katholieken dan?

Wie zegt dat alleen ik dat zie? 

MoederSterretje schreef op 07-09-2023 om 16:53:

[..]

Wie zegt dat alleen ik dat zie?

Ik lees hier niemand die het ook ziet. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.