Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

dyscalculie & wiskunde


vlinder72

vlinder72

20-05-2016 om 14:26

kansloos

voor mijn zoon zou deze manier van "rekenen" kansloos zijn. Hij is dol op trucjes leren maar past ze vervolgens keer op keer foutief toe. Hij mag juist van ons geen ezelsbruggetjes meer verzinnen maar dingen leren begrijpen. Anders kan hij het niet toepassen.

Deze manier van rekenen zou kansloos zijn. Steeds een ander trucje. Hij zou niet weten wanneer hij welke moet gebruiken en vervolgens de meest idiote antwoorden opschrijven want door het leren van dit soort trucjes zie je niet meer zelf dat je antwoord wel erg raar is. Je leert immers geen rekenen of inzicht krijgen in getallen of hoeveelheden maar het op de juiste volgorde schrijven van getallen.

Caesar

Caesar

20-05-2016 om 15:05

cernunnos

2) Je link doet het niet. In jouw quote staat overigens dat iemand een testje heeft gedaan, niet dat VW ook daadwerkelijk gebruikt is.

3) ik snap de vergelijking heel goed. Maar er is niets uit te rekenen totdat er een vraag is. Aangezien wiskunde mijn dagelijks werk is vind ik je 'niet naar bedoelde' opmerking dus wel heel naar. Jij weigert gewoon ergens inhoudelijk op in te gaan. De vergelijking 2x-1=0 kan je ook niet uitrekenen. Pas als er een vraag is kan je iets uitrekenen.

4) geef eens wat voorbeelden dan. Je blijft maar roepen dat je er zoveel mee kan, maar je hebt nog bijna niets laten zien. En ik ben echt oprecht geïnteresseerd.

In houw nummering van mijn vragen gebruik je twee keer nummer 4. Dat is wel verwarrend.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

20-05-2016 om 15:26

Cernunnos

Ik geloof zeker dat je enorm snel kan rekenen als je jouw manier helemaal doorhebt. Ik neem ook van je aan dat je met deze manier van rekenen veel meer gaat visualiseren, maar beelddenken is meer dan dat.

Een beelddenker kan een 2 aanzien voor een zwaan en een 4 voor een zeilbootje bijvoorbeeld en volgens mij moet daaraan gewerkt worden.

krant

krant

20-05-2016 om 15:43

dochter

Ik heb net jouw voorbeeld voorgelegd aan dochter die ook niet zo'n rekenaar is. Ook zij zat met hoeveel cijfers nou in het antwoord moesten staan.
Ik denk dat als je al een ervaren rekenaar bent en je leert deze methode, dat die dan heel erg gemakkelijk kan zijn. Maar als je een problmeerekenaar bent die niet zo veel sjoege heeft van en gevoel voor 100/1000/10000-tallen, kortom uit hoeveel cijfers het antwoord moet bestaan, dit teveel valkuilen heeft.
En nogmaals, ik heb zo weinig te maken met getallen dat voor mij een rekenmachine wel prima werkt als ik wat dingen bij de winkel wil optellen, wil berekenen hoeveel korting ik krijg etc. Ik ben daar heel gelukkig mee en voor mij een stuk minder kans op fouten. En ingewikkelde dingen bij hypotheek en dergelijke, die laat ik graag aan mijn man over. Die vindt het nog leuk ook. Wij beiden blij.
Ik vind het altijd leuk om te zien als mensen ergens enthousiast over zijn. Ik zie dat nu bij jou en ik vind het fijn voor je dat het zo goed werkt bij jou. Maar bij mij dus niet.

Caesar

Caesar

23-05-2016 om 12:34

Cernunnos

Ik hoop dat je nog antwoord komt geven op mijn vragen...

lieverdje

lieverdje

26-05-2016 om 09:49

ik snap er niks van

en ik ben zelf toch echt goed in hoofdrekenen.....

Zou het

Zou het

26-05-2016 om 11:23

Dus toch

Ik dacht Pindar te herkennen (geen antwoorden op vragen, Engels citaten, geen uitleg), maar veronderstelde dat ik spoken zag. Toen ik de vedische methode even googelde, was dat tweede link echter een bijdrage van Pindar. Er gaan geen antwoorden komen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.