Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

@Vlinder

Ze hebben zelfs brochures gedrukt. Ons land wordt afgebeeld als het paradijs op aarde. Vol met tips wat je moet zeggen over je vluchtverhaal, waar je stelt vandaan te komen, waar je allemaal beroep op kunt doen. Het is een miljardenindustriem winstgevender en risicolozer dan de drugshandel.

Bij die hele volksverhuizing

sluiten zich ook talloze Kosovaren, Albanezen en zelfs Serviers aan. Vanzelfsprekend hebben die geen enkel recht op siel. Doen zich dan ook voor als Syriers.

Vooral Kosovaren schijnen het echter met een ander doel te doen, namelijk de 1750 euro terugkeerpremie die iedere asielzoeker automatishc krijgt als hij vrijwillig terug gaat.

Nederland als pinmachine!

http://nos.nl/artikel/2049612-kosovaren-misbruiken-nederlandse-terugkeerpremie.html

vlinder72

vlinder72

22-10-2015 om 15:42

Filmpje Lubach

Ik moest ook het hardste lachen om het stukje in het Ga naar Denemarken filmpje van Lubach waarin gezegd wordt dat fietsers in Denemarken altijd wind mee hebben omdat het een Schiereiland is. Hilarisch maar ook sneu omdat ik echt voor mij ziedat mensen in Turkije met dit soort onzin overtuigd worden om naar West Europa te gaan.

Ik denk dat niemand nu wordt gewaarschuwd hoe slecht het weer is in de herfst en en koud het is in de winter. En die mensen zelf hebben geen idee. Onze Zuid Afrikaanse Au pairs waren verbijsterd over de hoeveelheid regen en wind hier (die bleven het liefste altijd binnen) en de kou. zo koud hadden ze het nog nooit gehad. De winterkleding van de Zuid Afrikanen was absoluut niet toereikend voor ons winterweer.

Leen13

Leen13

22-10-2015 om 15:49 Topicstarter

Nog maar eens

Blijkbaar zie je en lees je ook alleen maar wat je wil zien en lezen.
Je kunt de nadruk leggen op te hoog gespannen verwachtingen maar kunt daarmee de noodzaak van de vluchtmigratie niet ontkennen nog voorkomen.
Arjen Lubach is ook vooral satire. Net als van Kooten den de Bie Jacobse en van Es satirisch hebben bedoeld. Het was een reactie op de plannen van de VVD om afschrikkingsfilmpjes naar de oorlogsgebieden te sturen.

"Turkije heeft overduidelijk grote problemen om te voorzien in de meest basale behoeften van honderdduizenden Syrische vluchtelingen", stelt Andrew Gardner, de Turkije-onderzoeker van Amnesty.

"Het resultaat is dat veel vluchtelingen die de grens zijn overgestoken in de steek worden gelaten en hun leven in armoede lijden. De humanitaire hulp die de internationale gemeenschap biedt, is jammerlijk laag, maar Turkije moet ook meer doen om hulp te vragen en te faciliteren", aldus Gardner.

Gardner: "Hoewel Turkije officieel de grenzen heeft geopend voor Syrische vluchtelingen, is de realiteit voor velen die proberen te ontsnappen aan de verwoestende oorlog, een ander verhaal. Velen worden teruggestuurd naar het oorlogsgebied, en sommigen worden zelfs beschoten."

Priscilla

Priscilla

22-10-2015 om 15:49

2 artikelen

http://nos.nl/artikel/2064396-syrische-vluchtelingen-waarschuwen-elkaar-ga-niet-naar-nederland.html
http://www.telegraaf.nl/buitenland/24646433/__Korting_vluchteling_bij_storm__.html
En misschien naief, het lijkt mij toch wel dat die Kosovaren, Albanezen en Serviers die zich voordoen als Syriers door de mand zullen vallen?

vlinder72

vlinder72

22-10-2015 om 16:19

AnneJ

"Blijkbaar zie je en lees je ook alleen maar wat je wil zien en lezen.
Je kunt de nadruk leggen op te hoog gespannen verwachtingen maar kunt daarmee de noodzaak van de vluchtmigratie niet ontkennen nog voorkomen."

Ik lees alles met uitzondering van de geen stijl-achtige berichten. Ik begrijp heel goed dat mensen komen. Ik snap ook dat mensen op zoek zijn naar comfort. Dat was zeker 15 jaar geleden ook al. Toen heb ik een half jaar in West afrika rond gereisd. Waar wij ook kwamen de jonge mannen wilden allemaal naar Europa. Allemaal omdat ze dachten dat daar het grote geld was. Dat ze daar veel geld konden verdienen. Hoe? Dat wisten ze niet maar dat ging echt wel lukken. Een opleiding hadden ze niet. Vaak wel een baan in Mali, Burkina Faso, Ghana of Togo waar ze genoeg mee verdienden om rond te komen. Ze hadden geen idee hoe hard je in Europa zou moeten werken. Echt. Het tempo in Mali en ghana lag echt wel een stukje lager. Belasting betalen? Nooit van gehoord.

Van mij mogen mensen ook komen maar mensen zullen wel zichzelf moeten kunnen onderhouden dus niet jarenlang een uitkering. Lukt dat niet dan heb je in West Europa niets te zoeken. De mensen die nu komen zijn voor het overgrote deel geen aanwinst voor onze maatschappij. En dat is niet selectief lezen maar cijfers lezen. In de trouw stond hier een heel interessant stuk over. Vluchtelingen kosten de maatschappij per persoon veel geld.

Oorlogen houden ook weer op. Mensen kunnen ook weer terug.

nederlandse gelukszoekers zijn er ook. Ieder jaar emigreren er mensen naar Canada,Australie, Amerika etc. Etc. Al die mensen zorgen zelf voor werk. Zelf voor een woning en dan zijn ze ook welkom.

Comfort. Een woning. Een bijstandsuitkering is geen recht op deze wereld. In maar weinig landen is het zo geregeld. Daar betalen de bewoners van deze landen veel geld voor (belastingen). Ik werk en betaal zonder morren belastingen. Ik ben blij dat er een vangnet is voor alle Nederlanders maar dat is geen recht voor iedereen die elders op de wereld woont in een land waar dat niet zo is. En wees eerlijk in de meeste landen is het niet zo geregeld. Ook in Europa niet. Onze uitkeringen zijn geen recht voor alle bewoners op deze aardbol zodra je erin slaagt om hier te komen. En dat is mijn mening. Die ik overigens nooit ergens gillend en schreeuwend zal etaleren. Ook vind ik dat mensen hier fatsoenlijk moeten worden opgevangen maar wel met als uitgangspunt, ooit terug naar het land van herkomst.

Leen13

Leen13

22-10-2015 om 16:30 Topicstarter

Het vluchtelingenverdrag Vlinder

http://www.nrc.nl/next/2015/10/21/vvd-sjoemelt-met-verdrag-vluchtelingen-1549028

"Als we Grenzen aan de opvang er weer bij pakken, is het eerste dat opvalt dat de VVD in terminologie heen en weer springt tussen ‘oorlogsvluchtelingen’ en ‘economische vluchtelingen’. Oorlogsvluchtelingen zouden veranderen in economische vluchtelingen als zij, bijvoorbeeld, vanuit Turkije (waar de dood niet dreigt) naar landen doorreizen waar de welvaart welig tiert. Dit mag worden ontmoedigd, is dan de denkstap, want deze mensen waren al veilig.

Met het oog op het vluchtelingenverdrag is de foutieve suggestie die hiervan uitgaat dat vluchtelingen buiten directe, fysieke veiligheid helemaal niets mogen verwachten van het land waar zij asiel krijgen. Maar, nogmaals, het vluchtelingenverdrag biedt helemaal geen ‘opvang’ of ‘veiligheid’. De status ‘vluchteling’ beoogt een persoon weer juridische bescherming te geven, die hij is verloren door zijn land te verlaten. En uit deze vluchtelingenstatus (die overigens is bevestigd in een EU Richtlijn uit 2001 over de bescherming van vluchtelingen) vloeien rechten voort die vluchtelingen in staat stellen weer te leven als volwaardig persoon. Rechten die, bovendien, dezelfde behandeling vereisen tussen vluchtelingen en onderdanen als het gaat om onderwijs, bijstand en sociale zekerheid. Het vluchtelingenverdrag staat niet toe om daarop een onderscheid te maken tussen vluchtelingen en burgers. Een beschermd leven betekent, vanuit dit perspectief, dus veel meer dan geen geweer in je gezicht."

vlinder72

vlinder72

22-10-2015 om 16:38

Dat weet ik, AnneJ

Ik weet dat het huidige vluchtelingen verdrag ervoor zorgt dan mensen verblijfsvergunningen krijgen. Het kan nu niet anders.

Maar dit verdrag zorgt er nu ook voor dat een vluchteling in bijvoorbeeld Spanje veel slechter af is dan bijvoorbeeld een vluchteling in Nederland. En het gaat om hetzelfde verdrag. Alleen door de keuze van een land kan een vluchteling heel veel invloed uitoefenen over de manier waarop ze geholpen worden en hoe de toekomst eruit komt te zien.

Ik vind dat onjuist en een niet gewenste situatie en ik denk dat in heel Europa hier heel hard over gesproken wordt.

Leen13

Leen13

22-10-2015 om 16:49 Topicstarter

Europees overleg

http://www.nu.nl/buitenland/4126366/merkel-vraagt-europese-raad-extra-top-vluchtelingen.html

Er wordt over gesproken maar ook moet de politiek de achterban tevreden houden dus zijn er heel wat schijnbewegingen om de kool en de geit te sparen. Krijgt Erdogan afschaffing van het visum richting Europa erdoor en 3 miljard euro voor opvang in de regio? Er worden wat proefballonetjes opgelaten.
En hoe krijg je die stroom goed verdeeld?

"Overleg over de verspreiding van in totaal 160.000 vluchtelingen over Europa is maandag gestrand. De landen van de Europese Unie konden het niet eens worden over de verspreiding en opvang van vluchtelingen."

"Premier Mark Rutte plaatst vraagtekens bij het nut van een Europese top. Rutte wijst er op dat een EU-top alleen bij unanimiteit kan beslissen, terwijl een vergadering van de bewindspersonen die verantwoordelijk zijn voor asiel en migratie met een grote meerderheid kan beslissen."

vlinder72

vlinder72

22-10-2015 om 17:00

Verdelen is nutteloos

Het verdelen van vluchtelingen is nutteloos omdat mensen niet verdeeld willen worden. Dat is ook het voornaamste bezwaar van de oostbloklanden. Mensen willen niet in Tsjechie, Polen of Hongarije wonen. Dus verdelen heeft geen enkele zin. Deze vluchtelingen stellen heel wat meer eisen dan de vluchtelingen a de tweede wereldoorlog (toen het verdrag gemaakt is). Deze mensen willen verzorgd worden. Ze willen in Duitsland, zweden, Nederland etc wonen. Landen waarvan ze weten dat er een uitkering volgt. Een woning. Recht om familie na te laten reizen etc.

Dat verdrag zal ooit wel aangepast worden maar nu nog niet. Hoewel Denemarken de rechten van vluchtelingen al aangepast heeft. In mijn ogen een prima voorbeeld voor Nederland. Lagere uitkeringen als iemand niet werkt. Niet dezelfde rechten als een Deen die al wel jarenlang belasting betaald heeft of zijn hele leven al in Denemarken woont. Bijkomend voordeel kan dan ook zijn dat de draagkracht van mensen op dit moment om vluchtelingen op te vangen groter wordt. Die gil en schreeuw partijen zoals in Steenbergen zijn toch te genant voor woorden.

Jamie

Jamie

22-10-2015 om 17:05

Ik ben nog nooit zo boos geweest op een reactie op dit forum. Je gaat echt te ver Miraya door tot twee keer toe iets te beweren wat ik NOOIT heb gezegd zelfs nádat ik heb gezegd dat je mij verkeerd begreep. Je gaat dan nog door om idiote dingen mijn kant op te roepen?

Ik begrijp nog steeds niet waarom je de situatie in Slovenië niet mag vergelijken met Nederland maar ik geloof niet dat ik nog geïnteresseerd ben naar jouw mening.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-10-2015 om 17:12

Jamie

Eens hoor, Miraya's reactie is nogal overdreven.

Leen13

Leen13

22-10-2015 om 18:05 Topicstarter

Versoberen

Als je vluchtelingen niet gelijk behandelt krijg je enerzijds meer juridische procedures of anderzijds de beperking van rechten van andere burgers.

Kassa bij de grens

Opleiding in moederland = 3 jaar gelijke rechten in Nederland.
Tanden niet in orde = een week verlaagde uitkering.

Erg overtrokken maar wel passend bij de calculerende burger. En de asielzoekers herkennen het direct van de smokkelaar met zijn korting voor woeste golven.

Even zonder dollen...welk probleem los je precies op door een niveau onder de bijstand in te richten voor degenen die erkend vluchteling zijn? Behalve beeldvorming?
Of is er geen vertrouwen in de beoordeling van de IND? Denk je dat er teveel gelukzoekers worden toegelaten?

vlinder72

vlinder72

22-10-2015 om 19:31

Done

"Even zonder dollen...welk probleem los je precies op door een niveau onder de bijstand in te richten voor degenen die erkend vluchteling zijn? Behalve beeldvorming?
Of is er geen vertrouwen in de beoordeling van de IND? Denk je dat er teveel gelukzoekers worden toegelaten?"

Ik heb geen vertrouwen in het IND. Kijk maar eens naar de laatst golf generaal pardon. Achteraf blijken er honderden asielzoekers toch niet de nationaliteit te hebben die ze zeiden dat ze hadden. Even googlen dan vind je dat wel terug. Mensen proberen nu achteraf familieleden over te laten komen maar omdat ze niet zijn wie ze zeiden dat ze zijn geeft dat nu serieuze problemen. Dat ligt overigens vooral aan de vluchtelingen en niet aan het IND want sommige liegen er blijkbaar heel geloofwaardig op los. Beweren dat ze uit landen komen waar ze niet vandaan komen etc. etc. etc.

Ja, ik denk dat er veel gelukszoekers worden toegelaten. Sterker nog ik denk dat de meeste vluchtelingen die nu binnen komen gelukszoeker zijn. Maar niet op de manier waarop sommige mensen gelukszoekers zien maar wel degelijk vluchtelingen. Ik geef die mensen helemaal gelijk om uit Syrie of Eritrea weg te vluchten maar ze kiezen wel degelijk bewust voor Nederland, Duitsland of Zweden om zeker te zijn van een comfortabele verzorging. Anders zouden ze net zo goed in Slovenië, Oostenrijk of weet ik veel waar in Europa kunnen blijven.

En daarom ben ik inderdaad voorstander van het verlagen van uitkeringen voor vluchtelingen. Het werkt blijkbaar want de aantrekkingskracht van Denemarken is een stuk gedaald.

Nu klink ik misschien heel onaardig en in de ogen van sommige mensen heel bekrompen maar volgens mij valt dat wel mee. Ik heb geen enkel probleem met opvang van asielzoekers in de plaats waar ik woon. Wij hebben hier al jaren een heel groot AZC en er komen er nog tijdelijk 2000 bedden bij. Maar ik vind deze aantallen wel fors en ik ben heel verbaasd over de gehaaidheid van deze vluchtelingen. Het gaat niet meer om veiligheid, het gaat ook om comfort. Een verblijf in een zo goed mogelijk land. In een land waar je direct verzorgd wordt (of dat nou correcte informatie is of niet) en dat vind ik wel zorgelijk en ik ben ook van mening dat wij daar als land iets aan moeten doen. Ik kan iemand die Oostenrijk afwijst omdat het niet goed genoeg is of tenten in Slovenië in brand steekt niet serieus nemen als zielige vluchteling dan begrijp je niet helemaal dat niet iedereen in Europa steenrijk is en dat ieder land doet wat het kan. De overnachtingsplekken zijn geen 5-sterren hotels. Dat soort lui moet je hier toch helemaal niet willen hebben.

Leen13

Leen13

22-10-2015 om 19:57 Topicstarter

Niet onaardig maar misleid

Misschien dat je tijdelijk een iets mindere instroom hebt als je restrictiever oogt dan de buren, maar dat is meer voor de buhne dan werkelijkheid. Vluchtelingen help je. Het grootste deel van de instroom komt uit onveilige oorlogslanden als Afghanistan, Irak, Syrie en Eritrea. Immigranten uit Europese en niet Europese landen die zich als vluchteling melden worden er grotendeels uitgefilterd door de IND maar door gebrek aan uitzetbaarheid komen ze illegaal op straat te staan.

"Dat soort lui moet je hier toch helemaal niet willen hebben."

Voorkomen dat ze hierheen komen is gebakken lucht of staat integratie in de weg.
Wel makkelijk praten vanuit je comfortabele stoel. Je zou zelf ook niet kiezen voor een land waar je niet gewenst bent of dat niet de capaciteit of de bereidheid heeft je menswaardig op te vangen. Gebrek aan realisme en vooroordelen zijn blijkbaar niet alleen aan vluchtelingen gegeven.

Leen13

Leen13

22-10-2015 om 20:06 Topicstarter

Anatomie van een vluchtelingendrama

http://www.indemarge.com/blog/201517

Blog van een andere Mark.

"Sinds de Verenigde Staten na de aanslagen op 9/11 de lont in het Midden-Oosterse kruitvat hebben gestoken, is de regio definitief ontploft met seismische effecten tot ver daarbuiten. De totale destabilisering van het gebied in en rond het Midden-Oosten heeft geleid tot een perverse escalatie van geweld en destructie, met bewust aangejaagde vrees, ontheemding en vluchtelingenstromen tot gevolg. Het aantal mensen dat verdreven is van huis en haard en opgevangen wordt in eigen land (Internally displaced persons, of ‘IDPs’) en het aantal vluchtelingen dat zijn heil zoekt in de regio en daarbuiten (veelal Europa) , heeft inmiddels een ongekende hoogte bereikt. Per het einde van 2014 zijn volgens de rapportages van het UN High Commission for Refugees (‘UNHCR’) 18.751.800 mensen afkomstig uit Afghanistan en het Midden-Oosten op de vlucht. Dit zijn geen economische vluchtelingen, maar mensen die alles in de steek hebben gelaten omdat de wereld om hen heen volstrekt uit de rails is gelopen, ideologisch vergiftigd is en waar inmiddels ieder moreel kompas ontbreekt."

vlinder72

vlinder72

22-10-2015 om 20:11

dus AnneJ

Comfortabele stoel of niet. Ik denk er tenminste over na. Achterover leunen en denken ach, die mensen zijn zo zielig dus kom maar vadertje staat zorgt wel voor jullie is in mijn ogen net zo wereldvreemd.

Overigens vraag ik.mij af hoe welkom deze mensen nu in Nederland zijn. Hoe welkom voelen ze zich? Op sommige plekken wel. Mijn broer organiseert een voetbaltoernooi tegen/met asielzoekers want die lui zitten anders toch maar niks te doen in de gymzaal. Best een leuk idee.

Realiseer jij je trouwens wel dat je in een zin het overgrote deel van europa hebt afgeserveerd alsof ze niet de capaciteit hebben om mensen op te vangen. Oostenrijk. Frankrijk. Denemarken. Finland. Zwitserland etc. Allemaal.prima landen maar geen voorkeurslanden. Dat is toch raar. Waarom zou Nederdan wel alles uit de kast moeten trekken om mensen en op te vangen en wellicht jarenlang te onderhouden.

Leen13

Leen13

22-10-2015 om 20:21 Topicstarter

Verkeerde vragen

We zijn niet bepaald uitnodigend naar vluchtelingen dan zouden we wel een luchtbrug instellen in plaats van ze over te leveren aan smokkelaars en gevaarlijke routes, dus 'komt u binnen' is er echt niet bij.
Maar ze zijn gearriveerd en daar zet je samen de schouders onder. sputteren helpt niet.
Je kunt de routes waarlangs migranten en vluchtelingen komen wel sturen maar dat vraagt onderling overleg met de landen die nu niet favoriet zijn en je ziet het, de afspraak om de opvang in het 1e land van aankomst te regelen is uit praktisch oogpunt al verlaten, niet te handhaven namelijk. Niet realistisch.
Je kunt je wel allerlei filosofische vragen stellen maar het antwoord daarop gaat je niet helpen. Daar is meer voor nodig en dat is politiek handwerk en mogelijk onderlinge realistische afspraken en maatregelen.

vlinder72

vlinder72

22-10-2015 om 20:31

annej

Dat roep ik al de hele tijd hoor. Ze zijn er dus wij moeten iets. In ieder geval een fatsoenlijke opvang regelen. Geen tenten met slaapzalen of gymzalen.

Dus daar staan wj echt wel hetzelfde in.

Leen13

Leen13

22-10-2015 om 20:59 Topicstarter

Europa

Klopt hoor Vlinder. Ik denk dat de paniek ook wel weer wat gaat zakken en ik verwacht ook wel wat van Europa. Al is het alleen maar zo'n voorstel om landen die netto niet bijdragen aan opvang te korten op hun bijdrage uit Brussel. Dat geld kan naar rato en misschien wel geoormerkt naar landen die veel bijdragen.
In tegenstelling tot het Midden Oosten hebben wij stabiele natiestaten die, al lopen ze altijd achter de feiten aan, nog steeds in staat zijn om politieke oplossingen te vinden voor hedendaagse vraagstukken.
En een hoop praktische burgemeesters, wethouders en colleges in de diverse gemeenten die nu aan zet zijn.
De keuze voor Dijkhoff in het gehengel naar opvangplaatsen lijkt ook een hele goede te zijn geweest.

Leen13

Leen13

22-10-2015 om 21:23 Topicstarter

Moed nodig en leiderschap ontbreekt

http://www.rtlnieuws.nl/columns/column/pieter-klein/komt-nederland-verzet

Mooie column over het overbruggen van de schijnbare tegenstellingen in het debat.

"Dat verzet is mede ontstaan doordat Wilders het aanslingert, doordat er serieuze vragen zijn waarop geen (overtuigend) antwoord komt − en vanwege het grote zwijgen vanuit Den Haag. Dat zwijgen is echt stuitend. Ik snap wel waarom men zwijgt (de angst, de verdeeldheid) maar het is geen excuus. Waar is onze minister-president? De vicepremier? Waar zijn onze politieke leiders? Is er iemand die het debat aangaat? Sta op, wees een vent. Take the heat. Kome wat er komen mag.

"Laten we in verzet komen tegen onverdraagzaamheid."
Wat was het motto uit het regeerakkoord ook al weer? Bruggen slaan. Doe dat dan ook! Daar word je voor betaald. Laten we in verzet komen, om te beginnen tegen onverdraagzaamheid, de onwellevendheid ook. Wat we nodig hebben, is moed om de ander te willen begrijpen, en de angst onder ogen te zien. Hoe luidt het gezegde? 'Courage is resistance to fear, mastery of fear, not absence of fear.' Kom in verzet tegen het gebrek aan échte dialoog."

Kowalski

Kowalski

23-10-2015 om 11:07

goede column inderdaad

Ben het er helemaal mee eens....juist door het gevoel dat je totaal niet gehoord wordt als 'tegenstander' en zelfs weg wordt gezet als racist etc, krijg je het effect dat mensen steeds harder en ongenuanceerder gaan worden.

Leiderschap ontbreekt is inderdaad het grootste probleem van allemaal.
Duidelijkheid, visie, en leiderschap.
Het duidelijk gebrek hieraan maakt mensen zeer onzeker en dus ook bang.

Gehoord worden

Als je gehoord wil worden zal je toch ook de reactie van de toegesprokene willen horen, zodat je weet dat, en hoe je boodschap overgekomen is. Maar ik heb de indruk dat een hoop mensen niet echt gehoord willen worden, alleen willen ventileren. Die mensen die in Rotterdam Beverwaard of Steenbergen stonden te schreeuwen en schelden waren echt niet geïnteresseerd in feedback.

skik

Ad Hombre

Ad Hombre

23-10-2015 om 12:26

skik

Het tuig (hooligans, neo-nazi's en bikers) maakt graag gebruik van het feit dat grote aantallen mensen hun mond niet durven open te doen uit angst voor extreem rechts uitgemaakt te worden.

De zware moraliserende druk die door (ik noem ze even) de xenofielen wordt uitgeoefend snoert de mond van de gematigde (ik noem ze even) xenofoben. Dan hou je de schreeuwers over, die verdomd goed aanvoelen dat ze de 'stiekeme' sympathie van grote groepen achter zich hebben. Dat zijn ze niet gewend en dat zet ze aan tot extremer gedrag.

Ik praat dat niet goed, maar het een is wel het gevolg van het ander. Van de weigering van grote delen van de bevolking om te accepteren dat anderen doodsbang worden van het steeds maar toenemende aantal moslims in Nederland en daar ook concessies aan te doen.

Als dit maar lang genoeg doorgaat klapt de boel vanzelf uit elkaar.

Oplossing:
- Grenzen dicht
- Redelijk immigratiebeleid formuleren
- Vluchtelingenverdrag opzeggen

Zijn we daar al aan toe? Nee? Nou dan blijft het nog even zo. Wen er maar aan.

ilsepilse

ilsepilse

23-10-2015 om 13:37

+brunette+

ik ben een gelukzoeker...kom uit Belgie, ook zo wit als de algemene NL.
Net weer een discussie gehad in het kruidvat, praatje ad kassa met een meneer die vond dat het allemaa te duur werd, vond ik ook,
en dat we nu toch wel mochten stoppen met mensen toelaten.
ik zeg meneer dit is onze plicht we moeten mensen helpen,
ja zegt ie en als ze ons neersteken?
ik zei meneer ik heb een half jaar in een AZC gewerkt en die mensen vallen allemaal mee hoor, je hebt overal goeie en slechte.
Ik dacht arme man met dochter moet je je kind dit gedachtengoed meegeven??
*schudt meewarig het hoofd*

Ad, angst

Ik merk dat er veel mensen bang zijn, daar hebben we mee te dealen. Het is alleen erg jammer dat die angstschreeuwers de objectieve feiten niet willen horen. En daarmee hun angst intact blijft.

skik

Kowalski

Kowalski

23-10-2015 om 14:42

Skik

En hoe kijk jij aan tegen de objectieve feiten die hun angst bevestigen?

Kinderverkrachting

Kidneren die meereizen met de recente stroom migranten worden veelvuldig slachtoffer van verkrachting, door smokkelaars en hun medemigranten.Aldus Het UNHCR (je weet wel kaaskopje, dat fascistische instituut).

Bij de migranten die vrolijk ons land binnenwandelen zitten dus vele, zeer vele, kinderverkrachters. Misschien iets om over na te denken als je ze staat op te wachten met je welcome-bordje en je welkomstkoor.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/10/UNHCR-Kindmigranten-in-heel-Europa-gedwongen-tot-seks-2707269W/?masterpageid=158493

Gelukkig

worden ze wel verkracht door hoogopgeleide chirurgen en ingenieurs. Dat scheelt vast!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.