Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-05-2017 om 13:00

Eindexamen 2017


Mammalein

Mammalein

30-06-2017 om 12:47

gezakt.....

Zoon is gezakt, helaas. Heeft wel zijn 3e onvoldoende weggewerkt met zijn herexamen en heeft nu dus een eindlijst waarmee hij zonder meer geslaagd was als de CE regel er niet was: 0,2 tekort op het gemiddelde CE cijfer....
Jammer. Hij gaat VWO 6 nog een keer doen volgend schooljaar.

oo das balen!!

Wat een k.tregel is t toch ook he?

Mammalein

Mammalein

30-06-2017 om 13:07

gezakt.....

zoon is helaas gezakt....hij heeft zijn onvoldoende wel weggewerkt met zijn herexamen en zijn eindlijst is nu in orde. Alleen 0,2 tekort op de cijfers van het CE. Jammer! Hij gaat VWO 6 nogmaals doen volgend schooljaar.

Mammalein

Mammalein

30-06-2017 om 13:08

per ongeluk 2x geplaatst zie ik.... zal wel van de zenuwslopende uren zijn! Inderdaad een waardeloze regel in geval van zoon...kost hem een jaar.

ja dat herken ik

dochter is zo ook gezakt vorig jaar met een lijst waar anderen een moord voor zouden doen. Afschaffen!

Lusithania

Lusithania

30-06-2017 om 14:54

Geslaagd!

Zoon zou tussen 13.00 en 14.30 gebeld worden. Gaat telefoon om 12.00 en was het zijn mentor om te vertellen dat hij geslaagd is.

marlies

marlies

30-06-2017 om 15:32

mamalein en lusithania

Mamalein, helaas. Succes alvast voor het komend schooljaar. Mijn dochter doet dan ook VWO examen
Lusithania, gefeliciteerd!!

Nog een kotweb

https://www.studentkotweb.be/nl. Er zitten ook wat grotere ruimtes tussen, misschien wel geschikt voor 2.

lusithiana

Wat fijn voor je zoon!! Het is m zo gegund!

Martje

Martje

30-06-2017 om 17:16

mamalein en lusithania

Dat is zuur, Mamalein. Balen dat hij gezakt is op 0,2 punt. Succes voor volgend jaar.

Gefeliciteerd Lusithania. Fijn dat hij niet lang op het telefoontje hoefde te wachten.

Ook niet gered

Dus op naar de vavo. Het geeft kind ook een beetje rust want maar komend jaar maar twee of drie vakken. Beetje bijtanken voor het jaar daarop.
Felicitaties voor degenen die het alsnog gehaald hebben.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-06-2017 om 18:03

Gefeliciteerd

Wederom gefeliciteerd voor de geslaagden. En voor wie het helaas niet gelukt is hoop ik dat ze toch een leuke vakantie hebben.

Flanagan

Wat jammer. geef dr maar een dikke knuffel!

Tango

Tango

01-07-2017 om 00:29

Hier ook niet

Dochter is ook gezakt. Zagen we al wel aankomen. Ik werd rond 10.30 u. gebeld door de mentor. Hij kon dochter niet te pakken krijgen, ze zat bij haar vriend en had haar telefoon op stil staan
Ze had op de her maar 3 tiende hoger gescoord.
Ik moest vragen om een gesprek. Mentor vroeg aan de telefoon of ze het jaar 'gewoon' over ging doen. Nou daar waren we dus nog niet uit.
Vanmiddag gesprek gehad en ik had het gevoel dat er gestuurd werd naar ofwel VAVO ofwel MBO (en dan kijken of ze evt. hoger in kan stromen dan MBO 1). Dat laatste zag dochter op zich wel zitten, als ze inderdaad hoger kan instromen. Ze staat aangemeld voor een MBO 4 opleiding dus we gaan maandag maar even daar praten. Er is toevallig een open dag. Geen idee of het iets gaat worden.
VAVO wordt dan denk ik onze tweede optie. Dochter heeft inmiddels 2 baantjes, dus zou ook best een goede optie kunnen zijn. Het jaar over doen op dezelfde school wordt het denk ik niet. School gaf mij in ieder geval niet het vertrouwen dat ze haar op een goede manier een volgend examenjaar gaan door loodsen....

Annalot

Annalot

01-07-2017 om 05:57

Tango, baantjes

UJammer dat ze gezakt is. Je schrijft dat ze twee baantjes heeft en dat dat ook een optie is. Bedoel je een jaartje werken en dan weer proberen of twee baantjes en twee vakken op de VAVO? Dat eerste mag toch niet?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-07-2017 om 09:15

Ach

Wat fijn voor degenen die alsog geslaagd zijn. Gefeliciteerd!

En wat rot voor degenen die nu definitief gezakt zijn. Sterkte met de situatie en met het vinden van de goede oplossing voor de volgende stap.

Aagje

Julia64

Julia64

01-07-2017 om 17:39

en hier...

... bleek gisteren dat zoon zijn cijfer voor aardrijkskunde wel iets had verbeterd, maar nét niet genoeg om aan de 6.8 te komen om zo aan de HAVO eis te voldoen.... maarrrrr hij is toch toegelaten! Ik had dit echt nooit verwacht van deze school, maar hoera.
Zoon had een warrig verhaal over de mentor die had gezegd dat ze het hem toch gunden omdat hij een her had gedaan en dat daaruit bleek dat hij het toch echt wel graag wilde , of zoiets. Hm, niet geheel in overeenstemming met de eerdere mening van de docentencommissie over de "werkhouding" van zoon waar het aan zou schorten, maar goed. Hij kan naar de HAVO, en dat is het belangrijkste!
Ongetwijfeld komen we daar ook wel weer de nodige hobbels tegen, maar daar denk ik nu nog maar even niet aan. Eerst maar es relaxt naar de vakantie toeleven

Goh, als ik hier de resultaten zo teruglees zijn er maar weinig kinderen die echt iets aan hun her hebben gehad, sneu zeg. Zeker als je een heel jaar over moet doen lijkt me dat echt wel even slikken.
Sterkte met de verwerking en het vervolgtraject voor degenen die het nodig hebben, en voor de alsnog geslaagden; van harte!

Walnoot

Walnoot

02-07-2017 om 17:26

De her

Leerlingen die het hebben gehaald Gefeliciteerd !!!!! En de anderen heel veel succes

met het maken van een goede keuze!

Julia64

Julia64

05-07-2017 om 19:40

diploma uitreiking

Voor de geslaagden; ook allemaal de diploma uitreiking achter de rug?
Hier was het gistermiddag om 16.00 uur. Een groot aantal van de leerlingen was flink opgedoft; jongens netjes in pak of in elk geval jasje, meiden leken wel filmsterren soms (torenhoge hakken, vet in de make up, sexy jurkjes). Was even bang dat zoon in spijkerbroek, gympen en t shirt uit de toon zou vallen, maar er waren er gelukkig nog een paar in dat uniform
Ik vond het toch wel erg leuk om mee te maken. Alle leerlingen even een kort persoonlijk praatje van de mentor, met op de achtergrond de schoolfoto's van klas 1 t/m 4. Wat een verschil! Eigenlijk ook pas nu dat ik een beetje een beeld kreeg van zijn klas.
Alle leerlingen kregen naast hun diploma ook een roos uitgereikt, die weer bedoeld was om aan de ouders door te geven - voor alle support in de loop der jaren, haha.
Daarna nog een drankje en en hapje in de hal beneden. Voor ons natuurlijk niet echt een afscheid omdat zoon volgend jaar op dezelfde school HAVO gaat doen, maar toch.

Tango

Tango

05-07-2017 om 20:59

Baantje, Annalot

Ik bedoelde inderdaad 2 baantjes en dan daarnaast de VAVO. Ze heeft voor 4 vakken een 5 gehaald, zou er dus ook 4 moeten doen geloof ik. Maar inmiddels is de VAVO wel van de baan. Even nog op advies van school aan MBO gedacht, maar dan lager instromen. We hebben echter nog geen zinnig antwoord van het MBO kunnen krijgen op welk niveau dan. En MBO 1 is natuurlijk geen optie.
W.s. wordt het dus gewoon het examen jaar over doen. Dochter staat daar inmiddels zelf ook wel achter. Wel hebben we nog een gesprek op een andere school morgen. Hopelijk hebben die een prachtig verhaal over hoe ze dochter dat examenjaar door gaan loodsen. De huidige school had dit namelijk niet en gaven ons echt het gevoel dat ze het niet zagen zitten (ook door het sturen richting MBO). Ik werd daar nou niet zo blij van. Helemaal zijn we er dus nog niet uit.

Morgen

Hier is de diplomauitreiking morgen. Alleen voor de drie havoklassen duurt de ceremonie al vier uur. Maar dan krijgt wel elke leerling een persoonlijk lied, act of speech van een leraar.

skik

Aagje Helderder

Aagje Helderder

05-07-2017 om 23:51

Diploma-uitreiking

was vandaag aan het einde van de middag. Prachtige plechtigheid. Dochter heeft genoten en wij ook. Daarna uiteten geweest om het te vieren.
Hele fijne avond gehad!

Degenen die het nog voor de boeg hebben: veel plezier gewenst.

Sterkte voor allen die er graag bij hadden willen zijn, maar die het niet gered hebben. Hopelijk volgend jaar beter!

Aagje

Gisterenavond

Hier was de diploma uitreiking gisterenavond. Een bomvolle,bloedhete aula,veel mensen moesten staan.
Wij zijn aan de picknicktafels bij de tuindeuren gaan zitten,daar was t nog een beetje te doen. Eerst een uur toespraken,wat taai was. Daarna een leuk praatje met uitschieters van de jaren. Niet persoonlijk voor elke leerling,een paar kinderen werden er uitgelicht. Daarna werden de leerlingen in groepen van 12 op t podium geroepen om te tekenen in 12 rondes.
T Was wat chaotisch maar we hebben een paar foto's v d kinderen. Daarna konden we wat drinken en waren er wat hapjes. Bij man stond t zweet zo op zn rug dat ie alleen maar weg wilde

marlies

marlies

06-07-2017 om 11:18

hier nog niet

Zoon moet nog even geduld hebben.

Maimai

Maimai

06-07-2017 om 17:07

Ook gehad

Het was warm, druk en lang, maar wel leuk. De geslaagden zaten op het podium en werden per mentorgroep naar voren gehaald. Over iedere leerling werd door de mentor iets persoonlijks verteld waarna de leerling naar de zijkant van het podium ging om het diploma in ontvangst te nemen. Zoon kreeg er als verrassing ook nog een Socrates-certificaat bij...

Gek idee dat hij over twee maanden op de universiteit rondloopt :S

Verhuiswagen

Verhuiswagen

06-07-2017 om 21:13

Ik mag morgen

Morgen is de diploma uitreiking. Ik ga alleen en mn ex en ander kind zal er ook zijn. Ik heb voorgesteld om daarna ergens wat te gaan eten. En mijn ex daarbij ook uitgenodigd. Omdat ik weet dat de geslaagde dat heel leuk vind.

Marjoleine64

Marjoleine64

06-07-2017 om 21:20

Gisteren

Hier was de diploma uitreiking gisteren. Ik ben blij dat de groep niet zo groot was, en dat er geen enorm circus van gemaakt word. 2 VWO klassen (50 geslaagden), duurde toch nog ruim anderhalf uur. In groepjes van 4 of 5 op het podium, allemaal een kort persoonlijk toespraakje van de mentor, en dan applaus, ondertekenen en foto. Helaas was de mentor van zoon niet zo'n goede spreker... Na afloop een drankje. Wij zijn daarna met ons zessen (ouders, grootouders en vriendin van de geslaagde zoon, oudere broer had tentamen dus kon er niet bij zijn) lekker gaan eten in de stad. En we waren niet de enigen...

Bijzonder

De diplomuitreiking van de school van mijn dochter was echt heel bijzonder. Alle zestig havisten zaten op het podium van het theater en voor elke leerling was er een praatje of een lied. Het is zo'n bijzondere school, je merkt dat de docenten die kinderen echt goed kennen en ze waarderen, om niet te zeggen dat ze gewoon van ze houden. Dus ook al ken je 40 van de 60 leerlingen niet eens, het was mooi om er vier uur lang naar te luisteren. Ook voor twee gezakte leerlingen was er een mooie speech en een lief, door de docente zelfgemaakt, symbolisch cadeautje. De leerlingen van vwo 5, waar havo 5 gemixt de theaterlessen mee had, kwamen ook nog een lied voor hun medeleerlingen zingen. Echt leuk allemaal.

Na afloop heb ik de bovenbouwcoördinator een dikke knuffel en kus gegeven en haar half huilend bedankt voor de fantastische tijd die mijn dochter daar gehad heeft. Natuurlijk heeft elke school op de website staan 'hier mag je zijn/worden wie je bent' maar op deze school maken ze dat echt waar. Wát een verschil met de twee vo-scholen van mijn andere kinderen. De school is nog jong en het was soms wat rommelig, maar wat gemotiveerd was iedereen om er het beste van te maken. Ze stonden echt open voor feed back en deden er ook wat mee. Je voelde je ook altijd serieus genomen en gewaardeerd en ze waren altijd redelijk. En mijn dochter heeft er mede door hun instelling kunnen uitgroeien tot een prachtig volwassen mens, ze is echt geworden wie ze is en heeft onbetaalbare skills for life opgedaan. En nu zit ik eigenlijk alweer te huilen.

skik

mirreke

mirreke

07-07-2017 om 09:51

Wauw skik

Wat lijkt me dat een gewéldige school. Wat fijn dat je dochter daar heeft gezeten! Warme, persoonlijke aandacht is zo ontzettend belangrijk en fijn.

Hier is het maandagavond. Wij gaan ook eerst gezellig eten

Ik heb het op die school al drie keer meegemaakt, haha (twee kids op die school, dochter eerst havo, daarna vwo, zoon eerst mavo en nu havo). Ook een fijne school, (beetje rommelig maar dat vind ik juist heerlijk),heel creatief. Zeker in de bovenbouw. Dus ik verheug me

Walnoot

Walnoot

07-07-2017 om 09:58

Hier gisteren

Het is een kleine school. Het ging om ruim 80 leerlingen. 1 voor 1 werden ze op het podium geroepen. Persoonlijk praatje. Af en toe met humor. Ik vond het wel een lange zit maar ze namen echt voor ieder kind de tijd. Nu is het dus echt klaar. Onze jongste gaat naar een andere school dus voor ons houdt het ook echt op. Het was een hele fijne school met een betrokken team. Nu op naar een nieuwe start. Weer iets afgesloten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.