Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

appel

appel

19-05-2011 om 12:30

Telefoonergernis


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoog van de toren linzel?

Gewoon, niet elke verkoper is een colporteur. Meer niet.
En voor jouw informatie en zonder toren, er zijn mensen die al jaren een heel goede reden hebben om telefoontjes wel aan te nemen. Wij hier, onder andere.

NaShA

NaShA

31-05-2011 om 11:33

Als je een klacht hebt

zul je het hogerop moeten zoeken! inderdaad, don't blame the messenger, maar blame wel de CC-medewerker??? Da's toch hetzelfde? Blame the boss of the CC-medewerkers zou ik zeggen....

Kort door de bocht, nasha

(na reeks van scheldvoorbeelden): "Blijkbaar vinden we dit allemaal heel normaal en is dat het voorbeeld dat wij willen geven aan onze kinderen."
Nee. Niet normaal wat mij betreft. Mensen die me kennen, weten dat ik in het algemeen een heel vriendelijk en redelijk persoon ben. En ik vind het veel te kort door de bocht om te roepen dat "we" dit "allemaal" maar normaal vinden. Buiten dat vind ik het geen verband houden met deze draad. NIEMAND hier zegt te schelden tegen cc-ers, of ze af te bekken. Maar "nee! Bel mij niet!" zeggen en dan opleggen vind ik zelf erg onvriendelijk. Toch doe ik dat. Omdat zíj ongevraagd in mijn huiskamer zitten met ongewenste verkooppraat.

Pluk53

Pluk53

31-05-2011 om 11:42

Fiorucci, lange neus2

jouw zoon komt hoe dan ook overrompelend binnen. Met één contract. Dat van zijn opdrachtgever. Daar kent hij alle details van. Wat er verder voor de klant mogelijk is bij andere aanbieders, daar weet je zoon niets van, en dat interesseert hem ook niet. Hij werkt enkel en uitsluitend in het belang van de opdrachtgever, niet a priori in het belang van de klant. Het kan dus heel goed zijn dat hij met al zijn "ethisch juist handelen" de klant benadeelt; en die klant heeft daar niet om gevraagd, maar wordt overrompelt. En daar werkt je zoon aan mee. Dat facet wil ik graag even benadrukken.
Als je zoon werkelijk alle mogelijke opties bij alle maatchappijen heeft nagevlooid en afgewogen, en oprecht tot de conclusie is gekomen dat hetgeen hij aan moet bieden de best mogelijke deal is voor de klant, dan trek ik al mijn woorden in .

NaShA

NaShA

31-05-2011 om 11:46

Genista

kort door de bocht vind ik het , nogmaals, om de cc-medewerker de schuld te geven van het telefoontje. Het is de werkgever die er voor kiest om een CC op te zetten, dat aan te bieden aan bedrijven, die daarop ook intekenen, en dan mensen inhuren om dat werk te doen. Ik blijf van mening dat je ook netjes kan blijven...

En mijn ervaring daarstraks met de KPN was ook niet prettig, en ik ben ook niet geheel aardig gebleven, aangezien mw ook niet aardig naar mij bleef (ook niet toen ik daarom vroeg, nee, toen was het nog mijn schuld omdat ik niet luisterde naar HAAR....). En dan ben ik ook minder aardig. Heb wel vervolgens een klacht ingediend via de site! KPN is degene die ervoor kiest om onaardige praktijken er op na te houden en onduidelijk naar hun klanten te zijn...De jongedame in kwestie doet slechts haar werk (niet heel goed, maar ach...)

Katrien

Katrien

31-05-2011 om 11:56

Wat is "netjes blijven"?

Is het netjes om de cc-medewerker te onderbreken ("Nee, ik heb geen interesse") en vervolgens neer te leggen?

In dat geval blijf ik netjes aan de telefoon.

Katrien

NaShA

NaShA

31-05-2011 om 12:01

Katrien, ja

dat vind ik eigenlijk heel netjes ja, en zelfs al onderbreek je de CC-medewerker. Meestal doe ik het ook zo, "nee, dank je, geen belangstelling" en een enkele keer sputtert zo iemand dan ja en vraagt waarom niet, zelfs een "daarom niet" vind ik vrij netjes, en dan leg ik neer...

Joh...

En wat is dan het verschil met "nee, bel mij niet"? In dat geval ben ik namelijk veel vriendelijker dan ik zelf dacht... "Dank je" ga ik natuurlijk niet zeggen. Ik ben namelijk niet dankbaar dat diegene belt.

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 12:03

Pluk

Lees nou eens een keer? Natuurlijk, en dat schreef ik al, heeft hij niet van alle maatschappijen alles nagetrokken. Maar wel alle contracten van zijn baas, die kent hij allemaal. Hij overrompelt niet, hij biedt aan. Als iemand stelt het op zich een aardige gedachte te vinden maar erover na wil denken of alles na willen lezen via de site ,dan kun je teruggebeld worden. Wil je gelijk niet, ook prima. En ja, hij werkt uitsluitend voor zijn baas, net als een cassiere bijvoorbeeld. Lijkt me niet vreemd, doen zoveel mensen.

Primavera

Primavera

31-05-2011 om 12:27

Linzel

Je wilt toch niet beweren dat je werkelijk waar het verschil niet ziet tussen een telefoontje van schoonzus dat schoonpapa in het ziekenhuis ligt, een telefoontje van school vanwege iets dringens wat mijn zoon aangaat of een telefoontje van een vriendin die plotseling in de knoop zit met opvang en een willekeurig (aardig) telefoontje van een wildvreemde die me wat aan wil smeren?
In de eerste gevallen vindt ik het helemaal niet erg dat ze me wakker maken of uit mijn studie/werkzaamheden halen. Dat zijn namelijk mensen waarmee ik werkelijk een warme relatie heb, in het laatste geval ben ik uitermate geirriteerd. Ik wil niet de telefoon uitzetten om niet lastig gevallen te worden, ik wil gewoon bereikbaar zijn voor de mensen die mij interesseren en niet voor bedrijven die verkooppraatjes houden, ook niet als ik er een één of ander leveringscontract mee gesloten heb.
Voor een telefoontje van 5 seconden wordt je net zo goed wakker als één van 7 minuten. Voor een telefoontje van 5 sec moet je net zo goed op staan, naar binnen hollen of je bezigheden onderbreken als voor een langer telefoontje en de ergenis komt dat je dat dus voor niks doet.
TV's en radio's zetten zichzelf nog steeds niet op onverwachtte momenten aan om me reclame toe te seinen. Dus die vergelijking gaat niet op.
Als ik ergens iets koop wat vervolgens door een koerier thuisbezorgd moet worden dan is het wel handig als ik daarbij een telefoonnummer doorgeef voor het geval ze iets later kunnen komen dan verwacht, het juiste adres niet kunnnen vinden, enz. Dat nummer geef ik dan om de levering zo probleemloos mogelijk te laten verlopen en NIET om mij maandenlater nog met allerlei andere aanbiedingen te vervelen. Ik moet ergens een contract voor electriciteit, gas, water, telefoon, internet afsluiten. Als ik dat vervolgens gedaan heb wil dat NIET zeggen dat ik vervolgens gezeik aan de telefoon wil van de electriciteitsmeneer of ik ook het gas door hem wil laten leveren en de gasmeneer, die meent mij voordeliger ook electriciteit erbij te kunnen leveren, en alle andere mogelijke combinaties die ze hebben. Zeur niet zo, ik wil alleen electriciteit van ze hebben en GEEN telefoontjes.
Groeten Primavera

Berber (o.t.)

Jij ook, maar je mailbox wilde mij niet Ik heb nog een poging gedaan.

Linzel

Linzel: "Wat ik duidelijk wilde maken is dat ik het de ergernis en de moeite allemaal niet zo waard vind, zeker niet om bot te zijn."
Dat zei ik al: "Maar ik begrijp in middels wel waarom deze discussie nergens toe leidt. De cc-verdedigers, als ik het zo even mag noemen, begrijpen niet waar ik en anderen ons nou eigenlijk zo aan ergeren. Zó vreselijk is dat toch niet, dat gebeld worden...? Na een aantal vruchteloze pogingen van mij en anderen om uit te leggen wat wij er nu wel zo vreselijk aan vinden, geef ik het op." Dank voor het overduidelijk illustreren hiervan.

NaShA

NaShA

31-05-2011 om 12:46

Vreselijk

ik heb nergens gezegd dat het NIET vreselijk is om gebeld te worden, heb zelf ook al meerdere malen aangegeven dat ik het ook niet op prijs stel, MAAR het verschil is dat ik gewoon beleefd, "nee, dank u" zeg, en dat anderen, ik zal geen namen noemen deze keer, vinden dat zij bot mogen doen tegen CC-medewerkers...DAT is het verschil

Gerdina

Gerdina

31-05-2011 om 12:58

Aaahhh!

Net gebeld door iemand van de Disneyclub. Op mijn: "nee, ik heb geen belangstelling", gaat hij toch door, waaroma dan niet, hebben uw kinderen de verkeerde leeftijd. Het gaat alleen om een proefpakketje, u zit nergens aan vast. Aargh! Waarom stopt hij niet gewoon na mijn eerste weigering. Nu waren er 4 weigeringen nodig voordat hij het doorhad.
Ik moet zeggen dat het een tijdje best goed ging met de callcenters, meestal was 1 keer zeggen: "geen belangstelling" genoeg, maar de laatste tijd wordt er weer flink doorgezeurd.
Pas ook iemand van Neckermann, omdat wij daar wel eens iets besteld hebben kregen we nu 4 gratis loten voor de Lotto en ze kon zich maar niet voorstellen dat ik die niet wilde hebben. Want ik kon toch wel zoveel miljoen winnen....
Dus fijn dat warme bellen, ik heb nog nooit met de lotto meegedaan en zal dat ook niet doen, maar die mogen mij dan weer bellen omdat ik wel eens iets bij Neckermann bestel??

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 13:00

Gerdina

Ja, helaas werkt het zo.

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 13:01

Genista (ot)

Ik vind je in deze draad behoorlijk neerbuigend doen naar anderen en ik stop dan ook met deze draad, zo ken ik je niet.

Pluk53

Pluk53

31-05-2011 om 13:04

Fiorucci, laatste keer

"Hij overrompelt niet, hij biedt aan" Hij overrompelt wel, hij belt onverwachts, met een aanbieding die voor de gebelde op dat moment volledig uit de lucht komt vallen. Dus twee zaken: het onverwachte van het gebeuren, en het onderwerp waar je zoon in gekneist is, en de gebelde niet. Dat hij van je zoon nog de gelegenheid krijgt om later te besluiten is mooi, maar het doel is het contract, en liefst direct.
En de vergelijking met de cassiere is op meerdere fronten scheef. Allereerst ga ik vrijwillig, en een vooropgezet doel naar de supermarkt. Ik wordt niet ineens uit mijn omgeving geplukt en sta niet "overrompelt" in de zaak. En ik kies de producten die ik wil kopen zelf uit. Die worden me niet in het wagentje gekieperd door de cassiere onder het mom dat dit toch wel een fantastische aanbieding is.
Maar zoals gezegd, als je zoon er voor zijn geweten mee weg komt, het zij zo. Confronteer hem maar eens met mijn argumenten. Ben benieuwd naar zijn reactie

Sinne

Sinne

31-05-2011 om 13:11

Eerlijk gezegd, warm bellen

Ik heb een abbonement bij een telefoonaanbieder, die binnenkort afloopt. Ik weet wat ik wil, en ik weet wat het bij anderen, en mijn eigen aanbieder kost om een nieuw abbonement af te sluiten. Eerlijk gezegd zit ik nu te wachten op het telefoontje van mijn aanbieder waarin zij mij een aanbod doen, mijn ervaring is namenlijk dat ze, om je te behouden als klant, vaak een ander aanbod doen als voor een nieuwe abbonee. Wanneer dit aanbod niet kan concureren met anderen dan zeg ik mijn abbonement vriendelijk op, en ga naar een ander. Totaal niets overrompelends aan!

Fio (o.t.)

"Ik vind je in deze draad behoorlijk neerbuigend doen naar anderen " Dat ben ik niet met je eens. Ik vrees dat me dingen toeschrijft die ik niet gezegd heb. Maar ik ben inderdaad fel in deze draad - hoewel beslist niet persoonlijk naar oa jouw zoon. Ik vind het jammer dat dingen wel zo worden opgevat.
Evenals wat Pluk beweerde met "zijn prostituee". Er werd opgevat alsof hij beweerde dat cc-medewerkers prostituees zijn, vervolgens werd opgevat dat hij beweerde dat de maatschappelijke status van cc-medewerkers gelijk was aan die van prostituees, maar wat hij daadwerkelijk *gezegd* heeft, is dat hij hóópte dat de maatschappelijke status *uiteindelijk vergelijkbaar zou worden* met ... enz. Dat lijkt me toch een substantieel verschil.

Belle Époque

Belle Époque

31-05-2011 om 13:49

Nasha

"waar ik met name op doel is het elkaar maar onvriendelijk benaderen. Ouders die verhaal gaan halen op een politie-buro omdat hun kind is opgepakt bij het uitvreten van iets, en dan een agent in elkaar timmeren. Een politie-agent de huid volschelden of erger omdat je een bekeuring krijgt. Verhaal halen bij de leerkracht van je kind en dan ook wat klapjes uitdelen. Een callcentermedewerker afsnauwen. Noem maar op. Blijkbaar vinden we dit allemaal heel normaal en is dat het voorbeeld dat wij willen geven aan onze kinderen. DAT is wat mij betreft de ergste verhuftering... "

Nasha, zo denk ik er precies ook over. Ook al ben ik helemaal niet blij met een aantal CC's (en dan valt het hier nog mee), ik vind dat je toch netjes moet blijven (en bij dram-bellers: twee keer netjes "nee, dank u, prettige dag verder" en de verbinding rustig, RUSTIG, verbreken).

Maar goed, ik ben nog van het ouderwetse soort...

Pluk53

Pluk53

31-05-2011 om 13:53

Ter aanvulling

*uiteindelijk vergelijkbaar zou worden* . En wat ik hier in feite mee voor heb: dat het voor het CWI onmogenlijk wordt om mensen te verplichten dit werk te gaan doen wat qua ethiek op het randje is ( en vaak erover heen). Net zomin als men mensen kan verplichten om in de prostitutie te gaan solliciteren, of als paaldanseres.
En nogmaals: dit geldt uitdrukkelijk niet voor de helpdesk-cc's. Of die diensten waar je actief naartoe belt.

NaShA

NaShA

31-05-2011 om 13:56

Belle

ik kennelijk ook

Even heel OT: op dinsdag breng en haal ik de kinderen zelf naar en van school. Op de terugweg loop ik daar vaak 2 wat oudere heren tegen het lijf. Ik ken ze niet, al heb ik ze dan weleens zien lopen. Maar al vanaf dag 1 groeten beide heren me met een vriendelijk: Goedemorgen. En ik moet daar altijd van grijnzen. Wordt er een beetje vrolijk van. Gewoon, een beetje vriendelijkheid. Deze heren, ws nog uit de tijd dat dit dorp nog een ECHT dorp was, groeten nog steeds elke voorbijganger alsof ze hen kennen. DAT zouden meer mensen moeten doen, vriendelijkheid kost namelijk niks...

Pluk53

Pluk53

31-05-2011 om 14:01

Nasha en vriendelijkheid

Nasha, de scripts van de cc's zijn juist gebaseerd op de ingebakken vrinedelijkheid en beleefdheid van diegene die gebeld worden. Daar wordt MISBRUIK VAN GEMAAKT.
Daarom "moet" je wel uit de beleefde, vriendelijke rol stappen als gebelde, want anders zit je vast in de val van het cc-script.

NaShA

NaShA

31-05-2011 om 14:11

Onzin pluk

dat is jouw aanname...

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 15:43

Pluk

Je haalt alles uit zijn verband. Ik haalde het voorbeeld van de cassiere aan, om te stellen op het feit dat het normaal is dat je als werknemer alleen voor je baas werkt en niet voor andere bazen op dat moment, lijkt me volstrekt evident.

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 15:45

Genista

Nee, ik schrijf je geen dingen toe die je niet hebt gezegd, het is gewoon de strekking van je berichten. Fel is prima, neerbuigend vind ik niet leuk. Pluk vindt dat dit werk de maatschappelijke status moet krijgen van prostitutie. Dat is rellerige Geen Stijl taal, lekker provoceren. Het verbaast me dat jij je daar in kunt vinden.

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 15:47

Pluk

Daarom "moet" je wel uit de beleefde, vriendelijke rol stappen als gebelde, want anders zit je vast in de val van het cc-script. Wat een hulpeloze onzin. Zoals hier al vaker vermeld, je kunt best onderbreken en stoppen met het gesprek.
Vast in het script,alsjeblieft zeg.

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 15:49

Knurf

Prima toch? Ik doe het vaak ook zo.

Pluk53

Pluk53

31-05-2011 om 16:34

Linzel

dat zijn de landelijke collectes; een flink aantal. Ik heb een hekel aan collectes, maar ik heb respect voor diegenen die langs de deuren gaan. Voor hen, voor hun inzet geef ik altijd "iets" (niet veel hoor, meestal 2 euro). Vroeger gaf ik nooit iets. Vond het zo'n flauwekul. Was van mening dat 'de goede zaak" beter centraal geregeld kon worden, door rijks-subsidies. En dat vind ik eigenlijk nog steeds. Maar die inzet, daar geef ik nu dus wel wat voor.
En, het zijn vaak buurtgenoten die aan de deur komen. Geeft toch iets meer een "wij" gevoel. Heb ik bij een cc-medewerker nog nooit gehad.

Collectes en fiorucci

Fio: "Het verbaast me dat jij je daar in kunt vinden." Waar zeg ik dat? Nogmaals, ik mijn eigen optiek ben ik fel, maar niet neerbuigend. Even heel expliciet: ik kijk niet neer op de personen die cc-mederwerker zijn.
Collectes. Vind ik niet vergelijkbaar, want ook daar heb je stickers voor. Als je die bij je bel hebt, wordt er niet aangebeld. Collectanten die dat toch doen, zijn in de fout. Een verschijnsel als "warm collecteren" ken ik eerlijk gezegd niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.