Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

appel

appel

19-05-2011 om 12:30

Telefoonergernis


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 07:50

Pelle

Nee, ik vind CC medewerkers helemaal niet zielig en dat schrijf ik ook nergens. je bent erg goed met mensen woorden in hun mond leggen, je hebt je roeping gemist.
Mijn zoon heeft een leuke baan, met leuke collega's en heel veel leuke gesprekken,geloof het of niet.
Overigens: "dat klopt" is niet rechtsgeldig.

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 07:51

Belle

Oh er is vast ook ander werk hoor, schoonmaken, toiletten soppen, asperges stekken, aardbeien plukken...maar gek he,dat wil ook niemand....

Merel

Merel

29-05-2011 om 10:01

Kaaskopje

Ik ben eerlijk.
Ik vraag al 3 dagen of het mogelijk is dat een cc medewerker voortaan meteen het gesprek wil beeindigen nadat ik gezegd heb dat ik geen interesse heb. Maar ik geloof niet dat dat in de toekomst gaat gebeuren waardoor ik gedwongen word iets te moeten doen wat ik HEEL vervelend vind. Dat is ophangen terwijl de ander nog aan het praten is. En dat wil ik niet, ik word ongevraagd in een soort (voor mij) conflictsituatie gezet.

p.s. ik heb me al meerdere keren aangemeld bij het BMN register, maar nog schrijven er mensen dat het dan toch mijn eigen schuld is dat ik gebeld word (ik doe nooit mee aan spelletjes waarbij ik mijn telefoonnummer moet invullen, laat ik dat voor de zekerheid even melden)

Verzet helpt

Zelfs het EPD is uiteindelijk gesneuveld. Als de irritatie en daardoor het maatschappelijk verzet tegen het verschijnsel callcentre maar groot genoeg wordt (OUTBOUND!!! voor ik daar weer een opmerking over krijg), dan moet er wel draagvlak genoeg te creëren zijn om het bij wet te verbieden. Ik ga me niet neerleggen bij "het is er nu eenmaal". Door als een olifant op mijn telefoonnummers te zitten, beperk ik het ongewenst gebeld worden tot een minimum, maar tegen dat belachelijke warm-bellen kan ik me niet beschermen.
Als het verzet maar groot genoeg is (bij de tegen-wil-en-dank-klanten *en* bij de tegen-wil-en-dank-cc-medewerkers), moet er wel wat meer te bereiken zijn dan een maar matig functionerend BMN-register.

Pluk53

Pluk53

29-05-2011 om 12:03

Genista, exact

verzet. De "walging" tegen dit soort praktijken moet vaker en heftiger worden uitgesproken. Het basisprincipe van cc is zo fout: je kunt als opdrachtgever een cc inhuren die haar medewerkers verplicht om mensen lastig te vallen, met als enige doel die mensen te bewegen tot iets wat ze uit zichzelf niet zouden doen. In meer of mindere mate is het altijd verbonden met de begrippen misleiding/verdraaing van feiten(of selectief omgaan met)/desinformatie/overbluffen/onder-druk-zetten/gladde-glipper-praktijken/misbruik-van-vertrouwen. En allemaal met het ene doel: alles ten bate van de opdrachtgever, ten koste van de gebelde.

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 12:31

Pelle

Van mij moet je niks, ik vertelde alleen hoe ik het deed. En verder doe ik mijn best alles te lezen in deze draad, maar, hoe verbazingwekkend misschien ook, ik heb een leven.

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 12:32

Genista

Dat warm bellen is een maas in de wet, dus je zult bij de beleidsmakers moeten zijn.

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 12:35

Merel

Er zijn zat cc's die een nee direct accepteren van mij en mij een prettige dag wensen, het gebeurt dus wel..
En verder: ik schrijf nergens dat het jouw schuld is dat je gebeld wordt. Het zijn de mazen in de wet waarvan je de dupe bent. Zoals ik al eerder schreef: ik wilde mijn mobiele nummer toevoegen aan het register, waardoor bedrijven die mij warm bellen dat nummer er eigenlijk bij kado kregen. De toevoeging werkte dus averechts. En verder denk ik dat er nog veel slinksere manieren zijn om aan je nummer te komen, helaas.

Belle Époque

Belle Époque

29-05-2011 om 12:58

Genista

"Als het verzet maar groot genoeg is (bij de tegen-wil-en-dank-klanten *en* bij de tegen-wil-en-dank-cc-medewerkers), moet er wel wat meer te bereiken zijn dan een maar matig functionerend BMN-register."

Ja, voor de FOUTE cc's, en die van de bedrijven waar de klant GEEN koning is.

Iemand anders noemde als alternatief aardbeien plukken, asperges steken en schoonmaken. Ja, mits je het fysiek kan, vind ik dat minder slecht dan het irriteren en zelfs duperen van mensen die je belt (nogmaals: de FOUTE cc's, niet de klantvriendelijke!!!). Schoonmaken en oogsten dient de maatschappij beter dan het onder druk (moeten) zetten van mensen om vooral maar dat product te kopen of het afschepen van klanten binnen 7 minuten.

NaShA

NaShA

29-05-2011 om 14:17

Pelle: bruto-uurloon wilde je nog weten

Mijn bruto-uurloon is 18,24 ... Ik zei al, het dubbele van die 9 euro...

Belle

"Ja, voor de FOUTE cc's, en die van de bedrijven waar de klant GEEN koning is."
Nee. Voor ALLE outbound bellende cc's. Ik wil geen koning zijn bij een bedrijf waar ik niet om heb gevraagd. Ik wil überhaupt van verkooptelefoontjes af zijn, of het nu een fiozoon is die mij belt of een gladjakker van een malafide verkoopfabriek. Ik verzet me ertegen dat ik gebeld wordt met verkoopinformatie waar ik niet om heb gevraagd. Gewoon, helemaal, volledig.
Dat het BMN-register niet goed genoeg werkt, lijkt me duidelijk. En dat iedereen beter af is als er iets beter functionerends is, lijkt mij ook duidelijk. Ik krijg geen ongewenste verkooptelefoontjes meer en de goedwillende, vriendelijke cc-medewerkers zijn van de Genista's, Tirza's, Pluk53en, Tinussen enz af. Volgens mijn bescheiden mening wordt de wereld daar alleen maar beter van. We worden nu met elkaar opgescheept tot wederzijdse ergernis. O ja, en mijn schoonmoeder/aanleunoma/meneer van verderop enz hoeven mij dan ook niet meer te vragen of ik alsjeblieft hun abonnement kan opzeggen dat ze ineens per ongeluk hadden.

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 14:57

Belle

Jij zult het een beter alternatief vinden, ik ga ook liever aardbeien plukken. Maar kennelijk zijn er heel,heel veel mensen die dat niet willen, gezien de personeelstekorten in die sectoren.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2011 om 15:20

Merel

Weet je wanneer mensen ook ophangen, terwijl ik nog aan het praten ben? Als ik afgestapt ben van het doen van de aanbieding maar ze op hun rechten in de telemarketing-wetgeving wijs. Als men daar geen gebruik van maakt door de verbinding te verbreken, moet men ook niet klagen als we weer bellen. Door gebruik te maken van die rechten, help je jezelf. Ik snap best dat mensen verzuchten 'ja wacht even... moet ik dat zélf doen?' Ja, dat moet jezelf doen. Bij de belastingdienst krijg je helaas ook niet spontaan geld terug als je er geen biljet voor inlevert. En toch zal je daar niet klagen omdat je zelf actie moet ondernemen om gebruik van je rechten te kunnen maken. Ze betalen je het ongevraagd niet uit. Dat vind ik erg irritant, want ik wéét dat ze mijn gegevens hebben. Maar zo werkt het niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2011 om 15:28

Genista

Verzet kan zeker helpen, maar zoals je in de VS ziet is daar nog steeds telefonische verkoop en daar is het al veel langer aan de gang dan bij ons. Wat door de wetgeving wel zou moeten gebeuren is dat de kwaliteit van de cc's verbeterd, waardoor wanpraktijken tot een minimum beperkt zullen raken. Dat zou in ieders voordeel werken. Tenminste... als bedrijven hun goede naam willen houden en opdrachten wil blijven krijgen.
Je kunt je wél tegen warm bellen beschermen door gebruik te maken van Recht van Verzet. Ik heb dat nu al heel vaak genoemd. Geef bij het cc aan dat je niet meer gebeld wilt worden. Ook als je dat vriendelijk aangeeft is men áltijd bereid om op dat knopje te klikken en als met zegt dat je even aan de lijn moet blijven om dat verder ook zelf in het bandje van het recht van verzet en het bel me niet register in orde te maken, doe dat dan ook.

Biene M.

Biene M.

29-05-2011 om 15:43

Kaaskopje

Jij verliest echt alle perspectief uit het oog. Spontaan geld terug krijgen van de belasting is heeeeeeeeeel iets anders dan spontaan gebeld worden door iemand die je, wellicht onder valse voorwendselen, iets wil verkopen.

Als ze mij op een koop kunnen vastpinnen doordat ik ja heb gezegd, moeten ze me net zo makkelijk uit hun bestand kunnen halen als ik dat tegen die cc medewerker zeg. Nogmaals, ik vind het bizar dat ik dat bandje moet afwachten, ik heb andere dingen te doen.

NaShA

NaShA

29-05-2011 om 16:10

Kaaskopje

ik bewonder je moed om door te gaan met uitleggen, maar ik vrees dat het tegen een muur praten is...Ik stop er mee in elk geval. Ik ben blij met de afgelopen 4 jaar op het CC, ook al is het niet mijn droombaan, het heeft wel 4 jaar lang de rekeningen doorbetaald, waar ik anders in het voorjaar van 2008 in de WW was gekomen en na de voor max termijn op helemaal geen inkomen was uitgedraaid...En op wat voor CC was ik dan terecht gekomen? Als verplichting dus...

Je kan het niet eens zijn met de praktijken, voor mij blijft voorop staan dat het ook gewoon MENSEN zijn die hun werk doen, en ik behandel ze zoals ik zelf ook behandeld wil worden. Verhuftering in de maatschappij is er al genoeg....

Kiki

Kiki

29-05-2011 om 16:11

Waaah kaaskopje

Zit je nou callcentermedewerkers met de belastingteruggave te vergelijken? Is dat serieus???

Ik heb ten eerste nog nooit een cc-medewerker gehad die me überhaupt op mijn rechten wees, maar mijn tijd is kost meer geld dan die van welke willekeurige cc-medewerker dan ook.
Ik hoor daar geen moeite voor hoeven doen, ik hoor geen actie te hoeven ondernemen om mijn recht te krijgen. Ik wil gewoonweg niet gebeld worden. Jij hoort mij niet lastig te vallen.

Belastingteruggave ... werkelijk (schudt moedeloos haar hoofd)

Sascha2

Sascha2

29-05-2011 om 16:14

Maar kaaskopje

"Bij de belastingdienst krijg je helaas ook niet spontaan geld terug als je er geen biljet voor inlevert. En toch zal je daar niet klagen omdat je zelf actie moet ondernemen om gebruik van je rechten te kunnen maken. Ze betalen je het ongevraagd niet uit. Dat vind ik erg irritant, want ik wéét dat ze mijn gegevens hebben. Maar zo werkt het niet."

Hier sla je precies de ergenisspijker op zijn kop. De belastingdienst doet helemaal niets als ik zelf geen initiatief neem. En zo wil ik dat ook bij callcentra. Ik wil niet dat ik ongevraagd word gebeld, zeker niet op de tijdstippen dat ik vaak gebeld word (rond etenstijd, rond kinderen-naar-bed-breng-tijd, noem maar op). Ik wil alleen gebeld worden als ik daar zelf om gevraagd heb. En ik wil zeker al niet horen dat ik het aan mezelf te danken heb als ik niet aangeef niet gebeld te willen worden. Een opt-outsysteem in geval van callcentra vind ik werkelijk te zot voor woorden. Voor de goede orde: het gaat dus om die telefoongesprekken die ongevraagd op mijn pad komen. En ja, zou iemand bij mij aan de deur bellen om iets te verkopen heeft hij/zij ook pech. Ook daar heb ik een hekel aan. Sterker nog: mijn opvatting is nog steeds dat als iemand moeite doet om een product bij mij aan de man te brengen zonder dat ik daarom gevraagd heb, die ander daar vooral beter van wordt ten koste van mij.

Merel

Merel

29-05-2011 om 16:57

Kaaskopje

Kaaskopje, waarom is dat stukje van jou aan mij gericht? Ik gooi de hoorn er namelijk niet op. En ik ben allang aangemeld bij het BMN register.

Vic

Vic

29-05-2011 om 17:05

Belastingdienst

De vergelijking (van Kaaskopje) met de belastingdienst slaat kant noch wal. Ik bel heel vaak ongevraagd met belastingplichtigen, en dan wil ik ook nog bij ze langskomen, ongeacht of ze daarop zitten te wachten (meestal niet). Als ze dat niet willen, kom ik toch. Daar is geen Komnietlangsregister voor

Primavera

Primavera

29-05-2011 om 17:36

Nee-sticker

Ik heb een nee-sticker op mijn brievenbus zitten, omdat ik geen reclame wil. Er zijn natuurlijk een paar bedrijven die zich daar niet aan houden, maar op zich werkt het best goed.
Wel is het zo dat ik iedere week de folder van de plaatselijke supermarkt krijg, want daar heb ik een relatie mee omdat ik er boodschappen doe. Dat heet warme reclame en hoeft zich van zo'n nee-sticker niks aan te trekken. Gelukkig is er de mogelijkheid om in de reclamefolder zelf, als je die helemaal doorbladert ergens een afzegbon te vinden. Die kun je invullen en als je die opstuurt krijg je geen reclame meer van die supermarkt. Tot de week erop natuurlijk, want als ik die zaterdag weer boodschappen ga doen krijgen we weer een warme relatie en mogen ze weer reclamefolders sturen, tenzij ik daarvan weer de afzegbon invul, natuurlijk.

Ook krijg ik altijd de reclame van een babyzaak in de bus. Zelf heb ik daar nooit iets gekocht, maar mijn moeder heeft de wieg die ze als kraamcadeau voor de geboorte van de jongste wilde geven direkt door de zaak thuis laten bezorgen en dus heb ik daar ook opeens een warme relatie mee.
Verder krijg ik nog de folder de glazenwasser iedere maand of ik geen abbonement wil afsluiten om in het vervolg ook de buitenboel en het dak door hem te laten onderhouden. Ook de buitenschilder die eens hier geweest is doet net zo'n folder in de bus of ik niet een abbonement bij ze wil dat ze in het vervolg ook de glazen en de dakgoten doen en ze zijn beide op zodanige wijze geschreven dat ik nog geen idee heb welke het goedkoopst is of uberhaubt hoeveel me dat in totaal gaat kosten, alleen dat ze dan voor de volgende 3 jaar voor een vaste prijs gaan komen.
De schoonmaakster die eens hier kwam, maar ik afgezegd heb omdat ze geen goed werk leverde doet nog altijd aanbiedingen in de bus of ik haar zelfgemaakte ambachtelijke ecologisch schoonmaakmiddel toevallig niet wil kopen. De garage waar ik mijn auto APK heb laten keuren biedt harnekkig met folders gezinskorting aan voor alle auto's in het gezin, ook al hebben we er al jaren slechts één. Bovendien blijkt die man ook nog tractorbanden te verkopen en zodoende krijgen we daar ook nog een folder van.
De collectant die ik per ongeluk ooit een euro in zijn bus stopte beloonde mij voor deze daad met ook weer tientallen folders van de andere goede doelen waarvoor hij liep, omdat ik gezien mijn warme realtie met hem daar ook wel eens in geinteresseerd kon zijn.
De school van mijn kinderen stuurt folders over kortingen die ze me kunnen geven op de vrijwillige ouderbijdrage als ik eventuele buurtkinderen wil opgeven voor een gratis kenningsmakingsdaag en ondertussen krijg ik ook de folders van de katholieke en vrije school waar respectievelijk de kinderen van de buren links en rechts van me naar toe gaan, zodat zij korting kregen op hùn vrijwillige ouderbijdrage.
Helaas heeft 5 jaar geleden onze anonieme boiler het begeven en dus moesten wij een nieuwe kopen. Ik dacht nog we kopen er één van een goed merk met 10 jaar garantie en vooruit we vullen nog een bonnetje in voor een extra 10 jaar garantie en onderhoudsservice erbij erbij, dan hoeven we daar de eerste 20 jaar niet meer over te denken. Fout, helemaal fout! Zolang het garantiecontract loopt hebben wij een warme relatie met dit bedrijf en dus krijgen wij dus 20 jaar lang iedere maand een folder in de bus of we niet toevallig geinteresseerd zijn in het nieuwste model en 15 dagen later nog een andere folder of we toevallig ons onderhoudsabbonement niet willen veranderen in een andere formule. Ik kijk wel uit, we hoeven nu nog maar 15 jaar folders uit te zitten en als ik een komma in het contract verander begint de hele looptijd weer van voren af aan...

U snapt, mijn brievenbus kan deze enorme overdaad aan papierwerk niet meer aan. In het begin heb ik nog geprobeerd om netjes alle afzegbonnen op te zoeken en zo snel mogelijk op te sturen. Maar er is geen beginnen aan. Iedere dag komt iemand van mijn gezin wel in contact met een één of andere bedrijf of organisatie. Zorgkind gaat met taxibusje naar school? En hup je bent verzekerd van een wekelijkse folder waarin de voordelen worden uitgemeten als je een taxi een dag van tevoren voor tussen 4.00 en 6.00 uur's ochtends besteld. Kinderen moeten zo wie zo iedere dag na school en hoe lang ik het boodschappendoen ook uit probeer te stellen, vroeg of laat moet ik echt weer een winkel in, waardoor de afzegbon weer nietig verklaard wordt en de reclamefolders nu ook aankomen op de camping waar onze caravan staat, omdat de bedrijfen/organisaties waarmee wij een zogenaamde 'warme' relatie mee hebben dat adres via het afzeg-register hebben opgepoord.
Toen hebben we geprobeerd om het naambordje van onze brievenbus af te halen, maar ook dat had weinig succes, omdat er altijd wel mensen zijn die slinkse folderbezorgers de weg willen wijzen als ze een goede smoes hebben.
Uiteindelijk hebben we onze brievenbus maar verstopt en een 3 meter hoge driedubbele laurier-hulst-beuken haag om onze tuin laten groeien. Wij doen voor niemand meer open. De boodschappen worden bij de buren bezorgd die tegen extra betaling ook de bijkomende reclamefolders voor hun rekening nemen en onze kinderen krijgen illegaal thuisonderwijs. Alleen zeer intieme ingeweiden krijgen te horen waar zij een briefje voor ons neer kunnen leggen en nadat zij een eed hebben afgelegd dat zij deze wetenschap niet door zullen verkopen ondanks de fantastische sommen die daar inmiddels voor worden neergelegd,. Als het maar niet te vaak is en ze het echt nooit aan niemand door zullen vertellen, want anders moeten we weer een ander plekje voor onze brievenbus zoeken.

Nouja, vul ipv briebenbus telefoonnummer in en het verhaal is wel duidelijk, denk ik.
Natuurlijk bestaan er vast ook goede callcenters. Gek genoeg wordt ik en iedereen die ik er over spreek toevallig alleen maar door die anderen gebeld. Ik denk dat het hoog tijd wordt voor een bel-me-nooit register en dat het liefst één met hoge boetes voor degenen die die wens schenden.
Groeten Primavera

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2011 om 17:41

Belasting

Wat ik met mijn vergelijking bedoelde is dat het vrij normaal is dat je zelf actie moet ondernemen als je van je rechten gebruik wilt maken. Zomaar een vergelijking dus.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2011 om 17:47

Sascha o.t.

De belastingdienst doet helemaal niets als ik zelf geen initiatief neem.===
Precies. En dat terwijl ze mij voor honderden euro's geld terug mogen geven over een bepaald jaar. Ze zullen dat echter niet spontaan op mijn rekening storten, ik zal het in drievoud moeten vragen.
Maar dit is o.t.. Het is niet mijn bedoeling de belasting bij dit draadje te betrekken als discussiepunt.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2011 om 18:07

Nasha

Ik wilde er ook al mee stoppen, maar als mensen er dan toch over door blijven gaan reageer ik beleefd terug.
Ik sta er hetzelfde in als jij. Als ik bepaalde diploma's had, ervaring met iets anders had, een 5 nullen op mijn bankrekening had, etc., dan werkte ik heus niet bij een cc. Ik werk er nu 32 en mijn man 40 uur omdat we met minder dan die gezamenlijke 72 uur de rekeningen niet kunnen betalen. Tot voor kort had ik het idee dat ik het er wel zou volhouden tot ik met pensioen ga, maar ik heb daar tegenwoordig een hard hoofd in. Op een klantenservice red ik het wel, maar op outbound... ik moet er niet aan denken. Ik vind het behoorlijk slopend. Maar zolang ik kinderen heb die afhankelijk zijn van ons inkomen, een huis wat betaald moet worden, etc., riskeer ik het niet om ergens opnieuw te beginnen en geen contractverlenging te krijgen na 3 maanden. Ik ga dus stug op deze voet verder en we zien wel.

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 18:46

Sasha

"De belastingdienst doet helemaal niets als ik zelf geen initiatief neem"
Ohzeker wel! Die storten ongevraagd allerlei toeslagen op je rekening, elke maand weer, die je een paar jaar later fijn terug mag betalen onder het motto: Oh sorry, foutje. En je moet heel veel moeite doen om die toeslagen stop te zetten.

NaShA

NaShA

29-05-2011 om 19:02

Ik heb een diploma, pelle,

net behaald, MBO commercieel medewerker (zie ook mijn Hyves Pelle En dat mede dankzij het CC. Dus helemaal negatief is het niet, want tot nu toe kon ik mijn MBO-niveau niet aantonen met een papiertje, wat veel werkgevers helaas nog steeds wel eisen. Nu dus wel, ook al is het dan niet in alle gevallen relevant, een werkgever kan nu wel zien, he, die Nas heeft een MBO-diploma (en niet meer alleen MAVO...). Dat mijn huidige functie en salaris meer HBO-nivo is, ach, kniesoor die daar op let.

Ik heb gewoon mazzel en heb het slim gespeeld bij de samenvoeging met UWV. Ik zei al, mijn salaris is niet veranderd, CWI betaalde beter. De vaste medewerkers die "gewoon" klantadviseur blijven moeten de komende jaren inleveren op salaris (dat had je ook kunnen lezen).

Omdat ik zo slim geweest ben anderhalf jaar geleden op deze functie te solliciteren ipv op mijn vorige functie, en de man die het gesprek met mij afnam erg over mij te spreken was, daardoor zit ik nu nog in die riante postitie. Nogmaals dat had dus heel anders kunnen zijn als ik dat NIET had gedaan, dan had ik ook moeten gaan afbouwen in 2 jaar tot het nivo van 2 schalen lager!!!

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2011 om 19:17

Primavera

Ik sta niet negatief tegenover reclame. Ik heb dan ook geen nee-nee sticker. Man staat er anders in, van hem hoeft die reclame niet, maar goed... hij staat hierin alleen met zijn drie vrouwelijke huisgenoten die graag folders kijken. Hij ergert zich ook aan de reclame op tv en scheldt wel eens tegen het scherm. Helaas kan die arme tv er niks aan doen. Ik kan tv reclame wel beredeneren. De inkomsten zijn nodig voor een omroep of zender om te kunnen uitzenden. Zolang ik naar die zender wil kijken moet ik de reclameblokken dus accepteren. Zo simpel ligt dat voor mij. Lang leve de interactieve digitale ontvangers waarmee we die reclameblokken zowaar kunnen doorspoelen. Ik doe dat als dat mogelijk is. Ik kan papieren reclame ook volgen. Als ik niet weet dat een winkel aanbiedingen heeft kom ik er ook niet naartoe. Omdat ik graag gebruik maak van hun aanbiedingen hou ik die in de gaten via hun folders of via internet. Na gebruik gaat al het papierwerk in de papiercontainer die iedere maand door de gemeente wordt opgehaald. Ik vind reclame dus begrijpelijk en/of nuttig. Aanbiedingen via de telefoon vind ik, daar ben ik heel eerlijk in, ook minder prettig dan via de brievenbus of op tv. Je kunt zo'n gesprek (is mijn mening) niet zomaar wegzappen of uitzetten, dus moet er aandacht aan geschonken worden en dat is niet altijd handig of prettig. In die zin begrijp ik dat telefonische verkoop onaantrekkelijk is. Maar ik accepteer het wel als fenomeen in onze maatschappij en word daarom niet boos als ze mij aan de lijn krijgen.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2011 om 19:33

Pelle

wat begrijp je daar niet aan? Ik krijg vergeleken met Nasha minder uitbetaald. Ik krijg wat normaal is voor een callcenter, dus niet een 'inpandige' klantenservice. Het is bij ons zelfs zo dat outbound beter verdient, omdat dat als zwaarder werk wordt aangemerkt. Omdat ik beide kan, als het moet, krijg ik dus misschien een paar cent meer dan iemand die alleen de telefoon aanneemt. Eigen klantenservices betalen beter dan cc's. Ik zit bruto onder de 10 euro. Ik ben 50 jaar, heb lang niet gewerkt, heb halverwege dat niet werken een opleiding gedaan voor secretarieel medewerker, maar dat is niet veel meer waard. Ik ben te oud voor die post, zeker omdat ik er zeer onervaren in ben. Daarnaast zit ik met een paar lichamelijke puntjes, wat ik misschien een uitdaging moet vinden, maar wat in de praktijk alleen maar tegen mij werkt op de arbeidsmarkt. Tel alles bij elkaar op en je zult moeten erkennen dat werk bij een cc voor mij een van de weinige kansen is om zelfstandig mijn geld te verdienen. Was het beter geweest als ik nog steeds in de WAO had gezeten? Ik ben uit de WAO geherkeurd omdat ik van alles zou kunnen. Bedank die arts dus maar. Werkgevers denken er namelijk anders over. Die willen geen werkneemster die met haar neus tegen het scherm gedrukt teksten zit te lezen, met hoorbaar krakende botten uit haar stoel opstaat en dergelijke. Ik zeg dit niet omdat ik mezelf zielig vind. Ik accepteer mezelf zoals ik ben, maar die acceptatie staat niet garant voor een interessante baan.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2011 om 19:34

Fiorucci

Ja dat dan weer wel. Ik weet er alles van

Primavera

Primavera

29-05-2011 om 20:06

Bel me nooit

Kaaskopje, wat ik met mijn vorige berichtje aan probeerde te tonen door de papieren reclame met telefoonreclame te vergelijken is dat bij telefoon-promoties er de belachelijke uitweg is dat 'warm'-bellen wel mag. Waarom wordt voor een reclamefolder in de bus een nee-nee sticker wel geaccepteerd, ook al heb je wat bij de desbetreffende winkel gekocht en bij telefoon-verkoop niet? Je hebt bovendien zo makkelijk op een één of andere manier een relatie met een bedrijf dat als ze allemaal zouden gaan bellen je telefoon de hele dag roodgloeiend zou staan. Zelfs anderen kunnen voor jou een relatie met een één of ander bedrijf bewerkstellen. En bij al deze bedrijven moet je dan iedere keer weer een recht-van-verzet aan de telefoon afhandelen? Waarom, ik heb toch niks gevraagd?
Ik wil niet gebeld worden. Ik heb ervoor gezorgd dat ik niet meer in het telefoonboek sta. Vroeger waren die dingen wel eens handig als je het nummer van iemand op moest zoeken (nieuw vriendje van kind op school, bijv.), tegenwoordig staat bijna niemand die ik moet hebben er meer in. Ze kijken wel uit en dus moet ik eerst weer andere vriendjes afbellen of zij toevallig het goede nummer hebben.
Het is absoluut bezopen dat je tegenwoordig eerst moet bedenken hoe je aan de telefoon antwoord en woorden moet uitkiezen die ook geknipt niet rechtsgeldig zijn. Hoezo, is een geknipte en geplakte 'Ja' dan wel rechtsgeldig?
We hebben een eigen zaak waarbij hetzelfde nummer als telefoon en fax funzioneert en als er weer eens een 'nummer onbekend' belt terwijl ik bezig ben met andere werkzaamheden ga ik niet die onderbreken om de telefoon op te nemen zodat de betreffende cc-medewerker geen fax in z'n oren krijgt. Dan zetten ze die koptelefoon maar zachter.
Ook verwacht ik dat als ik een klantenservice-nummer van een produkt bel wat ik gekocht heb dat ik dan iemand aan de telefoon krijg die luistert (zonder de standaard-riedel af te draaien), verstand van zaken heeft èn me indien nodig door kan verbinden. Als een produkt dit niet biedt (bij een computer ofzo) dan zal ik dat produkt in het vervolg mijden, nadat ik eerst een klacht heb ingediend.
Werkelijk ik denk dat mensen erg gebaad zijn met een bel-me-nooit register waarbij als ze zich eenmaal daarvoor aangemeld hebben nooit meer gebeld worden door cc's, niet koud en niet warm. Ik denk dat je verbaast zult zijn hoeveel mensen uiteindelijk beslissen dat ze niet-nooit gebeld willen worden en liever wat meer ergens betalen. Ik ben helemaal gaar van aanbiedingen die geen aanbiedingen blijken te zijn en geloof nergens meer in en het kan me ook niet schelen of ik nou welbewust wordt opgelicht door de beller of dat de beller verplicht is mij op te lichten, omdat hij/zij anders geen baan meer heeft. Het is hoogst zelden dat een beller mij werkelijk iets voordeligs te bieden heeft als je ook alle kleine lettertjes meeneemt. Ik wil alleen maar met rust gelaten worden. Vooral als ik 's nachts doorgewerkt heb en denk 's ochtends wat bij te slapen zonder dat ik daarvoor eerst de telefoon uit moet schakelen. Bel me nooit, ik bel zelf wel als ik daartoe behoefte heb.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.