Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Leen13

Leen13

20-10-2015 om 00:20 Topicstarter

Valt wel mee hoor Brunette

Het is nu de actualiteit. En je hoort ook vooral, op dit soort fora, internet en in de sociale media de schreeuwers. Maar voor er verkiezingen zijn is er weer wat anders in de actualiteit. Door de plotselinge toestroom is het even een hype. Maar het zijn er niet eens zoveel meer vergeleken met andere jaren waarin er vluchtelingenopvang nodig was. Het went.
En we zullen toch rekening moeten houden met een veranderende wereld. Ook in Spanje dat al veel langer kampt met economische migranten en vluchtelingen.

Leen13

Leen13

20-10-2015 om 01:00 Topicstarter

Advertentie in de Volkskrant

http://www.npo.nl/pauw/19-10-2015/VARA_101375513
Bezorgde partijloze burger zet met eigen geld advertentie in de Volkskrant met het verzoek aan Wilders om als hij het echt goed voor heeft met Nederland samen te werken met andere partijen en op te houden met geen oplossingen te bieden.
Goed dat hij een stem gevonden heeft voor een ander groot deel van de bevolking die vaak niet gehoord wordt. Omdat hij niet lid is van een partij of andere gremia heeft hij bij gebrek aan platform een advertentie gezet.
Prima toch?

Ad Hombre

Ad Hombre

20-10-2015 om 07:22

Kaaskopje

"Merkel is een ander verhaal. Zij handelt uit een mix van schuldgevoel over het Duitse verleden, haar eigen verleden als 'bevrijde' Oost-Duitse en haar karakter."

Mee eens.

"Ik vind haar heel erg stoer."

Handelen uit schuldgevoel is gevaarlijk, zowel in het gezinsleven als in de wereldpolitiek.

De 1e wereldoorlog veroorzaakte de 2e wereldoorlog. Zou de 3e wereldoorlog dan toch weer op zo'n manier uit de 2e voortvloeien?

Miraya

Miraya

20-10-2015 om 07:23

Mirreke

'Menselijkheid, verantwoordelijkheidsgevoel misschien???'

Dat snap ik, maar ik probeer vanuit de tegenstanders te denken. Die zijn van mening dat de regering hun belangen verkwanselt. En zij zijn ook mensen, toch? Ik probeer nog steeds te achterhalen wat de regering in HUN ogen voor belang kan hebben om 'hun eigen volk' (=de mensen die stemmen) achter te stellen.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-10-2015 om 07:24

Brunette

"Of is het eigenlijk allemaal geroep vanaf de zijlijn?"

Volgens mij woont hij in Nederland.

"Hoe dan ook, ik ben blij dat ik niet meer in Nederland woon. De sfeer is grimmig aan het worden."

Dat is pas geroep vanaf de zijlijn.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-10-2015 om 07:29

Miraya

Hetzelfde wat Kaaskopje zegt, schuldgevoel en het eeuwige gewijs naar de tweede wereldwoorlog. Dat is toch een collectief trauma. Iedereen die voor een streng asielbeleid is wordt nog steeds in de neo-nazi hoek geduwd.

En natuurlijk dat ze moeilijk anders kunnen. De boel op z'n beloop laten is wat er nu gebeurt. Rutte wordt regelmatig (door beide kampen) gebrek aan leiderschap verweten. Dat is correct. Merkel toont wel leiderschap (het verkeerde naar mijn mening). Niemand van de Europese leiders durft echt stappen te zetten om de immigratie te reguleren. Bang als ze zijn voor onmenselijk uitgemaakt te worden. Daar houden de meeste politici niet van. Die gaan liever op de foto met een kindje op de arm.

Miraya

Miraya

20-10-2015 om 07:31

en Brunette

'Hoe dan ook, ik ben blij dat ik niet meer in Nederland woon. De sfeer is grimmig aan het worden.'

Dat is niet zo hoor. De meeste mensen doen gewoon de dingen die ze altijd deden. Ze gaan naar hun werk, doen een bakkie met de buren, vieren verjaardagen, kijken tv. Hebben amper last van de asielzoekers en van de hetze van de PVV.
Voor elk negatief bericht dat mensen als Mark74 verspreiden zijn positieve berichten te vinden. Op facebook komen ook steeds meer tegengeluiden. Maar de mensen die daaraan meewerken, doen dat niet schreeuwend en dreigend. Die rijden gewoon naar een opvangcentrum met hun armen vol kinderspeelgoed of kleding. Die zoeken tussen de scheldende groepen oogcontact met die mensen die afkeurend hun hoofd schudden. En gaan door met hun leven.

Kowalski

Kowalski

20-10-2015 om 08:03

Brunette

Moet je dan persé zelf ergens last van hebben om ergens tegen te zijn?
Zo ja, dan hoeven we ook niet meer 'tegen' honger in afrika of kinderprostitutie in India te zijn, daar hebben we hier ook niet direct last van.
En inderdaad, de sfeer is grimmig aan het worden, en bepaalde mensen zouden eens goed moeten nadenken hoe dat komt. Maar goed, dan denken ze weer dat dat door Wilders komt, terwijl hij het gevolg is en niet de oorzaak.

Mark

Ironisch dat jij heel kritisch bent over de validiteit van de inhoud van de link die Miraya geeft terwijl de link die jij gaf over de verkrachtingsgolf totaal niet aantoont wat jij beweert. Ik heb er eens voor gezeten en alle linkjes die in het bericht stonden doorgelezen. Het meeste is stemmingmakerij. Een poging tot aanranding door iemand met een zuiderlijk uiterlijk is nog geen verkrachting door een asielzoeker. Verder wordt vaak er vaak beweerd dat er allemaal erge dingen gebeuren maar dat autoriteiten dat onder de pet houden. Bovendien staat er boven aan de berichten dat de genoemd incidenten alleen al van het eerste half jaar van 2015 zijn en dat klopt niet, er staan zaken in die zich in 2014 hebben voorgedaan. Uit al die linkjes heb ik vier bewezen verkrachtingszaken door asielzoekers kunnen vissen. Ongevraagd zoenen valt daar overigens ook onder. Uiteindelijk blijft er van dat hele epistel vrij weinig over.

skik

@skik

Als jij actualiteit wilt, krijg jij actualiteit.
Asielzoekrrs belagenv rouwelijk buschauffeuse. Ongetwijfeld onze schuld, want ze hebben niks te doen en de procedure gaat te langzaam en ze krijgen, godbetert het iedere ochtend hetzelfde voor ontbijt!

http://m.telegraaf.nl/article/24637009/asielzoekers-belagen-buschauffeuse

even lachen

Ik kijk zo af en toe eens in dit draadje en maak me dan snel weer uit de voeten, maar voor wie (net als ik) Zondag met Lubach niet gezien heeft even een linkje naar een ontmoedigingsfilmpje. Kom niet naar Nederland, ga naar Denemarken, daar fietsen ze ook en je hebt altijd wind mee...


https://www.youtube.com/watch?v=rJj1jcAffCM

Groeten,

Temet

Zp praat een voorstander van opvang

en de direct leidinggevende van de opvang in het Duitse Saarland over de vluchtelingen.

Wat een zooitje.
Smerig onopgevoed volk dat vuilnis uit de ramen gooit, omdat ze dat zo gewend zijn. Die weigeren het voedsel dat uitgedeeld wordt aan tze nemen uit de handen van en vrouw. Die weigeren zelf hun Eigen toiletten schoon te maken zodat dat door een schoonmaakster gedaan wordt, toilettend ie twee uur na schoonmaak al weer verschrikkelijk odner de stront zitten.

Hebben de dames en heren ingenieurs, raketgeleerden en chirurgen geen amnieren geleerd in het zand van herkomst?

Quote:
"Die Welt: Viele Einrichtungen leiden unter zunehmender Gewalt, es gibt immer öfter Polizeigroßeinsätze. Gilt das auch für das Aufnahmelager Lebach?

Bouillon: Bei uns war bisher, bis auf zwei, drei kleine Ausnahmen, alles ruhig. Es gibt schon mal Konflikte, wenn wir Leuten mitteilen, dass sie in ein anderes Lager wechseln müssen und sie nicht wollen. Die schreien und schlagen mit dem Kopf an die Sicherheitsscheibe, machen den Stinkefinger, drohen mit Mord, schreien, werfen sich auf den Boden.

Aber das lässt sich mit Sicherheitspersonal regeln. Die Polizei fährt regelmäßig Streife, und ich lasse eine Videoanlage montieren. Aber es gibt keinen Zaun, die Leute können sich frei bewegen, und trotzdem funktioniert es.

Die Welt: Wie erklären Sie sich das?

Bouillon: Ganz wichtig: Beschäftigungsmöglichkeiten für die Leute. Ich bekomme deshalb zwar Drohbriefe, aber wir bauen gerade für die Bewohner vom Lager Lebach eine Halle, wo sie auch im Winter Tischtennis oder Hallenfußball spielen können. Wir planen ein arabisches Café, wo die Männer Backgammon spielen und rauchen können, einen Bolzplatz, ein Frauenzelt oder Spielprogramme und Filme für die Kinder. Außerdem gibt es einen Kindergarten, in dem einheimische Kinder und Kinder von Asylbewerbern zusammen betreut werden.
Die Welt: Mit Animation gegen die Flüchtlingskrise?

Bouillon: Wer nur herumsitzt, wird aggressiv. Gut wäre auch, wenn die Leute arbeiten dürften, im Wald oder in unseren verlotterten Parks wäre genug zu tun. Aber einfach ist das alles trotzdem nicht. Wir versuchen, die Leute mit der Lagerreinigung zu beschäftigen, aber das funktioniert nicht. Viele haben einfach eine andere Lebensweise. Die Essensreste werden oft einfach aus dem Fenster geworfen.

Jeden Tag gibt es eine Komplettreinigung von eigenem Personal, aber nach zwei Stunden sieht alles wieder so aus wie vorher. Wir versuchen, mit Flugblättern zu erziehen. Aber weil ja alle drei, vier Wochen andere Menschen da sind, geht das immer wieder von vorn los. Da kommt schon einiges auf uns zu. Deutschland kann das alles hinkriegen, auch finanziell, dank der Steuereinnahmen. Aber dann müssen alle mitziehen.

Die Welt: Vor Kurzem kam heraus, dass Bewohner im Lebacher Flüchtlingsheim Hunderte von Zalando-Bestellungen nicht bezahlt haben.

Bouillon: Wenn Leute unehrlich sind, ärgert mich das. Es gibt auch Ladenbesitzer in Lebach, die überlegen zu schließen, weil die Diebstahlrate zu hoch ist. Wir werden auch Bundeswehrärzte für die Gesundheitschecks brauchen. Private Ärzte trauen sich manchmal nicht mehr, jemanden für die Abschiebung reisefähig zu schreiben. Denn dann kann es passieren, dass der ganze Clan vor der Tür steht und meckert.

Die Welt: Was bekommen Sie über kulturell bedingte Konflikte mit?

Bouillon: Das kommt natürlich auch vor. Da werden in Warteschlangen Leute weggeschubst, nach dem Motto: Ich Mann, du Frau. Bei der Essensausgabe weigern sich manche, Essen aus der Hand einer Frau anzunehmen, weil die unrein ist.

Die Welt: Wie wird da reagiert?

Bouillon: Ganz energisch: raus. Wer sich so benimmt, bekommt nichts zu essen. Aber für die Frauen ist es sehr unangenehm. Die müssen wir manchmal betreuen lassen."

Oh, ja, een disclaimer voor kaaskopje. Dit artikel komt uit het beruchte extreem-rechtse en neofascistische blas Die Welt

http://www.welt.de/politik/deutschland/article147789268/Wenn-das-erste-Baby-erfriert-dann-ist-was-los.html

Wat de Turken

In 1683 niet lukte probeert Erdogan heden ten dage opnieuw. Oostenrijk bestormen met hordes jonge mannen.

De stroom naar Griekenland is groter dan ooit. Hij neemt toe terwijl die normaal afneemt vanwrege het weer. Griekenland beshcudigt Turkije ervan de kraan wijs open te zetten om maximale druk op de EU uit te oefenen. Erdogan probeert ons gewoon af te persen.

Danke, Mutti Merkel!

Kijk ook vooral de video, dat zijn de arme vluchtelingen dames. Een leger jonge mannen.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/erdogan_pompt_vluchtelingen_do.html#comments

Leen13

Leen13

20-10-2015 om 15:24 Topicstarter

Teeven en de prognoses voor instroom

http://www.trouw.nl/tr/nl/36561/Asielbeleid/article/detail/4167012/2015/10/20/De-aangekondigde-asielcrisis.dhtml

Fred Teeven: "Regeren is een beetje vooruitzien. Dat is niet je kop in het zand steken en je alles laten overkomen. Je moet ook de lokale overheden waarschuwen."

En dat deed hij vanaf 2014.
"Najaar 2014: let op, opstopping
Teeven blijft waarschuwen. De prognosemodellen op zijn ministerie houden het voor 2015 op 33.000 asielaanvragen, vertelt hij november vorig jaar. Maar dat kunnen er ook zomaar 40.000 zijn, voegt hij eraan toe. "Dat vraagt een enorme inspanning van uitvoerende diensten in de vreemdelingenketen." Hij vertelt dat de wachttijden bij de IND oplopen, en wijst op de 'opstopping' in de asielzoekerscentra omdat gemeenten niet genoeg woonruimte beschikbaar stellen voor asielzoekers met verblijfspapieren. Eind 2014 wachten al 10.000 vluchtelingen in azc's op huisvesting."

Tja

Teeven waarschuwde en Fritsma van de PVV heeft gewaarschuwd, maar die werd weggehoond door de rest van de parlementariers.

We hebben een kabinet en een Tweede Kamer vol wegkijkers.
Gewoon kop in 't zand, dan gaat het problem vanzelf weg.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-10-2015 om 17:20

Kowalski

Moet je dan persé zelf ergens last van hebben om ergens tegen te zijn?===

Nee, je kunt het ook gewoon ergens niet mee eens zijn. Ik heb zelf geen last van discriminatie, maar toch ben ik ertegen. Ik heb geen last van kinderprostitutie en toch ben ik ertegen. Ik heb geen last van Assad en toch vind ik het een griezel. Ik heb (nog) geen last van IS en toch ben ik ertegen. Maar wat kun je tegen vluchtelingen uit een land als Syrië hebben? Dat vraag ik me echt af. Ja, het zijn andere mensen dan wij gewend zijn. Ja, ze vertonen af en toe gedrag die wij onaangepast noemen. Ja, ze hebben opvattingen die niet de onze zijn, maar dat maakt ze niet minder mens dan wij. Tegenstanders komen met argumenten waarvan ik mij afvraag of ze echt ooit zelf uitgezocht hebben hoe realistisch die zijn. Ik heb bijvoorbeeld een erg aardige Eritrese buurman gehad. Het enige wat ik over hem te klagen kan hebben is dat hij wel erg heet kookte. Man man en ik ben best pittig eten gewend. Ik heb een Koerdisch 'vriendje' gehad. Hij bleek niet bij mij te passen. Andere opvattingen, tja, dat kan. Maar het was een warm mens die zich zorgen maakte om zijn ouders in Irak. Ik begreep later pas écht hoe terecht die zorgen waren.

Je kunt ergens tegen zijn waar je geen last van hebt, maar ik heb grote moeite met mensen die doen of ze overal wél last van hebben en bij álles aankomen met 'ja maar wij dan?'. Zwarte Piet? Ja maar wij dan, onze cultuur...? Vluchtelingen? Ja, maar onze vrouwen en kinderen, banen, belastingcenten, cultuur dan? Ikke ikke... hoe een ander eronder is zal ze worst zijn.

Ik kan me best voorstellen dat mensen zich zorgen maken over wat de impact is van een azc in hun woonomgeving, maar dat het type vluchteling op zoveel weerstand stuit vind ik zorgelijk. Dat heeft wel degelijk te maken met wat volksmenners als Wilders doen of politici "voorleven". Nederland heeft veel grotere pieken vluchtelingen doorstaan. Dat de VVD-aanhang de boot afhoudt, aan mijn rijkere gemeente of wijk geen polonaise, doet de zaak niet goed bijvoorbeeld.

+ Brunette +

+ Brunette +

20-10-2015 om 22:19

Kaaskopje

Prima verwoord. Er is een verschil tussen tegen iemand zijn uit etische principes (honger, dictators, enz.) en tegen iemand zijn omdat hij je hachje bedreigt. En dat vraag ik me dus af: hebben al die antivluchtelingentypes er zelf last van?

Aan degene die zegt dat ik aan de zijlijn sta: in Nederland had ik geen andere mening gehad. Dat met de echte vluchtelingen ook wat gelukzoekers en een enkele terrorist binnenkomen, vind ik vervelend maar niet onoverkomelijk. Vooral terroristen komen toch wel op de een of andere manier binnen. Als student of vakantieganger.

In Slovenie

Worden ze overspoeld met migranten. Gelukkig voor hen willen ze niet blijven, die willen allemaal naar Duitsland, Nederland of Zweden.

https://www.facebook.com/metka.pregrad/videos/1654662608111111/

Het CBS meldt intussen het hoogste aantal asielaanvragers in één maand tijd ooit, namelijk 8400. Maar het CBS meldt tegelijkertijd dat het werkelijke aantal veel hoger ligt omdat er al enorme achterstanden in de registratie zijn.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24641237/__Hoogtepunt_asielstroom__.html

Dit kan zo echt niet langer!

Miraya

Miraya

21-10-2015 om 11:36

Mark74

'Dit kan zo echt niet langer!'

Dus ... wat ga je eraan doen?

The shit hits the fan!

Live, op dit moment, oproer in Sloveense asielzoekerskampen. De migranten steken de tenten in de fik. Eisen direct doorgestuurd te worden.Leger wordt ingezet.


https://www.youtube.com/watch?v=CnvuKKWOEo4

Miraya

Miraya

21-10-2015 om 11:45

Slovenie is Nederland niet

http://www.omroepwest.nl/nieuws/2965349/Aankomst-vluchtelingen-Alphen-aan-den-Rijn-is-goed-verlopen

De situatie in Slovenië is niet te vergelijken met de situatie in Nederland.

@Miraya

Wanneer wordt je wakker.

Dit zijn geen zielige vluchtelingen. Dit is tuig, dat zo snel mogelijk naar Duitsland of Nederland wil. Worden ze ven opgehouden dan vallen ze de politie aan en steken hun eigen kamp in de fik.
Dit tuig zit over twee weken hier in dit land.

Hoe kun je dat goedpraten???

Miraya

Miraya

21-10-2015 om 12:45

simpel

'Hoe kun je dat goedpraten???'

De omstandigheden waaronder de migranten, die veelal via Griekenland Europa binnenkomen, zich verplaatsen zijn doorgaans erbarmelijk, volgens nu.nl. Dit is geen tuig, dit zijn mensen die wanhopig zijn.

Wanhopig???

Wanhopig? Ze zitten in een kamp met tenten en alle voporzieningen om een tijdje te blijven.
De tenten die je aangeboden worden in de fik steken is schofterig, asociaal en je brengt jezelf en de anderen dei daar verblijven in levensgevaar.

Jij praat werkelijk waar alles goed!

Ze hadden gewoon in Turkije kunnen blijven. Niemand die ze dwong half Europa in de herfst door te trekken. Dit valt alleen henzelf te verwijten!

mark75

en weer geen antwoord,

Wie is mark75???

En weer een zinloze opmerking van roefel.

Hbe je nog iets anders in te brengen in dit topic?

mark75

een heleboel, maar het feit blijft, jij geef geen antwoorden en oplossingen.

mark75

en ik ben niet de eerste die dat constateert.

Gaap roefel

Meld eens wat zinnigs....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.