Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Elinde

Elinde

23-04-2016 om 15:28

Eindexamen


Examenmam

Examenmam

16-06-2016 om 12:55

Norm

De norm pakt hier goed uit en als dochter het op dezelfde wijze nagekeken heeft als de docenten zou het er wellicht in kunnen zitten en anders mogelijkheid voor een her. Zelf dacht ze dat het niet genoeg was, omdat ze uitging van een lager cijfer voor haar schoolexamen. Weet ze niet eens welke cijfers ze precies heeft..: " Mam, je stresst"! Ze wordt in ieder geval gebeld tussen 3 en 4 en moet daarna naar school komen. Nog 2 uur, gelukkig komt mijn man eerder thuis om de spanning mee te delen ( dat zal ze dan ook wel weer raar vinden).

Yura

Yura

16-06-2016 om 12:56

Moemie

Dankje, oh wat duurt dat wachten lang en zoonlief blijft gewoon maar slapen grr. Ik vind dit echt erger dan mijn eigen examen. Man is nog zenuwachtiger dan ik, hij komt zo naar huis.

BiebelenYip

BiebelenYip

16-06-2016 om 13:06

meeduimen

Jeetje. Zo'n 17 jaar nadat ik hier als mei99moeder fanatiek schreef, ben ik hier zo maar weer beland. Om mee te lezen over hoe andere ouders de examentijd beleven.

Want ja: Puberzoon zelf heeft aangegeven te blijven slapen tot 4 uur (ze bellen hier alle examenkandidaten tussen 4 en half 7). Maar ik? Ik heb het bakje van de wasmachine schoongemaakt, de kliko gepoetst, het buitenputje leeggehaald, soep gemaakt, bekeken wat de n-termen zijn (waar ik niets mee opschiet, want puber heeft zijn antwoorden nooit meegenomen en/of gecontroleerd) en gestreken.

Zou dat de examenstress zijn, of zou ik gewoon een goede indruk willen maken bij mijn rentree op OOL?

Suc6 voor alle pubers & hun ouders, en gefeliciteerd voor iedereen die al mooi bericht heeft gehad!

Moemie

Moemie

16-06-2016 om 14:03

BiebelenYip

Welkom terug! Hier ook al gepoetst, gewassen. Man is ook thuis en loopt ook al rond met de plumeau haha. Nog ruim een uur zo niet langer. We durven nog niet te uitbundig te zijn voor dochter 2, ze is echt blij voor haar zus maar o zo zenuwachtig. Waren we allemaal maar zo als je zoon. Ik ga nu weer een klusje bedenken en uit leren om de tijd te doden. Succes voor straks en tot later !

@nnemoon

@nnemoon

16-06-2016 om 14:24

Neef geslaagd

Mijn neef is ook geslaagd zou voor 13.00 uur gebeld worden als hij gezakt zou zijn. Niks gehoord dus dat heeft hij binnen.

Moedermop en Moemie, jullie ook van harte gefeliciteerd.

Voor de anderen duimen we verder!

Ik moest wel lachen om het bericht dat die pubers nog lagen te slapen. Mijn neef heeft vanacht heel het huis wakker gehouden, wat spanning niet allemaal kan doen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-06-2016 om 14:29

helaas

Helaas, zoon is gezakt. Ook geen mogelijkheid meer om een her te doen. Economie blijkt heel slecht te zijn gegaan, terwijl hij daar juist positief gevoel over had. Straks even naar school, dan weten we meer.

Lusithania

Lusithania

16-06-2016 om 14:41

IJsvogeltje

Balen en jammer voor je zoon.

Ik krijg hier steeds meer buikpijn.

Voor de andere geslaagden gefeliciteerd.

Lusithania

Wat moet je ook lang wachten, het echte wachten was bij ons maar een kwartier. Sterkte.

IJsvogeltje, jammer voor je zoon.

Elfje65

Elfje65

16-06-2016 om 14:54

Geslaagd

Pfff met een 8,2 voor Engels. Cijferlijst haalt hij straks op. Pffffff hartslag en bloeddruk inmiddels weer normaal.

@nnemoon

@nnemoon

16-06-2016 om 14:55

Ijsvogeltje

Wat akelig voor je zoon. Jammer dat ook een her niet meer aan de orde is.

Elfje en zoon

Gefeliciteerd!

@nnemoon

@nnemoon

16-06-2016 om 14:58

Elfje65

Gefeliciteerd voor jou en je zoon.

Lusithania

Lusithania

16-06-2016 om 15:06

Gezakt

Zoon is gezakt met vier vijven. Hij is nu naar school.
Ik vind het toch nog knap hoe hij het met zoveel hoofdpijn nog zo goed heeft gedaan.

Jammer Lusithania

Het zit er zo dichtbij, met vier vijven. Jammer van die vervelende hoofdpijn.

Elfje65

Elfje65

16-06-2016 om 15:27

Moedermop en Moemie

Ook gefeliciteerd. En hopelijk straks nogmaals, Moemie.

Elfje65

Elfje65

16-06-2016 om 15:29

Lusithania en Ijsvogeltje

Wat ontzettend jammer. Zo dichtbij.

Elinde

Elinde

16-06-2016 om 15:29

Geslaagd

Zenuwslopend. Telefoontje was een half uur te laat. Maar zoon is geslaagd voor vmbo-k. Supertrots op hem, hij heeft er 4 jaar lang heel hard voor moeten werken.
Tijd voor een feeste!

Elfje65

Elfje65

16-06-2016 om 15:33

Elinde en zoon

Gefeliciteerd!

lauren

lauren

16-06-2016 om 15:41

ook

Hier is dochter ook geslaagd. Het lag in de lijn der verwachting maar je weet nooit wat er nog kan gebeuren. Ze is helemaal blij.
Voor de gezakten: naar allemaal en succes volgend jaar en sterkte voor je zoon vanwege zijn hoofdpijn, Lusithania.
Voor de geslaagden: van harte en succes met de plannen voor de vervolgstudies!

De cijfers

De cijfers zijn binnen en op Duits na liggen ze aardig wat hoger dan de cijfers voor de schooltoetsen. Nederlands 3.4 punten hoger! Scheikunde en wiskunde allebei ruim 1 punt hoger. Duits was Centraal Schriftelijk onvoldoende, dat is zijn eer te na, dus hij gaat wel een herexamen doen. Hij wil een 7 voor Duits staan en nu is het een 6.

Elinde en Lauren

Welgefeliciteerd!

Geslaagd!

Dochter is geslaagd! Wist ze eigenlijk al wel, maar toch fijn om zeker te weten. Een half uur voor het verlossende telefoontje werden we toch nog aardig zenuwachtig.
Echt balen voor de gezakten. Sterkte!

Elfje65

Elfje65

16-06-2016 om 16:03

Lauren en dochter

Gefeliciteerd!

Juno

Juno

16-06-2016 om 16:08

Wachten

Tussen 16.30 en 17.30 kan er gebeld worden.
Of niet, is echt nog reuze spannend. Heb wel taart en cahmpagne gekocht voor-je-weet-maar-nooit.

Hier nog niets bekend.....

Tussen 16 en 18 uur dus.... We zitten nog te wachten. N norm voor Engels was voor dochter gunstig. Dat had ze erg slecht gemaakt. Ze heeft er nu meer vertrouwen in.

Ijsvogeltje en lusithiana wat jammer!

Elfje65

Elfje65

16-06-2016 om 16:26

Wat laat

Voor sommigen. Je zou er een hartverzakking van krijgen.

waarom bellen ze niet gewoon iedereen?

Tikje ot, maar ik ben best verbaasd als ik lees dat er kennelijk nog altijd scholen zijn die alleen de gezakten bellen. Ik vind dat zo misselijk! Bij ons op school werd vroeger iedereen gebeld. Dat deed de mentor, ik herinner met het telefoontje nog "gefeliciteerd meid, je bent hartstikke geslaagd" - ik wilde nog wat vragen maar hij had al opgehangen. Een paar tellen, zoveel tijd kostte het om mij te bellen. Je kan een hele klas duidelijkheid geven in minder dan tien minuten, waarom dan alleen een deel bellen? Ik snap het echt niet.

Groeten,

Temet

Hier bellen ze ook iedereen

Vriendinnetje met D in de achternaam is als gebeld dat ze geslaagd is..wij hebben de W... dus we moeten nog een poosje wachten want ze is de een na laatste. We beredeneren dat ze eerst de gezakten bellen??? Duimduim

Examenmam

Examenmam

16-06-2016 om 16:41

Iedereen

Hier wordt inderdaad iedereen gebeld en dochter kreeg het verlossende telefoontje dat ze geslaagd was. Wel met 2 onvoldoendes, waarvan ze er 1 gaat herkansen, maar met voldoende compensatie. Heel veel succes voor iedereen die nog wacht op de uitslag en voor hen die het opnieuw gaan doen. Ik heb het volgende kind al op het hart gedrukt om het niet zo spannend te maken als hij aan de beurt is.

overigens

wel grappig dat er nog altijd gebeld wordt. Waarom niet gemaild? Heb je de hele club in 1 keer gehad.

groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.