Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

misbruik maken? Ga toch snel weg. Dit is wat er gebeurt als je de Islam toestaat in je land. Hoe meer Islam hoe meer ellende.

Wie zegt dat het geen vluchtelingen zijn? Dat weten jij noch ik. Het enige wat we zeker weten is dat het terroristen zijn en de enige die serieuze verdachten zijn zijn moslimterroristen. Ze riepen "Allahu Akbar" en spraken over Syrie als de reden voor hun aanslag aldus ooggetuigen. Of heb jij een beter idee? Waren het wellicht Zionisten die een Halalrestaurant aanvielen?
Nog geen maand geleden is een IS/commandant uit Tunesie in Italie opgepakt terwijl hij met de vluchtelingen Italie probeerde binnen te komen.
Dus ik daag je uit, garandeer mij maar dat er onder de terroristen niet iemand zat die als vluchteling binnen is gekomen.

Ik gebruik maken van de situatie. Bij Pauw zat net iemand die het ergste van de aanslag vond dat mevrouw Le Pen nu stemmen gaat winnen en dat het zo lullig is voor al die zielige moslims dat ze er weer op aangekeken gaan worden.

Voor de Gutmenschen is dat het ergste dat er is, dat Wilders of Le Pen wellicht meer aanhang krijgen.
Geldt dat ook voor jou kaaskopje?

Kowalski

Kowalski

14-11-2015 om 01:11

Kaaskopje

En hoe weet jij zo zeker dat deze terroristen niet met de vluchtelingenstroom zijn meegekomen?

Kowalski

Kowalski

14-11-2015 om 01:13

o sorry

mosterd na de maaltijd.

Verder eens met Mark. Mensen mensen open je ogen nu toch eens.

Kowalski

Kowalski

14-11-2015 om 01:16

dat meen je niet....

"Ik gebruik maken van de situatie. Bij Pauw zat net iemand die het ergste van de aanslag vond dat mevrouw Le Pen nu stemmen gaat winnen en dat het zo lullig is voor al die zielige moslims dat ze er weer op aangekeken gaan worden."

Ik kijk dat programma nooit, vind het knap dat jij het kan aanzien, maar is dat echt gezegd?

Ja....dát is echt het ergste van deze aanslag....le Pen en de moslims die hierop worden aangekeken (en waarvan er velen op dit moment feest vieren)
De doden komen op de tweede plaats natuurlijk.
Kaaskopje is het hier vast mee eens.

Ik denk het ook.

Wat vinden kaaskopje en de goegemeente hier van het volgende?

https://twitter.com/tponl/status/665303439790858241

In de banlieus van Parijs vieren moslims feest!

De gewone, brave moslims onder ons aldus de dames hier, die helemaal niks te maken hebben met terrorisme. Wellicht niet, maar ondertussen zijn er zat volgelingen van de profeet die ons allemaal dood wensen.

Jaina

Jaina

14-11-2015 om 01:19

Misschien

Zijn de vluchtelingen juist op de vlucht door mensen die dit soort aanslagen plegen?
Vergeet niet dat Isis gisteren in Libanon een aanslag heeft gepleegd waarbij meer dan 40 doden zijn gevallen, allen moslims. Alleen dan net even de verkeerde moslims volgens Isis.

Salafisme is een kwaad voor de wereld en ook voor de islam. Niet dat elke salafist een terrorist is maar het salafisme is een hele kwalijke ideologie die erg ingrijpt.

Maar goed het kwaad zit hem niet in de ideologie, de religie of ergens anders in. Het kwaad zit in de mens zelf.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2015 om 01:22

Kowalski

Absolute zekerheid kan ik net zo min geven als jij en Mark. Wat ik wel zeker weet is dat niet geschroomd wordt om de aanslagen in Parijs te misbruiken om de haat tegen en angst voor moslims in het algemeen aan te wakkeren.

Nee hoor,

Dan zijn ze dom bezig. Ze vluchten nu juist naar het geweld toe.

Ze waren veilig in Turkije. Ze hoefden niet vanuit Turkije te vluchten voor terreur en oorlog. Ze komen gewoon voor het geld.

Het kwaad zit wel degelijk inde Islam zelf. Die religie is gegrondvest met geweld. Mohammed, volgens alle moslims de perfecte mens, was een moordenaar, een kinderverkrachter en hield slaven. Dat is gewoon de realiteit.

Mohammed stenigde vrouwen, Jezus zie "wie zonder zonde is werpe de eerste steen", Mohammed liet tegenstanders vermoorden, Jezus zei "keer je andere wang toe".

De Islam is een geweldsideologie.

Duidelijk

Kaaskopje. Jij maakt je hier dus ook al kwader over mensen die de aanslagen linken aan moslims dan over de aanslagen zelf. Dat is idd. veel erger dan tientallen zo niet honderden onschuldige mensen die koelbloedig zijn afgeslacht.

Jaina

Jaina

14-11-2015 om 01:27

Mark

Dat zou heel makkelijk zijn als je zeker zou weten dat het kwaad in een bepaalde religie zou zitten. Dan weet je heel zeker dat je daar ver van moet blijven en dat het kwaad dan weg is uit de wereld en dat iedereen dan in vrede met elkaar zou leven. Helaas werkt het niet zo. Het kwaad bestond al voor de islam. Het bestaat al sinds de spreekwoordelijke Kain Abel vermoorde. Of welke seculiere variant je maar wil verzinnen.

Het zijn

Moslims die de angst voor moslims en de Islam aanwakkeren. Het zijn moslims, al tientallen jarenlang die verantwoordelijk zijn voor vrijwel iedere grote en bloedige aanslag op onschuldigen. Het zijn moslims die openlijk feestvieren na grote aanslagen.

Jij geeft de boodschapper de schuld i.p.v de werkelijke schuldigen.

Kwaad

is overal. Maar de Koran en de Islam zaait haat. Al eeuwenlang.

Kowalski

Kowalski

14-11-2015 om 01:29

misbruikt?

- Bepaalde mensen zijn bang voor moslim-terrorisme en waarschuwen daar al heel lang voor
- Bepaalde andere mensen willen dit niet horen en staan permanent in de ontken-modus.
- Waar eerstgenoemden voor hebben gewaarschuwd, gebeurt.
- En dan zegt de tweede groep niet: jullie hadden gelijk, we moeten onszelf beschermen tegen deze mensen (en nee ik zit niet te wachten op en ben niet blij met mijn gelijk)
Maar: boehoe, groep nr 1 gaat dit gebruiken om haat aan te wakkeren.
Schiet mij maar lek nu (al had ik niet anders verwacht)

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2015 om 01:30

Geef me geduld Mark

Ik zit niet voor niks nog steeds in de huiskamer om het nieuws te volgen. Ik vind dit vreselijk. Door jouw reacties kom ik weer op de vluchtelingen uit. Jij koppelt de aanslagen aan de vluchtelingen.

honderd

Honderd, 100, 100 jonge mensen afgeslacht in een concertzaal. En de kaaskopjes van deze wereld maken zich zorgen over al die zielige moslims die er op aangekeken worden.

Nee hoor,

Ik heb nergens gezegd dat het vluchtelingen zijn. Ik koppel het aan de Islam. Ik koppel vluchtelingen aan de Islam, want de meeste vluchtelingen die nu binnenkomen zijn Islamitisch. Met die vloed van vluchtelingen komt meer, meer, meer Islam ons land binnen. Met meer Islam komt meer ellende. Het is helaas niet anders.

Belgie

Heeft nu ook de grenzen gesloten.

Nederland volgt vast weer als laatste.

Liever een paar onschuldige doden dan Wilders gelijk geven.

Kowalski

Kowalski

14-11-2015 om 06:42

natuurlijk

politiek correct tot het absolute, bloedige einde

Ad Hombre

Ad Hombre

14-11-2015 om 07:10

Kaaskopje

"Ik zit niet voor niks nog steeds in de huiskamer om het nieuws te volgen. Ik vind dit vreselijk. Door jouw reacties kom ik weer op de vluchtelingen uit. Jij koppelt de aanslagen aan de vluchtelingen."

Ik word net wakker met dit nieuws. Ik heb het woord moslim nog niet gelezen, maar op een of andere manier twijfelt niemand daaraan.

Nee, het hoeven beslist geen vluchtelingen te zijn. Maar het zijn wel nagenoeg zeker moslimimmigranten of kinderen van moslimimmigranten geweest. Het lijkt me een duidelijk signaal dat we geen grote aantallen nieuwe moslimimmigranten (of vluchtelingen) toe moeten laten. We hebben het al zwaar genoeg met de mensen die we de afgelopen 40 jaar hebben toegelaten.

Ook al zijn de immigranten van nu van goede wil. We weten dat er een groot risico is dat hun kinderen nhier gaan radicaliseren. Ze krijgen het in zekere zin natuurlijk ook niet makkelijk als minderheid en als je dan ook nog een religie aanhangt die zich duidelijk anti-westers heeft ontikkeld, ja, dan krijg je dit soort shit. Dicht die grenzen. Ironisch dat dat ook Frankrijk's eerste reactie is.

Miraya

Miraya

14-11-2015 om 08:54

Mark74

'Het zijn moslims, al tientallen jarenlang die verantwoordelijk zijn voor vrijwel iedere grote en bloedige aanslag op onschuldigen.'

Anders Breivik. Timothy McVeigh. ETA.

Kowalski

Kowalski

14-11-2015 om 09:05

Miraya

Laten we eens een bodycount doen, doden door moslimaanslagen versus doden door overigen.
Ik weet al wat wat daar uit gaat komen, jij ook?
Vast niet.

Miraya

Miraya

14-11-2015 om 09:07

bloederige godsdienst

Maar Ik zal zijn wederpartijders verpletteren voor zijn aangezicht, en die hem haten, zal Ik plagen.

Daarna nam Jael, de huisvrouw van Heber, een nagel der tent, en greep een hamer in haar hand, en ging stilletjes tot hem in, en dreef den nagel in den slaap zijns hoofds, dat hij in de aarde vast werd; hij nu was met een diepen slaap bevangen en vermoeid, en stierf.

Maar Samuel zeide: Gelijk als uw zwaard de vrouwen van haar kinderen beroofd heeft, alzo zal uw moeder van haar kinderen beroofd worden onder de vrouwen. Toen hieuw Samuel Agag in stukken, voor het aangezicht des HEEREN te Gilgal.

En Gij gaaft mij den nek mijner vijanden, en mijn haters, die vernielde ik.

Wel gelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.

Doodt ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe.

Ook zullen hun kinderkens voor hun ogen verpletterd worden; hun huizen zullen geplunderd, en hun vrouwen geschonden worden.

En nee, die komen niet uit de Koran.

Individu of collectief

Ad Hombre, de grenzen gaan niet dicht om vluchtelingen tegen te houden, maar om terroristen binnen te houden en te kunnen arresteren.

Ondertussen is het vreselijk wat er gebeurt. Ik moest ook meteen aan Mark denken, ik dacht: dit kan hij niet aan. En een lawine van berichtjes verscheen.

Een Nederlandstalige man die nu in Parijs woont zei op de radio: moet ik hier nog wel blijven met mijn vrouw en kinderen. Dat is de vraag die elke vluchteling zich ooit gesteld heeft: moet ik hier nog wel blijven? We zien de aanslagen in Parijs en terecht halen die de voorpagina. Maar ondertussen zijn er in landen als Syrië, Pakistan, Centraal Afrika, Afghanistan soortgelijke aanslagen geweest, waardoor mensen zich zijn gaan afvragen; moet ik hier nog wel blijven? En dan maakt het echt niet uit waar de bommen vandaan komen, terroristen, Amerikanen, Russen, Turkije, Europa. Mensen nemen dan beslissingen voor zichzelf, ze beslissen niet voor een hele groep. De man uit het interview vraagt zich niet af of de hele stad dan maar ontruimd moet worden. Hij denkt aan zichzelf en zijn gezin. In die afweging worden beslissingen genomen: als er genoeg geld is vlucht iedereen; anders degene die de meeste kans heeft om de tocht te overleven. In de hoop dat vrouw en kinderen daarna kunnen komen.

Individu versus collectief, dat geldt ook voor het aanwakkeren van de aversie tegen 'moslims'. Zoals al bij herhaling is gezegd: de vluchtelingen die hier komen vluchten juist voor moslimgeweld. En dan zijn ze van allerlei verschillende religieuze achtergronden.
Wil je alle mensen tegenhouden om die ene terrorist uit te sluiten? Wil je dan ook alle Nederlanders tegenhouden vanwege de aanval in Alphen aan de Rijn? Of alle Noren vanwege Breivik? Voor onszelf snappen we heel goed, dat wij als collectief niet samenvallen met één terrorist. Nou, dat geldt ook voor moslims.

Wat wel riskant is is elke vorm van extremisme. Extremisme wordt het wanneer je je eigen ideologie zo hoog houdt, dat het jou niet uitmaakt wat het voor andere mensen betekent: je moet dezelfde ideologie aanhangen, of je moet dood, weg, het land uit, mijn leven uit. Het blijkt heel lastig te zijn om extremisme te bestrijden. Moslimextremisme, maar ook andere vormen van extremisme. Het enige wat we kunnen doen is met elkaar in gesprek te blijven, door elkaar te ontmoeten (wat Mark helaas op een afschuwelijke manier naast zich neer heeft gelegd) en dus ook door hier dit draadje maar te blijven vullen met bijdragen. Ook al worden die op een bijzonder denigrerende en niet-inhoudelijke manier weer weggezet.

Ik trek me overigens het verwijt van intellectualisme wel degelijk aan, want ik zie ook wel dat sommige dingen te complex zijn om begrepen te worden. Alleen weet ik nog niet hoe ik een dergelijk verhaal naar het niveau van de onderbuik kan vertalen.

Tsjor

Kowalski begint met tellen

Tel je dan ook de aanslag mee van afgelopen zondag op een woonwijk in Syrië? 10 doden. Iemand wiens huis toen verwoest is liet me de berichten zien. In de krant las ik er niets over. En zo zijn er talloze aanslagen en vele doden. Daarom is oorlog zo erg, daarom zijn wapens zo erg, daarom is haat zo erg.

Tsjor

@Miraya

Wederom spreid jij hier je domheid en onbenul ten toon. Iedereen die ook maar iets weet van het christendom weet dat Christus de grondlegger was van dat geloof, dat volgens het Nieuwe Testament met de komst van Jezus een nieuw verbond van God met de mensheid is begonnen en dat alle oud-testamentische wetten niet meer gelden, met uitzondering van de tien geboden. Overspel wordt niet meer bestraft met steniging, mannen hoeven niet besneden te worden en de Joodse spijswetten gelden niet meer, dus mag je als christen gewoon varkensvlees eten. Het oude testamen is niets anders dan een reeks (semi)/historische verhalen die geen kracht van wet meer hebben.

In de Islam echter geldt ieder woord in de Koran onverkort als het woord van God. Alles wat later geopenbaard is staat boven wat eerder geopenbaard is. Alle gewelddadige teksten in de Koran zijn later geopenbaard dan de meer vredelievende. De teksten die oproepen tot het doden van ongelovigen zijn dus onverkort het woord van God voor iedere moslim. Volgens ieder moslim was Mohammed de perfecte mens die in alles navolging verdient. Deze perfecte mens, moordde, verkrachte en roofde er op los. Deze perfecte mens had seks met een negenjarig meisje. Dit alles wordt als absolute waarheid gezien door alle vier de Islamitische rechtsscholen.

Terroristen als deze, de fanatici van de Islamitische staat zijn gewoonweg moslims die hun geloof uiterst serieus nemen. Het probleem is gewoonweg de boodschap van geweld en haat die de Islam uitdraagt. Geweld zit in iedere vezel van de Islam, de Islam is gegrondvest op geweld, de stichter van de Islam was een gewelddadig man.

Die wapens, hoe zit dat?

Als grenzen sluiten ergens voor helpt, hoe kan de illegale wapenstroom dan zo groot zijn?
Kalasjnikovs binnenbrengen is toch al verboden?
En strafbaar?
En eenvoudig te detecteren met poortjes?

Wie gelooft er nou, nu nog, in grenzen?

Meneer Mark

Mark "Wederom spreid jij hier je domheid en onbenul ten toon. Iedereen die ook maar iets weet van het christendom weet dat Christus de grondlegger was van dat geloof, dat volgens het Nieuwe Testament met de komst van Jezus een nieuw verbond van God met de mensheid is begonnen en dat alle oud-testamentische wetten niet meer gelden, met uitzondering van de tien geboden. Overspel wordt niet meer bestraft met steniging, mannen hoeven niet besneden te worden en de Joodse spijswetten gelden niet meer, dus mag je als christen gewoon varkensvlees eten. Het oude testamen is niets anders dan een reeks (semi)/historische verhalen die geen kracht van wet meer hebben."

Ach meneer Mark. Dan heeft u zeker geen zwarte kousen in uw omgeving.

Maar wat wilt u hier nu toch beweren, dat het Joodse geloof wél gewelddadig is?

Meneer Mark

Mark "Wederom spreid jij hier je domheid en onbenul ten toon. Iedereen die ook maar iets weet van het christendom weet dat Christus de grondlegger was van dat geloof, dat volgens het Nieuwe Testament met de komst van Jezus een nieuw verbond van God met de mensheid is begonnen en dat alle oud-testamentische wetten niet meer gelden, met uitzondering van de tien geboden. Overspel wordt niet meer bestraft met steniging, mannen hoeven niet besneden te worden en de Joodse spijswetten gelden niet meer, dus mag je als christen gewoon varkensvlees eten. Het oude testamen is niets anders dan een reeks (semi)/historische verhalen die geen kracht van wet meer hebben."

Ach meneer Mark. Dan heeft u zeker geen zwarte kousen in uw omgeving.

Maar wat wilt u hier nu toch beweren, dat het Joodse geloof wél gewelddadig is?

Het

antwoord van Lavell. Zoals altijd. Gewoon niks doen en verder moslims knuffelen.

Zo'n houding noem ik collaboratie.

Iets dat wel werkt

Ach, meneer Mark. Misschien kunnen we nadenken over iets dat wel werkt?

Ik bedoel maar: Misschien kunnen we al die miljarden die nu naar Turkije gaan in de hoop dat zij de vluchtelingenkraan dichtdraaien, wel beter steken in inderdaad toch extra controle op wapentransport.

Misschien is het toch wel handig om dat wél samen te doen met heel Europa.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.