Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

12-09-2017 om 10:34

Alles kwijt raken en vergeten


Zomer

Zomer

05-01-2018 om 20:22

@nnemoon en Tango

Tango, ik vind dat jij echt leuke dingen met je zoon onderneemt! Leuk dagje Rotterdam, koekjes bakken. En dat hij zich toch nog heerlijk heeft vermaakt in het museum. Nou je zoon kan zijn geluk op. Nog 1 weekend en de school begint weer. Ok 3 dagen, want maandag ook nog. Voor dochter kan de vakantie niet lang genoeg duren. Die geniet volop. Ik ben ook wel blij dat ze nog vakantie heeft want ze is nog steeds ziekjes Het gaat wel iets beter. De verkoudheid wordt langzaam beter. Oja, we hadden het nog over goede voornemens. Zegt dochter, mijn goede voornemens, minder school. Ik zeg Huh, bedoel je minder tijd aan huiswerk en/of leerwerk. Nee minder naar school toe gaan. Haha we moesten er best wel om lachen want ze meende het serieus Alsof je daar een stem in hebt. Ze had ook nog minder snoepen en beter haar tanden poetsen. Die zijn beter haalbaar Trouwens ik heb voor de komende maanden al leuke plannen. Ik heb gevraagd of de meiden ook willen nadenken en ze kwamen met 4d bioscoop. Nu zijn die nog alleen in Amsterdam en Rotterdam en wij wonen nogal Noordelijk dus had ik zo gedacht om daar in de meivakantie een overnachting bij te doen. En aangezien jij zo’n leuke dag hebt gehad met je zoon in Rotterdam heb ik ook gekozen voor Rotterdam! Amsterdam kennen we nu wel en daar zijn we de laatste jaren steeds 1 x per jaar wel geweest. Dus we gaan niet alleen voor de bios maar echt 2 dagen. Heb er nu al zijn in. Zou het liefst 2x overnachten maar ik moet even naar de financiën kijken Eind maart gaan we ook al een weekendje weg.

@annemoon, wat goed dat jullie wat rekenen hebben herhaald en Tango al bezig geweest met een project. Goed bezig zeg Ik heb echt niks gedaan. Dochter heeft nog steeds moeite met deelsommen maar ik kon mij er even niet toe zetten Ik had er nog wel met de mentor over maar die zag op dit moment geen reden voor extra bijles omdat ze voor wiskunde een 7.5 staat. Ik zal morgen even inloggen om te kijken of er nog wat huiswerk staat. Van de week stond er nog niks. Dochter wil ook absoluut niet terug naar de basisschool. Hier is het nog wel een optie geweest van mijn kant omdat dochter in eerste instantie naar het praktijkonderwijs moest en wij dat niet wilden, Aangezien dochter ook nog een jonge leerling is had dat ook gekund Maar gelukkig is dat helemaal geen discussiepunt geweest omdat ze werd aangenomen op deze school. Echt, dat was het beste nieuws van 2017!
Trouwens 1 op 1 uitjes zijn ook leuk hoor! Ik merk gewoon dat ik het moet plannen anders blijft het er inderdaad bij. Dat vond ik wel een goed voornemen We hebben nu t/m mei gepland. Alleen februari moet nog. Dat wordt denk ik een goedkoop uitje. Ik zei ook tegen de meiden. De uitjes hoeven niet altijd (veel) geld te kosten. Nou ze keken mij aan. Dan blijft er niet veel over dan een wandeling merkte oudste op

Tango

Tango

06-01-2018 om 15:36

1 op 1

1 op 1 uitjes werken hier vaak ook beter omdat de kinderen zo'n groot verschil in interesse hebben. Gisteren ben ik met dochter op pad geweest naar Utrecht. Dat is dan vooral shoppen en winkels kijken. Ook nog een beetje cultuur hoor, Domkerk bekeken en langs de Oude Gracht gewandeld en gelunched in Stadskasteel Oudaen. Is misschien voor jullie ook nog een leuk uitje, Zomer. Zoon had daar dan weer niets aan gevonden.
Fijn dat je zegt dat ik leuke dingen heb gedaan met hem. Ik vond zelf soms dat ik tekort schoot, maar ja, ga hem ook niet de hele vakantie entertainen natuurlijk. En uit hemzelf komt weinig. Hij gaat nu zowaar morgen nog zwemmen met vriend uit de klas. Het lukte ook niet erg met afspreken omdat steeds 1 van hen niet kon. Dus dat was ook wel lastig. En gisteren belde hij een ander vriendje maar die was niet thuis. Dus hij heeft wel zijn best gedaan.
Gelukkig dat jouw dochter weer opknapt, Zomer. Altijd vervelend om precies in de vakantie ziek te zijn.
Zoon hier is geen jonge leerling, is al een keer blijven zitten. Ik vond nog een jaar basisschool echt geen optie voor hem. Mede doordat hij het er ook echt niet meer naar zijn zin had het laatste jaar. Gelukkig werd hij ook aangenomen op deze VMBO school, anders moest hij ook naar PRO. Dat vonden we ook geen optie. Bij ons was het niet echt het beste nieuws van 2017 omdat zoon helemaal niet naar deze school wilde. Maar het heeft gelukkig erg goed uitgepakt. Hij heeft het nooit meer over de school waar hij eigenlijk heen wilde.
Vandaag moeten we ook nog even aan het werkstuk eigenlijk, maar ik heb niet echt zin. Heb net nog een muur staan verven en het hele huis gestofzuigd. Denk dat we het even laten. Ik wil ook even afwachten hoe het nu precies aangeleverd moet worden. We zijn echt al over de helft dus niet heel veel tijd meer nodig. En misschien zet ik zoon er maandag even aan. Dan werk ik toch thuis. Hij heeft verder nog geen huiswerk staan zie ik. Alleen voor bio iets voor donderdag. Kan hij misschien ook maandag even doen, is niet veel.
Goed bezig hoor met die uitstapjes, Zomer. Als je nog leuke tips hebt hoor ik ze graag. Ik ga eens kijken naar die 4D bioscopen, want die ken ik nog niet.

Tango

Tango

09-01-2018 om 12:53

Weer begonnen

Zoon ging vandaag weer blij naar school toe. Hij kwam moeiteloos zijn bed uit. Hij start dan ook met een rustig dagje. Eerste 2 uur gym en dan nog 3 uur les. Het hele rooster is in gunstige zin aangepast. Voor de kerstvakantie had hij nog twee dagen t/m het 8e uur. Nu alleen nog de woensdag. Ook niet meer de eerste 2 uur vrij op vrijdag maar alleen het eerste. Maar wel over de hele week wat eerder thuis. Erg fijn!
De laatste dagen heeft hij zich echt verveeld. Zijn vriend die zondag zou komen spelen zei ook nog op het laatste moment af. Niet leuk.
Hadden jullie kinderen er weer een beetje zin in, Zomer en @nnemoon?

Zomer

Zomer

09-01-2018 om 13:57

Met frisse tegenzin

Wat fijn dat je zoon er weer zin in had! En een gunstige aanpassing van het rooster is altijd mooi! Jammer dat die vriend op het laatste afzegd. Misschien nu iedereen weer naar school is, het afspreken ook weer makkelijker gaat.

Dochter had wat meidengedoe voor de vakantie. Volgens mij had ik dat nog verteld. Ze zou haar rapport op de basisschool laten zien met 2 meiden en dat liep communicatie niet goed. Dochter had het toen meteen gehad en is niet gegaan. Maar goed, met die meiden fietst ze ook en 1 van die meiden had meteen de fietsapp verwijderd. Ik had tegen dochter gezegd het i.i.g. in de vakantie te laten rusten. Eergisteren had dochter op eigen inititief een app gestuurd over het fietsen en dat ze het jammer vond hoe het was gelopen. Heel goed en netjes. Ze liet het mij na die tijd lezen. Ik heb haar een megacompliment gegeven dat zij dit uit eigen beweging heeft opgepakt. Ook die meiden pakten het goed op en vergeven en vergeten. Deze beide meiden zijn elkaars beste vriendin en zaten bij dochter in de klas op de baisschool. 1 van die meiden zit nu bij Vera in de klas en die andere zit in een andere klas maar wel op dezelfde school. Verder fietst er nog een jongen mee die een klas hoger zit en af en toe een ander oud klasgenootje. Ze fietsen door de verschillende tijden niet altijd met elkaar maar dochter kan wel altijd met dat ene meisje. Dochter vindt het ook prettiger om met iemand te fietsen en was zichaar opgelucht dat het nu weer goed is. Maar het fijne vind ik dat ze het zelf heeft opgelost en ook als eerste het initiatief nam. Dat is voor haar een hele stap.

Verder had ze niet heel veel zin. Ze moet echt even weer wennen aan het vroege opstaan. Was ook niet echt aanspreekbaar. Ik moest eerder weg dus had er niet veel last van.

Voor de rest nog steeds geen huiswerk. Ik heb net nog gekeken en dochter appte dat ze een uur eerder vrij is!

Dochter telt alweer af naar de voorjaarsvakantie

@nnemoon

@nnemoon

09-01-2018 om 14:58

Hier ook wat spanning.

Tango, wat jammer dat de vriend zondag niet kwam. Fijn om te lezen dat jouw zoon met plezier weer naar school is gegaan. Super dat hij het zo naar zijn zin heeft op die school.

Zomer, wat knap dat jouw dochter zelf het initiatief heeft genomen om een app te sturen. Fijn dat het zo is opgelost en dat ze weer samen fietsen.

Zoon is hier gisteren ook weer begonnen. Hij vond het aan de ene kant leuk om zijn vrienden weer te zien maar de eerste dag na de schoolvakantie blijft hij spannend vinden. Gelukkig had ik middagdienst en kon ik de spanning een beetje ombuigen.

's Middags nog een missertje op school. De lessen stopte om 15.00 uur en daarna gingen ze met zijn allen (kinder)champagne drinken om op een leuke manier het nieuwe jaar te beginnen. Nadat hij zijn glas leeg had kwam hij op het idee dat er misschien appel inzat. Hij is namelijk allergisch voor appel uit concentraat. Blijkbaar wordt daar iets aan toegevoegd zodat het langer houdbaar is waar hij niet tegen kan. Diksap, siroop, appelsap en vruchtensap overal waar appel uit concentraat inzit gaat bij hem mis. Meestal spugen en/of diarree. Hij kreeg het erg warm na het lezen van het etiket, maar het bleef gelukkig alleen bij vreselijk borrelen in zijn buik. Mentor voelde zich verantwoordelijk maar zoon gaf aan dat hij zelf verantwoordelijk is. Ik dacht wat wordt hij verstandig.

Hij vertelde ook dat een docent techniek naar een andere school is gegaan. Heel jammer, klikte erg goed tussen zoon en deze docent. De zelfde humor enz. Zoon vindt het ook moeilijk omdat de docent geen afscheid heeft genomen.

Kaori

Kaori

09-01-2018 om 15:13

Zomer

als je een overnachting in Rotterdam doet is 'de Rotterdam' een aanrader. Net of je dan je dagje ook nog combineert met een cruise.

Wij wonen er niet ver vandaan en hebben het ook gedaan, heb je toch een heel ander gevoel bij een stad dan wanneer je even een dagje gaat.

Kaori

Kaori

09-01-2018 om 16:03

Rotterdam

Dank je voor de tip! Had die inderdaad al gezien. Leuk!!!!

Zomer

Zomer

09-01-2018 om 16:09

Oei

@nnemoon, gelukkig viel het achteraf mee met de allergische reactie. Wel goed dat hij zelf al in de gaten had dat hij er misschien niet tegen kan. Wel ietsjes te laat maar toch. Steeds meer bewustwording. Ja, eerste schooldag is hier toch ook altijd wel een ding. Dochter moet daar ook altijd een soort van doorheen. Herken ik ook wel van mij zelf al heb ik daar de laatste jaren steeds minder last van. Maar tis altijd even weer die overgang. Vooral de eerste dag na de zomervakantie. Al heel wat jaren neemt of man of ik de eerste dag na de zomervakantie vrij om inderdaad even 'op te vangen'. Voor iedereen pakt dit altijd goed uit! Na 1 dag is het hier altijd weer goed.

Jammer van die leerkracht. Vooral als er een klik is. Hopelijk is zijn vervanger net zo leuk!

Tango

Tango

10-01-2018 om 09:47

Groei

Hier lijkt het ook wel dat zoon een groei doorgemaakt heeft in de kerstvakantie. Net weer wat zelfstandiger en zo. Hij had ook gevraagd hoe het nu zat met dat werkstuk. Het mocht een werkstuk of powerpoint zijn maar het moest wel op de Ipad. Gisteravond dus maar even overgezet van laptop naar ipad want zo kan hij er op school ook aan werken, was blijkbaar de bedoeling. Ben benieuwd, want werkstukken maken is niet echt zoon zijn ding en doen we dus meestal samen.
Wel een leuk idee, @nnemoon, van die champagne. En gelukkig viel de allergische reactie mee.
Knap van jouw dochter, Zomer, hoe ze dat aanpakte met dat fietsen. Je ziet dat ze groeien hierin. Zoon is ook opeens meer aan het appen in de klassenapp. En hij was uitgenodigd voor een feest van een jongen uit de klas. Op een vrijdagavond tot 1.00 u! Vond hij prachtig natuurlijk.
Hier ook wisselingen van leerkrachten. Nieuwe docent Engels was in ieder geval aardig volgens zoon.
Zomer, ik zag ook nog iets leuks in Rotterdam wat wij hebben overgeslagen maar zeker nog eens willen doen. De Splashbus, een bus die over land kan maar ook in het water.

Zoon had overigens vanmorgen al weer minder zin in school, maar kwam wel redelijk makkelijk zijn bed uit. Hij had de eerste twee uur een les over honden en die was heel saai, zei hij.

Zomer

Zomer

10-01-2018 om 16:32

Splashbus

Dank voor de tip Tango! Dat ziet er superleuk uit. Dat gaan we denk ik wel doen!!!!

Heerlijk he,dat ze naast de goede resultaten ook persoonlijke groei groei doormaken. Ik merk ook aan dochter dat ze steeds meer leert doorzetten. Leuk, dat je zoon is uitgenodigd voor een feest!!!!! Wordt vast heel gezellig! Kan je zelf dan ook van genieten he. Vooral omdat je zoon ook enthousiast is.

Dochter had die week voor kerst nog 4 toetsen. Waarvan 3 cijfers retour die heel goed waren (volgens mij 7.8, 7.5 en 8.5) Alleen die van Nask had ze nog niet terug en ze had er tevens een slecht gevoel over. Nu heeft ze dat wel vaker en meestal onterecht maar dit keer had ze het goed want het cijfer was onder de 5.5. Exact weet ze niet want dat heeft hij namelijk niet gezegd. Maar wat is het geval. De hele klas heeft dus een onvoldoende en ze hebben allemaal onder de 5.5 gescoord. Ze krijgen dus een herkansing over 2 weken. Gelukkig genoeg tijd. Hij heeft nu heel uitgebreid op het bord gezet wat er geleerd moet worden en dochter heeft daar een foto van gemaakt. Ik vind het zelf ook helemaal niks aan dus ik ga oudste dochter inschakelen. Die is daar heel goed in namelijk.

Ik merk wel dat we nog in het ritme moet komen. Dochter gaat te laat naar bed en moest er vandaag en ook morgenvroeg weer vroeg uit (half zeven) dus vanavond vroeg er in. Vrijdag kan ze wat langer liggen.

Ik heb net even gekeken op portal en daar stond al wat huiswerk. Niet meer voor deze week maar wel volgende week en ik zag voor volgende week woensdag ook een proefwerk Wiskunde. Het is weer begonnen

Tango

Tango

10-01-2018 om 22:12

Wiskunde

Die kinderen van ons lopen echt gelijk op, Zomer. Hier heeft zoon ook volgende week een toets Wiskunde, over hoofdstuk 4. Ik vroeg vandaag aan hem of hij het snapte en hij wist het eigenlijk niet zo goed. Had ook net vandaag weer 1 les gehad en de rest natuurlijk voor de vakantie. Van het weekend gaan we dus alvast beginnen. Ik moet zelf ook even inlezen, want geen idee waar ze mee bezig zijn. Het huiswerk heeft hij meestal onder de les al gemaakt.
Mooie cijfers had je dochter terug en zelfs een 5,5 is nog voldoende. Maar fijn dat ze het over mogen doen.
Zoon had ook een cijfer terug van voor de kerstvakantie. Een 5,6 voor M&M. Ik weet zeker dat hij beter kon, maar de toetsen zijn veel leeswerk en ik heb het idee dat het daarop mis gaat, maar wil de toets eerst nog even bekijken. Hij krijgt hem volgens mij morgen mee. Ik ga het daar toch eens met de docent over hebben.
Ja, geweldig toch dat feest! Ik vond het ook zo leuk voor hem. En hij was echt enthousiast, veel enthousiaster dan over het kerstgala, dat leek hem eigenlijk maar niets. Hij gaat ook zeker, geen idee of hij het tot 1.00 u gaat redden, maar anders belt hij maar.
Die Splashbus wil zoon dus ook nog heel graag doen, maar de rit duurt geloof ik 75 minuten. Vonden we toen even te lang omdat we nog twee activiteiten hadden. Bij de Euromast moesten we ook flink in de rij staan, dus kostte best veel tijd. En uiteindelijk was dat aan zoon dus niet helemaal besteed. Maar ja, dat weet je ook achteraf pas. Wij gaan dus ook gewoon nog een keertje terug en dan met z'n vieren denk ik. Hebben we dat uitstapje maar alvast bedacht.

@nnemoon

@nnemoon

11-01-2018 om 08:18

Wiskunde

Hier volgende week ook wiskunde repetitie hoofdstuk 4, lijnen en hoeken. Zoon heeft hier nog een probleem bij. Een hoek wordt altijd aangegeven met een HOOFDLETTER. Ja en die moet je dan wel schrijven.

Splashbus lijkt mij ook erg leuk. Ik vond het vorige keer toen ik Rotterdam was zo'n leuk gezicht dat ik er zelfs een foto van gemaakt heb.

Tango, werkstuk is hier ook niet echt zoon zijn ding. Hij heeft liever een boekenbespreking. Hij vindt het moeilijk om de informatie die hij heeft gevonden in zijn eigen woorden op te schrijven.
Wat leuk die uitnodiging voor een feest. Ik hoop dat hij een leuke avond zal hebben.

Zomer, wat een prachtige cijfers van je dochter. Knap hoor! wat die 5,5 betreft als de hele klas lager als een 5,5 scoort dan was de toets misschien te moeilijk. Fijn dat ze een tweede kans krijgt.

Hier wacht zoon nog op een cijfer van Engels. Dat is zijn eerste repetitie op een hoger niveau. Hij vond het best pittig. Ik ben zo benieuwd wat hij er van gemaakt heeft.

Tango

Tango

11-01-2018 om 16:52

Bedankt,@nnemoon

Weet ik in ieder geval waar de toets over gaat. Ik dacht al iets met hoeken omdat zoon een aantal keer een geodriehoek of koersmeter mee moest nemen. Ik ga me er maar even in verdiepen want kan me niet herinneren ooit een koershoekmeter te hebben gebruikt Volgens mij zijn de hoeken meestal A, B of C dus zijn gelukkig maar 3 hoofdletters. Maar kan het verkeerd hebben hoor. Zoon hier schrijft ook heel vaak geen hoofdletter, maar meestal kan je hem het wel aanleren in een bepaalde situatie wel te doen. Veel oefenen dus. Doe ik meestal ook met wiskunde. Ik maak een aantal oefensommen die hij dan moet maken.
Boekbesprekingen gaan hier meestal ook beter omdat die een vaste structuur hebben. Spreekbeurten en werkstukken zijn veel lastiger. Het is natuurlijk ook nog een werkstuk bij M&M, precies de docent die denkt dat zoon het niveau niet aan kan en waarhij dus ook die 5,6 had. Ik heb de toets net ingekeken en inderdaad heel veel tekst en ook vragen die ik zelf niet eens wist. Bijv. wat is de koninklijke naam voor Jezus? Of uitleggen wat een waarde is. Vind ik zelf al lastig. Ik zal eens vragen aan zoon hoe de toets over het algemeen gemaakt was, want meestal weet hij dat wel.
Ik kwam net thuis van werk en zoon zit gezellig met een vriend op de bank te gamen. Een andere vriend was net iets eerder weggegaan want moest naar huis. Heerlijk toch!

@nnemoon

@nnemoon

12-01-2018 om 11:12

Koershoekmeter

Van een koershoekmeter kan ik mij ook niets meer herinneren of gebruikten wij toen nog gewoon een gradenboog? Zoon is een beetje schoef in zijn motoriek en dan is het gebruik van een geo-driehoek en een koershoekmeter een hele opgave. Vooral met die meter zit hij er meestal één graad naast.

Tango, Wat is het onderwerp van je zoon zijn werkstuk? M & M is hier ook niet het favoriete vak van zoon. Inderdaad heel veel lezen. Zoon leest hier te snel waardoor hij de helft aan informatie laat liggen.

Wat leuk dat je zoon lekker met vrienden zat te gamen. Heerlijk, lekker laten genieten!

Hier volgende week dus repetitie wiskunde en repetitie Engels. Dinsdag bij techniek heeft hij een gastles Elektro. Er komt dan iemand praten uit de praktijk, dat vindt hij wel leuk.

Tango

Tango

12-01-2018 om 12:10

Natuurrampen

Zoon moet een werkstuk schrijven over natuurrampen. Ze mogen het met z'n 2-en doen en dan moet het over 4 rampen gaan (vulkanen, orkanen, aardbevingen en tsunami's) of alleen en dan over 2 rampen. Zoon heeft (mede door mijn aandringen0 gekozen om het alleen te doen. De vorige keer dat hij samen met een vriend iets moest doen was geen succes. Vriend deed het werk, zoon hing op de bank te gamen. Daar had ik niet zo'n zin in. En met vriend is ook niet altijd handig afspraken te maken.
De opdracht was dus heel vaag. Niet duidelijk of het powerpoint moest zijn of werkstuk en of het op de Ipad moest of ook op een laptop mocht. Wij waren dus op de laptop begonnen. Vond zoon handiger en ik ook. Nu dus alles op ipad overgezet zodat hij er op school aan kan werken. Ik verwacht echter dat hij dit niet gaat doen, want dat lukt hem dus niet.
M&M vindt zoon inderdaad een moeilijk vak. De docent heeft daarnaast dus ook weinig begrip.
Hier verder nog geen toetsen ingepland. Het tempo Engels is met de komst van de nieuwe docent gelukkig omlaag gegaan. Waar ze eerder 2 toetsen in de week hadden, nu over anderhalve week pas eentje.

Triva

Triva

12-01-2018 om 12:22

werkstukken

Inderdaad stimuleer je kind zoveel mogelijk iets alleen te doen als het thuis kan. Moet iets op school, dan kan het samen.

Veel te onhandig met afspraken en je kunt je kind sneller tussendoor even helpen. Als kind op school verder moet gaan: gewoon doen alsof en thuis weer even helpen. Het kost wat tijd maar zie het als quality tijd samen, jas het er door heen en zo geef je je kind weer wat speelruimte voor een echte toets.

Triva

Triva

12-01-2018 om 12:24

oja

mocht er ooit iets in het engels moeten, weet dat wikipedia vaak pagina's heeft in 'simple english' Heel erg handig op dit niveau, zeker als ze opeens iets moeten schrijven over Churchill

https://simple.wikipedia.org/wiki/Main_Page

Tango

Tango

14-01-2018 om 21:29

Wiskunde

Zoon hier wist te vertellen dat de docent gezegd had dat je er met hoeken maximaal 2 graden naast mocht zitten met meten en tekenen. Hopelijk geldt dat bij jouw zoon ook, @nnemoon.
Hier lukt het tekenen van de hoeken redelijk goed, het meten ook. We liepen alleen vast op het tekenen van de driehoek. Gelukkig kon dochter hierbij even helpen, want zoon en ik kwamen er niet uit met de tweede hoek tekenen en man maakte het alleen maar ingewikkelder.
De rest van de week oefenen we gewoon nog even verder hiermee en de kijkhoeken moeten we nog even doornemen.
Het werkstuk hebben we in de ipad staan en ik heb de hoofdstukindeling er even ingezet zodat zoon weet waar hij wat kan typen. Ik hoop dat hij er op school iets aan doet en dan maken we het thuis volgend weekend af. Het moet de week daarna op donderdag klaar zijn. Verder ben ik het eens met wat jij schrijft, Triva. Alleen is veel makkelijker, want dan kan je eraan werken als het uitkomt. We proberen het inderdaad te zien als quality-time. Dat lukt de ene keer beter dan de andere, maar net wat het onderwerp e.d. is natuurlijk.

Hoeken en graden

@Tango, naast hoofdletters voor de hoeken, ook opletten dat het graden-rondje-teken niet wordt vergeten. Daar valt een docent ook wel een over.

Beetje extra -tip

Als een werkstuk op papier dient te worden ingeleverd, kan het werkstuk meer punten krijgen wanneer het niet mbv een snelhechter, gebonden ingeleverd wordt maar mbv een inbindmachine en een ringband. Het uiterlijk van een verslag is best bepalend.

Triva

Triva

15-01-2018 om 11:25

flanagan

Ik weiger mee te doen aan die poppenkast, inbinden in de brugklas vmbobasis.... Kleur gebeurt ook niet, ze kunnen het per mail krijgen dan. Je zorgt er zelf voor dat andere kinderen benadeeld worden door dit in te zetten.

Tango

Tango

15-01-2018 om 17:26

Nou, echt niet

Inbinden met een machine. Daar begin ik niet aan hoor. Zelf heb ik niet zo'n apparaat en zou niet weten waar dit dan te laten doen. Hier hebben we altijd werkstukken gewoon in een snelhechter ingeleverd, nooit commentaar op gekregen. En als school dit graag zou willen moeten ze zelf dan ook die inbindservice leveren.
In kleur uitprinten zou ik nog wel doen. Voorlopig is bij ons echter nog niet duidelijk hoe de docent het werkstuk aangeleverd wil hebben. Er moeten ook filmpjes in, dus dat wordt lastig op papier. Ik zorg er gewoon voor dat zoon het op de gewenste dag af heeft en op zijn ipad heeft staan, dan kan het desgewenst gemaild worden naar de docent. Moeten ze ook maar duidelijker communiceren hoor.

Triva

Triva

15-01-2018 om 17:34

Tango

Het gaat er om dat ik niet wil dat ze perse eisen dat een huistuinenkeukenwerkstukje in kleur moet. Als ze dat willen dan moet het maar digitaal moeten kunnen worden ingeleverd. Denk eens aan het milieu roep ik dan. Sowieso vind ik dat ze niet zo makkelijk moeten vragen om uitprinten.

@nnemoon

@nnemoon

17-01-2018 om 14:19

Even een update

Ik houd helemaal niet van werkstukken maken, maar natuurrampen vind ik dan wel weer interessant. Ik zou ook adviseren om het een eerste keer alleen te doen. Kun je er toch een beetje bij helpen.

Hoe ging bij jullie kinderen de repetitie wiskunde? Volgens zoon viel het wel mee. De docente had van te voren gezegd dat de graden iets af mochten wijken. Flanagan, bedankt ook voor de tip om het boogje van een hoek niet te vergeten. Zoon raakte wel een beetje in paniek tijdens de toets. Ze hadden een uur de tijd en na een kwartier waren er al best veel klaar. Hij was één van de laatsten met een tijd van veertig minuten. Ik ben benieuwd naar zijn cijfer.

Vrijdag nog een repetitie Engels. Het cijfer van de vorige repetitie heeft hij nog steeds niet terug. Jammer dat het zo lang duurt, maar docente heeft natuurlijk wel meer te doen.

Zoon moet vanmiddag met acht jongens terugkomen. Hij heeft gevoetbald met een volleybal. Natuurlijk mag dat niet, gaat de bal van kapot maar om daar nu een uur voor terug te komen. Kreeg ik net een app-je, dat ze te vroeg waren in de kleedkamer bij gym en dat er nog een uur bij komt. Volgens mij heeft de gymdocente ook ergens last van. Ik hoop maar dat de jongens gewoon huiswerk mogen doen in die twee uur, kan hij lekker naar zijn repetitie Engels voor bereiden.

Dinsdag was er een jonge knul die kwam vertellen over zijn werk in de elektro. Zoon vond het erg leuk.

@nnemoon

@nnemoon

18-01-2018 om 09:20

Engels

Zoon kwam 's middags uit school en hij had lekker zijn huiswerk mogen maken als straf. Prima, hij had al zijn huiswerk af, had zelf extra geoefend met rekenen op de computer en hij kan zijn repetitie voor Engels van vrijdag dromen. Waar straf allemaal niet goed voor is?

Tango

Tango

18-01-2018 om 22:46

Nou ja zeg!

Wat een raar gedoe met die gymdocente! Te vroeg in de kleedkamer? Daar krijg je toch geen straf voor? Ongesteld zeker? haha! Fijn dat je zoon huiswerk mocht maken, was hij lekker klaar vanmiddag.
Zoon hier vond wiskunde wel lastig zei hij. We hadden best goed geoefend thuis maar ik had echt het idee dat ze het hoofdstuk niet helemaal behandeld hadden in de klas. Het laatste stukje met de kijkhoeken wist hij helemaal niet en ook die driehoek tekenen lukte hem dus thuis niet. Deze week ook nog een les wiskunde uitgevallen i.v.m. open dag op school. Dat hielp niet echt mee. We wachten eerst het cijfer maar af.
Ik zou graag willen dat zoon zo'n werkstuk zelf zou maken maar dat lukt hem dus echt niet. Hij weet al niet eens hoe te beginnen. Op school heeft hij er dus ook niets aan gedaan. Ik vroeg er vandaag nog naar. Hij kon niets vinden over orkanen, zei hij. Nou kan ik ook niet goed googlen op de ipad, dus dat doen we thuis op de laptop. Maar helaas lukt het hem dus niet. We gaan het van het weekend samen afmaken. Misschien gaat het een volgende keer beter nu hij weer even heeft gezien hoe je het aanpakt.

@nnemoon

@nnemoon

19-01-2018 om 12:29

Haha

Haha ongesteld, dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen zoon het vertelde.

Ik merk dat zoon zelfstandiger wordt met betrekking tot het leren van zijn huiswerk. Hij stond vanochtend bijvoorbeeld eerder op om samen nog even naar de Engelse zinnen te kijken. Voor zijn wiskunde heeft hij een 7,9 gehaald. Ik zag het net staan op somtoday. Daar ben ik erg blij mee omdat het volgende hoofdstuk meer rekenen is en dat is voor hem erg moeilijk. Zomer, wat vond jouw dochter van de wiskunde repetitie?

Wat betreft een werkstuk maken. Dat kan zoon hier ook echt nog niet zelf. Hij vindt het erg moeilijk om datgene wat hij gelezen heeft in zijn eigen woorden weer te geven. Je krijgt dan kromme zinnen en doordat hij geen hoofdletters gebruikt en van de hak op de tak vliegt is het voor anderen vaak niet te volgen.

Zomer

Zomer

19-01-2018 om 14:33

Werkstukken

Ik moet dochter ook begeleiden met werkstukken. Zwe overziet het niet. Weet niet waar te beginnen. Dus ik neem haar echt aan het handje mee. Er komt vanzelf wel een moment dat ik het hier en daar los laat maar dat is nu nog niet zo. Hier is het nog niet aan de orde. Wellicht komt dat nog de komende maanden.

Hier heeft dochter a.s. maandag wiskkundetoets. De toets is verplaatst. Oudste heeft dochter helpen leren. Ze zegt dat ze het allemaal snapt. We gaan het zien. @annemoon, goed cijfer zeg!!!!! En wat een stunt. Strafwerk maar gewoon heerlijk alles al af! trouwens leuk dat zij verschillende beroepen langs laten komen op school. Dat is hier niet zo. Leuk en leerzaam.

Dochter had een 10 op engels. Was een soort van toets tussendoor. Dochter liep als een trotse pauw door het huis Ook heeft ze aankomende week een dag vrij ivm. open dagen. Ook dat klonk dochter als muziek in de oren.

Tango

Tango

19-01-2018 om 23:40

Storm

Was de toets vanwege de storm verzet, Zomer? Hier had zoon de toets donderdag maar hij is wel doorgegaan. Volgens hem waren er 2 klasgenoten niet aanwezig maar hij wist niet of dat vanwege de storm was.
Zoon had woensdag vrij vanwege de open dag, vandaar dat hij toen ook geen wiskunde had. Ik vond de toets net te snel komen. Had ook wel verzet mogen worden. Heb helaas nog geen cijfer gezien, we wachten maar af.
Wat goed zeg een 10 voor Engels en wat geweldig dat ze zo trots is. Was het een toets op kaderniveau?

@nnemoon

@nnemoon

20-01-2018 om 17:22

Techniek klas

Wow wat een mooi cijfer voor Engels, knap hoor! Ik zie het voor me zo trots als een pauw.

Wat leuk dat je andere dochter heeft geholpen met het leren voor de wiskunde toets. Waarom was de toets verzet?

In de techniek klas komt er regelmatig iemand langs om iets uit de praktijk te vertellen. Leuk en beter te begrijpen voor de kinderen. Ik bedoel techniek is zo ruim en soms weet je het woord bijvoorbeeld lasser wel maar weet je totaal niet wat zo iemand doet. Ze gaan ook zelf op bezoek bij bedrijven, bouwbedrijf, schildersbedrijf, constructiebedrijf enz.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.