Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ach Lavell

Vertel mij eens over de terreur van de zwarte kousen in Nederland. Alsjeblieft, geef eens wat voorbeelden.

Wat een lachwekkende reacties geef jij. Heb je werkelijk waar niks beter.

Ik: Moslims doden uit naam van hun geloof, zich beroepend op de Koran en hun Profeet honderduizenden mensen wereldwijd, brengen vrouwen in (seks)slavernij, zaaien dood en verderf, angst en terreur.

Lavell: Ja maar, in Nederland heb je ook zwarte-kousengereformeerden die tegen de koopzondag zijn.

Zie je zelf niet hoe belachelijk je redeneringen zijn?

Het enige dat

echt zou helpen Lavell. Is het verwijderen van het gezwel dat de Islam heet.

Voor je gaat mekkeren dat ik de wet overtreedt, lees maar eens deze uitspraak van de hoge raad na.

Dus nogmaals: "stop het gezwel dat Islam heet"!

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:HR:2009:BF0655

Theorie

Meneer Mark, vergeef me, maar u bouwde zelf een theorie over de bijbel en jezus en het verwerpen van het oude testament.
U beweert dat het niet over doen maar over denken gaat. Over geloven. Een gewelddadig geloof, zegt u.

Maar trouwens:ja. Zeer recent nog.
Els Borst is vermoord door een christelijke waanzinnige

wat vreselijk

Voor de vluchtelingen is dit. Heb je haard en huis verlaten, gevlucht voor geweld. Na een lange angstige tocht aangekomen op een plek waar je hoopt veilig te zijn, maar daar wordt je overspoelt door haat, en blijkt het geweld je ook nog eens achtervolgt te zijn. En daar dan bovenop krijg jij daar ook nog eens de schuld van.

Hoe uitzichtloos moet je leven er dan uit zien.

En schuilt daar nou niet het gevaar van 'de vluchtelingen' in? Dat hun leven zo uitzichtloos gemaakt wordt dat ze werkelijk niets meer te verliezen hebben?

Hahahah

Een christelijke waanzinnige... je maakt je met de minuut belachelijker. De man was schizofreen. Zwaar geestelijk gestoord. Had zichzelf aangegeven, wou opgenomen worden en werd weggestuurd door onze justitiele instanties. De zoveelste faal daar.

Dat was geen christelijke terrorist. Hoe sneu dit!

@Jippox

Leg mij nogmaals eens uit voor welke geweld al die vluchtelingen uit Turkije vluchten?
Ze zijn veilig in Turkije, ze vluchten omdat ze meer, meer, meer willen. Meer geld, meer huis, meer wifi.

Zeven landen trekken ze door die compleet veilig zijn. Omdat IS ze op de hielen zit? Nee, omdat ze denken het land van melk en honing te vinden in Duitsland, Zweden en Nederland,
80% zijn jonge mannen.

Ip de vlucht voor IS? Nee op zoek naar bereik voor hun mobieltje terwijl een echte vent van die leeftijd voor zijn land zou vechten. Het zijn lafaards en profiteurs. Het zijn gedeeltelijk ook voormalige beulen en IS-terroristen, die het ofwel een beetje zat waren daar of wellicht iets van plan zijn hier.
Het zijn geen vluchtelingen, het zijn kolonisten.

Wat doen we in die tussentijd?

"De man was schizofreen."
Bedoelt u dat als verzachtende omstandigheid?

Geen misverstand, maar die man gelooft echt dat hij zichzelf en de mensheid gered heeft van duivels kwaad.

U heeft het over een Islamgezwel maar bij de omschrijving daarvan gebruikt u argumenten die ook voor Christenen en Joden opgaan.
Paul Cliteur meent dat het om al het geloof gaat dat we nou eindelijk maar eens af moeten werpen.
Dat klinkt wat consequenter dan uw wat inconsistente en warrige verhaal.

Al het geloof is het kwaad en moet worden verwijderd.
Hm, wie wilde dat ook nog weer?
Met gesloten grenzen ook nog natuurlijk.
Én een Sinterklaasfeest!

Nou ja: wat doen we in die tussentijd?
Iets dat wel werkt graag?

Ik opteer toch voor samenwerking en inspanning richting het oprollen van illegale wapentransporten.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

14-11-2015 om 11:16

Erg

wat erg dat jullie dit geweld van extremisten afwentelen op mensen die op de vlucht zijn voor hetzelfde geweld van dezelfde extremisten....
Ik kan met mijn verstand en met mijn hart niet bij de gruwelijkheid van de aanslagen. Maar ook niet bij de haat tegen Moslims en Islam in het algemeen.

Aagje

@ Aagje

Jij vindt de Islam een feestje? Een mooi geloof?

Ach, sommigen zien de waarheid niet al staat ze recht voor hun neus.

en nogmaals

De vluchtelingen die hier in Nederland nu aankomen zijn niet op de vlucht voor geweld.Tenzij jij meent dat ze in alle landen van Turkije via Griekenland en alles wat er tussen ligt bedreigd werden met geweld en systematische vervolging.

Het zijn dus allang geen vluchtelingen meer, het zijn asielleugenaars.

Dat vind ik nou dom

Meneer Mark "Leg mij nogmaals eens uit voor welke geweld al die vluchtelingen uit Turkije vluchten?"
Dat geweld is er: terreur door knokploegen/aanhangers van Erdogan. Los daarvan is er ook daar geen opvang of behuizing en hebben ze ook daar geen zicht op wonen en werken en onderwijs voor hun kinderen.
Dat komt onder andere omdat er de afgelopen jaren (onder aanvoering van Wilders) bezuinigd is op ontwikkelingshulp en dus op geld voor UNHCR.

Last but not least: ze zijn een chantagemiddel.

Erdogan stuurt ze door. Hij zegt dat ze niet (meer) welkom zijn in Turkije.

Dat doet ie net zolang totdat hij genoeg gunsten en geld heeft van Europa.
Misschien wel tot hij met zijn rijk ongehinderd door kan lopen tot Wenen, of nog verder.

Even een geruststelling

Mark74, de mensen vluchten uit Turkije, omdat Turkije ze geen werkvergunning geeft. Ze willen namelijk werken. Snap je? Ze gaan niet voor een mobieltje. Vandaar dat de koehandel met Turkije zo vreemd is. Wat mij betreft had het geld gebruikt mogen worden om mensen hier naartoe te halen, dan was het geld ook hier uitgegeven, en dat is dan weer goed voor de economie (volgens mij is dat ook het enige dat Mark Rutte weet van economie).

Dat geldt overigens ook voor de vluchtelingen uit Afrika: Nederland is bij hen helemaal niet populair, omdat ze weten dat er weinig werk is. Zie http://nos.nl/artikel/2068497-afrikaan-die-asiel-wil-in-nederland-vrijwel-altijd-uit-eritrea.html

Tsjor

Aagje Helderder

Aagje Helderder

14-11-2015 om 11:28

Mark

Waar lees jij dat ik de Islam een feestje vind, of een mooi geloof? Suggestief zeg, dat je dat meent te moeten lezen in wat ik schrijf...

Aagje

Er is

in Turkije geen systematische vervolging van vluchtelingen. Dat is gelul. Als je die redenering volgt is Duitsland niet veilig voor ze, want daar zijn ook aanslagen geweest op asielzoekerscentra, sterker nog dan is Nederland niet veilig, zie Woerden.

Volgens jouw redenering zou iedere Fransman nu asiel in Nederland kunnen aanvragen want Fransen worden bedreigd met aanslagen.
Geen zicht op woning of werk is geen reden voor asiel. Geen zicht op woning of werk is de realiteit voor het grote merendeel van de vluchtelingen hier.

Er is geen enkele reden om vluchtelingen die veilig waren in Turkije, vaak al jarenlang, hier asiel te geven.

Miraya

Miraya

14-11-2015 om 11:51

Turkije

'Leg mij nogmaals eens uit voor welke geweld al die vluchtelingen uit Turkije vluchten?'

In Turkije is de politieke situatie niet stabiel. Erdogan ontpopt zich meer en meer als dictator. Syriërs zijn bang dat Erdogan de volgende Assad wordt. Nu al valt Erdogan bewust de Koerden aan, waarmee hij de wraakacties in de hand werkt die voor nieuwe aanslagen en doden zorgen.

Bovendien is in de Turkse opvangkampen maar plaats voor 200.000 vluchtelingen, en leven er nog eens 1.800.000 op straat. Niet echt een fijne plek om een nieuw leven op de bouwen en je kinderen een toekomst te geven.

Waar moet je blijven

Als je in je eigen land wordt vervolgd, of de bommen je om de oren vliegen; en op de plaats waar je naartoe vlucht heb je geen recht op een huis, werk of inkomen. Hoe moet je leven er dan uitzien?

Tsjor

Miraya

Miraya

14-11-2015 om 13:35

ach mark74

'Iedereen die ook maar iets weet van het christendom weet dat Christus de grondlegger was van dat geloof, dat volgens het Nieuwe Testament met de komst van Jezus een nieuw verbond van God met de mensheid is begonnen en dat alle oud-testamentische wetten niet meer gelden, met uitzondering van de tien geboden'

Aha. Vandaar dat we, minimaal 1.000 jaar NA de geboorte van die nieuwe grondlegger, de kruistochten hebben gehouden. Omdat het nieuwe Christendom zo vreselijk veel vreedzamer is dan de Islam. Het geweld van de katholieke Spaanse dictator Franco. De strijd tegen de Katharen. De Spaanse Reconquista. Of, recenter, de Noord-Ierse opstanden. Vreedzame katholieken tegen vreedzame protestanten.
Inderdaad, je mag jezelf prijzen als je christen bent. Zo veel beter dan moslims.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-11-2015 om 13:39

Miraya

De ochtend nadat er 160 Franse jongeren door Allah Akbar roepende moslims aan stukken zijn geschoten begint Miraya over de 'kruistochten' van 1000 jaar geleden.

Dat zit er toch echt structureel iets fout in je hoofd volgens mij.

En op die ochtend

begint Mark (o.a.) over 'de Islam' en 'de Moslims'.

Tsjor

Ach ad

Ad hombre, misschien kun je het niet helemaal volgen.
Ik help je even.

Meneer Mark claimt dat het Christendom sinds de geboorte van Christus een vreedzaam geloof is.
Die bewering op zichzelf heeft niks met de gebeurtenissen in Parijs te maken.
Het voorbeeld dat Miraya geeft, gewelddadig en 1000 jaar na christus, wel.

Snap je?

Valt er wat weg

Probeer je iets uit te leggen, valt er iets weg.

"Het voorbeeld dat Miraya geeft, gewelddadig en 1000 jaar na christus, wel wat met de bewering van Meneer Mark.

Kowalski

Kowalski

14-11-2015 om 14:40

conclusie

"Meneer Mark claimt dat het Christendom sinds de geboorte van Christus een vreedzaam geloof is.
Die bewering op zichzelf heeft niks met de gebeurtenissen in Parijs te maken.
Het voorbeeld dat Miraya geeft, gewelddadig en 1000 jaar na christus, wel."

Dat voorbeeld toont ons hooguit dat het Christendom 1000 jaar geleden gewelddadig was. Nu al heel lang niet meer en sowieso totaal niet in vergelijking met de Islam.

Over duizend jaar..

Nou Kowalski, als we die redenatie volgen dan kunnen we er pas over duizend jaar wat over zeggen.

De vraag is steeds: wat doen we in de tussentijd?

mirreke

mirreke

14-11-2015 om 14:57

Daarnet las ik:

"The double tragedy of refugees: used as hunting targets by IS; become scapegoats for ideological bigots once (and if!) they reach Europe."

mirreke

mirreke

14-11-2015 om 14:59

En ook:

"The monster hates the light, that's why it attacked Paris. We shall not become like the monster. We will overcome. #ParisAttacks"

En dat vind ik mooi. Laten we in godsnaam niet verzinken tot dat wat de bedoeling is: dat we elkaar haten en niet meer vertrouwen.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-11-2015 om 15:05

mirreke

""The double tragedy of refugees: used as hunting targets by IS; become scapegoats for ideological bigots once (and if!) they reach Europe.""

Da's iets te simpel. Waar twee partijen vechten kunnen ook de vluchtelingen van twee partijen zijn. De Russen en Assad troepen kunnen ook voor vluchtende IS sympathisanten zorgen.

Er is dus een gerede kans dat beide partijen in het conflict hierheen vluchten.

mirreke

mirreke

14-11-2015 om 15:19

tsjor #684

Mooie post: eens ook. Ja, de vraag wordt: hoe kun je doordringen, je boodschap duidelijk maken en dan vooral aan mensen die er (zoals hier blijkt) totaal niet voor open staan, je wegschreeuwen.

Maar als ik dit draadje volg, voel ik ook angst. Want de domme waanzinnige haters maken het kapot. Zij realiseren zich niet dat zij zich voor het karretje van de IS-waanzinnigen laten spannen. Want dat is wat die willen: haat en wantrouwen, met uiteindelijk oorlog tot gevolg.

Daarbij komt nog dat we even los van dit soort aanslagen nu een volksverhuizing meemaken... Dat is er nu aan de hand.

Je kunt je veel beter, zoals velen hier in dit draadje, gaan afvragen hoe we ermee om gaan. We moeten mensen zien op te nemen, en tegelijkertijd schiften van gekkies die ongetwijfeld zullen meekomen. En de onschuldigen zo snel mogelijk normaal opvangen (sobere opvang, tsss) en mee laten draaien om zich gewenst te voelen...

mirreke

mirreke

14-11-2015 om 15:20

Ja Ad

dat bedenk ik me ook. Dat blijkt ook: onder vluchtelingen zelf wordt ook gediscrimineerd en gehaat. Dat op te lossen is ook een belangrijke taak...

Kowalski

Kowalski

14-11-2015 om 15:35

"Nou Kowalski, als we die redenatie volgen dan kunnen we er pas over duizend jaar wat over zeggen."

Ik begrijp totaal niet wat je nu bedoelt, logisch ook want ik ben tenslotte dom.
Maar ik zeg dus dat het Christendom 1000 jaar geleden gewelddadig was, maar nu niet meer, en dat de Islam op dit moment een gewelddadige religie is die dood en verderf zaait.
Waar kunnen we nu over duizend jaar pas iets over zeggen? Over de Islam? Misschien is die over 1000 jaar ook vreedzaam geworden maar wat hebben we daar nú aan? Of bedoel je iets anders.

Kowalski

Kowalski

14-11-2015 om 15:38

Mirreke

"Maar als ik dit draadje volg, voel ik ook angst. Want de domme waanzinnige haters maken het kapot. Zij realiseren zich niet dat zij zich voor het karretje van de IS-waanzinnigen laten spannen. Want dat is wat die willen: haat en wantrouwen, met uiteindelijk oorlog tot gevolg."
O ja hoor, het zijn weer de domme waanzinnige haters die het kapot maken. Niet de moslimterroristen. Erg moeilijk he om de schuld te zeggen waar ie hoort.

"Je kunt je veel beter, zoals velen hier in dit draadje, gaan afvragen hoe we ermee om gaan."
Er valt niet zozeer ergens mee om te gaan op het moment dat je wordt neergeschoten of opgeblazen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.