Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-05-2021 om 23:24
Beste allemaal,
Mijn dochter zit in 4 havo en heeft een Franse schrijf toets gemaakt. Ongeveer twee weken geleden al. Ze kreeg gisteren ineens een mail van de docent dat ze Google translate heeft gebruikt en de toets moet overdoen of een 1 krijgt. Maar mijn dochter had haar telefoon geen eens bij zich, zat in het kluisje, en heeft dus niet tijdens de toets google translate gebruikt. Ze zei dat ze wat zinnen had voorbereid thuis met behulp van google translate want het was een grote schrijf toets over een Frans boek en ze wilde graag wat daarvoor voorbereiden. Ze heeft dus wel enkele zinnen in de toets gebruikt die ze had voorbereid met Google translate en op die manier onthouden. Het is niet verboden je voor te bereiden met behulp van deze mogelijkheid dacht ik. En ze heeft ook maar een paar zinnen daarvan en veel zinnen gewoon zelf geschreven met behulp woordenboek ter plekke. Er waren drie surveillanten en ze zaten in examen opstelling. De docent zegt dat ze de toets moet herkansen en anders een 1 krijgt maar dit gaat me echt te ver. Ze heeft gewoon voorbereid en de toets gemaakt zonde afkijken. Wat zouden jullie doen als ouders?
25-05-2021 om 12:19
Laat je dochter op een rijtje zetten wat de leraar zei over het voorbereiden, hoe ze zich heeft voorbereid, wat mee mocht naar het examen en wat ze zelf mee had.
En laat je dochter de leraar verzoeken op papier te zetten welk bewijs er is dat ze google translate heeft gebruikt tijdens de toets.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.