Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

appel

appel

19-05-2011 om 12:30

Telefoonergernis


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

30-05-2011 om 20:26

Fiorucci - zij beginnen

Je schrijft:
Overigens, zelfs bij vreselijke scripts blijf ik normaal doen. Ik blijf een ander behandelen zoals ik ook behandeld zou willen worden.
////////
Maar zij begínnen toch met mij als klant onbeschoft te behandelen met een vreselijk script? Dan mag ik dat dus ook terug doen - ik mag hen behandelen zoals zij mij behandelen.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

30-05-2011 om 20:28

Kaaskopje, wat ik niet snap

Is dat je het hele draadje betoogt dat het bellen onder enorme tijdsdruk gebeurt, dat je maar X-minuten per klant hebt, dat het steeds sneller moet enzovoort maar nu schrijf je ineens dat een CC-medewerker extra lang aan de lijn houden juist vaak wel goed uitkomt? Dat snap ik dan even niet.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

30-05-2011 om 20:29

Ooievaar

Zoals ik al eerder betoogde, zijn kinderen hierin een grote hulp Vooral die van een jaar of 2-3, die opgewekt babbelen aan de telefoon en de andere kant volledig tot wanhoop drijven. Erg grappig. En heeft zo'n CC-medewerker toch ook weer een leuke dag.

Tirza

Ooievaar

Ooievaar

30-05-2011 om 22:24

Daar hebben we het

"Overigens, zelfs bij vreselijke scripts blijf ik normaal doen. Ik blijf een ander behandelen zoals ik ook behandeld zou willen worden."
Die medewerker met dat vreselijke script bedoelt het niet persoonlijk. Die moet verkopen. Ik bedoel het ook niet persoonlijk als ik die medewerker met zijn script zo lang mogelijk bezig hou. Ik wil alleen zoveel mogelijk door de baas betaalde tijd, opvullen met praatjes die niks op gaan leveren voor baas. Want ik wil een spaakje in het wiel steken. Elk spaakje is er 1.
Ik zie echt niet waarom die medewerker mij mag behandelen zoals die zelf niet behandeld zou willen worden (mij bestoken met vreselijke scripts) en waarom ik omgekeerd hem of haar niet mag bezig houden met mijn scripts.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-05-2011 om 01:19

Pelle...

Ik vind dat ik het nu toch wel eens zat mag zijn hoe je tegen mij praat. Ik denk dat ik meer van deze materie weet dan jij, dus doe niet zo neerbuigend.
Ik doe beslist niet alsof een kabelbedrijf onbaatzuchtig handelt. Het is een commercieel bedrijf en een commercieel bedrijf wil graag zoveel mogelijk klanten. Dat is de enige reden waarom er aantrekkelijke aanbiedingen gedaan worden. Ik kan daar niet mee zitten. Het is geen filantropische instelling dus die verwachting zou niemand ervan moeten hebben. Bedrijven gedragen zich licht filantropisch als ze nieuwe klanten willen trekken. Dan worden er cadeautjes uitgedeeld. Wat je op zo'n moment af en toe toch meemaakt is dat bestaande klanten daar verongelijkt over doen. Die bestaande klanten zijn dan spontaan vergeten dat zij ook ooit nieuw binnen gekomen zijn en toen hún moment van korting hadden. Bij jouw kabelbedrijf wordt momenteel ook aan bestaande klanten gedacht, dus het gebeurt wel.
Alles in 1 is vaak wel goedkoper dan alles los her en der af te nemen. Bellen via de kabel is bij mijn weten, goedkoper dan via kpn.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-05-2011 om 01:26

Drommels

Daar wordt bepaald dat een CC medewerker een BMR-registratie moet negeren. ===
Ik kan niet voor malafide bedrijven spreken, maar voor de rest: hoe kom je dáár nou bij?
Op het moment dat de wetgeving bepaalt dat bedrijven hun eigen klanten niet meer mogen bellen als ze, net als bedrijven waar mensen geen klant bij zijn, in het bmr staan, dan zal dat consequenties hebben. Tot die tijd maken bedrijven gebruik van het recht dat ze wel mogen bellen. Legaal en volgens de regels dus. Maar dat heeft nu dus niets met registratie in het bmr te maken.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-05-2011 om 02:03

Pluk

Je zegt zelf dat je een flinke weerzin tegen deze opelegde werkzaamheden aan het ontwikkelen bent, en je zult de enige niet zijn. Activeer de vakbond, de SP, whatever. ===
Als ik mij de luxe kon permitteren om mijn eigen bedrijfstak om zeep te helpen zou het misschien makkelijk zijn om dat te doen. Ik heb alleen totaal niet de behoefte om dat te doen. Ik heb studerende kinderen, die graag hun opleiding af willen maken. Ik kan niet gaan experimenteren met werk weigeren
Ik heb een kleine 5 jaar geleden ook op outbound gebeld en was inderdaad al een aantal jaren opgelucht dat ik dat niet meer hoefde te doen. Nu is het noodzaak dat we ook ander werk doen en ik zal me daar in moeten schikken. Het is dat of ontslag nemen. Mijn weerzin betreft niet dat het bedrijf dat werk doet, dat wist ik ook toen ik er solliciteerde tenslotte, maar dat ík dat werk moet doen. Er zijn collega's die dit leuker vinden dan inbound. Ik ben niet zo'n verkoper.
Ik ben sinds een tijdje lid van de vakbond. Ik heb dat in eerste instantie op proef gedaan, maar ik hou dat lidmaatschap nu toch aan. Het kan nuttig zijn, is al gebleken bij collega's.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-05-2011 om 02:19

Genista

Zodra ik maar per óngeluk weer ergens klant word of een halve actie onderneem en mijn nummer wordt afgetroggeld, word ik weer gebeld... ===
Ik ben nogal actief op internet en wordt echt zelden gebeld.

Genista, als jij er genoegen in schept een cc-medewerker af te bekken, moet je dat vooral doen. Ik verwonder mij over dat soort gedrag, maar ben dat na het gesprek erna alweer vergeten. Bij erg botte reacties wil ik het soms wel onthouden en dan moet ik dat in de pauze of tegen mijn man even spuien.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-05-2011 om 02:23

Ooievaar

Dus lang aan de praat houden===
Zolang we maar gezellig kunnen babbelen heb ik daar geen bezwaar tegen hoor.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-05-2011 om 02:28

Tirza

Bij inbound, klantenservice dus, is het de bedoeling dat de tijd per klant zo kort mogelijk gehouden wordt. Bij outbound ziet de opdrachtgever soms liever dat je 10 gesprekken in een uur doet dan 20. Liever wat langer in gesprek met iemand in de hoop dat die persoon interesse heeft, dan het bestand leegjakkeren.

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 06:59

Pluk

Mijn zoon gaat niet alleen af wat de opdrachtgever hem verstrekt, hij kijkt verder dan zijn neus lang is.

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 07:01

Tirza

Maar zij beginnen?...Sorry, dat stadium in mijn leven heb ik gehad hoor. Nogmaals, ik behandel een ander zoals ik behandeld wil worden.

NaShA

NaShA

31-05-2011 om 08:42

Wat menigeen lijkt te willen vergeten

al noemt Kaaskopje het even terloops, dat er ook CC-medewerkers zijn met een iets dunnere huid. Die van mij is aardig dik, olifantenhuid, maar dat heeft puur te maken met jarenlange ervaring...Maar veel van de jonge meiden, die hier hun eerste baantje hebben, zijn nog niet zo gepokt en gemazeld. En het zal niet voor het eerst zijn dat zo'n meisje huilend van haar plek wegloopt vanwege een "Genista"-telefoontje...En ik vind dat triest. Want ik zeg steeds, het zijn gewone mensen die gewoon geld proberen te verdienen om uiteenlopende redenenen en behandel een medemens zoals je zelf behandeld wilt worden. Verhuftering is er al genoeg in de maatschappij!!!!!

Pluk53

Pluk53

31-05-2011 om 09:02

Fiorucci, lange neus

ik weet niet of je zoon een neus heeft als Pinokkio .
Vraag hem maar eens concreet: weet jij zeker dat de deal die jij aanbiedt (moet aanbieden) het beste is wat de "gemanipuleerde" kan krijgen in "de totale markt"?

Pluk53

Pluk53

31-05-2011 om 09:12

Kaaskopje, kop in het zand

je werkt in een sector met "rotte appels" in de mand. De cc's, die belangrijk zijn voor het persoonlijke contact tussen klant en bedrijf zullen heus niet verdwijnen, eerder uitbreiden. Maar wel de irritante, misleidende campagnes. Wel het feit dat jullie mensen lastig kunnen vallen door de mazen in de wet. Wel het gegeven dat jullie als cc-medewerkers gedwongen kunnen worden, op straffe van ontslag, om onethisch werk te doen.
Heel goed dat je lid bent van een vakbond. Zorg dat al je collega's dat ook zijn/worden.

Pluk53

Pluk53

31-05-2011 om 09:17

Nasha, don't blame the messenger

"dat zo\'n meisje huilend van haar plek wegloopt vanwege een "Genista"-telefoontje...En ik vind dat triest." het is ook triest. Maar het wordt uitgelokt door de draaiboeken die de cc's opstellen voor de gesprekken die deze medewerkers moeten voeren. Mensen worden gemanipuleerd. Er wordt misbruik gemaakt van "normale beleefdheidsregels" die de gebelde geacht wordt te volgen. Het groffe gedrag van de gebelde is "the message". Don't blame the messenger!!! Blame the cc's die de cc-medewerkers dit werk opdringen. Daar moet je zijn met je commnentaar.

Sascha2

Sascha2

31-05-2011 om 09:19

Hullie en zullie

Het blijft een discussie: degenen die ongevraagd gebeld worden en daar niet op zitten te wachten, zijn geirriteerd. Degenen die ongevraagd bellen uit hoofde van hun dienstverband vinden het onbeleefd om een boze reactie te krijgen. Ik kan me dat best voorstellen, ik krijg standaard vervelende reacties in mijn werk (werk in de juridische wereld) en dat is ook niet leuk. Maar ik wijt dat niet aan mijn gesprekspartner, maar inherent aan de functie die ik zelf aangegaan ben.
Ik zit werkelijk niet te wachten op outboundgesprekken waar ik niet om gevraagd heb. En als het in een bepaalde periode veel voorkomt, ja, dan reageer ik kortaf en geirriteerd. Dat is niet persoonlijk naar degene die belt toe bedoeld, maar gewoon een gevolg van het feit dat ik ongevraagd gestoord word. Ik kan niet voorzien om welke reden iemand mij belt, of dat is omdat deze persoon genoodzaakt is om bij dat betreffende cc te werken en het liever ook niet doet, of omdat die betreffende persoon er een kick van krijgt om mensen lastig te vallen. Ik vind dat niet ter zake doen. Feit is dat ik ongevraagd gebeld word, 'aanbiedingen' krijg en dat allemaal op mijn privetelefoonnummer. Ik word daar echt kriegel van.

Ooievaar

Ooievaar

31-05-2011 om 10:05

Nasha eens

Nasha:"Verhuftering is er al genoeg in de maatschappij!!!!!" Daar ben ik het zo ontzettend mee eens. Die verhuftering laat zich zo goed aflezen aan de call centres die geen nee accepteren, mensen die minder stevig in hun schoenen staan contracten aansmeren en dan als klap op de vuurpijl eisen dat degenen die hufterig behandeld en opgelicht worden wel netjes moeten blijven.
Het lijkt op de inbrekersmentaliteit. Er is namelijk niemand zo woest als hij wordt bestolen, als een inbreker.
Alsof een zakkenroller zegt: wilt u wel netjes stil staan en niet tegenstribbelen? Ik ben hier aan mijn werk, dat kan ik verder ook niet helpen, iedereen heeft een inkomen nodig.
Die call center bazen zien er dus niet tegenop om drie zwakke partijen te grazen te nemen. 1. Degenen die gebeld worden en te zachtaardig zijn om op bijpassende wijze duidelijk te maken dat ze deze manier van werken niet hoeven te accepteren. 2. Onervaren studenten die te verlegen zijn om hun baas duidelijk te maken dat ze deze manier van werken niet hoeven te accepteren. c. Mensen die radeloos op zoek zijn naar inkomen en zich niet kunnen permitteren om hun baas duidelijk te maken dat ze deze manier van werken niet hoeven te accepteren.
Het is misbruik van allerlei partijen en daarmee verhuftering ten top.

Nieuw woord?

Nu moet ik wel huilen, geloof ik. Genista-telefoontje? Met als betekenis zo ongeveer dat de betreffende cc-medewerker keihard wordt afgebekt? Waar schríjf ik dat in vredesnaam? En Kaaskopje, waar schrijf ik dat ik er *genoegen in schep om iemand af te bekken*??
Ik heb geschreven dat ik *onvriendelijk* ben. Dát ben ik, onvriendelijk, ik ga niet schelden. En ik baal er goed van dat me dat in de mond wordt gelegd. Want ik heb ook last van dat "Pelle-syndroom", ik wíl helemaal niet vervelend of onbeleefd zijn. Maar ik begrijp in middels wel waarom deze discussie nergens toe leidt. De cc-verdedigers, als ik het zo even mag noemen, begrijpen niet waar ik en anderen ons nou eigenlijk zo aan ergeren. Zó vreselijk is dat toch niet, dat gebeld worden...? Na een aantal vruchteloze pogingen van mij en anderen om uit te leggen wat wij er nu wel zo vreselijk aan vinden, geef ik het op. Want inmiddels wordt er op mijn gemoed gewerkt, waarom ik toch vooral lief moet zijn tegen iemand die mij lastigvalt. Alsof het van onder meer mijn respons afhangt of iemand de kinderen kan laten studeren of een MBO-diploma kan halen. Jammer dan. Ik doe er alles aan om mijn telefoonnummers beter te beschermen dan het BMN-register kan. En Kaaskopje, niet alleen op internet worden telefoonnummer losgepulkt hoor. Van de week nog, op een papieren formulier: "telefoonnummer (moet altijd ingevuld worden)". Ik héb het ingevuld, met de toevoeging dat het niet mag worden gebruikt voor verkooptelefoontjes. Ben benieuwd of het zoden aan de dijk zet, want ik had die gasten wel nodig.

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 10:14

Nou nou genista

Ik schrijf her en der duidelijk dat ik heel goed snap dat bepaalde dingen echt niet zouden mogen kunnen. Ik begrijp heel goed waar je je aan ergert, en ik wil niet steeds weggezet worden als een cc verdediger pur sang. Verder schrijf ik nergens dat je lief moet zijn noch dat ik lief ben tegen cc's. Maae ik doe normaal, zoals ik zelf ook behandeld wil worden.

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 10:17

Pluk

Oh nu is mijn zoon weer een leugenaar kennelijk, die schattige smiley van je zet je er vast achter omdat het een geintje is, gut, hilarisch.
Mijn zoon verdiepte zich in alle ins en outs en aanbiedingen/contracten van het bedrijf waar HIJ voor werkt. De verkoopster bij AH zegt ook niet tegen klanten dat ze hun brood beter bij C1000 kunnen halen, is het wel?

Nasha

Jij neemt het woord Genista-telefoontje toch in de mond? Iemand die mij ondanks alles aan de lijn heeft gekregen, heeft dat maar heel kort gehad, kan ik je verzekeren en reden tot huilen heeft diegene beslist niet!
Nog maar een keertje dan: ten eerste wilde ik toch al niet gebeld worden (cq iemand anders van een onbedoelde aankoop afhelpen), ten tweede wéét ik niet welk callcentre ik aan de lijn krijg: een vriendelijke fio-zoon of een malafide opnameveranderaar. Met zo min mogelijk woorden weer opleggen, dat is mijn strategie. Nou, moet een arme argeloze student daar nou echt van huilen? En nog een detail, ik noem niemand (!) bij naam als cc-verdediger. Ik noem hooguit een paar namen als mensen van wie bekend is dat ze op een cc werken.

Pluk53

Pluk53

31-05-2011 om 10:34

Fiorucci, leugenaar?

"Oh nu is mijn zoon weer een leugenaar kennelijk" Iemand die in een gesprek essentiele informatie weglaat om de ander tot een beslissing te manipuleren (welke voor die persoon zelf dus NIET de meest gunstige is), hoe noem je zo iemand?
Je zoon is een colporteur. En dat vindt hij prima. Hij kan het voor zijn geweten verantwoorden dat hij mensen in opdracht van een ander lastig valt, en ze een voor die opdrachtgever gunstig contract inlult. Als je die oogkleppen maar ophoudt, dan heb je geen last van de vraag of dit al of niet ethisch is. De opleiding moet betaalt worden tenslotte, de schoorsteen moet roken.

Pluk53

Pluk53

31-05-2011 om 10:55

Linzel, je snapt de essentie niet

"welke verkoper is geen colporteur dan?" Het gaat om ongevraagde, opdringerige telefoontjes, waardoor die colporteur als het ware ineens midden in jouw kamer staat, onuitgenodugd. Gewapend met een script dat mensen overrompelt. Met de bedoeling om jou naar een beslissing te manipuleren. Dat kun je niet vergelijken met "een willekeurige verkoper" waar jij zelf contact mee zoekt.

Linzel

Een colporteur is een verkoper die zelf klanten opzoekt (langs de deur of via de telefoon of andere wegen). Er zijn ook verkopers die wachten tot de klant in hun winkel komt. Dat zijn geen colporteurs. Zie oa wikipedia.

En nog een sorry, voor nasha...

Ik meende dat de posting "nou nou genista" was geschreven door Nasha, ik zie nu dat het Fiorucci was. Sorry Nasha, en Fiorucci, dat antwoord dat ik gaf blijft onverkort staan. "ik wil niet steeds weggezet worden als een cc verdediger pur sang" => ik althans heb dat niet gedaan.

NaShA

NaShA

31-05-2011 om 11:16

Tussen aanhalingstekens

en dat is om aan te geven : dat soort telefoontjes. Ik heb slechts jouw naam daarvoor gebruikt omdat jij telkens weer blijft aangeven dat het geoorloofd is om onaardig te doen tegen een cc medewerker...Puur omdat hun baas een bepaalde praktijk uitvoert...

Overigens heb ik zojuist ook een zeer negatieve ervaring, met nog wel een INbound, bij de KPN. Maar goed, deze staan nu ook niet bekend om hun klantvriendelijkheid....En ik belde NOTA BENE ZELF!!!!

NaShA

NaShA

31-05-2011 om 11:27

De verhuftering

waar ik met name op doel is het elkaar maar onvriendelijk benaderen. Ouders die verhaal gaan halen op een politie-buro omdat hun kind is opgepakt bij het uitvreten van iets, en dan een agent in elkaar timmeren. Een politie-agent de huid volschelden of erger omdat je een bekeuring krijgt. Verhaal halen bij de leerkracht van je kind en dan ook wat klapjes uitdelen. Een callcentermedewerker afsnauwen. Noem maar op. Blijkbaar vinden we dit allemaal heel normaal en is dat het voorbeeld dat wij willen geven aan onze kinderen. DAT is wat mij betreft de ergste verhuftering...

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2011 om 11:28

Pluk en ook anderen

Voor de laatste keer. Mijn zoon lult niemand ergens in. Hij doet ze een aanbod, en zodra er ook maar de minste neiging is tot nee, wenst hij ze een fijne dag en hangt op. Dat is toch een nuanceverschil, vind ik.
Iemand ergens inlullen is praten als brugman en door blijven gaan, en elk antwoord weerleggen. Dat mag hij niet eens van zijn baas. Mensen die dat toch doen om te willen scoren mogen vertrekken.
Je suggestie dat hij info weglaat klopt ook niet. Hij is bereid tot de laatste letter het contract uit te leggen, indien men dat wil.(!!)
Zoals al vaak gezegd zijn er namelijk ook cc's die daarin heel correct blijven. Dat jij dat niet wilt geloven, is aan jou. Dat je uberhaupt niet gebeld wilt worden, begrijp ik volledig. Dat het jammer is dat die maas in de wet zit waardoor je warm gebeld mag worden, vind ik ook. Duizend keer herhalen wat ik bedoel en mijn zoon laten beledigen doe ik niet.

Pluk53

Pluk53

31-05-2011 om 11:30

Nasha, don't blame the messenger2

"dat het geoorloofd is om onaardig te doen tegen een cc medewerker...Puur omdat hun baas een bepaalde praktijk uitvoert... " Ik vind het ook volledig terecht om kortaf en indien nodig bot te zijn naar de cc-medewerkers. Nogmaals: don't blame the messenger. Ga maar verhaal halen bij die "baas die een bepaalde praktijk laat uitvoeren..." Zie de posting van Ooievaar, daar staat het prima in verwoord.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.