Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sinterklaasliedjes geupdate - dekolonisatie


Evanlyn

Evanlyn

19-09-2014 om 22:28

1920

Ik heb wat verder gegoogeld, maar in 1920 liepen er wel degelijk Zwarte Pieten mee. Veel verder terug gaat die intocht ook niet, geloof ik, die is er vrij recent bijgekomen. Maar de liedjes en plaatjes zijn wel ouder, hoe oud precies weet ik niet. Dat Piet minder oud is dan Sint is duidelijk, want Sint stamt al uit de Middeleeuwen en dan is er geen sprake van een Piet. Misschien is Piet van de laatste 100 à 150 jaar of zo?

Evanlyn

Evanlyn

21-09-2014 om 00:31

droom

Vannacht droomde ik nota bene over Zwarte Pieten! Ze zaten met zijn allen in een open auto, een soort grote Amerikaanse slee, en ze keken boos. Het bleek dat ze op weg waren naar een demonstratie tegen het feit dat ze niet meer welkom waren in Nederland. Kennelijk ben ik er dus meer mee bezig dan ik zelf denk...

neteret mut

neteret mut

21-09-2014 om 08:15

evanlyn

ik zie een film aankomen, in de trant van die horrorfilm Sint, maar dan met boze zwarte pieten. Kun je de filmrechten niet alvast vastleggen? ( foei stout van me om met een serieus probleem zo om te gaan)

Evanlyn

Evanlyn

21-09-2014 om 23:40

arrestatie

Er is al een filmpje van Lucky TV, waarin Pieten uitgezet worden en Dieuwertje Blok gearresteerd wordt als mensensmokkelaar! Maar een film met een dreigende menigte boze Pieten heb ik inderdaad nog niet gezien. Ik ga aan de slag...

Mijn broer

Mijn broer die Sint speelt verzuchtte al dat hij zijn metgezel heeft moeten ontslaan vanwege zijn huidskleur.

skik

Praktische oplossing?

Mijn broer heeft dus jarenlang Sinterklaas gespeeld, ook voor zijn eigen neefjes en nichtjes. Zelf kan hij zijn identiteit verbergen achter een baard, met een pruik en een bril. Maar Piet is ook geen onbekende van mijn kinderen. Hoe maak je die onherkenbaar zonder hem zwart te maken zodat hij overkomt als een sprookjesfiguur en niet als een vriend van oom?

skik

Evanlyn

Evanlyn

22-09-2014 om 22:27

gedwoon wat jullie willen

De burgemeester van Amsterdam heeft dit jaar een probleem, maar gewone mensen mogen doen wat ze willen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.