Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kowalski

Bedoel je de veel gehoorde uitspraak dat ze onze vrouwen gaan lastigvallen? Mensen die zeggen dat ze dochters hebben rondlopen en bang zijn dat die niet meer over straat kunnen? Die uitspraken worden niet ondersteund door gebeurtenissen, slechts door angst en vooroordelen.

Of dat het tekort op de sociale huurwoningmarkt de schuld is van de asielzoekers? Maar dat die maar voor een klein percentage sociale huurwoningen bezetten en de krapte te wijten is aan de grootschalige verkoop van sociale huurwoningen?

Dat je het huidige aantal asielzoekers wel kan verdriedubbelen omdat ze hun hele familie en schoonfamilie laten overkomen als ze hier eenmaal zijn? Alleen partners en kinderen of ouders van minderjarige vluchtelingen komen in aanmerking voor gezinshereniging.

Als je door het antwoord heen gaat schreeuwen dan kan je niet gerustgesteld worden.

skik

Kowalski

Kowalski

23-10-2015 om 15:17

Nee Skik

Die feiten bedoelde ik niet, ik bedoel die feiten die Mark74 steeds met ons deelt.
Dingen die op dit moment gebeuren, niet dingen die in de toekomst al dan niet zullen gebeuren.

Tja Kowalski

Onder de migranten die nu onderweg zijn zitten volgens de UNHCR veel kinderverkrachters.

Blijkbaar moet je er volgens skik maar op vertrouwen dat ze, eenmaal hier, als bij toverslag veranderen in modelburgers.

Uitspraak met ondersteuning

Viedeobeelden bevestigden de gebeurtenissen en het vooroordeel. Terecht dat lokalen minder empathie kunnen opbrengen.

http://www.almere-nieuws.nl/10859/18-jarige-almeerse-aangerand-3-asielzoekers-almere-centrum/

Leen13

Leen13

23-10-2015 om 15:37 Topicstarter

Daders

http://www.kennislink.nl/publicaties/seks-als-slagveld

Misschien worden asielzoekers die strafbare feiten begaan wel eerder betrapt omdat ze minder bekend zijn met situaties en nog niet genoeg ingeburgerd zijn.
Want de meeste sexuele misdrijven worden toch nog steeds door bekenden gepleegd. Waarvan het grootste deel alleen in enquetes boven water komt.

"Dat betekent niet dat verkrachting amper voorkomt. Integendeel. Volgens het onderzoek van Rutgers Nisso, is zelfs twaalf procent van de Nederlandse vrouwen wel eens verkracht. De daders zijn meestal echter geen anonieme mannen met een bivakmuts; in veruit de meeste gevallen worden vrouwen verkracht door een bekende. Het gaat dan bijvoorbeeld om dates, echtgenoten en ex-minnaars die niet accepteren dat een vrouw geen seks (meer) wil."

Ook kindermisbruik is geen monopolie van loslopende pedofielen maar van ooms, broers, stiefvaders en vaders, een enkel vrouwelijk familielid.

Asielzoekers zijn ook niet heiliger dan autochtone Nederlanders.

@Flanagan

Misschien komt dat omdat die jongens te weinig seks krijgen zoals zelf gesteld is door klagende asielzoekers. Ook kunnen ze geen meisjes mee naar binnen nemen zoals één asielzoeker onlangs voor de camera klaagde, want dan zou ze het gelijk emt alle 400 aanwezige mannen moeten doen. Een derde klaagde dan weer over blauwe ballen en bezwoer de vrouwelijek journalist dat de dokte rhem echt had gezegd dat hij uit medische noodzaak seks moest hebben.

Niet verzonnen, echte asielzoekers en hun uitspraken.KIJk zelf maar,de hele reportage geeft je een inkijkje in wat we hier binnehalen,de ergste fragmenten zijn vanaf ongerveer 44. mijn.

http://www.npo.nl/studio-powned/01-10-2015/POW_02939185/POMS_POWN_1942697

Hoe dan ook, wellicht ligt hier een schone taak voor de dames. Nu de heren zo duidelijk hebben aangegeven wat ze echt nodig hebben.

@AnneJ

Jouw goedpraten houdt werkelijk waar ook nooit op hè. Ga je schamen!

Feiten?

Die linkjes van Mark zijn geen feiten. Zoals ik al eerder schreef heb ik zo'n epistel die hij linkte gelezen en ook álle linken in het bericht. Het is veel geschreeuw en weinig wol.

Een aanranding door AZC-bewoners is erg, maar die mensen randen niet meer/vaker aan dan Nederlanders. Je kan bij elk incident waar een asielzoeker bij betrokken is wel zie je wel roepen maar dat maakt nog steeds niet dat we hier bijvoorbeeld een verkrachtingsgolf hebben. Zaken in perspectief zien is voor schreeuwers kennelijk moeilijk.

skik

Geen feiten?

Een rapport van het UNHCR zijn geen feiten?

Hoe lang blijf jij nog liegen om je geliefde "asielzoekers" te beschermen?

Wat zijn geen feiten aan

de uitspraken van asielzoekers zelf? Vertel me dat eens skik.

Wat zijn geen feiten aan gedeelde videoopnamen van marcherende,en rebellerende jongemannen?

Allemaal in scène gezet in een studio in Hollywood, zoals de landing op de maan?

Neem vooral jezelf in de maling!

Leen13

Leen13

23-10-2015 om 15:54 Topicstarter

De verschillen

Er zijn vast verschillen, dat is niet alleen beeldvorming, hier werden vrouwen vroeger ook nagesist en had je het uitgelokt als je verkracht werd. Ik denk ook weleens, dat soort zaken hebben mensen van elders niet altijd meegekregen zoals wij dat hier met de feministische golven hebben meegekregen. Inderdaad werk aan de winkel. Je hoeft verschillen in criminaliteit ook niet onder de mat te vegen. Maar je hoeft ze nou ook weer niet te overdrijven. En je hebt het er maar mee te doen.

Mark

Ik nodig je graag uit om kennis te maken met dit 'tuig', deze kinderverkrachters en alles wat je daarbij bedenkt. Ik wil je graag kennis laten maken met hen. Geef maar aan wanneer je kunt, dan spreken we iets af, ergens in het midden van het land. Ik doe dat vooral voor je eigen zieleheil, je gaat zo te keer, dat is niet goed.

Tsjor

Dus

We hebben het er maar mee te doen volgens AnneJ dat we honderd jaar of meer terug in de tijd geworpen worden qua sociale verhoudingen.

Nou je doent het nu wel echt klinken als een aanwinst, deze invasie van gelukszoekers.

Dank je tsjor

Ik heb liever dat jij je persoonlijk gaat inzetten voor de seksuele noden onder de heren migranten.Ik denk dat dat een grotere bijdrage kan leveren aan de veiligheid en integratie!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-10-2015 om 15:58

Je oplossing gaat me wat te snel, maar je uiteenzetting van 'het probleem' vind ik echt top. Eindelijk iemand die eens een keer helder en rustig de kant van de xenofoob uiteen kan zetten.

Ik vind overigens dat de media hier ook een zeer laakbare rol in spelen. Nuance verkoopt blijkbaar niet.

@Ginny

volkomen met je eens. De media speelt een dubieuze rol. Altijd maar weer de enkele vrouw met kind in beeld terwijl de grote massa, jonge mannen zijn. De rellen en brandstichting door migranten in Slovenie halt het nieuws niet eens.

Inderdaad degrote media spelen een zeer kwalijke rol bij de verslaggeving.

Speciaal voor skik, kaaskopje en

andere wegkijkers hier.

http://speld.nl/2009/02/24/realiteit-ook-maar-een-geloof/

Mark

In Apeldoorn zitten 400 vluchtelingen/asielzoekers/gelukzoekers. Volgens jou zijn dat zeker voor 80% mannen. Van die 320 heeft de verslaggeefster er twee gevonden die snakken naar een potje seks. Goh.

Wat zijn geen feiten aan gedeelde videoopnamen van marcherende,en rebellerende jongemannen? Deze?: http://www.nu.nl/binnenland/4150055/gedrag-demonstranten-steenbergen-verontrustend.html. Die vrouwen uitschelden voor kankerhoer en vinden dat er een piemel in moet?

Een filmpje of nieuwsbericht van ontevreden of zich misdragende asielzoekers weet jou er van overtuigen dat het allemaal baggervolk is dat we binnenhalen. Gek genoeg doen filmpjes van dankbare asielzoekers of asielzoekers die vrijwilligerswerk doen je dan weer helemaal niets. Da's ook niet consequent voor iemand die zo makkelijk te overtuigen is. Je zou ook tot de conclusie kunnen komen dat de stroom asielzoekers heel divers is, dat er aanwinsten en overlastgevers tussen zullen zitten, dat het kortom gewoon mensen zijn.

Misschien heb je al een keer een linkje gegeven over het rapport van de UNHCR waarin ze zeggen dat er een stroom kinderverkrachters deze kant op komt, maar ik zie het zo direct niet en al googlend kan ik het ook niet vinden. Zou je zo lief willen zijn mij een linkje naar dat rapport te geven? Bij voorbaat dank.

skik

Heb je meoite om te lezen

Het artikel in Elsevier was niet duidelijk.

Doe je best eens.

Is het neit erg donker zo, met je kop in het zand?

Dit gebeurt

er met je als je als asielzoeker uitkomt voor je seksuele geaardheid. Dan wordt je belaagd door je medeasielzoekers, die blijkbaar wel hun mensenrechten kunnen komen claimen, maar die van anderen niet kunnen respecteren.

Ook een verrijking zeker!

http://nos.nl/artikel/2064619-iraakse-homo-s-belaagd-na-nieuwsuur-uitzending.html

Speciaal voor kaaskopje

Nu een link naar joop.nl, je weet wel dat extreme-rechtste haatblogje van de VARA
over hetzelfde probleem.

http://nos.nl/artikel/2064619-iraakse-homo-s-belaagd-na-nieuwsuur-uitzending.html

Kowalski

Kowalski

23-10-2015 om 17:56

als je wil weten

wat een Tsjechische dokter meemaakt in een ziekenhuis in Munchen, kijk dan dit:

http://www.liveleak.com/view?i=681_1444192396

waarschuwing: niet geschikt voor wegkijkers en realiteitontkenners

oa een dokter en verpleegkundigen die zijn neergestoken omdat ze een kind niet konden redden, asielzoekers mogen alleen nog onder politiebegeleiding het ziekenhuis in, mannen willen niet door vrouwen worden geholpen, een man gooide zijn urine naar een verpleegkundige om te proberen haar met syfilis te besmetten.

Maar dit is natuurlijk allemaal niet echt waar.
't is fijner om dit allemaal niet te geloven, dan slaap je 's nachts beter

rode krullenbol

rode krullenbol

23-10-2015 om 17:58

Geen woorden maar daden! (vervolg op #281)

Even stond ik in twijfel: zou ik mijn broer in zijn sop gaar laten koken, of hem nog even aanspreken? De beslissing was genomen, eer ik er zelf erg in had. – Goede kans dat het hem ook zo is vergaan, al die keren dat hij mij behoede voor onheil! – Met mijn jas aan en handtas om de schouder rende ik zo snel als mijn benen mij dragen konden door de gangen van mijn moeders 50+ flat. Gelukkig beschikt deze over maar liefst vier liften, zodat ik op tijd beneden was, nog voordat mijn Jerommeke zijn bolide in gang had gezet.

“Codetaal!”, riep ik hem over de parkeerplaats toe. “Was het niet een of andere codetaal, die zij spraken?” Verbluft draaide mijn broer zich naar me om. “Verdomd! Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben! Ik mocht er gewoon niks van snappen!” Met een gezicht van ‘zie-je-nu-wel’ keek ik hem aan. “Ik begreep er ook al geen jota van, hoor.” stelde ik hem nog eens extra gerust.

Blij, dat ik hem toch nog enigszins van dienst had kunnen zijn, wierp ik een blik in de auto. Op de achterbank tekende zich het silhouet af van een rijzige kerel in regenjas, met een volle bos grijs haar. “Wie heb je dit keer bij je?” vroeg ik, brutaal als ik ben. “Laat ma het niet weten, maar het is ome Wim! Hij wilde zonet niet mee naar boven. Je begrijpt wel waarom.” antwoordde mijn broer. “Baai-de-wee. We gaan naar jouw woonplaats. Wil je misschien een lift?” hoorde ik vragen. “Nou graag. Als oom Wim het tenminste ook goed vindt?”

“Maar kind! Natuurlijk. Kom gezellig naast me zitten.” klonk het gedempt uit de gepantserde Audi. “Hoe is het met u?” vroeg ik zodra het kus-ritueel voorbij was en ik goed en wel op de achterbank zat. “Och. Wat zal ik zeggen? Nederland en ik hebben betere tijden gekend.” verzuchtte hij met het zuinige mondje dat we van hem gewend zijn. “Eerlijk gezegd baart de actualiteit mij wel enige zorg. Wat me vooral dwarszit, is die ongelofelijk scheve beeldvorming. Vrijwel alles wat ooit goed is gegaan en gedaan, wordt in een kwaad daglicht gesteld door onwetende, onnadenkende, door angst gedreven lieden. Het komt me soms voor, dat ik in een soort van omgekeerde wereld ben terechtgekomen.”

“Hee! Heeft U dat nu ook?” bracht ik spontaan uit, terwijl mijn hand zijn onderarm greep. “Het ontbreekt overduidelijk aan betrouwbare informatieverstrekking. Wie zei dat ook alweer; dat dat één van de eerste slachtoffers is in tijden van oorlog? Was dat niet Winston Churchill? Zo bezien bevinden we ons eigenlijk in een soort van burgeroorlog, oom!” Sussend zei deze: “Kom, kom. Niet te hard van stapel lopen! Met enige inspanning moet het toch wel mogelijk zijn om het misleide deel van de bevolking weer tot rede te brengen?” En met een kleine twinkeling in zijn ogen wierp hij me een opbeurend glimlachje toe.

Wat ik eigenlijk al wist, besefte ik eens te meer: naast me zat een enorme schat aan informatie. Het bracht mij ertoe te vragen, wat de Nederlandse bevolking, ondanks de opkomst van de moderne media, aan kennis en inzichten ontbeert. De rest van de rit presenteerde mijn oom me een historische verhandeling op basis van zijn levenservaring.

De komst van de vluchtelingen deed hem herinneren aan die van de voormalige ‘gastarbeiders’. Al was de reden van hun komst geheel anders (t.w. enorme personeelstekorten in de industrie en nijverheid); toen reageerde men al even negatief geëmotioneerd en bevooroordeeld. Extreemlinks zag en portretteerde de werkgever als kwaadwillende uitbuiter en de buitenlandse werknemer als een makkelijke prooi/slachtoffer. Extreemrechts zag en portretteerde de ‘gastarbeiders’ als ongewenste vreemdelingen; op precies dezelfde manier als nu met de vluchtelingen uit Syrië en omstreken.

Vakbonden en overheid zouden zich veel te weinig bemoeien met de ‘gastarbeid’. Dit terwijl de vakbonden – ter bescherming van de Nederlandse werknemer! – afdwongen dat de ‘gastarbeiders’ onder gelijke voorwaarden kwamen te werken. Zo werd verdringing op de arbeidsmarkt tegengegaan. De overheid nam de werving nota bene zelf ter hand en stelde allerlei eisen aan de werkgevers. Desondanks bestaat nog steeds het beeld, dat zij maar konden doen wat zij wilden (uitbuiten). Alsof het hier het Wilde Westen was. Pff. Het was nu juist een tijd, waarin de vakbonden heel sterk stonden en goed samenwerkten!

Voor de positieve redenen van het politieke midden om toch mee te werken aan de ‘gastarbeid’ hadden de extremisten geen oor. Nog altijd beseft men onvoldoende welke betekenis de inzet van buitenlandse werknemers had voor de Nederlandse economie. Had men gewild dat allerlei bedrijven al eerder over de kop waren gegaan? Nee toch zeker? Weet wel; dan hadden we nu bijna helemaal geen industrie meer gehad. De ‘gastarbeid’ gaf extra tijd om Nederland in deze economische overgangsfase voor te bereiden op de toekomst.

In zekere zin dreigt de geschiedenis zich nu te herhalen. Alweer dreigt een regelrechte karikatuur in het leven te worden geroepen van de migranten in kwestie en Nederland. En dit alweer door toedoen van politieke polarisatie. Met een minder emotionele en bevooroordeelde opstelling zou het vluchtelingenvraagstuk veel makkelijker tot een oplossing komen. Al die ongein heeft al te veel afgeleid van de hoofdzaak: een adequate opvang en begeleiding van de vluchtelingen.

Laat de huidige politieke bestuurders handelen naar het gegeven dat zij gemandateerd zijn door het volk. Dat is geen kwestie van “arrogantie van de macht”, maar van verantwoordelijkheid. Juist de praatjesmakers die de meerderheid tot zwijgen brengen, maken zich schuldig aan machtsmisbruik. Aldus mijn oom.

Helemaal bijgepraat namen we afscheid van elkaar.

Rode krullenbol

Kowalski

Kowalski

23-10-2015 om 18:14

rode krullenbol

Ten eerste: van tegenstanders wordt ook heel vaak een karikatuur gemaakt.

Ten tweede: de gastarbeiders. Als de Nederlanders die hier zo'n 40 jaar geleden tegen waren, hadden geweten hoe de kinderen en kleinkinderen van die gastarbeiders het zouden doen hier in Nederland en de rest van west-europa, zouden ze nog veel en veel harder hebben geprotesteerd.
Hadden we het toen maar geweten. Trouwens, sommigen wisten het wel maar daar werd niet alleen niet naar geluisterd, die mensen werden sterk gedemoniseerd.

Ad Hombre

Ad Hombre

23-10-2015 om 19:10

Ginny

"Je oplossing gaat me wat te snel, maar je uiteenzetting van 'het probleem' vind ik echt top. Eindelijk iemand die eens een keer helder en rustig de kant van de xenofoob uiteen kan zetten."

Wauw, wat een compliment

"Ik vind overigens dat de media hier ook een zeer laakbare rol in spelen. Nuance verkoopt blijkbaar niet."

Valt wel mee, als je je ogen een beetje openhoudt vindt je de nuance soms op de gekste plaatsen. Zelfs op... (hou je vast) geen stijl:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/bezorgde_burger_schrijft_brief.html

Echt geen onredelijk verhaal, klik er eens op en lees het.

Kowalski

Wíl je dit heel graag geloven of trap je er gewoon in? Het is natuurlijk altijd een uitweg om te zeggen dat de media dit verzwijgt omdat ze er van hogerhand niet over mogen praten, maar als de berichten uitsluitend van bekende de anti moslimk kant komt en er in de serieuze media helemaal niets over de vinden is, denk jij dan nog steeds dat dit bewezen, feitelijke berichten zijn? Ik niet.

skik

Mark

http://www.unhcr.org/562a150f6.html

Dit is natuurlijk heel erg. Maar hoe jij daar uit haalt dat het UNHCR er een stroom van kinderverkrachters op weg naar Europa is kan niet anders dan door overdrijving. Blijkbaar ga jij er van uit dat deze misdaden uitsluitend door de vluchtelingen zelf gepleegd worden, dat Nederlanders nooit zoiets zouden doen en dat Nederlandse vrouwen en kinderen binnenkort op grote schaal gemolesteerd zullen worden. De beste bescherming tegen seksueel geweld is trouwens een goede en veilige opvang, maar jij wil de vluchtelingen liever aan hun lot overlaten omdat je tegen opvang bent.

skik

Ad Hombre

Ad Hombre

23-10-2015 om 19:34

Genoeg reden voor angst

Ik heb natuurlijk de wereld voor de overzichtelijkheid even opgedeeld in xenofoben en xenofielen, maar eigenlijk heb ik meer van een xenofiel. Ik heb flink wat gereisd en ik geniet altijd van vreemde culturen. Mijn kinderen hebben dan ook een ander kleurtje dan ik. Maar de culturen waar ik het minst mee heb zijn de islamitische. Leuk om even rond te kijken, maar je wilt er echt niet wonen. De dominantie van de religie is eng en gevaarlijk voor andersdenkenden. Ik zou trouwens ook niet in de Amerikaanse bible belt willen wonen. Net zo eng.

Daarom vind ik het zeer zorgelijk dat de massa's die hierheen komen nagenoeg allemaal moslims zijn. Ik wil ze niet demoniseren, want individueel zijn het ongetwijfeld beste mensen die het beste voor zichzelf en hun kinderen willen. Zoals wij allemaal op dit forum.

Maar ondertussen neemt het percentage moslims in Nederland en de rest van West Europa steeds verder toe. En dat vind ik een probleem. Waar veel immigranten (Surinamers, Indonesiers, Chinezen) in de loop van de tijd steeds beter zijn geintegreerd in Nederland (zodanig dat ik inderdaad van een verrijking zou durven spreken) lijkt dat bij de meeste moslims juist de andere kant op te gaan. Ze gaan steeds verder van onze sameleving afstaan. Vijftien jaar terug waren hoofddoekjes een uitzondering. Nu zijn ze regel. En bleef het daar maar bij. Maar nee, moslims voeren de lijstjes aan van veel onwenselijke zaken. Overlast, criminaliteit, werkloosheid, enz, enz. De meeste immigranten trouwen met autochtonen en zorgen op die manier voor integratie. Onder de moslims in dit land is dat zeer zeldzaam.

Dankzij de import van moslims zijn wij hier in het westen onze vrijheid van meningsuiting kwijtgeraakt. Vroeger kon je misschien een boete krijgen als je zei dat de Holocaust nooit had plaatsgevonden. Tegenwoordig kun je de doodstraf krijgen als je de verkeerde godsdienst bespot. Twee politieke moorden kunnen we direct of indirect aan de massaimmigratie van moslims wijten. Over Charley Hebdo hoef ik het niet te hebben, dat ligt nog vers in het geheugen.

Maar goed, ze zijn er, met z'n ca. 700.000, het is niet anders, dus we zullen met elkaar moeten proberen te leven zo goed en zo kwaad als het gaat. Ik heb een zeer sympathieke - hoog opgeleide - moslimbuurman. Maar moeten we jaar in, jaar uit, tienduizenden zwaar getraumatiseerde moslims (uit Syrie & Eritrea) blijven toelaten? Ik heb daar mijn ernstige twijfels bij. We zijn een kruitvat aan het vullen en dat is levensgevaarlijk. Onze tijd zal het wel duren, maar waar zadelen we onze kinderen mee op?

Leen13

Leen13

23-10-2015 om 19:42 Topicstarter

Van alle tijden Ad

Nu zijn het een stel radicaliserende moslims, nog niet zo lang geleden hadden we hier de RAF en de IRA, het dierenbevrijdingsfront met acties bij de Maxis als ik me niet vergis, een bende rovers en moordenaars in Belgie, en de heuse Nederlandse politieke moorden werden niet door allochtonen gepleegd.
No Surrender en Satudarah zijn Moluks maar vooral ook autochtoon en die kunnen er ook wat van.
Criminaliteit wordt gekleurd door de achtergrond van daders maar het blijven allemaal overtreders die zich verschuilen achter ideologie of hebzucht.
Van de meeste moslims heb ik nou niet het idee dat ze klaar staan om je nek door te snijden want het zijn gewoon je collega's, je vrienden en vaak ook nog je familie tegenwoordig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.