Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

12-09-2017 om 10:34

Alles kwijt raken en vergeten


Zomer

Zomer

15-12-2017 om 14:24

Triva

Precies! Jij legt het beter uit dan ik.

Tango

Tango

15-12-2017 om 15:01

@nnemoon

Het was ook eigenlijk wel grappig hoor. Vond ik zelf ook. En zoon heeft zijn allergie eenmaal niet van een vreemde, dat zei ik ook tegen de docente. Gelukkig snapte ze het meteen.
De mentor zei ook dat hij het zo fijn vond dat we (nou ja ik vooral) thuis zo intensief bezig zijn met ondersteunen. Dat waardeerde hij erg. Was ook fijn om te horen. En het gaat zeker vaak ook anders. Ik zie via de klasse-app vaak genoeg vragen langskomen over wat moet er geleerd worden, wat moet er gemaakt worden en zelfs hoe laat moeten we op school zijn. Dat laatste weet zoon altijd heel goed.
Zomer, hier gaat dat ook zo hoor. Zoon komt niet op gang als hij het zelf moet doen. Gaat wel steeds beter hoor en ik laat hem geleidelijk aan meer zelf doen. Maar vooral met lastige onderdelen (moeilijke Engelse woorden of vakken als M&M en biologie wat meestal veel stof is) moet ik begeleiden en in stukjes hakken.
Ik was vandaag opeens blij met de docent M&M. Hij heeft de toets volgende week 1 dag verzet. Hij was er blijkbaar achter gekomen dat heel veel leerlingen uit de klas delen van het hoofdstuk nog niet af hadden. Bij zoon was dat ook het geval. Hij had heel paragraaf 3.3 nog niet gemaakt. Die moeten ze dus nu voor maandag af hebben en dinsdag is dan pas te toets. Zo hebben we lekker een dag extra om te leren. Op vrijdag begin ik nooit. We hebben nu zaterdag, zondag en maandag.
Triva, ik ben blij met wat jij zegt. Ik zie dat ook zo hoor. Maar het zou wel fijn zijn als zoon er iets in kan leren. De mentor hier is gelukkig heel blij met het mailen hoor. Heeft hij gezegd. En meestal pakt hij dingen daarna ook meteen op met zoon. En hij gaf ook aan dat zoon echt niet de enige in de klas is die hier moeite mee heeft.

@nnemoon

@nnemoon

17-12-2017 om 13:41

Rapport

Zoon heeft vrijdag zijn rapport gehad. Ik denk heel simpel zijn vakken met daarachter het cijfer. Nou het was heel anders.

Er stonden negen punten voor werkhouding/leervoorwaarden, bijvoorbeeld maakt zijn huiswerk, heeft zijn spullen bij is geconcentreerd enz. Die negen punten waren per vak ingevuld.

Daarna zeven punten voor sociaal emotioneel, denk aan weerbaar, zelfvertrouwen enz. Weer ingevuld per vak.

Daarna opmerkingen van collega's. Een docent had let op je concentratie gezet en zijn mentor had lief en beleefd gezet.

Daarna actiepunten voor de komende periode vanuit de docenten. Hij krijgt moeilijkere stof voor Engels en M&M? Ik dacht voor Engels en wiskunde dus dat ga ik maar even navragen.

Dan wat vindt de leerling goed/minder goed gaan. Hij zei dat hij het erg naar zijn zin heeft op school. Dat hij blij is met zijn resultaten. Dat hij technisch tekenen moeilijk vindt en dat hij niet had verwacht dat zijn rekenen zo goed gaat. Hij liep op de basisschool twee jaar achter.

Daarna de actiepunten voor de komende periode vanuit de leerling. Handschrift verbeteren en beter luisteren en concentreren.

En er staat nog één regel met de periode cijfers. Het cijfer van techniek (vakcollege) stond er niet op. Voor de rest mooie cijfers.

Tango

Tango

17-12-2017 om 21:50

Mooi!

Wat een mooi rapport, @nnemoon en wat bijzonder dat het zo uitgebreid is. Hier is het inderdaad niet meer dan een lijstje met de vakken en dan het gemiddelde cijfer en een regeltje van de mentor erbij.
En ook jouw zoon mag hartstikke trots zijn op zo'n mooi rapport. Fijn hoor!

Hier is komende week een redelijk relaxt weekje. Morgen nog wel een toets Engels en dinsdag M&M, daarna op woensdag en donderdag diverse kerstactiviteiten die nog bekend worden gemaakt en vrijdag vrij. Dinsdagavond hebben ze kerstdiner met de klas, de ouders zijn welkom in de aula. Thuis moeten we iets lekkers maken. Dacht dat ik daar vanaf was na de basisschool, maar niet dus. Maar vind het ook wel leuk hoor
Donderdagavond nog Kerstgala. Zoon weet nog niet zeker of hij gaat. Hij gaat eerst zijn vriendjes maar eens vragen wat zij doen. Ben benieuwd.

Zomer

Zomer

18-12-2017 om 09:00

De laatste schoolweek van het jaar!

@annemoon, dat is zeker een uitgebreid rapport! Het klinkt hetzelfde als op de basisschool. Die doelen vind ik heel goed. Bij dochter alleen vak + cijfers. Zelfs geen zinnetjes er bij. Maar super dat het zo goed is!!!!

Dat klinkt als een leuke week Tango. Hier heeft dochter nog elke week een toets. 1 toets moet ze inhalen. Het zijn ook allemaal proefwerken met complete hoofdstukken. Vandaag Biologie. Dat zit er goed in. Dus elke avond gewoon leren. Verder gewoon les tot en met donderdag volgens rooster. Vrijdag heeft ze een kerstontbijt en daarna een workshop. Ze mochten kiezen tussen 10 workshops ofzo en s'middags vrij! Haha inderdaad, denk je dat je van dat kerstdiner af bent. Al vond ik dat altijd wel erg leuk! Hier hebben ze verder geen feest. Alleen de bovenbouw heeft Gala. Dus een stuk minder feestelijk als bij je zoon. Ik ben zelf vanaf donderdag vrij tot 2 januari! Ook veel zin in!

Zomer

Zomer

18-12-2017 om 09:01

Correctie

Ik bedoel elke dag een toets ipv. elke week

Tango

Tango

18-12-2017 om 21:58

Pittig zeg!

Elke dag nog een toets. Hier gelukkig morgen de laatste voorlopig. M&M, zoon kende het beter dan ik verwacht had. Ik had van het weekend in twee delen samen met hem een samenvatting gemaakt, die moest hij vanmiddag doornemen en vanavond samen nog even alles doorgenomen. Ben heel benieuwd wat hij ervoor gaat halen.
@nnemoon, ik zou zweren dat ik vandaag een docente sprak van jouw zoon zijn school. Kwam haar tegen bij de sportschool hier. Wist al wel dat ze docente was maar ze vertelde zoveel dezelfde dingen als jij hier op het forum dat het bijna niet kan missen. Profiel kiezen in de brugklas, uitgebreide rapporten en oudergesprekken. Ben benieuwd of jouw zoon ook een powerpoint moet maken als voorbereiding op het oudergesprek en dan het gesprek moet leiden. Vond het wel bijzonder. Het was een docente M&M en oja het boek dat ze gebruikte was ook Mundo. Zit jouw zoon op school in een grote stad met een R?

Zomer

Zomer

19-12-2017 om 11:23

Uitval

Ja inderdaad best pittig maar het gaat tot nu toe goed! Gisteren een 7.9 op biologie. Vanochtend Engels ingehaald. Ging wel zei ze. Daar nog geen cijfer van. Nu nog Naks, is best veel en ik word zelf helemaal gek van die berekeningen dichtheid massa, volume etc. Echt niks voor mij. Oudste dochter is er een kei in en helpt haar nu. Dat ging ook nog eens goed. Vanavond vraag ik oudste nog een keer. Donderdag Nederlands en dan is het klaar. Ze heeft wel wat uitval deze week. Vanmiddag een uur eerder vrij. Morgen een uur later beginnen en donderdag middag ook uitval. Dus dat is wel lekker.

Fijn dat je zoon al zoveel wist van MM. Dat gaat vast goed! Ik ben benieuwd of je goed zit met de school van @nnemoon haar zoon. De wereld is klein

Ik zag trouwens een nieuwe planning voor komend jaar met alle activiteiten. Ik zag dat dochter volgend jaar 5 dagen op kamp gaat. Ik vind dat best lang. Nou ja, tis nog niet zo ver. Pas rond de zomer. Verder zag ik dat ze in maart een feest heeft. De school heeft dat dus gesplitst. Bovenbouw heeft deze week gala en de onderbouw dus een feet in maart. Ook zag ik dat ze in april het volgende rapport krijgen. Wel fijn zo'n schema!

@nnemoon

@nnemoon

19-12-2017 om 19:34

Tango/Zomer

Tango, wat doen ze bij jouw zoon veel aan de Kerst op school. Leuk, gezellig lijkt mij. Hier moet zoon net als de dochter van Zomer tot en met donderdag naar school volgens rooster. Hoe is de toets M&M gegaan? Wat fijn dat hij het al zo goed wist. Wat leuk trouwens dat je dacht dat het een docente van zoon zijn school moest zijn maar ik moet je teleurstellen zoon gaat in stad M in Zeeland naar school. Blijkbaar hebben de scholen wel dezelfde visie.

Zoon heeft vrijdag een lunch op school. Hij ziet daar erg tegen op. De eerste galbulten zag ik gisteren al. Ik hoop dat hij het trekt tot met vrijdag, maar ik heb zo mijn twijfels.

Zomer, pittig dat je dochter nog elke dag een toets heeft. Ik las ook dat je dochter NASK heeft. Dat hebben ze bij zoon op school niet in de eerste. Hier gebruiken ze ook zo'n schema, ze noemen dat een jaarplanning waar alles in staat. Rapport, cito's, schoolfotograaf, kamp enz. met de datum erbij.

Tango

Tango

19-12-2017 om 20:43

NASK

Hier ook geen NASK. Ik zou dat inderdaad ook een lastig vak vinden om uit te leggen. Is meer man zijn afdeling, maar die mist het geduld weer. Gelukkig nog niet dus.
Nee, Zeeland was het inderdaad niet @nnemoon, maar inderdaad een school met dezelfde visie. Blijkbaar zijn er meer die zo werken. Vond het zo herkenbaar uit jouw verhaal.
Zoon moet ook t/m donderdag naar school. Inderdaad wel leuk dat ze zoveel doen met Kerst maar voor zoon hoeft het ook niet zo hoor. Hij vindt het maar onduidelijk allemaal. Morgen en overmorgen hebben ze ook een vaag rooster met lessen en tussendoor weer activiteiten. Geen idee hoe het eruit gaat zien en het was ook niet echt duidelijk of ze nou wel of geen boeken mee hoefden.
Vanavond was er kerstdiner. Was wel leuk, maar zoon had geen zin vooraf. Als hij er dan eenmaal is vindt hij het leuk. De ouders mochten in de aula zitten en eten, bij elkaar aan tafel per klas. Helaas waren er weinig ouders uit zoon zijn klas, maar wel de moeder van zijn beste vriend. Was wel leuk om haar te ontmoeten.
Donderdag nog Kerstgala, zoon gaat met enige tegenzin. Gelukkig gaan zijn vrienden ook. Hij mag me bellen als hij eerder opgehaald wil worden, maar denk dat het niet nodig is. Het idee alleen helpt hem al.
M&M was geloof ik wel goed gegaan. Zoon weet dat eigenlijk nooit zo goed te vertellen. We wachten het wel af.
Hier gaan ze in de tweede ook op kamp, maar ik geloof 2 of 3 nachten. Naar de Ardennen. In de derde gaan ze naar Londen, in gastgezinnen. Zoon ziet daar nu al tegenop.

Triva

Triva

19-12-2017 om 20:53

nask

Hier was NASK ook in de tweede maar met die steengoede methode van biologie en echt dat is een feestje, dat kan iedereen begrijpen en uitleggen!

Zomer

Zomer

20-12-2017 om 16:04

@annemoon

Jaaaaa klopt haha. Ik kon even niet op de naam komen maar inderdaad een jaarplanning. Al was het eerst een kwartaalplanning maar er staat nu eentje op van januari tot de zomervakantie!

@nnemoon

@nnemoon

20-12-2017 om 19:15

Tango

Wat leuk dat je de moeder van je zoon zijn beste vriend hebt ontmoet. Ik vind het wel een leuk idee om op zo'n manier met andere ouders van zijn klas kennis te maken.

@nnemoon

@nnemoon

20-12-2017 om 19:25

Geen Kerstfeest op school

Ik was er al bang voor, maar zoon is vanmiddag naar huis gestuurd omdat hij zo'n vreselijke jeuk heeft. Hij krijgt galbulten van de stress. Hij zit er helemaal onder, een krentenbol zou jaloers op hem zijn. Hij heeft medicatie tegen de jeuk maar die helpt niet voldoende in acute situaties. Dus dan maar morgen en overmorgen thuis blijven om tot rust te komen. Zoon is heel erg van de structuur.

@nnemoon

@nnemoon

20-12-2017 om 20:14

En dan nog wat

Dan moet ik vrijdag naar zijn school om zijn kleding van techniek uit zijn locker te gaan halen. Die kunnen daar moeilijk twee weken in blijven zitten stinken.

Tango

Tango

20-12-2017 om 21:24

Oh balen zeg!

Sterkte voor je zoon, @nnemoon! Hopelijk geeft het thuisblijven hem rust en gaat het snel beter. Wel sneu hoor dat hij nu het kerstfeest op school mist. Misschien kan hij vrijdag even met je mee naar school om zijn spullen te halen. Of vindt hij dat ook niets?
Ik moet zeggen dat het hier mee valt met zoon. Hij houdt er ook niet van als dingen anders gaan dan normaal. Gisteren zei hij nog dat hij liever gewoon les tot het achtste uur had. Vanmorgen had hij wel buikpijn (ik denk ook van het kerstdiner van de avond ervoor) maar wilde toch naar school. Ze hadden vooral leuke dingen gedaan vandaag, spelletjes, quiz etc. En hij was vroeg uit. Morgen ook weer zo'n dagje dus nu gaat het alweer makkelijker en hij heeft het laatste uur gym dus dan gaat hij zeker.
Ben heel benieuwd hoe hij morgenavond het kerstgala vindt. Het scheelt dat zijn zus op dezelfde avond gala heeft, vond hij wel interessant volgens mij.

Tango

Tango

21-12-2017 om 22:45

Kerstgala

Zoon heeft het kerstgala ook weer gehad. Hij is van 19.30 u. tot 22.00 u. gebleven en vond het toen wel klaar. Appte dat ik hem op kon halen. Zijn beste vriend ging ook naar huis. Prima vond ik. Hij vond het nog erg dat ik er 4 euro voor had uitgegeven en hij maar zo kort was geweest. Zo lief dan. Ik zei dat ik het niet erg vond en dat ik het goed vond dat hij was gegaan. De 2 euro die hij over had, omdat de drankjes en hapjes gratis waren, mocht hij ook houden. Ik denk dat zijn zus duurder uit is vanavond, want die gaat echt niet eerder naar huis
Zoon zei net dat hij geen zin heeft in vakantie, in ieder geval niet 2 weken. Vindt hij teveel. 1 week is wel genoeg. Zo blij ben ik dan dat hij dat zegt. Dat geeft aan dat hij het echt naar zijn zin heeft op school. Morgen is hij vrij en heeft met 2 klasgenoten afgesproken bij Mc Donalds. Ik heb gezegd dat hij echt wel vaker mag afspreken in de vakantie en dat ging hij ook wel doen, zei hij.
@nnemoon, hoe is het met jouw zoon?
Zomer, heeft je dochter de drukke week doorstaan? Hoe gingen de toetsen?

@nnemoon

@nnemoon

22-12-2017 om 14:55

Tango

Wat leuk dat je zoon naar het kerstgala is gegaan. Van 19.30 tot 22.00 uur is toch een mooie tijd? Wat fijn dat hij het zo leuk op school vind. Wie had dat gedacht? Leuk dat hij met vrienden afspreekt in de vakantie.

Hier een zoon die lekker tot rust komt. Hij heeft gisteren (donderdag) de hele dag geslapen, dus hij was denk ik ook oververmoeid. Helaas komt door de jeuk van zijn galbulten en het krabben daaraan zijn krentenbaard ook weer in alle hevigheid terug.

Zoon vindt het heerlijk dat hij vakantie heeft, alleen het weer mag wel iets minder grauw en droog zijn. Hij is namelijk het liefst hele dagen buiten. Voetballen, fietsen, met stepjes, skeeleren, schaatsen of gewoon met elkaar praten. 's Avonds zitten ze vaak tot half tien met een groepje bij een achter buurmeisje in de tuin. Ouders vinden dat erg leuk. De buurman steekt voor hun een vuurkorf aan zodat het niet al te koud wordt en om half tien moeten ze allemaal richting huis.

Ik ben vanochtend even naar zijn school geweest om zijn techniek kleding. Als je de school nog maar instapt voel je een warme sfeer. Dat gevoel had ik met die informatie avond al en nu had ik dat weer. Ze waren gelijk bereid mee te lopen naar zijn locker en vroegen hoe het met hem ging. Gewoon het gevoel dat je welkom bent.

Ik ben volgende week alleen tweede Kerst vrij, voor de rest moet ik de hele week werken. Zoon zit dus drie dagen alleen, gelukkig is hij gewend om alleen te zijn, maar ik vind het toch altijd een beetje sneu voor hem in de vakantie. In de herfstvakantie was ik wel thuis maar toen zat moeders heel de dag alleen, want zoon hing de hele dag buiten. Ach liever zo dan dat hij zich verveeld.

@nnemoon

@nnemoon

22-12-2017 om 14:58

Zomer

Hoe was jouw dochter de laatste week voor de vakantie? Is het gelukt met het leren?

Zoon had vorige week vrijdag een toets Engels. Hij zei dat hij het pittig vond, dus ik denk dat hij een toets kreeg op een hoger niveau zoals afgesproken. Ik ben benieuwd.

Tango

Tango

22-12-2017 om 22:52

Heerlijk!

Zo fijn lijkt me dat wat jouw zoon doet, @nnemoon. Zoon hier ligt alleen maar op bed met zijn Ipad, te gamen. Die komt de deur echt bijna niet uit. Heeft ook geen vrienden in de buurt. Ik vind dat eigenlijk heel jammer. Hopelijk gaat hij wel met klasgenoten afspreken, maar het eerste afspraakje vandaag ging al niet door. Jammer...

Zomer

Zomer

24-12-2017 om 13:45

Vakantie!!!!

@annemoon, wat vervelend voor je zoon zeg. Gaat het al een stuk beter met hem? En krijgt hij dit alleen door stress? Dan is uitrusten en bijkomen vaak toch de enige oplossing. Dochter moet ook om de zoveel weken echt bijtanken. Dat is gewoon niet anders. Bij haar uit zich dat in hyperventilatie. Dat is ongeveer halverwege groep 7 begonnen. Gelukkig sinds ze op school zit geen last van gehad. Alleen 1x bij gym bij de piepjestest. Maar gelukkig had ze het daarna snel onder controle.

Tango, leuk dat hij naar het kerstgala is geweest! En is hij al aan het afspreken? Hier ook geen buitenkind. Ze doet veel met de computer en telefoon. Gelukkkig niet heel extreem en ze doet er ook wel leuke dingen mee. Bijvoorbeeld Musicly. Dan is ze toch aan het dansen .
Wel fijn dat je zoon niet zolang vakantie wil. Dan heeft hij het echt naar zijn zin! Heerlijk toch!
Na de kerst komt er een paar dagen een vriendin van dochter te logeren. Is een meisje die ze kent van buiten school en ze heeft daar een hele leuke klik mee! Dochter verheugd zich daar erg op. Meisje woont een uur rijden hier vandaan dus dan wordt het meestal logeren. Hier de vlag uit en dochter vindt het heerlijk dat ze vakantie heeft. Ze zou afgelopen vrijdag nog met een paar meiden naar de oude basisschool om haar cijfers te laten zien maar dat liep allemaal verkeerd. Weer een hoop meidenvenijn en onduidelijke communicatie en toen had dochter er meteen geen zin meer in. . Ergens snap ik dat ook wel want het ging weer niet zo vriendelijk via de app. Maar goed, soms moet je je ook even ergens over heen zetten maar dat wilde ze echt niet meer. Lastig soms. Maar verder genieten we van de vrije tijd. Ik ben tot 2 januari vrij en in die week hoef ik ook maar 2 dagen te werken. Heerlijk! Heb je nog leuke uitstapjes gepland voor het gezin Tango (je andere draadje) Lastig he om als gezin nog wat leuks te bedenken. Hoe oud is je oudste? Die van mij 16 en jongste dus 12. Wij vinden het wel altijd leuk om t bowlen. Hmmmmm misschien ook wel leuk als vriendin er bij is. Ik zal het eens in de groep gooien Werkze @annemoon Je werkt in de zorg? Dan zijn dit soort dagen toch even wat anders dan als je vrij bent toch?

Tango

Tango

24-12-2017 om 23:14

Afspreken

Hier is nog niets gekomen van afspreken. Maar komt nog wel hoor, zijn nu ook rare dagen natuurlijk. Vandaag belde er wel een jongen van de basisschool, maar we gingen vanmiddag weg en zoon had ook niet echt zin om met hem te spelen. Hij heeft sowieso niet echt meer iets met kinderen van de basisschool. Zoiets als bij jouw dochter zou hier al niet eens gebeuren dus. Ik zou dat ook hebben gelaten hoor, als het zo gaat. Als ze er geen zin meer in heeft houdt het op.
De oudste hier is ook 16, een meisje. Heel anders dan zoon, veel socialer. Die vermaakt zich dus meestal wel in de vakantie, maar ze vindt wel dat we te weinig doen als gezin. We hebben nog niet echt iets gepland. Ik dacht nog aan het Omniversum in Den Haag. Is ook wel leuk voor allemaal denk ik.
Vandaag met zoon even naar het tuincentrum geweest. Vond hij wel gezellig. En verder moet hij echt nog wennen aan vakantie hebben. De eerste dagen is hij altijd een beetje van slag. Heeft nergens zin in etc.

@nnemoon

@nnemoon

27-12-2017 om 08:23

Zomer/Tango

Hier ook een gamer (PS4) en een flinke gebruiker van telefoon hoor. Hij is een car spotter. Hij zoekt auto's, maakt daar foto's van en en zet die op zijn Instagram account. Hij heeft 1000 volgers. Hij krijgt ook tips waar die auto's staan en vindt het geen probleem om tien kilometer daarvoor op de fiets te moeten met de kans dat die auto dan net weer vertrokken is. PS4 speelt hij vaak als hij net uit school komt volgens mij even om tot rust te komen.

Hij is trouwens weer helemaal opgeknapt. Zoon is een beetje anders, moet zich altijd aanpassen. De week voor een vakantie trekt hij gewoon niet omdat dan de vertrouwde structuur wegvalt. Er wordt geen les meer gegeven maar de week wordt volgepropt met andere activiteiten. Voor zoon is dat niet te overzien en schiet dan in de stress. Als het echt niet gaat uit zich dat in galbulten.

Zomer, wat leuk dat er een vriendin komt logeren voor je dochter. Gezellig! En je hebt het goed geraden, ik werk in het ziekenhuis.

Tango,ik ben benieuwd wat jullie gaan doen. Het Omniversum lijkt mij ook een leuk idee. Het tuincentrum vind ik ook altijd leuk om rond te kijken.

Tango

Tango

28-12-2017 om 10:51

Rotterdam

Vandaag doe ik een dagje Rotterdam met zoon. We gaan naar Miniatuurworld en de Euromast. Hij heeft er helemaal zin in. Dochter (16) mocht ook mee van me, maar had al een andere planning. Uiteindelijk gaat het dus zoals het meestal loopt, nooit met z'n vieren weg. Maar misschien doen we dat Omniversum nog volgende week of zo.
@nnemoon, ik herken wel wat je schrijft hoor. Zoon hier vond die laatste week voor de vakantie ook maar niets. Hij riep al een keer dat hij liever gewoon tot het achtste uur les had. En vakantie is eigenlijk dus ook niets voor hem want hij vervalt dan in hangen op bed etc. Ik moet hem echt stimuleren om iets te gaan doen en meestal dus iets met hem gaan doen. Gelukkig is zijn vriend ook weer thuis van een paar dagen weg en gaat hij morgen met hem iets afspreken. Kom ik ook nog aan mijn huishouden toe
Wat een bijzondere hobby heeft jouw zoon, @nnemoon. Leuk! Hij komt dan dus ook regelmatig buiten om die auto's te fotograferen. Met zoon was dat van de zomer ook het geval toen hij Pokemon Go speelde. Fietste hij ook eindeloos hier de stad door. Helaas is dat nu over, want hij heeft een hack waarmee hij gewoon vanuit huis de hele wereld over kan om Pokemon te vangen. Beetje jammer vind ik.

@nnemoon

@nnemoon

29-12-2017 om 07:34

Tango

Ik las in een ander draadje dat het een leuk dagje is geweest. Leuk, lekker genoten.

Toen ik Rotterdam zag staan moest ik opeens denken aan het dagje in de zomervakantie met mijn zoon naar Rotterdam. Hij mocht zeggen waar we naar toe zouden gaan en wat we gingen doen. Hij koos dus voor Rotterdam. Hij wilde daar op een stoepje bij de Erasmusbrug zitten rond de spits. Dan kon hij veel auto's spotten. Ik voelde me heel erg zitten, maar het was heerlijk weer en kind genoot.

Zoon is de jongste van alle neven en nichten. De meeste studeren en hebben de provincie daardoor verlaten. Hij voelt zich een beetje in de steek gelaten. Met zijn verjaardag nodigt hij zijn nichten en neven uit om samen ergens iets te gaan eten. In de vakantie proberen ze een beetje aan hem te denken. Gisteren is hij bijvoorbeeld met hen wezen bowlen en hebben daarna nog iets gegeten bij de Mac Donalds.

Tango

Tango

29-12-2017 om 23:27

Leuk, Annemoon

Zoon hier vond dus inderdaad het Pokemons zoeken bij Miniworld het leukst en ook in de stad ving hij nog zeldzame Pokemons, zonder hack deze keer. De euromast vond hij eigenlijk gewoon veel te hoog, geen probleem dat we niet helemaal naar boven gingen. Het is dat ik een dagje alleen maar Pokemons vangen toch net te saai vind, anders had zoon daar zeker voor gekozen.

Hier ook oudere neven en nichten en een neefje dat veel jonger is. Zoon heeft met allemaal eigenlijk geen aansluiting, met 1 neef een beetje, maar die zal hem niet gauw ergens voor uitnodigen, is erg op zichzelf. Best jammer eigenlijk, vroeger had ik veel meer contact met mijn neven en vooral met 1 nicht. Dochter heeft met 1 van de nichten ook wel regelmatig contact, gaan samen shoppen etc. Maar dat leeftijdsverschil is dan net wat kleiner (16 en 20).

Zomer

Zomer

03-01-2018 om 08:58

2018!

De allerbeste wensen voor jullie en je gezin! Zo, de bijzondere dagen zijn weer voorbij. Ik vind het altijd heerlijk maar als kerst eenmaal is geweest dan ben ik ook wel klaar met al die sfeerlichtjes overal. Dan weer ik weer gewoon terug naar 'normaal' Dochter heeft een paar hele leuke dagen gehad met haar vriendin. Ze heeft 3 nachten gelogeerd. Hebben leuke dingen gedaan. Eigenlijk was 4 dagen net te lang. Ik merk dat dochter op een gegeven moment echt weer haar eigen gang wil gaan en dat kan niet helemaal als je een logeetje hebt. Ze past zich dan goed aan hoor en ze hebben onzettend lol gehad. Maar na 4 dagen vond dochter het heerljk om weer te doen wat ze zelf wil, zonder rekening te houden met vriendin. Nu is ze ziek. Verkouden, keelpijn. Ik voel mij zelf ook niet heel fit. Gelukkig hoeft dochter volgende week dinsdag pas weer naar school. Ze heeft die maandag ook nog vrij.

Tango, leuk Rotterdam! Ik vind 1 op 1 uitjes ook altijd er leuk. Mijn goede voornemen is 1x per maand iets te ondernemen met het gezin. Een leuke activiteit. Elke maand mag iemand iets bedenken en plannen. Ik merk dat als we niks plannen het er steeds bij blijft. Ik heb de eerste al gepland. Eind van de maand gaan we bowlen!

@annemoon, wat een leuke instagramhobby van je zoon!Trouwens over dat landen na school is bij dochter ook zo. Even achter de pc, dan komt ze echt tot rust.

Hebben jullie kinderen ook huiswerk? Hier niet. Dus het is echt vakantie zeg maar. Ik vind het zelf ook wel lekker deze time out!

Tango

Tango

04-01-2018 om 11:01

Huiswerk

Voor jullie ook de beste wensen voor 2018!
De vakantie is hier, zoals zoon al zei, echt te lang. Zoon hangt alleen maar op bed met zijn Ipad. Hij spreekt helaas toch met niemand af. 1 keer kwam er een vriendje (dat voorheen hier in de straat woonde) spelen en met oudejaarsdag is hij buiten geweest en heeft wat met vuurwerk lopen rommelen.
Gisteren heb ik maar koekjes met hem gebakken en daarna wat aan zijn werkstuk gedaan wat hij eind januari moet inleveren voor M&M. Wel iets aan huiswerk dus, maar meer omdat ik dacht dat het handig was nu alvast een begin te maken. Anders moet het daarna weer tussen het andere huiswerk door.
De opdracht was overigens een beetje vaag. Het moest een presentatie zijn over natuurrampen, maar wel met veel tekst, filmpjes, foto's etc. er in. Geen idee of het nou een werkstuk of meer een powerpoint moest zijn. Zoon wist het ook niet. We hebben het maar gewoon in Word gemaakt, op de laptop, want ik vind het op een Ipad niet te doen, en zoon eigenlijk ook niet
Na de vakantie moet hij even van me vragen hoe het aangeleverd moet worden bij de docent.
Zoon hoeft inderdaad ook pas dinsdag naar school, volgens mij een landelijke studiedag, dochter is ook nog vrij maandag.
Vandaag ga ik met zoon naar Leiden, museum van Oudheden. Samen met mijn zus en haar zoontje. Zoon gaat met enige tegenzin mee, maar ik ben klaar met het gehang. Morgen ga ik met dochter op pad naar Utrecht. Een gezamenlijk uitje is er niet van gekomen, ook omdat man doordeweeks werkt en dochter vaak op zaterdag. Maar ik vind dat wel een goed voornemen, Zomer, om dat maandelijks te gaan doen.

@nnemoon

@nnemoon

04-01-2018 om 15:54

2018

Ook namens mij de beste wensen voor 2018!

Zomer, wat een leuk idee om één keer per maand iets te ondernemen met het gezin. Hier schiet dat er vaak bij in, meestal doet man of ik iets met zoon meestal niet met zijn allen.

Gisteren toevallig even naar het huiswerk gekeken. Hij liep op de basisschool namelijk twee jaar achter met rekenen. Het gaat nu eigenlijk heel erg goed met rekenen en wiskunde, maar soms heeft hij net nog een keer de uitleg nodig. Dus ik heb in het kort even het hoofdstuk waar hij nu op school mee bezig is herhaald.

Tango, wat jammer dat je zoon de vakantie eigenlijk te lang vindt. Hier een zoon waar de vakantie niet lang genoeg voor kan zijn. Hij moet helaas maandag weer beginnen, maar hij heeft al uitgerekend dat hij na zes weken weer een week vakantie heeft.

Hoe was het trouwens in het museum? Vond hij het wel leuk toen jullie daar eenmaal waren?

Gisteren kwamen we toevallig de vrouw van de directeur van de basisschool tegen in een winkel. Haar zoon zat bij zoon in de groep. Zij vroeg aan zoon of hij de basisschool miste. Hij antwoordde iets van nee niet echt. Buitengekomen zei hij mam ik moet er niet aan denken om terug te moeten naar de basisschool. Ik dacht nee knul die tijd hebben we gehad. Het is goed zoals het nu is.

Tango

Tango

04-01-2018 om 19:29

Basisschool

Herkenbaar, @nnemoon. Zoon zou ook echt niet terug willen naar de basisschool. Hij wil er niets meer mee te maken hebben. En dan te bedenken dat de meneer van het samenwerkingsverband die hem ging testen nog zei dat zoon best nog een jaartje op de basisschool kon blijven. Vond dat toen zo'n foute gedachte. En terecht dus blijkt nu.
Zoon vond het museum redelijk leuk. Weggaan op zich vindt hij altijd wel leuk en we gingen met de trein dus dat was ook al leuk. Eigenlijk wilden we in Leiden met de bus maar die reed niet door staking, maar lopen ging gelukkig ook. We hadden in het museum een speurtocht en daardoor heeft hij ook nog aardig wat gezien. Op het eind was er nog een lichtshow bij de ingang en die vond zoon nog het mooiste. Ach we hebben ons dagje cultuur weer gehad. Wie weet heeft hij er op school nog iets aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.