Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Elinde

Elinde

23-04-2016 om 15:28

Eindexamen


geslaagd

onze zoon is geslaagd voor havo.

Hij werd niet gebeld, alleen de leerlingen die gezakt zijn kregen telefoon, althans op havo (en vwo). Op vmbo werden alle leerlingen gebeld.

Thursday Next

Thursday Next

16-06-2016 om 16:46

Gefeliciteerd

alle geslaagden!
En jammer, IJsvogeltje en Lusithania, al was het dan niet geheel onverwacht...

Lusithania en Ijsvogeltje

jammer dat jullie zonen het niet gehaald hebben en ook geen herexamen kunnen doen.

Yura

Yura

16-06-2016 om 16:51

Gezakt

Helaas en ook geen her meer, 4 vijven. We hebben gekozen voor jaar over doen. Andere optie was nog een her doen en dan komend jaar vavo, maar daar zie ik hem niet lopen. Te onpersoonlijk en te weinig controle.
Dit hadden we niet verwacht, zijn behoorlijk ontdaan.

Alle geslaagden gefeliciteerd!

Lusithania

Lusithania

16-06-2016 om 17:01

Yura

Jammer voor je zoon.
Ik weet hoe het voelt als moeder.

Lusithania

Lusithania

16-06-2016 om 17:03

Volgend jaar

Bij zoon op school kun je je voldoendes laten staan en net als op de vavo alleen bepaalde vakken doen. Hij gaat vijf vakken doen, zijn vier onvoldoendes en eentje die hij wil verbeteren.
Hij krijgt dan een persoonlijk begeleider die helpt om de uren/vakken zo compact mogelijk aan te bieden.

Lusithania

Lusithania

16-06-2016 om 17:04

Voor de geslaagden

Gefeliciteerd!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-06-2016 om 17:06

inmiddels gesprek op school gehad

Inmiddels gesprek op school gehad. Het zat 'm echt op 0,1 punt. Als hij op Latijn 0,1 hoger had gehad, dan was dat een voldoende geweest en had hij een herexamen kunnen doen voor Scheikunde. Met een weekend extra examentraining was de kans realistisch dat hij daar dan ook hoog genoeg op zou gaan scoren (5,5 nodig). Zo gaan die dingen....

We gingen ook uit van 'gewoon een jaar over doen'. Er blijken toch nog wel wat anders opties te zijn, waaronder VAVO. Stond nog niet zo op het netvlies. Latijn wordt hier in de regio echter niet aangeboden op VAVO, dus zoon gaat waarschijnlijk volgende week toch herkansen. Mocht dat lukken, dan heeft hij 'nog maar' drie onvoldoendes staan en is VAVO wel een optie. Misschien kiest hij uiteindelijk toch gewoon voor het jaar over doen op deze school, maar het is in ieder geval het proberen waard.

Veel meer gezakten dan vorig jaar trouwens hier op school.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-06-2016 om 17:06

En gefeliciteerd voor de geslaagden!

En natuurlijk gefeliciteerd voor de geslaagden!

Wilgenroosje

Wilgenroosje

16-06-2016 om 17:28

Voor:

Alle geslaagden: van harte!

Voor degenen die het niet gehaald hebben: sterkte en volgend jaar hangt voor jullie ook de vlag uit!

Lusithania

Lusithania

16-06-2016 om 17:36

IJsvogeltje

Dat maakt het extra jammer.

Yura

Yura

16-06-2016 om 17:36

IJsvogeltje

Alsof je ons verhaal vertelt, hier ook 0,1 punt. Zoon gaat niet herkansen alleen, zie hem liever op een reguliere school, dus wij kiezen voor jaar overdoen. Andere vakken zijn ook niet geweldig, alleen 7 voor Engels en combicijfer. Dan heeft hij wat betere basis, want eerlijk is eerlijk ik had hem anders komend jaar zien stranden. Bovendien wordt het dan iets te makkelijk om lekker in bed te blijven denk ik ipv naar school te gaan, hij heeft erg een stok achter de deur nodig. Op zijn huidige school kennen ze hem, wordt hij toch meer in de gaten gehouden.

Lusithania, wat goed dat dat bij jouw zoon kan zeg, wat raar dat niet alle scholen dat doen.

Triva

Triva

16-06-2016 om 17:37

Hier

met vlag ende wimpel

helaas hier ook een her

dochter heeft t zo slecht gedaan dat ze de 5,5 niet haalt. Ze heeft een 5,3. En ze stond er zo goed voor met een 7 gemiddeld, wat balen we.
Steeds weer die stress die dr nekt. Hoe komen we daar nu vanaf!

Gefeliciteerd alle geslaagden

dat vergat ik

Juno

Juno

16-06-2016 om 18:10

Yes!

Geslaagd!
Zo direct naar school voor de cijferlijst.

Pfff

IJsvogeltje en Lusithania, wat jammer dat jullie zoons gezakt zijn.

Elfje, Stoepkrijt, Moedermop en Moemie, van harte!

Moemie, ik zit hier nerveus te zijn voor je andere dochter, toch geen slecht nieuws hoop ik?

Hier was het, ondanks dat dochter geen examen heeft gedaan omdat ze is blijven zitten, een feestelijke dag omdat al haar oud-klasgenoten en ook al haar vriendinnen geslaagd zijn!

skik

Sawo

Sawo

16-06-2016 om 18:38

Gefeliciteerd en sterkte

Gefeliciteerd voor alle geslaagden en sterkte voor de gezakten en de hers.
Groet
Saar

Moemie

Moemie

16-06-2016 om 18:48

Alle twee geslaagd !!

Ik ben zo blij! We hebben een achternaam met een letter achteraan het alfabet dus moesten we erg lang wachten. Wat een stress. Ik heb gehuild van blijdschap, maar als ik dan de berichtjes lees van de moeders wiens kinderen niet zijn geslaagd voel ik zo met hen / jullie mee. Lieve moeders, ook met jullie kinderen komt het goed!

Moemie!

Wat een feest! Geef de meiden een dikke knuffel van me en geniet van dit feestelijke moment.

skik

BiebelenYip

BiebelenYip

16-06-2016 om 20:00

Geslaagd

Altijd sneu, om de verhalen van de gezakten te lezen. Zoonlief heeft een vriend die ook op 0,1 is gezakt, maar die het gelukkig met een her nog een keer mag proberen. Heel veel succes alvast. En gefeliciteerd voor alle andere geslaagden.

En zoonlief? Die is geslaagd. Op de brief stond 'we bellen vanaf 4'. Dus toen de telefoon om tien voor vier ging schoot ik in de zware stress (help! Ze bellen eerst de gezakten). Daarna met telefoon en een rotgang de trap op en douche in, want zoonlief was toch om drie uur al wakker geworden en maar even onder de douche gekropen.
Gelukkig is de telefoon spatwater bestendig. De shampoo zit nu nog in zoon zijn oren, want hij was dus inderdaad geslaagd! en oh ja, ze belden al vanaf drie. Dat was een foutje in de brief, maar had zo wel op de schoolsite gestaan. Wel een goede manier om te voorkomen dat we met zijn allen de telefoon hypnotiseerden.

5 Minuten later was het bibberen bij mij eindelijk over, de boodschap doorgedrongen bij zoonlief en heeft hij, met handdoek nog om zijn middel de vlag uitgehangen. HAVO in 5 jaar, wie had dat ooit van deze ADD puber verwacht!

Marjoleine64

Marjoleine64

16-06-2016 om 20:48

Geslaagd!

Oudste zoon is geslaagd! Niet dat we er echt aan twijfelden, maar hij had een paar vakken echt niet geweldig gemaakt. Hier werden de niet geslaagde gebeld tussen half 5 en 5, en moest de rest zich om half 6 op school melden. Eh... wij wonen dus een uur fietsen van school. Nou ja, zoon heeft een rijbewijs en we hebben een auto beschikbaar, dus dan maar met de auto naar school de cijferlijst bekijken en de vlag ophalen. En morgen nog de echte cijferlijst ophalen.
Zoon baalde al vreselijk dat dat niet allemaal vanmiddag kon, want hij gaat naar Graspop en dat begint vanavond. Nu moet hij morgen alleen daarheen, zijn vrienden gaan vanavond al.
En volgend jaar de volgende zoon.

Yura

Yura

16-06-2016 om 21:19

Moemie

Gefeliciteerd met je andere dochter. Wat fijn dat beiden geslaagd zijn. Volgend jaar zit ik nu ook met 2 die examen moeten doen, wat lijkt me dat vervelend als de 1 wel slaagt en de ander niet.
We vroegen ons al af wie dan de telefoon op moet nemen als die gaat (zitten op dezelfde school).

Elfje65

Elfje65

16-06-2016 om 21:38

Moemie

Geweldig allebei geslaagd! Wat heerlijk.

Elfje65

Elfje65

16-06-2016 om 21:39

Trivia, Marlonein64

Gefeliciteerd!!!!!!!!

Hoera!

BiebelenYip, wat zal je geschrokken zijn. En toch goed nieuws! Een vriendin van dochter (die op een andere school zit) werd gebeld met de mededeling dat ze gezakt was. Dat had dat meisje niet helemaal zien aankomen dus die barstte in tranen uit. De beller ging er van alles van zeggen, een hoop blabla, en pas na minuten zei begon ze over de her. Bleek dus dat ze één vak niet gehaald had, dus ze kan nog steeds slagen. Zeg dan: je bent nog niet geslaagd, in plaats van je bent gezakt.

Triva, gefeliciteerd! Je zoon heeft zich toch maar mooi door dat Engels geslagen.

Marjoleine64, heb ik nou helemaal over jou heengelezen? Jij ook gefeliciteerd!

skik

Moemie

Moemie

16-06-2016 om 22:28

Bedankt!!

Lieve allemaal bedankt voor alle felicitaties! Yura, volgend jaar ga ik heel hard duimen dat ze ook bij jou samen samen. Bij een goede vriendin van me die ook een tweeling heeft is haar ene zoon geslaagd en de ander heeft een her. Sneu, maar het is altijd sneu als een kind zakt of een her heeft. Ook met deze kinderen en hun moeder/ ouders leven we mee!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

17-06-2016 om 09:11

Gefeliciteerd allemaal!
Hier kreeg dochter gisteren om 16 uur (pas) haar cijfer te horen. Voor een vak natuurlijk maar, dus volgend jaar moeten wij dit zenuwslopende traject in. En ik vond het nu al zo erg Maar goed, het eerste cijfer voor op de cijferlijst is binnen, gemiddeld een 8,7 dus een 9!

En hier

Wil ik toch even glimmend van trots een berichtje neerzetten.
Mijn dochter is geslaagd. Een prachtig verjaardagscadeau!
En een extra goed prestatie vinden wij. Ze had namelijk het hele schooljaar last van ziekte van Pfeiffer, haar zusje heeft heel veel problemen wat de nodige druk op het gezin legt, mijn schoonmoeder (dus de oma van dochter) is op 1 januari overleden en we hebben er nog een verhuizing doorheen gedrukt!
Vandaag gaat ze haar cijferlijst ophalen. Ik ben zo trots op haar. De cijfers waren namelijk ook nog fantastisch.
Gefeliciteerd aan alle geslaagden en heel veel sterkte voor alle gezakte dochters/zonen.

Gefeliciteerd en sterkte

Gefeliciteerd voor de geslaagden, Moemie gelukkig voor de tweede keer gefeliciteerd.
Sneu voor de gezakten, zeker als je het niet aan ziet komen is het natuurlijk een vreselijke domper.
Zelf dacht ik aan de ene kant, 't zijn magere zessen, dus het kan alle kanten op, aan de andere kant is zoon altijd normaal overgegaan en waren zijn schoolexamens voldoende, dus dan is het voor mijn gevoel toch onterecht als je zakt. Maar door paniek of hoofdpijn tijdens een examen kan dat wel en dat is zuur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.