Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Moeder

Moeder

06-07-2014 om 11:25

Donderdag naar school, na de halve finale


Molleke

Molleke

08-07-2014 om 17:01

Heerlijk

al dat geklaag Trouwens, al dat dopinggebruik bij de Tour. Das pas erg

Ik ga heerlijk genieten morgenavond. Donderdag gewoon weer aan het werk maar ach, ik kom de dag wel door. Ik heb zelf niet de indruk dat het veel fanatieker is dan anders. Ik zit op een kamer met 3 andere collega's en ik ben de enige die kijkt. Dus ben zwaar in de minderheid Maar dat maakt mij niet uit. praat er wel met andere collega's over.

Mussie

Mussie

08-07-2014 om 18:34

Ik had van die strenge ouders

Ik mocht nooit naar bijzondere dingen op tv kijken want bedtijden waren heilig. Dat was volgens mijn ouders goed voor me, maar stiekum verdenk ik ze ervan dat ze het gewoon fijn vonden als ze nog even tijd voor zichzelf hadden. Het ritme was heilig, stel je voor dat je enige flexibiliteit zou betrachten bij het opvoeden van een kind! Ik vond dat heel vervelend als kind, ik was voor mijn gevoel altijd de enige die iets niet gezien had en ik heb me dan ook plechtig voorgenomen het anders te doen bij m'n eigen kinderen. Mijn kind mag dus gewoon kijken ongeacht hoe laat het wordt. Nou heeft hij wel vakantie dus ik heb makkelijk praten maar het had ook gemogen als hij naar school moest. Hij valt toch op de bank in slaap. Ik denk dat het goed is voor kinderen om te leren dat er soms bijzondere momenten zijn en bijbehorende feestjes en voordeeltjes. En daarna weer over tot de orde van de dag.

Ardenna

Ardenna

08-07-2014 om 18:50

Precies Mussie

De kinderen die moe zijn vallen toch wel op de bank in slaap, vaak ook wel de kinderen die het allemaal niet zo interesseert. Ga niet ergens kijken waar je kind niet kan slapen als het dat wil. Wij zijn op vakantie en mijn jongste is net klaar met groep 8, we zaten te kijken met anderen in een kantine van de camping maar hij wilde naar het huisje en viel daar prompt in slaap. Omdat ik geen zin had om de penalty's alleen met mijn oudste te kijken tussen allemaal onbekenden zijn we halverwege de verlenging ook naar het huisje gegaan.

Dus: kijk op bed als dat kan of geef je kind de ruimte om op de bank in slaap te vallen. Roepen dat het onzin is omdat je zelf niet van voetbal houdt en je kind ook niet begrijp ik niet zo: vraagt dat kind dan om voetbal te kijken?

Altijd maar afgeven op voetbal en alles wat daarbij komt kijken begrijp ik ook al niet, accepteer gewoon dat het de volkssport nummer 1 is in Nederland en jij daar niet van houdt. Er zijn ook mensen die van voetbal houden en in Amerika wonen

vlinder72

vlinder72

08-07-2014 om 19:02

ik ben eruit

De oudste van 12 jaar (groep 8) mag kijken. Ook eventuele verlenging en strafschoppen. De tweede van 10 jaar gaat morgen wat vroeger naar bed en wij maken hem tijdens de tweede helft wakker. Dan kan hij het einde zien. Krijgen wij hem niet wakker dan heeft hij pech

De twee jongsten van 8 en 5 jaar kijken niet. Het interesseert ze ook niet.

Op donderdag gaat iedereen weer op tijd naar school en ik naar mijn werk.

Katniss

Katniss

08-07-2014 om 20:25

Hmmm

Onze school heeft ook besloten dat de kinderen een uurtje later mogen beginnen. Zelf heb ik helaas om 10 uur een afspraak ver weg, dus ik moet gewoon vroeg op. Ik kijk zelf alleen de reguliere speeltijd. Als het daarna nog doorgaat hoor ik het resultaat wel aan het rumoer in de straat.
Ik had bedacht om jongste wakker te maken voor de laatste 5 minuten, mits we winnen 00.00 uur vind ik voor doordeweeks toch echt te laat, en ze loopt al zo op haar tandvlees (pas vakantie over 1,5 week).

Hmmm 2

Hier ook een brief ontvangen. School begint donderdag om 9 uur en DUS hebben ze het erover gehad in de klas. IEDEREEN mag natuurlijk kijken en het helpt ook niet dat zoon (8 gr 5) de jongste in de klas is. Hij is gek op voetbal en zit in tenue vol spanning op de bank, maar ik vond het nu toch echt te laat voor hem. Alleen door die brief en al het gedoe eromheen (vriendje was hier vandaag en mocht ook kijken) neig ik er steeds meer naar om het toch toe te laten. Voor zoon van 5 is het een no-go hoor, maar die interesseert het toch geen biet.

stuntje van 8 jaar geleden

8 jaar geleden ging mijn oudste net een paar weken naar de basisschool. De juf had gezegd dat ze vanavond de wedstrijd "moesten" kijken. Ik vond dat veel te laat voor haar, ik heb haar toen bij de vroege wedstrijd voor de tv gezet, ze zag de Nederlandse vlag niet en geen oranje shirts. Ik haar toen verteld dat rood wit groen onze vlag was, de uitzending kwam van ver en de kleuren kwamen "anders door". Kind fanatiek Italië aangemoedigd, de ander ochtend nog even de stand goed ingeprent en ze kon op school meepraten over "de voetbal".
Die juf was zo voetbalfanaat, vond het heel gewoon dat kleuters keken naar late wedstrijden, accepteerde ook gapende kinderen in de kring.
Dat ik mijn kind voor de gek hield vond ze maar raar.

Ook raar

Zo voor de gek houden vind ik ook raar.

Molleke

Molleke

08-07-2014 om 22:02

Raar

Ik vind het sowieso een raar verhaal LiesK. Begrijp het niet helemaal volgens mij .

Ook raar van juf

Ik vind het ook raar van de juf dat ze kleuters aanmoedigde om een late wedstrijd te gaan kijken.

Adinde

Adinde

08-07-2014 om 23:28

Raar

En ik vind het weer raar van Lies dat ze naar de juf luistert. Als een juf van mijn kleuter zegt dat ze naar een bepaald programma moeten kijken, dan kijk ik wel of dat niet te laat is. Is het iets nuttigs, dus geen voetbal maar iets educatiefs, dan zou ik het opnemen en later kijken. Je laat de bedtijd van een kind toch niet bepalen door een voetbalgekke juf?

Dekker en Van Gaal

http://nos.nl/artikel/672462-dekker-opblijven-samen-oplossen.html

"Staatssecretaris Dekker van onderwijs geeft geen advies aan ouders en scholen over het kijken naar de wedstrijd Nederland - Argentinië morgenavond. Hij zegt dat ouders en scholen er zelf een besluit over moeten nemen."

http://nos.nl/artikel/672429-van-gaal-laat-de-kinderen-kijken.html

"Het advies van Van Gaal luidt: "Ik zou mijn kinderen altijd de wedstrijd laten zien, want het is iets unieks, denk ik, als je ziet wat voor impact het heeft op heel het wereldgebeuren. Over het algemeen hebben de meeste kinderen ook vakantie, dus ik zou ze dit niet willen onthouden"

Katniss

Katniss

09-07-2014 om 00:05

Sneu

Toch sneu als je je kind op laat blijven en het wordt 7-1. Dan kan hij daarna ook niet eens meer slapen.

Jesse_1

Jesse_1

09-07-2014 om 10:24

@ Katniss

Dat is jouw invulling, dat kinderen daarna niet meer of lastig kunnen slapen. Ik denk dat je na een 7-1 afslachting juist beter kunt slapen, dan na een héél spannende wedstrijd.

En ik denk dat het voor Braziliaanse kinderen niet minder sneu is, nu de wedstrijd (voor hen) overdag werd gespeeld.
Een kind dat er laat voor op mag blijven, heeft wel een speciale avond gehad en een gedenkwaardige wedstrijd gezien.

Yvonne

Yvonne

09-07-2014 om 10:42

penalties

Karniss: wat dacht je van die verlenging en afsluiten met penalties, dat kinderen daarna wel makkelijk kunnen slapen? Ik kon zelf daarna al moeilijk in slaap komen omdat de adrenaline nog door mijn lijf stroomde. Maar ik moest zondag wel gewoon om 8 u op mijn werk zijn.

Hier mogen ze ook gewoon kijken vanavond. Zoon is nu net 13 geworden maar 4 jaar geleden heeft hij ook alle oranje wedstrijden mogen kijken, hij was toen wel de enige uit zijn klas die alles gezien heeft. Het was idd heel sneu toen we de finale niet wonnen. We hadden bij vrienden zitten kijken, daarna naar huis gefietst. Toen we thuis kwamen zijn man en ik de hondjes ff uit gaan laten, kids zouden zich vast omkleden en tanden poetsen. Toen we weer binnen kwamen met de hondjes lag zoon echt hartverscheurend te huilen, zo zielig.

doelpunt

doelpunt

09-07-2014 om 13:59

reactie school

Ik vermoed dat de school veel vragen gekregen heeft want ik kreeg een mail met de volgende strekking.
Aangezien donderdag in de afsluitende fase van het schooljaar valt ( op 1 na laatste dag), wordt van de kinderen niet de meer de gewenste concentratie verwacht. Ze wensen de voetbalfans dus veel kijkplezier............

Zucht

Potverdikke, het is weer zomer en komkommertijd... Waarom, o waarom, moet iemand hier de mening van de staatssecretaris om vragen.
En waarom, o waarom, vindt de RVD het nodig om een officiële verklaring uit te doen gaan dat mevrouw Zorreguieta Nederlandse is "en dus voor Oranje"? Waarom kunnen mensen in zulke gevallen niet gewoon zeggen "goh, dat zal mij een grote rotzorg zijn, hebt u niets belangrijkers te doen"?

Kijk, dat ze Van Gaal zoiets vragen, dat verbaast niet. Voetbalverslaggevers weten van gekkigheid ook niet meer hoe ze al die minuten zendtijd moeten volkrijgen en stellen de meest mallotige vragen. Ook buiten het WK.

Groeten,

Temet

vlinder72

vlinder72

09-07-2014 om 22:42

temet

Ha. Ha.

Je hebt helemaal gelijk.

Katniss

Katniss

09-07-2014 om 23:09

Agossie

Ik had met jongste afgesproken dat ze de 2e helft mocht zien. Dat leek mij zinvoller dan de eerste helft Ze lag er dus gewoon om 21.00 uur in, en ik heb net geprobeerd haar wakker te krijgen. Na een minuut of tien kwam er iets wat leek op een bewuste reactie, en toen ik vroeg of ze nog voetbal wilde kijken mompelde ze dat ze 'misschien zo' wel kwam.
Ik denk dat ik het 10 minuten voor het einde nog een keer probeer, als het er naar uitziet dat Nederland wint. En ik denk niet dat ik zelf het einde van de penalty's ga meemaken, als het zover moet komen.

Molleke

Molleke

09-07-2014 om 23:28

Het is

Wel een hele saaie wedstrijd dus ik zal haar voorlopig lekker laten slapen

Egel

Egel

10-07-2014 om 00:18

Niet meer saai

Mijn zoon (11) wilde toch best wel kijken. Is verder niet speciaal een voetballiefhebber maar ik vroeg het vanwege het draadje (zo kwam ik op het idee om te vragen). Wij bedachten dat hij het laatste half uur van de tweede helft mocht kijken. School geeft verder ook geen uurtje vrij morgen.
En hij vond het wel leuk, maar wilde weer slapen vlak voor de 90/93 minuten voorbij waren
Wij vinden het nu toch wel leuk. Eerste helft saai maar nu niet meer. Man en ik gaan dus toch wel opblijven.

Molleke

Molleke

10-07-2014 om 00:41

Ik ook maar staan nu helaas achter

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.