Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

@kaaskopje

Volg jij het nieuws niet. Er komt helemaal geen versobering. De VVD mag doen alsof om de PVV de wind uit de zeilen te halen. Het is ook niet een klein beetje doorzichtig.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24625151/__Versobering_asielopvang_uitgesloten__.html

Miraya

Miraya

18-10-2015 om 20:09

Kaaskopje

'Je bedoelt het als grapje, maar ik vind het een fout grapje. Mark vind élke Islamitische vluchteling eng. Je grapje impliceert dat alle Duitsers gelijk staan aan die stekende Duitser en dat alle vluchtelingen gelijk staan aan IS-terroristen.'

Dat is ook precies wat ik probeerde duidelijk te maken. Want dat alle Duitsers niet over een kam geschoren worden met die stekende Duitser, vind iedereen vanzelfsprekend. Iemand als Mark zal mijn suggestie in die richting zelfs te belachelijk voor woorden vinden. Maar exact hetzelfde geldt voor Islamitische vluchtelingen, en dan is het ineens heel normaal om daar een IS-volgeling in te zien.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2015 om 20:20

Mark

Ik gebruik de website van het Gatestone Institute toch wat minder serieus dan een betrouwbare Nederlandse krant. Ik wacht het nieuws daarvan dus af.

@kaaskopje

Ziende blind en horende doof. Kruip nog maar wat verder onder je steen.
Vandaag twee mensen doodgestoken in azc's in Duitsland. Vast ook allemaal verzonnen.

Oh nee.

Dat kwam van de site van Powned en dat staat ook op het lijstje van verboden media van kaaskopje. Wat een zwaktebod.

Open toch maar, kun je gewoon doorlinken naar de Duitse media die het origineel zijn.

In Duitsland "schaffen sie alles". Van onafzienbare stromen vluchtelingen herbergen en integreren zonder noemenswaardige problemen tot het produceren van topklasse dieselauto's die ook nog eens aan de hoogste normen voldoen. Ze hebben ook nog eens heel goed sprookjesschrijvers. Kaaskopje denkt alleen dat ze echt zijn. MOEHAHA!

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/10/twee_doden_bij_steekpartijen_a.html

Leen13

Leen13

18-10-2015 om 21:02 Topicstarter

Nu op NPO2 Tegenlicht - vluchtelingen en hoe gaan we er mee om

http://tegenlicht.vpro.nl/live.html

Ook twitter #tegenlicht

Ad Hombre

Ad Hombre

18-10-2015 om 21:04

De Nederlanders, zo zijn ze

Als er een probleem is om op te lossen gaan ze het niet oplossen. Nee, dat zou te makkelijk zijn. Ze grijpen de gelegenheid aan om elkaar aan te vallen.

Xenofiel versus xenofoob, xenofoob versus xenofiel.

Als dat geen succes wordt...

Leen13

Leen13

18-10-2015 om 21:10 Topicstarter

Ja Ad

Er zijn ook mensen die de handen uit de mouwen beginnen te steken. Wat je daar ook van vind. Gewoon uit het oogpunt van menselijkheid.

rode krullenbol

rode krullenbol

18-10-2015 om 21:16

Voor ieder wat wils

Nederland kent inderdaad, zoals ik al eerder benadrukte, een rijke traditie van tegenstellingen en het (uiteindelijk) overbruggen ervan. Is het niet eigen aan democratieën, dat zij gepaard gaan met meningsverschil en debat?

Leen13

Leen13

18-10-2015 om 21:20 Topicstarter

Crashcourse vluchtelingenhulp

http://tegenlicht.vpro.nl/talksinhoud/recept-goede-hulp.html
Door voormalig vluchteling, nu student politicologie, Iza Magendane.

"Hoe help je vluchtelingen op een goede manier? Publicist Kiza Magendane was ooit zelf vluchteling, en geeft nu zijn recept voor goede hulp.

Kiza Magendane werd geboren in Congo, maar vluchtte op latere leeftijd naar Nederland. Hier werd hij opgenomen in een Nederlands gezin, waar hij twee jaar heeft mogen wonen. Kiza studeert momenteel politicologie aan de Universiteit van Amsterdam en publiceert voor verschillende kranten en websites."

Leen13

Leen13

18-10-2015 om 21:35 Topicstarter

Uit Tegenlicht

" 16 miljoen Oostduitsers zijn economisch geintegreerd in een verenigd Duitsland. Kunnen we dan niet een paar miljoen vluchtelingen integreren in heel Europa?"

@Anne

Goede vergelijking. Het integreren van Duitsers in Duitsland vergelijken met het integreren van merendeels nog half in de middeleeuwen levende moslims in een vrij westers land. Kul dus. Verder, Oost-Duitsland loopt nog steeds zwaar achter economisch gezien.

Blijf vooral dromen. Slaap lekker!

Leen13

Leen13

18-10-2015 om 22:14 Topicstarter

Nou ja Mark

Het verschil is denk ik dat ik zelf mensen ken die een Syrische afkomst hebben. Hele normale mensen. Collega's.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2015 om 22:28

Mark

het is mij inmiddels ook duidelijk dat dat een hoop ophef om niks was, maar bij mijn weten heeft de regering daar nog niet officieel afstand van gedaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2015 om 22:50

Nieuwsbronnen

Mark, je slaat helemaal door in wat ik wel en niet zou vinden. Ik heb zo mijn voorkeur van wat ik betrouwbaar nieuws vind. Jij kiest duidelijk voor bronnen die anti-vluchtelingen zijn, PVV waardig. En ik niet.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-10-2015 om 07:21

AnneJ

"Er zijn ook mensen die de handen uit de mouwen beginnen te steken. Wat je daar ook van vind. Gewoon uit het oogpunt van menselijkheid."

Prima hoor, maar eigenlijk zie ik je hier alleen maar schelden en klagen over mensen met een andere mening dan jij. Van handen uit de mouwen steken merk ik weinig. (maar je plaatst zoveel postjes dat ik natuurlijk makkelijk iets over het hoofd kan hebben gezien)

Ad Hombre

Ad Hombre

19-10-2015 om 07:23

AnneJ

"16 miljoen Oostduitsers zijn economisch geintegreerd in een verenigd Duitsland. Kunnen we dan niet een paar miljoen vluchtelingen integreren in heel Europa?""

Die brachten hun eigen 108.178 vierkante kilometer land mee.

Miraya

Miraya

19-10-2015 om 09:34

Mark74 (o.t.)

'Ziende blind en horende doof. Kruip nog maar wat verder onder je steen.'

Kun je misschien reageren zonder mensen persoonlijk aan te vallen? Dit soort bijdragen levert zo weinig op voor de discussie, en ik ben oprecht geïnteresseerd in de inhoud. Argumenten helpen mij verder met de beeldvorming, (puberaal) gescheld maakt juist dat ik de rest van de reactie minder serieus neem.

In Zweden

staat de boel volkomen op klappen.

8000 vluchtelingen in één week tijd an alles wat er al zit.

http://www.tino.us/2015/10/anders-lindbergs-goes-full-arnstad/

Voor diegenen

wier Zweeds neit fantastisch is hier een links anar een Engelstalig artikel.

http://www.gatestoneinstitute.org/6697/sweden-collapse

Het mag ook weleens gezegd worden.

Wat een warme vouw ons aller Mutti Merkel.

Geniet van deze ode van Rammstein aan de moeder aller moeders!


https://www.youtube.com/watch?v=b7DLTRbH88E

Jamie

Jamie

19-10-2015 om 15:35

Sommige mensen zijn bang voor ziektes (biblebelt/vaccinaties)

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=228845&_ga=1.214319506.48467023.1445260977

Miraya

Miraya

19-10-2015 om 16:18

Mooi hoor miraya

Met achterhaalde cijfers over de eerste helft van het jaar, dus voor de aanvang van de enorme vluchtelingencrisis waar we nu inzitten, voor Mutti Merkel zei dat iedereen welkom was, te gebruiken om je punt te maken.

Dat artikel is dus allang achterhaald door de werkelijkheid en feitelijk propaganda.

Miraya

Miraya

19-10-2015 om 20:04

ik vraag me nog steeds af

waarom die (in Mark's en Geert's ogen) 'stoute' regering hier en in Duitsland zo graag de asielzoekers boven hun eigen volk zouden willen stellen. De goedkeuring van Brussel geloof ik niet, want ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag waarom Brussel dat zo graag zou willen van de lidstaten.

Maar nou bedacht ik me: misschien zijn de Rutte's en de Merkels wel zo huiverig om vluchtelingen af te wijzen omdat ze niet net zo bekrompen willen zijn als de regimes in een aantal moslimlanden? Bewijzen dat 'wij, christenen' wél een goed hart hebben en niet zo slecht zijn als sommige moslims jarenlang verteld is?

mirreke

mirreke

19-10-2015 om 21:09

Menselijkheid, verantwoordelijkheidsgevoel misschien???

" Maar nou bedacht ik me: misschien zijn de Rutte's en de Merkels wel zo huiverig om vluchtelingen af te wijzen omdat ze niet net zo bekrompen willen zijn als de regimes in een aantal moslimlanden? Bewijzen dat 'wij, christenen' wél een goed hart hebben en niet zo slecht zijn als sommige moslims jarenlang verteld is? "

Ad Hombre

Ad Hombre

19-10-2015 om 22:30

Naief

"Bewijzen dat 'wij, christenen' wél een goed hart hebben en niet zo slecht zijn als sommige moslims jarenlang verteld is? "

Dat zou wel een zeldzaam naieve motivatie zijn. Voor fanatieke gelovigen (en dat is een onrustbarend groot deel van de moslims) is het enige wat er toe doet dat je de verkeerde godsdienst aanhangt.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2015 om 22:39

Mirreke

Volgens Geen Stijl (Mark, Mark... Ik haal Geen Stijl aan!!) doen Mark Rutte en andere VVD'ers erg hun best om azc's uit de eigen woonomgeving te houden.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/vvd_weigert_asielzoekers_in_ei.html

Misschien doe ik Rutte onrecht aan. Ik weet het niet. Maar mijn gevoel zegt me dat Rutte in een andere positie wat eerlijker zou zijn geweest over zijn persoonlijke ideeën. Als minister-president kan hij niet anders dan hij doet.

Merkel is een ander verhaal. Zij handelt uit een mix van schuldgevoel over het Duitse verleden, haar eigen verleden als 'bevrijde' Oost-Duitse en haar karakter. Ik vind haar heel erg stoer.

+ Brunette +

+ Brunette +

19-10-2015 om 23:53

Geen antwoord gehad.

Ik vraag me nog steeds af wat Mark74 persoonlijk voor last heeft van de vluchtelingen. Is zijn vrouw of dochter door asielzoekers verkracht? Beroofd? Baan afgepikt? Woningproblemen? Andere vormen van overlast? Heeft hij misschien buren of familie die last van de asielzoekers hebben? Of is het eigenlijk allemaal geroep vanaf de zijlijn?

Hoe dan ook, ik ben blij dat ik niet meer in Nederland woon. De sfeer is grimmig aan het worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.