Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marjolein

Marjolein

24-06-2014 om 21:05

En? Gaan ze over?

Ja, het is er weer tijd voor.
Het jaarlijkse laatste loodjes, laatste toetsweek, stress, krap over, bolleboosjes over.
Ben benieuwd: Hoe staat het ervoor?


Mussie

Mussie

10-07-2014 om 19:30

Misschien beter?

Misschien is het dan ook wel beter om een jaar over te doen als het afgelopen jaar lastig was. Al lijkt het me wel irritant hoor, denk je de normen te kennen en dan is het ineens anders!
Hier heeft zoon vandaag de laatste toets gehad. Ik heb hem altijd enorm veel geholpen maar de laatste weken kon ik er ineens de puf niet meer voor opbrengen. En wat blijkt, heeft hij tot nu toe prachtige cijfers gehaald! Er moeten nog een aantal cijfers binnenkomen maar de ene 5 is een 6 geworden dus we zijn blij. En mijn leerpunt: hoog tijd om los te laten!

ja is t ook

dochter heeft 2 vijven en de andere 3 dus dat is het vreemde eraan, maar t is goed zo nu. Een jaar met HEEL veel lol wens ik haar toe, dat zat er dit jaar door een aantal niet in al heeft ze zich er goed doorheen geslagen.
Kortom...we gaan ervoor

Yes!

Vorig jaar heb ik dochter met veel moeite overgekletst omdat ze volgens de normen niet over was. School was er van overtuigd dat ze het dit jaar zeker niet zou halen. Ik dacht dat als ze het jaar over zou moeten doen ze helemaal niet meer zou werken en als ze wel overging eindelijk eens serieus aan de slag zou gaan. En zo geschiedde, dochter heeft dit jaar redelijk goed gewerkt, ervaren dat serieus leren zijn vruchten afwerpt en is met één vijf over naar havo 4! En ik, ik heb gewoon altijd gelijk ;0).

skik

Lilian

Wat ontzettend raar dat school zich niet aan zijn eigen regels houdt. Als ze menen dat je dochter een te zwakke basis heeft voor het volgende jaar terwijl ze de norm wel gehaald heeft, dan vinden ze klaarblijkelijk dat hun eigen norm niet klopt. Pas die dan aan en laat ouders en leerlingen niet in de waan dat als je de norm haalt, je over gaat. Ik hoop dat je dochter volgend jaar een fijn schooljaar heeft.

skik

Tango

Tango

11-07-2014 om 17:04

Hakken over de sloot

Dochter hier is uiteindelijk met de hakken over de sloot over naar 2 VMBO-T. Dit stond dan ook letterlijk op haar rapport. Met dank aan de zeer meedenkende mentor die het helemaal in haar zag. Ze heeft deze week nog 2 dagen moeten leren terwijl de rest al vakantie had, maar heeft het daardoor gered. Ik ben zo blij, ook met deze school en vooral dat ze daar mag blijven want anders moest ze naar een andere school en daar zag ik haar echt niet zitten. Ze had al een school uitgekozen waar ze heen wilde als ze zou afstromen, eentje met dierenverzorging en bloemschikken e.d. Ik zag haar daar echt niet zitten, ze is daar helemaal geen type voor. Maar gelukkig hoeven we daar nu niet meer over na te denken.

Lilian

Snap ook niet hoe je kan blijven zitten als je aan de schoolnormen voldoet. Of had je ergens een uitzondering gemist ofzo? Had ze onvoldoendes wiskunde, Engels en Nederlands misschien? Of gemiddelde niet hoog genoeg? Als dit allemaal wel in orde os en ze laten je toch doubleren dan zou ik absoluut een klacht indienen. Belooft ook niet veel goede straks voor de regels in de examenklassen.
Ben benieuwd

ze had een 5 voor engels dat is het dan denk ik? Wiskunde net..

voldoende met een 5,6.Ze had hiervoor een 7 en een 8 en met examen een 6,2 en een 5,1.
Het totale gemiddelde was een precies 6 maar ze vinden de laatste examencijfers te laag. Ze heeft hier 2x een 4,4 en 4,6 gescoord en er stonden al 2 x een 6,4 voor dezelfde vakken dus dat komt op een 5 uit. Ze stond er dus wel zwak voor maar volgens de normen zou ze over zijn? Maar t rare is dat de anderen dit ook hebben, er is echt heel streng genormeerd.( school had een onvoldoende gekregen van de schoolinspectie op examencijfers tegenover het centraal examen) Waar zij bv een 6,7(hoogste) heeft voor nederlands hebben de anderen weer een 4 of 5?
We hebben t geprobeerd om te praten, maar we gaan geen klacht indienen, ze gaat volgend jaar gewoon met allemaal 8-en over
Er zijn er ook nog nooit 6 uit 1 klas blijven zitten en 5 dan dus wel over....

en... dochter is opgelucht

leraren doen om de beurt de examenjaren en nu krijgt ze 2 hele fijne leraren in de plaats, die veel tijd steken in uitleg etc. dus dat maakt veel goed.

YES!!! Hij is over

Met de hakken over de sloot, dat wel, maar hij heeft 3 van de 5 tekorten weg weten te werken. Hij is nu over naar 3 Atheneum met alleen een 4 voor geschiedenis,beter dan we hadden kunnen hopen! Hij heeft verder wel vooral heel veel zessen, de enige hoge cijfers zijn voor drama, muziek en beeldende vorming . Nou ja, dat hij creatief is wisten we ook wel al...
Nu alleen nog de boeken inleveren en het rapport ophalen, en dan is ook dit schooljaar weer voorbij. Joepie!

pooh bear

pooh bear

16-07-2014 om 13:50

ja super trots

Gisteren de cijferlijst van mijn dochter opgehaald. Ze heeft het super gedaan met als laagste cijfer een 6,7.
Ze mag naar 2 tl
Gelukkig kijkt haar school niet alleen maar naar de cito die ze gemaakt hebben.
Want de uitkomst van de citotoets die ze in de brugklas gemaakt heeft is vooral kader. Maar school zei dat haar cijfers en werkhouding duidelijk genoeg zijn. Ze moet TL ook kunnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.