Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kijk eens blij zijn!

Ze hebben het prima naar hun zin dit tuig!

Wanhoop? Ik zie alleen vernielzucht en lachend tuig!

https://twitter.com/widtvoet/status/656789196993077248

mark75

Bij deze. de ware cijfers, maar dat zal wel linkse propaganda zijn.

WAT JE MOET WETEN VOOR EEN PRAATJE OVER VLUCHTELINGEN DEEL 1
16.939.145
Aantal inwoners in Nederland
39.204
Aantal bewoners bij het COA op 12 oktober 2015
Bron aantal inwoners in Nederland: www.cbs.nl
Bron aantal bewoners bij het COA: www.coa.nl
Met andere woorden,
Inwoners in NederlandCOA
99.77%
0.23%
Inwoners in NederlandCOA
In het verleden ving het COA de volgende aantallen vluchtelingen op:
80,000
70,000
60,000
50,000
40,000
30,000
20,000
10,000
0
1995 t/m 2015 op 12 oktober 2015
Bron: www.coa.nl
14.590
Aantal mensen met een tijdelijke vergunning, woonachtig bij het COA op 12 oktober 2015, voor wie een woning gezocht wordt
N.B. (14-10-2015) In het bovenstaande getal zijn gezinnen inbegrepen: 14.590 ≠ aantal gezochte woningen
Bron: www.coa.nl
De kosten tijdens asielaanvraag, behandeling en terugkeer
EUR 681.201.000,-
± 681 miljoen: uitgaven in 2014 voor asielzoekers*
EUR 77.800.000.000,-
± 78 miljard: uitgaven in 2014 voor Zorg**
EUR 267.000.000.000,-
± 267 miljard: totale uitgaven Nederlandse overheid in 2014
* Dit bekostigt de gehele organisaties IND, DT&V, gedeelte DJI, het gehele COA (alle azc's), inclusief subsidie aan VluchtelingenWerk Nederland, Internationale Organisatie voor Migratie en anderen. Zie tabel 37.4 (naar beneden scrollen) met dank aan De Correspondent.
** Dit zijn de kosten voor curatieve, langdurige zorg en ondersteuning, gehandicapten- en ouderenzorg, zorgbreed beleid, het ACBG, het CIBG en de kosten van het Budgettair Kader Zorg (BKZ), waaronder begrepen de Zorgverzekeringswet en de AWBZ.
Bron: www.rijksoverheid.nl
In een plaatje:
Kosten
Asielzoekers 0.26%
Overige overheidsuitgaven 70.61%
Zorg 29.14%
AsielzoekersOverige overheidsuitgavenZorg
Bron: www.rijksbegroting.nl en www.rijksoverheid.nl
Wekelijkse toelage voor een volwassen asielzoeker of alleenstaande minderjarige vreemdeling op een azc waar men zelf moet koken
€ 44,66
Eten en drinken
€ 12,95
Kleed- en zakgeld
Bij een gezin krijgen volwassenen minder geld per week voor eten en drinken met een minimum van € 33,05. Een kind tot 18 jaar binnen dit gezin krijgt minimaal € 25,80 en maximaal € 34,86 voor eten en drinken.
Bron: Regeling verstrekkingen asielzoekers en andere categorieën vreemdelingen 2005 via http://wetten.overheid.nl
12 oktober 2015
Share
Create infographics
Created by:Klaas Jan Runia
Klaas Jan Runia
View more infographics like this:

Search infographics
©2015 Infogram Terms of Use Privacy Policy FAQ

mark 75

en daar laat ik het bij, want tegen jouw praten is hetzelfde als tegen de bierkaai aanpraten. Het zit nou eenmaal in jouw hoofd dat de vluchtelingen een gevaar vormen en je hersenspinsels worden gevoed door GeenStijl, de Telegraaf en andere ultrarechtse informatiebronnen.

Hortensia

Hortensia

21-10-2015 om 14:13

Roefel

Verwacht ook geen antwoord. Mark brengt zijn tijd liever door met sneren uitdelen en het opzoeken van zoveel mogelijk antivluchtelingenlinkjes.

hortensia

daar was ik ook achter.Hiermee zet hij zichzelf als te kijk als internetheld achter zijn toetsenbord. Jammer.

Blijf maar lekker blind.

Voor migranten die hun eigen onderkomen in de fik zetten.

Noem dat maar niet wat het is, namelijk tuig.

Negeer maar dat we nu de hoogste instroom ooit hebben gehad in September , en dat is dan nog zonder de ongeregistreerde gevallen omdat de registratie hopeloos achterloopt.

Jullie zijn kikkers in een pan met water die op het vuur staat. Jullie hebben zelf niet eens door dat jullie langzaam gekookt worden!

Miraya

Miraya

21-10-2015 om 15:10

Mark74

'Ze hadden gewoon in Turkije kunnen blijven. Niemand die ze dwong half Europa in de herfst door te trekken'

1. in Turkije zitten nu 200.000 vluchtelingen in een kamp. Nog eens 1,8 miljoen vluchtelingen leven daar op straat onder erbarmelijke omstandigheden.
2. Inderdaad, niemand dwong ze. Tenminste, niet letterlijk. Maar jij zou hier ook niet blijven zitten, toch?
http://static1.trouw.nl/static/photo/2012/14/10/5/20120413084704/media_xl_1176665.jpg

Miraya

Miraya

21-10-2015 om 15:24

en dan hier onze helden

'Burgemeester en politie hebben aanwijzingen dat de harde kern van Feyenoordsupporters naar Steenbergen zou afreizen om de openbare orde te verstoren.'

Ja, het zal eens niet. Vriendjes van je, Mark74?

http://www.nu.nl/binnenland/4149587/noodverordening-steenbergen-rond-vergadering-asielopvang.html

@miraya

Feyenoor id top!

Verder ken ik niemand van de harde kern.

wat vind je nou van tuig dat hun Eigen kamp in de fik steekt end e politie aanvallt?

Normaal?

En als er doden vallen? Als er agenten aangevallen worden?. Vooralsnog is het meeste geweld tegen asielzoekers begaan door asielzoekers zelf. Normaal? Het verkrachten van vrouwen in asielzoekerscentra? Dat vind jeallemaal begrijpelijk.

jij praat werkelijk waar alles goed!

rode krullenbol

rode krullenbol

21-10-2015 om 17:20

Geert en Tjerrie masturberen zich suf, maar of het wil lukken?

Heel soms heeft het ook voordeel om uit een groot, want katholiek gezin te komen: je hoort nog wel eens wat. Had ik jullie al eens verteld, dat één van mijn broers zich in de loop der jaren heeft bekwaamd tot een ‘allround’ vechtkunstenaar? Onder de naam ‘The Great Dictator’ schijnt hij sinds jaar en dag in bepaalde kringen wel enige bekendheid te genieten. Vroegen wij ons altijd af, wat hij daarmee nu moest als hij – deo volente! – op leeftijd zou geraken; inmiddels weten wij het antwoord: hij is nu lijfwacht van beroep. Wat hij aan kracht heeft ingeboet, heeft hij aan wijsheid gewonnen; zo zegt hij zelf. En dat komt natuurlijk iedereen goed van pas. Ook “niet de kleinsten der aarde”.

Gezeten in zijn Audi A8 voorzien van lederen bekleding en kogelvrij glas, ving hij onlangs een bizar, ronduit raadselachtig gesprek op. Hij vond het dermate intrigerend, dat hij zijn valse trots opzij zette en mij, jongste maar hoogst-opgeleide telg van onze vader en moeder, raadpleegde om eventuele uitleg. Of ik er misschien wijs uit kon worden; uit de woorden die hem ter ore kwamen?

Nu ben ik al even nieuwsgierig aangelegd als mijn broer – overduidelijk een familietrekje – , dus voelde ik mij eerder vereerd dan gehinderd door zijn vraag. “Steek gerust van wal”, zei ik hem. “Ik neem er graag de tijd voor”. Dat liet mijn broer zich geen tweede keer zeggen.

Ze waren vanaf Leiden onderweg naar Fort Kijkduin in Den Helder. Geert, een vaste klant van mijn broer, had een jongeman bij zich. “Een nogal verwaande kwast, als je het mij vraagt. Kilo’s hete aardappelen in zijn keel, maar dan wel veel te lang haar! Echt geen porum! En dat wil dan op een ‘heer’ lijken. Had ie niet even naar de kapper kunnen gaan, voordat ie bij mij in de auto stapte? Maar goed. Geert stak er wel gunstig tegen af, daarzo op de achterbank.

Net toen ik dat dacht, vroeg hij potdomme Geert inenen waarom die als een buschauffeur gekleed gaat! Ik had het niet meer, gewoon. Hallo? Werd mijn vaste klant beledigd, terwijl ik erbij zat! Toen zei hij; ja zegt ie: dat doen ik erom, om erbij te horen. Bij het volk. Als je zo ‘overdressed’ door het leven gaat als jij, dan moeten ze je niet. Ik heb daar uitvoerig overleg over gehad met mijn adviseurs. Geloof me maar: ik weet wat ik doet. Zegt die goser domweg midden in het gezicht van mijn baas, dat je niet alles moet geloven wat ze je zeggen! Ik zweer het je, echt: ik had ‘m bijna op z’n kanis geslagen. Maar toen zei hij inenen; ja zegt ie: maar je chauffeur is nog beter gekleed dan jij! Dat ging dus over mij, hè. Vond ik stiekem toch wel leuk om te horen.

Maar toen. Toen zei hij tegen Geert; ja zegt ie: ‘Zeg, kerel. Hoe vaak doe jij het eigenlijk?’ Nou, ik hoort Geert nog vragen van ‘wat’? Begint die kwast over het aanbidden van de God Onan! Nou heb ik in mijn leven al veel over geloven gehoord, maar die kende ik nog niet. Jij wel? Nou ja, hoe dan ook. Geert antwoordde met: ’s ochtends en ’s avonds. Hoezo? Zou ik me daarvoor moeten schamen? Zegt die nepheer dat dat neerkomt op aadulteerioem, of iets dergelijks. Je had dat godvergeten tyfushoofd moeten zien, joh. Een en al air! Kan zo’n kapsoneslijer geen minder dure woorden gebruiken, dan? Niet dan? Nou dan?

Gelukkig gaf Geert ‘m van katoen. Hoefde ik dat niet te doen. Zei die; ja zegt ie: ben jij dan zo’n droogkloot, glaasje Sjerrie? Nou dat was dan wel even lachen geblazen. Die gast heet namelijk Tjerrie. En Geert weet dan altijd wel weer een leuke bijnaam te verzinnen. Dat doet echt niemand ‘m na! Nou nee, zei die. In navolging van Pim zeg ik nu wel, dat ik zeg wat ik denk en doe wat ik zeg, maar ik zeg je: soms zeg ik het één en doe ik toch het andere. Dat dacht ik al, zei Geert. Maar, Godsamme! Ik was de draad toen al helemaal kwijt.

What’s for diner? Vroeg die klojo toen, alsof ik dat niet kan verstaan. Maar affijn. Als het aan mijn ligt: hutspot, zei Geert. Ik ga liever wokke, zegt die gast. Dat ken daar. Dat is niet Nederlands, hoor ik Geert tegensputteren. Liever hutspot. Dat is mijn lievelingskostje. En nou komptie hoor! Zegt die goochemerd; ja zegt ie: weet je dan niet dat hutspot van de Spanjaarden kompt? Nog van het Leids verzet? Ja, toen was voor mij de maat echt vol, hoor! Echt. Gelukkig zag ik op m’n TomTom, dat we er bijna waren, want anders ... Ik zweer het je, anders had er van die lul weinig over gebleven!

Wat moet Geert nou toch met die opgeblazen kikker, dacht ik, toen ze eenmaal in Fort Kijkduin zaten. En wat heb dat toch allemaal te betekenen? Ik moest meteen aan jou denken, natuurlijk. Dat ik het jou wel zou kunnen vragen, dus.”

Niet wetende waar te beginnen, vertelde ik mijn broer dat ik hem kon vertellen dat Napoleon Bonaparte Den Helder ‘het Gibraltar van het noorden’ noemde. Nog voordat ik verder kon gaan, liep hij echter hoofdschuddend en stampvoetend weg. Terug naar zijn bolide.

Rode krullenbol

Leen13

Leen13

21-10-2015 om 17:26 Topicstarter

De Tegenpartij heeft De Oplossing

http://www.denhaagdirect.nl/jacobse-en-van-es-zouden-de-draad-zo-weer-kunnen-oppakken/

Oude tijden herleven. Jacobse en van Es die hun tijd ver vooruit waren.

"De Tegenpartij was bedoeld als satire, maar uiteindelijk bleken Jacobse en Van Es een soort wegbereiders voor de opkomst van een veel bredere populistische beweging, die van Pim Fortuyn."

Het verkiezingsprogramma: Rugop81
"Voor een multoradiale samenleving." "Zo maakt u tegenpartij van alle bange burgers weer vrije jongens. Van alle buitenlanders weer binnenlanders". (thuislanden in Nederland.Alleen met een pasje toegang tot 'Blankstad')

http://www.npo.nl/pauw/16-10-2015/VARA_101375514
En het mooiste fragment bij Pauw, minuut 26.25
"En er zijn in Nederland 200.000 'gastarbeiders', 'gastarbeiders', die zouden weer terug gaan, maar die zijn gebleven.........En dan zijn daarnaast 200.000 werkelozen......."

"De Tegenpartij, ‘voor jullie en wij’, werd een enorme hit. Zoals zo vaak bij taalvondsten van Van Kooten en De Bie kregen hun teksten razendsnel de status van een uitdrukking. Zoals: ‘Geen gezeik, iedereen rijk’ en ‘Samen voor ons eigen’.

Maar er gebeurde ook iets dat de twee cabaretiers niet hadden voorzien. Veel mensen waren het écht eens met de dubieuze standpunten van Jacobse en Van Es. ‘Op een gegeven moment probeerden extreemrechtse groeperingen De tegenpartij te kapen’, vertelt Wim de Bie in een interview met het Algemeen Dagblad. ‘Er is zelfs een poging gedaan onder die naam een partij in te schrijven.’

Van Kooten en De Bie constateerden in het voorjaar van 1981 dat het uit de hand begon te lopen. ‘Toen hebben we er een eind aan gemaakt."

Ad Hombre

Ad Hombre

21-10-2015 om 17:30

RK & AnneJ

Die masturbatie zie ik eigenlijk vooral bij jullie. Vreselijk ingenomen met je verhevenheid boven het klootjesvolk. Erg tevreden met julie zelf.

Leen13

Leen13

21-10-2015 om 17:38 Topicstarter

Cartoon

http://www.trouw.nl/tr/nl/4484/Foto/photoalbum/detail/1834962/635187/0/Spotprenten.dhtml

Wutmensch of Gutmensch. Meer smaken hebben we niet.

Jamie

Jamie

21-10-2015 om 19:07

Miraya

'De situatie in Slovenië is niet te vergelijken met de situatie in Nederland.'

Duitsland is ook Nederland niet maar wat wil je daar mee zeggen? Slovenië was voor ons in ieder geval een prachtig vakantieland afgelopen zomer.

Ad Hombre

Ad Hombre

21-10-2015 om 19:14

AnneJ

Ik had 'm ook gezien, precies mijn punt...

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2015 om 00:01

Jamie

Voor ons ook 8 jaar geleden. Die natuur loopt niet weg.

Leen13

Leen13

22-10-2015 om 00:33 Topicstarter

De tegenstelling

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4168207/2015/10/21/Onrustige-vergadering-Steenbergen-over-asielopvang.dhtml

Aan de ene kant de grote groepen vluchtelingen die, zeker nu het kouder en natter wordt, ellendig door Europa trekken op hun doel af, een veilige plek en een toekomst voor hun kinderen. En daarnaast deze 'ferme jongens, stoere knapen', die hun kans schoon zien en zich presenteren zoals dat normaal nooit geaccepteerd zou worden. Zo'n zootje in bomberjacks, saluerend en scanderend.

Miraya

Miraya

22-10-2015 om 08:28

huh Jamie?

'Slovenië was voor ons in ieder geval een prachtig vakantieland afgelopen zomer.'

Ik kan me niet voorstellen dat je bedoelt dat de situatie van de vluchtelingen nu in Slovenië, vergelijkbaar is met de omstandigheden van jouw vakantie afgelopen zomer ... Of wel?

Jamie

Jamie

22-10-2015 om 10:09

serieus?

Je serveert je discussiepartner volledig weg als een idioot met die opmerking én je geeft geen antwoord op de vraag?

Ik zal wel antwoord geven op jouw idiote vraag: Nee ik vergelijk mijn omstandigheden niet met die van hun. Ik wilde er gewoon even bijzetten dat ik het land ken.

Nu jouw antwoord op mijn vraag.

Paddington

Paddington

22-10-2015 om 12:09

Leuk die cijfers van COA

En dan daarnaast de cijfers van de Zorg... Er zit in mijn ogen een heel groot verschil in. De meeste mensen die zorg afnemen in Nederland hebben ook de pot gevuld voor die zorg. Dat hebben ze gedaan door te werken. Die mensen zijn veelal hier geboren. Ik denk niet dat er voorstanders zijn om alle ouderen en zieken maar op straat te zetten, omdat het goedkoper is om asielzoekers op te vangen. Kortom, de zorgkosten zijn er nu eenmaal.
Asielzoeker komen hier en kosten dat bedrag voordat ze 'productief' kunnen worden.

Natuurlijk zit er tuig tussen de asielzoekers, maar er woont ook tuig in Nederland. Nu roepen dat het allemaal tuig is, vind ik persoonlijk zeer kort door de bocht.

De meeste mensen die hier komen, zijn mensen die vals zijn voorgelicht. Mensen aan wie is aangegeven wat je allemaal krijgt zodra je hier komt. Dat is het gene dat mij het meeste zorgen baart. Welk brein zit achter de campagne dat het in Europa Walhalla is?
Er moet wel echt een prachtig geloofbaar sprookje worden verteld. Dat ze hier in de herfst komen is niet raar. In Syrie is de beste tijd om te reizen in de herfst of de lente, daar kennen de natte en koude herfst zoals wij deze kennen veel minder. Waarschijnlijk denken deze mensen er helemaal niet bij na. Dat zie je ook aan de beelden. De mensen lopen bijna op automatische piloot.

Het is een enorm probleem, nu al. Het zal alleen maar erger worden, naarmate het weer zwaarder wordt. Wat kunnen wij als Europa dan doen? We hebben nu eenmaal niet genoeg huizen voor iedereen, het zijn er gewoonweg te veel. Het is gewoon niet mogelijk om iedereen die hierheen vlucht een dak boven hun hoofd te geven.

Ik denk dat de meeste vluchtelingen liever op straat leven in Turkije dan in Nederland. Het klimaat is daar over het algemeen toch iets milder in de maanden die eraan komen. Als deze vluchtelingen stroom blijft zoals hij is, dan zal dat namelijk het gevolg zijn.

Leen13

Leen13

22-10-2015 om 12:51 Topicstarter

Huizen genoeg Paddington - het is een keuze

Er zijn al jaren te weinig woningen bijgebouwd in de sociale sector aan de onderkant. Dat mag niet van de VVD want dan komen de te duur gebouwde woningen niet verkocht en verstoor je de investeringen van bouwers die, opgejaagd door de grondprijzen van de gemeenten en dollartekens in de eigen ogen, al jaren te duur bouwen.
Er komen ook elk jaar koophuizen vrij door het overlijden of verhuizen van ouderen.
Maar om die investeringen veilig te houden laten we de onderkant verrekken. Of stoppen ze in dure containerwoningen waar een leasebedrijfje weer goud geld aan kan verdienen.
Echt sober bouwen voor de onderkant zou het voor de armere Nederlanders en vluchtelingen allebei welvarender maken maar daar kiezen we niet voor.

Miraya

Miraya

22-10-2015 om 13:00

huh?

'Duitsland is ook Nederland niet maar wat wil je daar mee zeggen? '

Dat het niet terecht is dat Mark74 Nederland op slot wil doen omdat er in Slovenië tenten in brand gestoken worden door vluchtelingen. De situatie voor de vluchtelingen in Slovenië is niet vergelijkbaar met de situatie in onze vluchtelingenkampen in Nederland, dus ik ben niet zo bang voor 'dat tuig' (voor alle duidelijkheid: dat zijn de woorden van Mark74, niet van mij) als ze hierheen komen.

Dat jij vervolgens jouw ongetwijfeld heerlijke vakantie durft te vergelijken met de schrijnende omstandigheden van de vluchtelingen in Slovenië, vind ik walgelijk.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-10-2015 om 13:11

Miraya

"vind ik walgelijk."

Natuurlijk, wentelen in het stof moet ze. Heerlijk he, om mensen om de oren te kunnen slaan met jouw morele superioriteit.

Leen13

Leen13

22-10-2015 om 13:47 Topicstarter

De Brief van Dijkhoff aan vluchtelingen

http://www.eo.nl/ditisdedag/radio/item/sander-terphuis-over-vluchtelingenbrief-dijkhoff/

In het radiofragment Sander Terphuis die informeren prima vind maar het moet niet ontaarden in adviseren niet te komen. Informeren voorkomt volgens de syrische tolk Nubar Topchain dat vluchtelingen niet weten wat ze te wachten staat in de noodopvang die met reden 72 uur duurt waarna men weer weg moet en dat men daarover klaagt in de media.
Maar Sander Terphuis vind ook zonder brief dat je moet begrijpen dat het niet anders kan maar dat het voor vluchtelingen een moeilijke zaak is. Je zoekt rust na zo'n traumatische reis, kinderen zijn net even gewend, en daar ga je weer.

Paddington

Paddington

22-10-2015 om 14:50

Huizen genoeg?

De stroom van vluchtelingen is zo groot, daar kun je niet tegenaan bouwen. Dat het een politieke keuze is om niet genoeg woningen te bouwen voor de woningzoekenden staat daar los van.

De asielcentra lopen nu al over. Dat is de reden dat er allemaal snel oplossingen uit de grond worden gestampt. Ik heb jarenlang voor COA gewerkt.

Het zou een oplossing kunnen zijn om eigenaren van de te koop staande villas of andere dure huizen te verplichten om deze huizen te gebruiken om asielzoekers op te vangen, maar ik denk niet dat het draagkracht krijgt in Nederland.

Waar staan dan die 'huizen genoeg'? Ik heb ze nog niet kunnen ontdekken.

Het gevolg van die woningnood: mensen kunnen kiezen:
1 met twee gezinnen op een kamertje
2 op straat leven
In beide gevallen, waarschijnlijk wel een jaar wachten op iets van duidelijkheid.

Ik denk dat je in een zelf gebouwde hut in een land met een mild klimaat een beter leven kunt hebben dan in Nederland jarenlang in een opvangcentrum.

Wat is trouwens een beter leven? Is dat een leven zonder oorlog? Dan hoef je niet zover te lopen. Dan zijn er mogelijkheden dichterbij.

Wat is voor deze mensen de werkelijke reden om in slecht weer, slecht voorbereid, te voet door Europa heen te reizen? Wat doe je als ouders je kind aan? Wat is die dreigende kracht die Europa nu al zo in de greep heeft dat het volk zich dreigt te verdelen in twee kampen?

@paddington

Waarom ze al die risico's nemen? Omdat ze denken dat ze hier het beloofde land wacht. Veilig zijn ze tenslotte allang.

Paddington

Paddington

22-10-2015 om 15:10

Die snapte ik ook

maar welk brein zit daarachter?

Leen13

Leen13

22-10-2015 om 15:15 Topicstarter

Ja hoor veilig

Hoe veilig ben je als het kamp waar je in zit het voedsel halveert omdat het beloofde geld voor steun uit Europa niet betaald is?
En als je niet mag werken omdat de locale economie niet wil dat je autochtonen het brood uit de mond stoot zodat je kinderen moeten werken omdat dat nog oogluikend wordt toegestaan.
Omdat de regio verzadigd raakt en er nog steeds nieuwe groepen vluchtelingen bijkomen.
Als je beetje geld dat je nog hebt op dreigt te raken en je liever een laatste investering doet om niet klem te komen zitten nadat je al jaren klem hebt gezeten zonder dat er een realistische kans op terugkeer is of een kans op zelfvoorziening in de regio?
O, en er zullen heus ook overspannen verwachtingen meespelen maar dat is geen reden om de noodzaak van het vluchten te ontkennen.

http://www.nu.nl/buitenland/3932728/grote-stroom-syriers-in-turkije-heeft-geleid-crisissituatie.html

"Volgens de mensenrechtenorganisatie worden Syriërs in Turkije gedwongen terug te keren naar Syrië, terwijl anderen bij de grens worden beschoten door grenswachten. Honderdduizenden Syriërs in Turkije leven in armoede. "

Veilig?

Yep

Veilig.

Armoede is geen grond voor asiel. Zo simpel is het.

Ben blij dat jij bevestigt dat deze migranten geen recht op asiel hier hebben.

vlinder72

vlinder72

22-10-2015 om 15:32

Veilig

Dit keer ben ik het met Mark eens. In Slovenie, Griekenland, Italie, Turkije etc. zijn mensen ook veilig. De huidige vluchtelingen stroom is niet op zoek naar veiligheid maar naar comfort. Duitsland en Zweden staan bovenaan het wensenlijstje. Nederland en Belgie zijn ook nog acceptabel. Er worden die mensen de vreemdste dingen verteld over Nederland. Een huis, verblijfsvergunning, opleiding, geld en werk en dat allemaal binnen een dag. Geen wonder dat ze hier naar toe komen.

Ik las ooit eens een stuk over de vluchtelingen in Calais (Frankrijk is ook veilig). Die mensen willen naar Engeland. Met dezelfde ideeën als de huidige vluchtelingen in Nederland. Die mensen denken dat Engeland het paradijs is. Een vluchteling had er zelfs over dat het in Engeland zulk mooi weer was. Serieus. Dat dacht hij echt terwijl hij stond te blauwbekken in Calais. In Engeland zou alles helemaal goed komen.

Een van de grootste problemen zijn de mensensmokkelaars. Dat is uitgegroeid tot een zeer winstgevende industrie. En die doen de vreemdste beloftes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.