Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kowalski

Kowalski

15-11-2015 om 09:45

voor of tegen

Myraya schreeuwde: OM HONDERDDUIZENDEN ONSCHULDIGE MENSEN AAN HUN LOT OVER TE LATEN OMDAT ER MISSCHIEN EEN TERRORIST TUSSEN ZIT, GAAT ME TE VER. DAT KAN NOOIT DE BEDOELING ZIJN GEWEEST VAN DE MANIER WAAROP WIJ ONZE SAMENLEVING HEBBEN INGERICHT.

We hoeven ze dan ook niet aan hun lot over te laten, maar op een andere en betere manier helpen, en er zit dus niet MISSCHIEN een terrorist tussen, dat is ondertussen met zekerheid vastgesteld.

En Tsjor, 1 van de aanslagpleger was een Belg zei je? Een 'echte' of (1e, 2e, 3e generatie) import? Moslim of niet? Mogen die vragen gesteld worden? Je kunt nu toch niet meer volhouden dat die niet relevant zijn.

Jullie hebben zo'n stereotype idee van 'ons tegenstanders' hier, ik stel helemaal niet dat álle vluchtelingen een gevaar zijn, of dat álle moslims die hier al (lang) wonen een gevaar zijn. Maar ik wil wel graag een duidelijk beeld hebben wie (van de vluchtelingen of 'eigen' moslims) ons vijandig gezind zijn. En dan niet mijn ogen en oren angstvallig sluiten want je mag niet discrimineren. Tijd voor iedereen om kleur te bekennen: voor of tegen ons, de Westerse maatschappij?
Indien tegen, dan ben je dus met ons in oorlog, dat moeten we intussen gaan stellen. En dan moet er op die manier nog met je om worden gegaan. Dus loop je nu in de Schilderswijk met een IS-vlag, dan mag en moet je worden behandeld als landverrader.

Miraya

Miraya

15-11-2015 om 09:53

nee Ad Hombre

'Waarom - als je het niet meent - zeg je zoiets?'

Ik meen het wel. Ik veroordeel het alleen niet! Ik constateer dat het zo was, en vind dat geen reden om nu mensen in de kou te laten staan.

Je kunt dingen ook zien gebeuren zonder er meteen consequenties aan te verbinden.

Miraya

Miraya

15-11-2015 om 10:04

3e generatie

'Een 'echte' of (1e, 2e, 3e generatie) import?'

Zijn er ook 'echte' Belgen dan? Volgens mij is iedereen in West-Europa import, we komen toch oorspronkelijk allemaal uit Afrika (of uit het Hof van Eden)?

Ad Hombre

Ad Hombre

15-11-2015 om 10:19

viola

"Ik niet hoor, en ben dat ook echt niet van plan!"

Mooi, Nederland wilde in '40 ook graag neutraal blijven.

"Met die opstelling maak je het ook pas echt onveilig voor onze kinderen.
Je spreekt in feite over een burgeroorlog."

Nee, het wordt pas echt onveilig als we die simpele waarheid blijven ontkennen. Iedere radicale moslim in Europa is een risico ongeacht wat jij of ik er van vinden. Als wij samen in dat theater hadden gestaan hadden ze op ons allebei geschoten.

viola

viola

15-11-2015 om 10:24

mooi Ad

Dat klinkt al heel wat genuanceerder; 'iedere radicale moslim in Europa is een risico'.
Ik ben het er niet mee eens, maar het klinkt al beter als het belachelijke 'we zijn in oorlog met de islam'.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-11-2015 om 10:38

Viola

Mooi. Laten we er dan van maken:

De islam is in oorlog met het westen en iedere radicale moslim is een risico.

Ben je soms de vredelievende viola uit dit meesterlijke jongensboek?
http://www.hetleerhuis.info/kinderboek/bert-en-bart-redden-de-wereld

Eindelijk

Een gezond geluid van Kowalski: 'Maar ik wil wel graag een duidelijk beeld hebben wie (van de vluchtelingen of 'eigen' moslims) ons vijandig gezind zijn.' En velen met jou. Vandaar dat de inlichtingendiensten overuren draaien, dat elke asielaanvraag individueel bekeken wordt (ook al kun je je dan nog vergissen, in positieve en negatieve zin), dat journalisten alle mogelijke informatie bij elkaar zoeken. En dat mensen uit al die informatie graag een beslissende profieltekening willen halen is ook begrijpelijk: zo ziet het kwaad eruit. Zo zouden vrouwen ook graag willen weten hoe en potentiële verkrachter eruit ziet. Maar helaas, op individueel niveau, het niveau waarop mensen met elkaar leven, verdraagt geen enkele veralgemenisering zich: wij kunnen niet op voorhand een bepaald type man alvast achter tralies zetten, omdat zijn profiel perfect klopt met een verkrachter. zo kun je op het individuele niveau helaas geen veralgemenisering maken over die nu dé religieuze extremist is die over zal gaan op geweld. Anders krijg je zomaar van die ernstige vergissingen, zoals in de zaak van Marianne Vaatstra: de brave, witte, blanke, hollandse, goede-vader-buurman bleek de dader.
Dat wil niet zeggen dat we er met elkaar niet over moeten blijven praten en niet alert moeten blijven. Maar dan eerder in de vorm van signaleringen op het niveau van: een onbeheerd achtergebleven koffer.

Tsjor

Door elkaar halen

Ach Ad Hombre, ik haal Mark74 en jou ook wel eens door elkaar. Maar ik ben blij dat je ziet dat er onderscheid kan zijn tussen individuen.
'Als jullie zo dol zijn op moslims waarom gaan *jullie* dan niet in een moslimland wonen?' Ik zal je iets verklappen: ik ben niet 'dol op' moslims. Ik ben dol op een land waar vrijheid van godsdienst is. Daarin zit de tegenstelling met jouw haat tegen alles wat Islam is. Dat land en die uitgangspunten verdedigen, dat vind ik erg belangrijk. en ik vind het dan ook jammer dat ik dat inmiddels moet verdedigen tegenover mensen die opgegroeid zijn in die vrijheid.

Verder snap ik dat het voor jou onverteerbaar is, dat vluchtelingen het liefste willen werken en zo zelf hun geld willen verdienen. Maar ik vertrouw de journalist die dit noteerde eerder dan jouw afwijzing van deze gedachte. Onder andere ook, omdat de onvrede onder tweede generatie vluchtelingen en de opstanden in de banlieu's van Parijs altijd wordt gelinkt aan het ontbreken van perspectieven op werk.

Eén van de voorstellen om het drama van de Middellandse Zee te voorkomen was dan ook, om weer te gaan werken met werkvergunningen. Uit onderzoek blijkt dat mensen dan tijdelijk blijven (6 maanden geld verdienen en dan terug naar eigen land) en gemakkelijker heen en weer reizen, omdat ze niet bang hoeven te zijn hun visum kwijt te raken.

Tsjor

Ander voorstel

'De islam is in oorlog met het westen en iedere radicale moslim is een risico.' Nee, iedere vorm van extremisme is een risico. Extremisme is elke gedachtegang die ertoe leidt, dat je wil dat de ander niet bestaat.

Tsjor

Ander voorstel

'De islam is in oorlog met het westen en iedere radicale moslim is een risico.' Nee, iedere vorm van extremisme is een risico. Extremisme is elke gedachtegang die ertoe leidt, dat je wil dat de ander niet bestaat.

Tsjor

Kowalski, Ad en Mark

Kowalski, ik had het niet tegen jou.

Ad: Je schrijft dat je het met Mark eens bent dat het in Turkije veilig is, dat daar geen geweld is. Hier wel. Dus lijkt me de oplossing simpel. www.corendon.nl

skik

Hortensia

Hortensia

15-11-2015 om 11:29

Oorlog met de Islam?

Nee, oorlog met extremisten die de Islam als excuus gebruiken om hun zieke gang te gaan. Extremisten waar veel moslims ook zwaar tegen zijn.

En koren op de molen van zeer rechtse mensen die bijna stonden te jubelen toen bekend werd wat er in Parijs gebeurde: "Zie je wel? Zie je wel?"

En zo escaleert het verder. Terwijl de gemiddelde moslims en gemiddelde westerlingen eigenlijk precies hetzelfde voelen: walging richting extremisme.

Lees dit eens: http://www.volkskrant.nl/buitenland/ik-als-arabier-associeer-me-met-de-fransman-die-mensen-verloren-heeft~a4186590/

Ik als Arabier associeer me met de Fransman die mensen verloren heeft

De individuen die de aanslagen hebben gepleegd zijn vreemden, vreemden voor de Nederlanders, de Fransen, maar ook de Arabieren en moslims die in Europa wonen', schrijft student Internationaal en Europees recht Omar Dweik.

Omar Dweik is student Internationaal en Europees recht en werkt als Midden-Oosten en Radicalisering-consultant bij het Grote Midden Oosten Platform. 15 november 2015, 07:00

"Ik kan de leuzen tegen de islam en tegen de vluchtelingen al horen"

© AFP

Ik kon het nieuws van de aanslagen in Parijs nauwelijks geloven. Het geweld is een dubbele klap voor mij. Voor mij als Arabier en voor mij als moslim die in Frankrijk is geboren vallen deze aanvallen extra zwaar. Ik heb kennissen en vrienden die in Parijs wonen, over wie ik me ernstig zorgen heb gemaakt. Op korte termijn gaat het om hen, hun veiligheid en welzijn. Maar op de lange termijn gaat het om het voorkomen van soortgelijke tragedies.

De aanvallen in Parijs zijn puur kwaadaardig. Het massaal aanvallen van burgers is onacceptabel, ongeacht het motief. Un etat d'urgence, de noodtoestand ingelast door Francois Hollande, was bijna onnodig. De schok in Frankrijk was al genoeg om de noodtoestand aan te kondigen. Maar een noodtoestand duurt maar enkele dagen en wij moeten de noodtoestand langer handhaven.

Distantiëren van IS

De noodtoestand geldt niet alleen voor de aanvallen in Parijs. Het geldt voor de algehele polarisatie van Europa

In de eerste instantie wilde ik uiteraard gauw weten of mijn Parijse vrienden goed en wel waren. Nadat ik het bericht kreeg dat hen niks was overkomen en de uren verstreken, begon ik me te realiseren wat deze aanvallen zouden kunnen betekenen op de lange termijn. Ik kan de leuzen tegen de islam en tegen de vluchtelingen al horen. Zij zullen hier verantwoordelijk voor worden gehouden, en zullen hoogst waarschijnlijk wederom opgelegd krijgen om zich te distantiëren van de aanvallen inmiddels opgeëist door IS.

De noodtoestand geldt niet alleen voor de aanvallen in Parijs. Het geldt voor de algehele polarisatie van Europa. Wanneer een groep verantwoordelijk wordt gehouden voor de daden van individuen, zal de foutieve analogie dat Arabieren en moslims synoniem staan aan geweld, tot meer geweld leiden. Ik, als Arabier, ben uiteindelijk een Nederlander, en in dit geval ook een Fransman. Ik associeer me niet met jihadisme, extremisme of radicalisme. Ik associeer me met de Fransman die zijn familie en vrienden heeft verloren.

Reflectie

Na tragedie moet reflectie komen. Het eerste woord dat vaak viel was, net als na de aanslagen op de redactie van Charlie Hebdo, 'la unite', oftewel 'de eenheid'. De individuen die de aanslagen hebben gepleegd zijn vreemden, vreemden voor de Nederlanders, de Fransen, maar ook de Arabieren en moslims die in Europa wonen.

De enige manier om deze aanslagen in de toekomst te voorkomen, is er voor te zorgen dat wij weer het besef krijgen dat wij allemaal Nederlanders zijn. De Europese anti cultuur is een wisselwerking. Wij zijn anti-hen, en zij zijn anti-ons. Alleen wanneer wij allen Nederlander of Fransman zijn, kunnen we dit onnodige geweld tegengaan. Alleen als we samenwerken, en ik niet steeds 'mijn muil moet houden' omdat ik zogenaamd 'niet van hier ben', maar als gelijke burger wordt gezien, kunnen we krachten bundelen en een oplossing vinden voor het geweld.

Omar Dweik is student Internationaal en Europees recht en werkt als Midden-Oosten en Radicalisering-consultant bij het Grote Midden Oosten Platform.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-11-2015 om 11:36

tsjor

"Verder snap ik dat het voor jou onverteerbaar is, dat vluchtelingen het liefste willen werken en zo zelf hun geld willen verdienen."

Ik zou niet weten waarom dat onverteerbaar voor mij zou moeten zijn. Je verwisselt me inderdaad met iemand anders.

"Maar ik vertrouw de journalist die dit noteerde eerder dan jouw afwijzing van deze gedachte."

De journalist die dat uit de mond van een aantal vluchtelingen optekende? Je denkt dat die vluchtelingen niet begrijpen dat je sociaal wenselijke antwoorden moet geven op dat soort vragen?

En al was het zo, ik wil dat best aannemen, dan nog:

- Er is hier geen werk voor laag opgeleide immmigranten die de taal niet machtig zijn

- Vinden ze het vast wel erg prettig dat er bij ons een uitkering voor je klaar staat als je onverhoopt geen werk zou kunnen vinden. Denk je niet?

Overigens las ik vandaag dat de vluchtelingen helemaal niet naar Polen willen. Dat kennen ze niet. Maar niet alleen Polen, ze willen ook niet naar het steenrijke Luxemburg. Dat kennen ze nl ook niet!

Ze willen hier naartoe omdat ze denken dat het hier een luilekkerland is. Gek is dat niet, vertel maar eens een Syrier of Eritreer hoe hoog een uitkering hier is, geld wat je krijgt voor nietsdoen . Die mensen weten niet wat ze horen. Het is eigenlijk een wonder dat er maar zo weinig komen.

Waarom lieg je?

Ad Hombre "Gek is dat niet, vertel maar eens een Syrier of Eritreer hoe hoog een uitkering hier is, geld wat je krijgt voor nietsdoen ."

Je liegt. In Nederland krijg je geen uitkering voor niks doen. Vluchtelingen krijgen bovendien helemaal geen uitkering.

Miraya

Miraya

15-11-2015 om 12:29

precies Hortensia

'Nee, oorlog met extremisten die de Islam als excuus gebruiken om hun zieke gang te gaan'

Precies.

mirreke

mirreke

15-11-2015 om 12:34

Mooie extra uitzending van Pauw

waarin dus precies wordt gewaarschuwd voor wat er hier op het OOL-forum al lijkt te gebeuren, namelijk polarisatie en haat jegens elkaar:

http://www.npo.nl/pauw/14-11-2015/VARA_101375489

Ik ben blij dat momenteel nuchtere en prettige mensen het voor het zeggen hebben!

Ad Hombre

Ad Hombre

15-11-2015 om 12:38

Miraya

'Nee, oorlog met extremisten die de Islam als excuus gebruiken om hun zieke gang te gaan'

En de imam's die het ze voorpreken en de grote aantallen moslims die ze van stilzwijgende steun voorzien.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-11-2015 om 12:38

Miraya

'Nee, oorlog met extremisten die de Islam als excuus gebruiken om hun zieke gang te gaan'

En de imam's die het ze voorpreken en de grote aantallen moslims die ze van stilzwijgende steun voorzien.

rode krullenbol

rode krullenbol

15-11-2015 om 13:06

Aha!

Zelf ook een complotgekkie, Ad?

Ad Hombre

Ad Hombre

15-11-2015 om 13:13

Een complot is als het geheim wordt gehouden, maar ze zijn er vrij eerlijk in. Logisch ook als je denkt een almachtige god achter je te hebben:

Hier lees dit aardige stuk eens (als je durft):

http://www.volkskrant.nl/vonk/is-de-islam-dan-toch-een-achterlijke-religie~a3846012/

"Maar bij moslims blijkt dat anders te liggen. Ook van de hoog opgeleide moslims neemt eenderde het geloof nog zó serieus, dat ze te kwalificeren zijn als 'fundamentalistisch'. Bij christenen is dat maar 4 procent."

En dit stukje:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/islamkritisch-zonder-wilders~a3846309/

"Onthullende cijfers: 44 procent van de moslims is fundamentalist"

Voor de duidelijkheid, dit is gewoon een progressieve Nederlandse krant, geen rechts complottenblaadje en het gaat over Nederlandse moslims die in grote getale fundamentalistische denkbeelden aanhangen.

mirreke

mirreke

15-11-2015 om 14:03

Vijandsbeeld

Ik kom er niet om heen: waar sommigen mee bezig zijn en zichzelf door laten bangmaken is hetzelfde als wat in de jaren dertig gebeurde. Er wordt een vijandsbeeld geschapen, een scapegoat, die we moeten uitbannen en weren.

Echt precies hetzelfde. In feite zijn al deze berichten en berichtjes, hier neergezet onder het mom van informatie, niet meer en niets minder dan angst- en haatzaaierij. Haatzaaien is verboden. https://nl.wikipedia.org/wiki/Haat_zaaien

In de uitzending van Pauw van gisteravond wordt door Beatrice de Graaf vermeld dat deze aanslag, juist deze aanslag op gewone mensen die gewone dingen doen, door IEDEREEN, ja ook door moslims en moslimgroeperingen, worden veroordeeld.

Verder zag ik hier laatst een afschuwelijk berichtje met een lijst met 1000 'misdaden gepleegd door buitenlanders' (oid.).

Eergisteren op de Duitse radio dat er dus ook in Duitsland haat wordt gezaaid en dat daarvoor veel van dit soort berichten gewoon worden verzonnen. Dit is strafbaar, en het verspreiden ervan wordt het misschien ook nog.

Er werd ook uitgelegd hoe je kon achterhalen of het verzonnen was. In Duitsland (en ik vermoed in Nld ook) worden misdaden of gebeurtenissen altijd op het perspagina van de politie vermeld. Je kunt googelen op de tekst, en als het dan daar niet te vinden is, is het verzonnen.

rode krullenbol

rode krullenbol

15-11-2015 om 14:07

Razernij tegen vrouwen

Ach ja. Tegenover/naast een sociologische analyse als die van Ruud Koopmans staan weer andere. Neem bijvoorbeeld die van Abram de Swaan: http://www.nrc.nl/handelsblad/2014/09/30/razernij-van-is-zal-doorgaan-1424381.

Een citaat: “Die razernij tegen vrouwen komt voort uit een diep schaamtegevoel over het verlies van een suprematie die tot dusver werd beschouwd als het vanzelfsprekende voorrecht van elke man op aarde.”

Ik kan mij niet een de indruk onttrekken, dat iets dergelijks ook hier gaande is.

Rode krullenbol

Kowalski

Kowalski

15-11-2015 om 14:25

Skik

"Kowalski, ik had het niet tegen jou"

Maar je kunt wat ik schreef niet met argumenten bestrijden begrijp ik?
Begrijpelijk, want het was ook complete onzin.

Ad Hombre

Je moet je in steeds vreemdere bochten wringen. Nu geven ze allemaal sociaal wenselijke antwoorden en is er een journalist, die daar niet doorheen kan prikken, maar dan Ad Hombre, die weet hoe het echt zit.

'Er is hier geen werk voor laag opgeleide immmigranten die de taal niet machtig zijn'. Daarom moeten ze de taal ook leren. Is er de mogelijkheid voor een internationale diplomawaardering, want ze zijn niet allemaal laag opgeleid. Sterker nog: de eerste stroom mensen die weg gaan zijn juist de beter opgeleiden. Voor een land is dat desastreus. Wij krijgen zo een ict-er, architect, tandarts, dierenarts, advocaat docent etc. etc.

'Vinden ze het vast wel erg prettig dat er bij ons een uitkering voor je klaar staat als je onverhoopt geen werk zou kunnen vinden. Denk je niet?' Ik denk het niet nee. Wel voor de korte tijd, maar niet voor de rest van hun leven. Ik denk en zie en hoor, dat niets doen en werkloosheid tot onvrede leidt, dat mensen er ongelukkig van worden, dat ze onrustig en boos worden, dat mensen verder willen met hun leven. Misschien is het meer een opmerking in het kader van 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.'. Maar je kunt ook de geschiedenis van de verdwenen Somaliërs nog eens uitzoeken. Zij zaten hier in die 'riante' uitkeringssituatie, maar verdwenen plotseling allemaal naar Engeland. Belangrijkste reden: daar konden ze zonder al te veel gedoe aan het werk, een winkeltje, taxibedrijf etc. Het leverde minder op, maar ze deden dat liever dan hier in de bureaucratie van passief makend uitkeringssysteem blijven zitten.

Tsjor

Ik vergeet het steeds

om te vermelden. Vrijdag was de aanslag in Parijs. Donderdag was er een aanslag met twee bommen in Beiroet, op een markt, door IS. 43 doden en 200 gewonden. Even goed om je te realiseren, dat het niet zij tegen ons is, maar dat het extremistische geweld heel veel mensen treft, gewone mensen, die naar een restaurant gaan, of naar een concert, of op de markt hun inkopen doen. Mensen van allerlei geloven, er wordt geen onderscheid gemaakt.

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2015 om 17:06

Ha, het hoge woord is eruit

Ad: En - wie weet - kunnen we eindelijk de waarheid eens onder ogen zien: We zijn niet alleen in oorlog met IS maar met de hele islam.

Nee dus! Je mag zeggen dat je geen band hebt met Islamieten, dat de cultuurverschillen je te groot zijn, hun opvattingen te anders etc., maar we zijn niet in oorlog met de complete islam. Dat is kul. Als je dit serieus zou nemen, zijn we ook in ons eigen land in oorlog met onze moslim-landgenoten, dan is de burgemeester van Rotterdam je vijand, e.d..

Ik vind mezelf redelijk realistisch wat moslims betreft. Ik zag vroeger een langdurige relatie met een moslim niet zitten, omdat we vaak te anders denken (vind ik). Maar dat maakt een moslim nog niet mijn vijand. Ik geloof dat ik ook niet met jou zou kunnen samenleven omdat we zo totaal anders in het leven staan. Omdat ik je beter heb leren kennen door je uitspraken hier op OO, zou ik denk ik af en toe zelfs weinig zin hebben om je hartelijk te groeten, maar je bent mijn vijand niet.

Er zijn heel veel moslims die niets anders willen dan ik, gewoon hun leven leiden en er het beste van maken. Die moslims verafschuwen ook wat extremisten doen. Natuurlijk zijn er galbakken die staan te juichen bij alles wat het westen wordt aangedaan. Walgelijk vind ik dat. Net zo walgelijk als hoe Wilders en de zijnen daar meteen ook weer misbruik van maken.

mirreke

mirreke

16-11-2015 om 02:08

Overigens, over vluchtelingen als daders

Men vermoedt dat het Syrische paspoort van de 'vluchteling' die via Levos Griekenland binnenkwam, vals is. Deze persoon is in drie verschillende landen geregistreerd, heeft dus een spoor achtergelaten.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/twijfel-over-echtheid-paspoort-dader-parijs-groeit~a4187334/

Ad Hombre

Ad Hombre

16-11-2015 om 09:14

Kaaskopje

"het hoge woord is eruit"

Oh, heb ik me nu geopenbaard als de racistische duivel die ik stiekem ben?

"Ad: En - wie weet - kunnen we eindelijk de waarheid eens onder ogen zien: We zijn niet alleen in oorlog met IS maar met de hele islam."

Als je me denkt te kennen zou je zolangzamerhand moeten weten dat ik mijn stellingen doorgaans wel degelijk kan onderbouwen.

"Dat is kul."

Het is in ieder geval geen oorlog in de klassieke zin, dat lijkt me duidelijk. Dus zou je me wellicht kunnen vragen wat ik daarmee bedioel...? Of is dat te welwillend?

"Als je dit serieus zou nemen, zijn we ook in ons eigen land in oorlog met onze moslim-landgenoten, dan is de burgemeester van Rotterdam je vijand, e.d.."

Nee hoor, dat zou alleen zo zijn als je er van uit zou gaan dat 'de islam' alle moslims (slafisten, fundamentalisten, soefis, rekkelijken, preciezen) tesamen betekent. En dat is inderdaad kul. De islam is een religie. Die religie is in geschrift en in daad in oorlog met het westen. Dat betekent dat iedere moslim die dat geloof en dat geschrift letterlijk neemt (= fundamentalist) anti-westers is. Als dat anti-westers zijn zich uit in terreuraanslagen tegen onschuldige westerlingen en aanzienlijke support (zie eerdere links die onder westerse moslims 25% aangaven) voor die terreuraanslagen ben ik zo vrij om te stellen dat 'de islam' in oorlog is met ons westerlingen.

Iedere moslim die die religie letterlijk neemt is een potentiele vijand die in daden of in gedachten de oorlog in stand houdt. Iedere moslim die zich actief tegen de letterlijke interpretatie verzet is een medestander. Daar reken ik Aboutaleb en mijn buurman ook even onder (behoudens tegenbewijs).

Maar zolangzamerhand heb ik geen geduld meer met mensen die maar blijven volhouden dat er met de islam niets aan de hand is en dat die terroristen de islam misbruiken. Dat is niet zo. Die terroristen zijn weliswaar het meest zichtbare deel van de haat, maar die haat is wijd verbreid in de moslimwereld. In het midden-oosten en - helaas - ook in onze eigen wijken. Dat ontkennen betekent weliswaar dat je steeds weer kunt doen of je 'verrast' bent door dit soort aanslagen, maar dat wordt toch steeds lastiger vol te houden.

Als ik zeg 'de islam' is in oorlog met het westen dan bedoel ik dus te zeggen dat iedereen die die islam letterlijk aanhangt een vijand van het westen is.

Lijkt mij niets op af te dingen, maar ik heb zo'n gevoel dat jullie het toch gaan proberen.

"Ik geloof dat ik ook niet met jou zou kunnen samenleven omdat we zo totaal anders in het leven staan."

Geheel wederzijds Kaaskopje.

"Omdat ik je beter heb leren kennen door je uitspraken hier op OO, zou ik denk ik af en toe zelfs weinig zin hebben om je hartelijk te groeten, maar je bent mijn vijand niet."

Dat snap ik, omdat het woord 'vijand' bij een goed christelijk getrainde westerling taboe is. Wie het woord 'vijand' laat vallen heeft volgens onze softe westerse ideologie eigenlijk al verloren. Wat niet wegneemt dat mij, Mark en Kowalski onderuit halen jullie hoogste doel in deze discussie. Als wij ons ongeloofwaardig maken is jouw zelfbeeld namelijk weer gered. Je zelfbeeld van weldenkende tolerante progressieve westerling. Vandaar dat hartgrondige:

"Ha, het hoge woord is eruit"

Het klinkt bijna als een juichkreet

Helaas, weer te vroeg gejuicht. Maar blijf het vooral proberen, misschien zeg ik wel een keer iets stoms, niets menselijks is mij tenslotte vreemd.

@Ad Hombre

Quote Ad

"Dat snap ik, omdat het woord 'vijand' bij een goed christelijk getrainde westerling taboe is. Wie het woord 'vijand' laat vallen heeft volgens onze softe westerse ideologie eigenlijk al verloren. Wat niet wegneemt dat mij, Mark en Kowalski onderuit halen jullie hoogste doel in deze discussie. Als wij ons ongeloofwaardig maken is jouw zelfbeeld namelijk weer gered. Je zelfbeeld van weldenkende tolerante progressieve westerling."

Inderdaad. Dat is het hoogste doel van de progressieve wegkijkers.
Eergisteren was er een discussie tuseen de vier buregermeestes van de grote steden. Van aartsen uit Den Haag zieij daarbij dat we de radicale salafisten em Wilders keihard meoten aanpakken. Des chuld ligt dus voor die kliek mede bij Wilders. een amn die nooit togeweld heeft opgeroepen,die palstaat voor de democratiswche rechtsstaat en die al meer dan tien ajar lang zijn elven niet zeker is vanwege islamitische fundamentalisten,staat bovenaan het lisjtej bij van Aartsen. Datz is met recht een Gotspe.

Mensen als kaaskopje, mirreke en tsjor zien in jou en mij een grotere vijand dan in hun,o zo aardige, maar fundamentalisch islamitische buurtgenoot. Wij verstoren hun wereldbeeld. Voor onze slechte denkbeelden is geen enkel excuus in hun ogen. Voor de fouten van de moslims, migranten etc. zijn er legio excuses.ook al doen jij en ik niks anders dan een mening ventileren en wordt er gemoord en verkrach uit de naam van de Islam, toch zijn wij erger en een groter gevaar dan de islam. Althans dat bezweren ze zichzelf.
wat deze dappere dames die onsmet gemak en plezier voor van alles en nog wat uitmaken doen dat in de veilige wet4enschap dat wij neit de types zijn die ze op koenn zoeken om ze af te maken.Diep in hun hart zijn ze daar bij hun Islamitische buurtgenoot niet zo zeker van.

Want met Islamieten weet je het nooit. Die terroristen watren ook aardige jongen volgens hun buren.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24746217/__IS-slachter_leek_aardige_buurman__.html

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.