Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Moeder

Moeder

06-07-2014 om 11:25

Donderdag naar school, na de halve finale


Angela67

Angela67

07-07-2014 om 17:20

AnneJ, get real . . .

denk je nou echt dat al die miljoenen kijkers op donderdagochtend om 8:30 hun wits niet meer bij elkaar hebben? en als ze dat niet meer hebben dan is het their loss
gr Angela

Adinde

Adinde

07-07-2014 om 17:24

onbegrijpelijk

Dat er zoveel ophef wordt gemaakt, gevoed door de tv- en andere mediapropaganda, van 11 niet al te snuggere types die achter een bal aanrennen. Oke dan, 20 niet al te snuggere rondrenners en twee mannetjes die blijven wachten tot ze de bal krijgen. En dat jullie het hele ritme van je kind daarvoor in de war laten sturen. Dat vind ik onbegrijpelijk. Een kind van 7 hoort gewoon in bed te liggen.
Het is een grote commerciële bende dat voetbal en heel Nederland trapt erin. Ik vind het achterlijk.

vlinder72

vlinder72

07-07-2014 om 17:29

Adinde

Heel de wereld trapt erin.

Ooit gehoord van de Superbowl in Amerika. Heel Amerika kijkt daarnaar. Het is een traditie

Ik vind dit soort reacties eerder dom en treurig. Hoe weet jij nou of die voetballers dom zijn? Ik dacht toch echt dat er nog behoorlijk wat vwo'ers tussen zitten en hoe kan je iemand die vervolgens miljoenen verdient nou dom noemen. Ergens hebben ze in hun leven hele goede beslissingen genomen.

Serwe

Serwe

07-07-2014 om 17:51

Adinde

Ik hou zelf helemaal niet van voetbal en heb er ook geen enkele interesse in. Maar de kinderen vinden het nou eenmaal wel leuk, het zijn gebeurtenissen die niet vaak voorkomen tijdens hun jeugd en het is dus bijzonder genoeg om voor op te blijven. Daarbij hoef ik voetbal verder helemaal niet interessan te vinden of daar in te trappen. Dat doe ik niet maar ik gun de kinderen die het wel leuk vinden hun avondje lol.

Serwe

Serwe

07-07-2014 om 17:55

's ochtends

Later beginnen op school of vergaderingen afzeggen vind ik dan weer onzin. Alsof je gelijk instort en niks meer kan je een keer een nacht weinig heb geslapen. Bovendien die wedstrijd is om 0:00 of zo wel afgelopen, nog een uurtje feesten en je ligt er om 1:00 of 2:00 in. Dan kan je alsnog 5 of 6 uur slapen. Niet heel veel misschien maar het lijkt me dat een volwassene toch wel op die hoeveelheid slaap kan functioneren. Daarvoor zou ik echt geen vergaderingen verzetten.
Goed voor de kinderen is het erg laat als ze er om 0:00 of 01:00 inliggen en zullen ze wel erg moe zijn maar dat is dan maar zo voor een keertje. Als ze nou een hele belangrijke toets hadden de volgende dag dan is het een ander verhaal. Dan zouden ze van mij niet mogen kijken. Maar verder is het gewoon niet zeuren en gewoon naar school ook al ben je heel moe, dan moet je maar niet gaan kijken.

@charis

Hier hebben wij de kinderen 9 en 12 ook laten voor slapen afgelopen zaterdagavond. Oudste was spontaan wakker om 22.00 en heeft gekeken tot het eind, ik lag toen overigens al op een oor.
Jongste wilde heel graag kijken maar was om 22.00 niet wakker te krijgen., die heeft zondag op you tube de doelpunten gezien.
Woensdag wordt er door beiden niet gekeken, geen vrije dag daarna en wij kijken ook niet tot het eind, mij interesseert het niet mijn man vindt het wel aardig maar niet belangrijk genoeg om de volgende dag compleet brak op te staan om 05.00 voor een retourtje Duitsland in verband met werk.
De finale gaan we (als Nederland dat haalt) op dezelfde manier doen als eergisteren. En als kinders noet wakker worden kijken ze niet.

guera

guera

07-07-2014 om 18:57

vlinder o.t

Hoezo relateer je slimheid aan het verdienen van miljoenen? Niks met elkaar te maken wat mij betreft

suus36

suus36

07-07-2014 om 19:06

hier niet later

Ik sta zelf voor groep 7 en kreeg vragen van ouders. Ik heb het de directie voorgelegd en zij vonden het niet goed als kinderen later beginnen. Ik ga die dag gewoon lekker relaxt doen. Niet te veel willen van ze en niet te hard werken. Komt goed hoor. Desnoods gaan we met de hele klas een dutje doen tijdens stillezen ofzo. Ik snap het heel goed als ouders hun kinderen laten kijken. Dit komt zo weinig voor en is zo bijzonder.

amk

amk

07-07-2014 om 20:02

nou gewoon

zo'n buurt met voetbalfans die in de tuin voetbal kijken met een man of 20 met voevoezelaas en ander herrie spul en na afloop vuurwerk op minstens 5 plekken in de wijk.
Gelukkig nog geen oranje versiering aan de voorkant.

komt zo weinig voor?

Elke 4 jaar, hoezo is dat weinig? En zo bijzonder is het ook al niet, want 4 jaar geleden stonden ze óók al in de finale. Weten die kinderen veel dat dat niet iets is dat altijd zo is...
Dus, om daar nu het hele ritme van mijn kinderen voor overhoop te gooien? Nou houden die toch al niet van voetbal, dat scheelt natuurlijk ook wel

Verder is iedereen hier sowieso al moe. De jongste 2 (5 en 7 jaar) zijn net geswitcht van school, dat hakt er wel in qua fitheid. Die gaan dus hoe dan ook naar bed (ook als ze onverhoopt in de finale zouden komen). Nummer 3 (10 jaar) is zaterdag halverwege geheel uit zichzelf naar bed vertrokken. Alleen de oudste (13) wil heel graag kijken. Ik vrees dat ik woensdag wel op moet blijven, al gaf hij aan dat hij ook best alleen wil kijken. Maar dat vind ik dan ook weer een beetje sneu. Maar goed, hij heeft al vakantie en hoeft er niet (zoals ik) om kwart voor 7 weer uit...

Ik hoop trouwens echt uit de grond van mijn hart dat ze uitgeschakeld worden woensdag (sorry aan alle fans daarvoor) maar volgende week is de musical van kind 3 en ik vind dat veel belangrijker (en ook veel bijzonderder) dan dat hele WK gebeuren. Ik zou het doodzonde vinden als iedereen dan moe is en alles nog steeds vooral in het teken staat van voetbal.

En tja, wat iemand ook zei: 's avonds een vent, 's ochtends een vent... dat kan ik wet tegen ze zeggen, maar daar worden mijn (over)vermoeide kindertje toch niet echt veel gezelliger van. Die overzien dat nou eenmaal wat minder en zijn gewoon niet te genieten wanneer moe. En als ze dan ook nog allemáál moe zijn wordt het helemaal een feestje hier... (niet, dus)

zebra

zebra

07-07-2014 om 20:47

lekker laten kijken

en dan op donderdagavond lekker op tijd naar bed. Bij heel jonge kinderen is het wellicht een ander verhaal maar zoon van de topicstarter zit in groep 8 en zoveel zullen ze daar niet meer doen in de laatste weken.

Tango

Tango

07-07-2014 om 22:03

Hier ook vragen

Ik heb zoon gezegd dat ik ook op school ga vragen of hij (en andere kinderen) op donderdag later mag beginnen. Zoon is 9 en zit in groep 5. Hij is een echte voetbalfanaat en wil heel graag kijken. Afgelopen zaterdag heeft hij ook de hele wedstrijd inclusief verlenging en penalty's uitgekeken. De volgende dag sliep hij tot 9.00 u. dus dan zou hij rond 9.30 u. nog wel op school kunnen zijn.
Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Bij ons is later naar school geen probleem. Man werkt aan huis, zelf heb ik pas een werkafspraak om 11.00u. en dochter heeft al vakantie dus zou hem zelfs nog naar school kunnen brengen.
En wij vinden het wel bijzonder hoor, oke 4 jaar geleden stond Nederland ook in de finale, maar toen was zoon 5 en had nog veel minder met voetbal. Nu vindt hij het zo leuk dat ik hem echt niet naar bed wil sturen.
Heb ook al overwogen hem anders maar ziek te melden donderdag. Maar dat is natuurlijk wel heel verdacht en zeker als Nederland in de finale komt en hij dan maandag weer ziek is.
Hoop dus maar dat school een beetje flexibel is. Wij kunnen er tenslotte ook niets aan doen dat we in midden wonen en de kinderen dus gewoon nog twee weken naar school moeten. Lang leve de vakantiespreiding!

Annet

Annet

07-07-2014 om 22:49

Wij vinden het wel bijzonder

Iets dat 1x per 4 jaar voorkomt, vinden wij bijzonder, als volwassenen. Voor kinderen geldt dat nog meer. Zij maken dit vaak pas voor het eerst bewust mee.

Mijn brugpieper heeft zaterdag gekeken (alles) en tot 9.00 uur geslapen de volgende dag.
Hij heeft geen proefwerken meer, gaat donderdag zwemmen met de klas, en heeft zelf besloten wel naar de wedstrijd te kijken maar niet naar de verlenging en de rest. Heel verstandig.
Maar als hij woensdag anders besluit, vind ik het prima. Dan maar moe.

School is nu eenmaal niet het enige dat belangrijk is in de wereld. Genieten van de spanning in het leven is minstens zo belangrijk. En daar horen dit soort wedstrijden bij. Dat geeft de sjeu die erbij hoort. Je kunt er zelf niet van houden, maar gun anderen dan wel die ruimte.
Als kinderen nooit wat mogen omdat ze hun rust en hun regelmaat nodig hebben, dan worden ze daar volgens mij weinig flexibel van en zeker niet gelukkiger van, nodige uitzonderingen uitgesloten.

Adinde

Adinde

07-07-2014 om 23:02

Eens in de twee jaar

Deze gekte is niet eens in de vier jaar, maar eens in de twee jaar, want er is ook nog zoiets als het Europees kampioenschap waar dezelfde gekte zijn intrede doet.

Ik gun mensen hun verzetje en ja, ik vond de penalties van zaterdag ook spannend om te zien, maar dat het sociaal geaccepteerd is om de hele buurt bij elkaar te schreeuwen als er een doelpunt wordt gescoord, vind ik niet normaal. Ik ga ook niet buiten staan krijsen en op toeters blazen als Epke of Ranomi goud halen. Dan juich ik in stilte voor de buis. Thuis, in mijn uppie. En heb ik bewondering voor hun kunnen.

Maar ik ben blijkbaar minder een kuddedier dan anderen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

07-07-2014 om 23:10

Adinde

Ach, zo zit de mens nu eenmaal in elkaar. Verzet je er maar niet tegen, want we laten ons allemaal in ernstige mate beïnvloeden door onze omgeving. In vrijwel alles wat we doen
En veel Nederlanders worden nu eenmaal helemaal blij van voetbal, onze nationale sport. In andere landen hebben ze soms weer andere 'eigenaardigheden'. Naar de eerste wedstrijd van NL keken al meer dan 8 miljoen Nederlanders, dat is ongehoord veel. Dus ja, 'we' vinden dit belangrijk. Belangrijker dan het WK Hockey, de Tour de France of wat dan ook maar. En je er tegen verzetten... daar heb je vooral jezelf mee.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-07-2014 om 23:22

Rust, flexibiliteit en ziek melden.

De kinderen zijn hier zeer flexibel, kunnen er prima tegen om lang op te blijven. Maar ze zijn erg moe de laatste tijd, slecht slapen doordat het lang licht is, onrust op school zo tegen het einde van het schooljaar, met alle sportwagen en feesten en alles. Veel kinderfeestjes die nu nog gevierd worden. Ze zijn echt aan vakantie toe. Dat gecombineerd met het feit dat we hier allemaal geen voetbalkijkers zijn, en de oudste de enige hier in huis die tot nu toe een voetbalwedstrijd uit heeft weten te kijken vind ik het niet nodig om hem daar voor op te laten blijven. Als het de finale zijn wel, doe heeft hij de vorige keer (als 5-jarige) ook gezien, maar niet voor de halve finale, zo laat met de volgende dag een feestdag op school. En we zorgen voor genoeg spanning in hun leven, dus dat komt ook wel goed.

En om kinderen ziek te melden omdat ze voetbal hebben gekeken... Sorry, maar dat gaat mij echt veel te ver, zelfs het overwegen... Ik vind dat je het principe 's avonds een man, 's ochtends een man prima aan een kind van negen uit kunt leggen.

Katniss

Katniss

07-07-2014 om 23:24

Joh

Laat die mensen toch Ze gaan echt niet tot 3 uur door met gejuich.
Ik zou het trouwens wel sneu vinden voor de kinderen die woensdag opblijven, als ze dan het Nederlands elftal zien verliezen. Worden mensen daar echt verdrietig van, of is het meer iets van 'jammer en over twee jaar weer een kans'?

Ely

Ely

08-07-2014 om 00:03

Wat grappig

Er was laatst een draadje over ongeoorloofd vrije dagen op school vragen en nu komt spontaan langs dat kinderen ziek gemeld worden en belangrijke vergaderingen verplaatst vanwege voetbal... Terwijl ik (maar wie ben ik zei de gek) en beide gevallen me serieus afvraag hoe erg het is om een keertje een beetje moe te zijn?
Zeker als volwassene, een vergadering met een hele groep mensen verplaatsen omdat er een kansje bestaat dat ze een uurtje minder slaap hebben gehad? Ik vrees dat ik op mijn werk op zijn zachtst gezegd raar aangekeken zou worden.
En qua ziek melden op school, ach, tsja, mijn zegen heb je, maarre dan moet ik wel denken aan een van de argumenten uit het andere draadje: wat leer je je kind op die manier? Maar goed, ik merk dat ik niks voel over hoe 'bijzonder' dit allemaal is. Ja wel, dat het Nederlands elftal zo succesvol voetbalt maar ik heb geen once in a lifetime gevoel. Ligt dat aan mij?
Ik vind het enthousiasme trouwens meestal wel grappig, ben zelf alleen niet zo uitbundig. Als ik mensen op een plein zie hossen van vreugde snap ik het ook echt niet waar het vandaan komt, die uitzinnige vreugde maar ik vind het wel leuk om te zien...

Annet

"Als kinderen nooit wat mogen omdat ze hun rust en hun regelmaat nodig hebben, dan worden ze daar volgens mij weinig flexibel van en zeker niet gelukkiger van"

Volgens mij draai je het nu om. Kinderen zijn zoals ze zijn. Als ouder heb je het er maar mee te doen. De een kan prima tegen weinig slaap, de ander niet. Als je een flexibel kind hebt zul je eerder goed vinden dat het laat opblijft. Heb je een kind dat daar slecht tegen kan, dan zul je geneigd zijn dit veel minder snel te doen. Beetje naïef om te denken dat je als ouder zoveel invloed hebt op hoe je kind is of wordt.

En dat iemand (zoals bijvoorbeeld ik) voetbal geen reden vind om een kind te ontregelen, betekent natuurlijk niet dat een kind 'nooit iets mag'. Er is echt meer in de wereld dan voetbal

creabea

creabea

08-07-2014 om 09:36

mijn mond valt open!

Wat massahysterie al niet kan doen met mensen. Inderdaad eng. Volgens mij verliest iedereen een beetje de realiteitszin. Kinderen mogen op en gewone doordeweekse dag tot 1 uur 's nachts opblijven, allerlei zomeractiviteiten worden aangepast/afgelast (afgelopen zaterdag) en mensen gaan voor 3000 euro één dagje op en neer naar Brazilië, en dan moeten ze daar nog zien of ze een kaartje kunnen krijgen voor een wedstrijd. Naar Brazilië! Dat is normaal gesproken een bestemming voor de wereldreis die je eens in je leven maakt ofzo.

En waarom eigenlijk? Het gaat allang niet meer om voetbal, maar om de hele toestand die erom gemaakt wordt, toch? Het past wel in een tendens, dat hedonisme het hoogst haalbare is. Als we maar genieten. (zijn nog heel enge toekomstromans over geschreven, brr!)

Jesse_1

Jesse_1

08-07-2014 om 10:12

Eh... Katniss?

Waarom is het sneu voor de kinderen die opblijven?

Denk je dat die kinderen dan liever in bed hadden willen liggen slapen?
Leven gaat toch gewoon door de volgende dag
Misschien eerder sneu voor de kinderen die niet op mochten blijven, die kunnen dan niet nog een 'echte' wedstrijd zien

En nee, hier verandert verder weinig, of ze nu winnen of verliezen. We leven mee bij de wedstrijd, maar daarna is het klaar. Bij verlies geen groot drama, bij winst (of in geval van finale) gaan we niet naar A'dam of Schiphol of met vuvuzela's de straat op.

amk

amk

08-07-2014 om 10:14

creabea

dat van Brasilie als bestemming van die wereldreis 1x in je leven ben ik niet helemaal met je eens. Verre reizen worden tegenwoordig door veel meer mensen gemaakt dan vroeger. Brazilie is echt geen heel exotische bestemming meer.

Jesse_1

Jesse_1

08-07-2014 om 10:14

Overigens

Ik geloof zeker dat er kinderen zijn bij wie een avondje laat er wel flink inhakt. Lang niet alle kinderen kunnen flexibel zijn goed handelen. Het is niet zo dat je door kinderen rust en regelmaat te ontzeggen ze 'dwingt' om flexibiliteit goed te kunnen handelen.

creabea

creabea

08-07-2014 om 10:26

en wat als jullie kinderen niet mochten kijken?

...dat vind ik ook wel interessant. Onze kinderen accepteren volledig dat ze naar bed gaan. Het komt niet eens in ze op dat ze eventueel zo lang zouden mogen opblijven (de oudste dan, die is 8 jaar. Ik neem aan dat er geen kinderen van 5 zijn die het feestje mogen meevieren als ze morgen naar school moeten).

Hier

1 kind van 15, 2 van 11 en 1 van 8, ze mogen bij late (belangrijke) wedstrijden de eerste helft kijken en dan onherroepelijk naar bed. Maar wij zijn qua bedtijden dan ook redelijk streng. Ze gedijen eronder, dus...
die van 11 zijn meiden en ik vind het zo grappig dat 1 van die 2 er helemaal in zit. Ze kent de namen, de regels en ook zo bijdehand dat ze haar mening luid en duidelijk verkondigt. Ik geniet van haar genieten Ze zijn nu een weekje weg, en hebben de eerste helft van NL gezien. Als we de finale halen, mogen ze kijken! Man zal niet kijken, die kan de 'stress' niet aan, maar ik kijk dan wel met de kinderen mee, of ik kruip achter de pc en kijk met een half oog mee.

Jesse_1

Jesse_1

08-07-2014 om 11:51

Creabea

Als ze niet mochten kijken dan gingen ze gewoon naar bed.

Maar ik denk dat jij er sowieso anders naar kijkt omdat jouw oudste 8 is. Onze jongste is 10.
Toen onze oudste 8 was had ik er ook niet over gedacht om ze op te laten blijven. Ook de oudste toen niet.
Niet alleen zijn onze kinderen ouder dan die van jou, maar ik ben ook flexibeler geworden met bedtijden in het algemeen. De jongste gaat ook meer met de oudere kinderen mee, terwijl de oudste wat langer 'jong' is gebleven.
Toen de oudste op de basisschool zat waren er regelmatig kinderen (ook al in groep 5) die op mochten blijven voor 'belangrijke' voetbalwedstrijden (Nederlands elftal, champions league) en dan door de week om 11 uur naar bed gingen. Niet alleen was onze oudste geen voetballer; het zou niet bij ons op gekomen zijn om hem op te laten blijven!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-07-2014 om 13:42

Dochter (groep 8) komt tussen de middag thuis met een brief dat de kinderen a.s. donderdag een uur later mogen komen. De leerkrachten zijn er wel gewoon, dus wie op de gewone tijd wil beginnen kan gewoon om half 9 naar binnen.
Zoon (groep 1) zit op een andere school en hij heeft geen briefje mee gekregen.

Van mij hoeft het niet hoor. Maar voor dochter vind ik het wel een mazzeltje. Ze kijkt eigenlijk niet naar voetbal, maar kan wel lekker een uurtje langen blijven liggen

Ik doe trouwens op zo'n avond niet zo ingewikkeld. Van mij mogen ze best opblijven, maar zoon valt meestal als de wedstrijd is begonnen in slaap. Die blijft alleen maar op voor de gezelligheid en omdat iedereen beneden is en hij het niet eerlijk vindt als hij boven moet zijn. En dochter interesseert het niet zo, maar vindt het vooral leuk dat ze dan langer op straat kan blijven.

guera

guera

08-07-2014 om 14:03

flexibel

Nou mijn kinderen worden echt niet flexibel van lang opblijven. Die liggen jankend bij mij op schoot bij een verjaardag als het later wordt dan 21.30 uur. En dan is oudste al 11. Die doe ik er echt geen plezier mee dus naar late feestjes e.d doen wij niet. Ze hebben daar de hele week last van. Zij accepteren dan ook makkelijk als ze het voetbal niet mogen zien.

'bijzonder'

Zoals iemand al opmerkte: we hebben die grappenmakerij dus eens per 2 jaar, want ook EK. En nu is dit een Belangrijke Wedstrijd, want halve finale, maar een paar weken geleden was Nederland-Spanje ook een Belangrijke Wedstrijd, want poulefase (waarvan gedacht werd dat 'we' die allicht niet zouden overleven). En voordat Oranje op een toernooi aantreedt moeten ze zich eerst nog kwalificeren, en die interlands zijn ook Belangrijke Wedstrijden. Dat is dan gelukkig wel Europees en daarom niet zo idioot laat, maar toch.

Kortom: we kunnen wel aan de gang blijven.

Hier is het simpel: de kinderen gaan bijtijds naar bed woensdag. En ikzelf ook, want ik moet donderdag gewoon werken en als het weer een wedstrijd met verlenging en penalties wordt zou ik moeten opblijven tot 1 uur. Niet dus.

Maar goed, ik geef niet echt om voetbal.

Ik hou een slag om de arm voor de finale, die ook wat eerder is. Als Nederland in de finale zou staan en als zoon uit zichzelf erg gaat bidden en smeken dan strijk ik misschien met de hand over het hart en laat m maandag uitslapen, dan moet ik maandag later naar mijn werk (maar dat kan wel). Maar alleen als zoon er zelf over begint, van mij zal hij het niet horen. Maar ook zoon (bijna 9) is geen echte voetbalfanaat.

Groeten,

Temet

Nanno

Nanno

08-07-2014 om 14:54

Nou nou

Wat ik bedoel met eng is dat ik het vooral dit jaar opvallend vind dat mensen het af lijken te keuren als je niet kijkt.
Maar dat kan ook toeval zijn hoor. En je kunt je er bijna niet aan ontrekken, vanwege het gebrul en het vuurwerk. Mag dat ineens wel dan.

Ik vind voetbal gewoon een van de saaiste sporten die ik ken. Om naar te kijken dan. Ik kan er niks moois of interessants aan bedenken. Naar mijn idee zijn bijna alle andere sporten een stuk boeiender.
Komt alle corruptie en geld nog eens bij die ik echt niet snap. Voorbeeldje: http://www.joop.nl/economie/detail/artikel/19908_brussel_heeft_twijfels_bij_miljoenensteun_eindhoven_aan_psv/

En ik vind die agressie op de tv echt heel zorgelijk. Sommige kinderen verafgoden die mannen. En die schoppen elkaar verrot voor de tv. Of ze gaan bijten. Of erger ze stellen zich heel erg aan voor een strafschop.
Ik vind het gewoon een afschuwelijk voorbeeld. Ik denk dat die doodgeschopte scheidsrechter er toch een uitwas van is.
Ik ben blij dat mijn kinderen niet van voetbal houden. Maar die balen wel van de herrie steeds.

En bijzonder? Mwah. Ik vind de olympische spelen veel bijzonderder. Maar die gaan ook steeds meer om geld en commercie. Jammer vind ik dat. En daar gaat de school toch ook niet later voor open? Nu was Sotsi in dezelfde tijdzone dus speelde dat niet zo, maar ik heb ook wel eens midden in de nacht schaatsen gekeken. Of turnen. Ook toen ik nog naar school moest.

En in mijn directe omgeving valt de gekte gelukkig mee. Zoals mijn werk. Het is echt ondenkbaar om die afspraak daarvoor te verzetten. Dat zou ook echt niet gaan. De deadline is al niet ruim, en als we dit overleg verplaatsen komen we gewoon in tijdnood. Het idee dat je zoiets waar je met een team hard voor werkt zou moeten opschuiven voor zoiets als voetbal, dat gaat er bij mij niet in.
Ik sanap ook niet zo goed dat veel mensen zich zo gek laten maken erdoor.

Gellkkig gaat school gewoon om 8.30 open. Dochter heeft zelfs nog een toets. Ik ben benieuwd of deze dan wel doorgaat.
Ik zou het toch raar vinden van niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.