Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-05-2021 om 13:38
Mijn zoon staat na twee jaar beroerd les een hele dikke onvoldoende voor wiskunde. Naast overgaan en bijspijkeren op wiskunde zijn er de opties zitten blijven of naar havo 4, waar wiskunde geen verplicht examenvak is. Zittenblijven wil hij niet, omdat hij dan ook weer alle vakken heeft, in de 4e alleen de profielvakken. Ik denk dat hij het niveau wel aan kan, als hij beter begeleid wordt dan de afgelopen 2 jaar. Maar als hij het volgend jaar niet redt, wat zijn dan de opties? Alsnog blijven zitten, of naar Havo 4 neem ik aan. Of kan hij dan ook naar Havo 5? Maw verliest hij een jaar als hij nu naar VWO 4 gaat en dan alsnog naar de havo gaat? Hij heeft een hekel aan school en wil er zsm van af, dus we zoeken nu naar de kortste route naar een zo hoog mogelijk diploma. Wat zouden jullie doen?
02-06-2021 om 20:15
Fijn al die extra inzichten. Ik neem ze mee in de gesprekken met de mentor. Inzetten op VWO 4 lijkt me nu het beste, en dan afspraken maken voor als het alsnog niet lukt. Maar eerst kijken hoe ze hem kunnen bijspijkeren op wiskunde, want daar heeft school toch ook het een en ander laten liggen...
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.