Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

school is er om de kinderen dom te maken!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De Complosfeer

http://buitenland.eenvandaag.nl/tv-items/66545/complottheorie_n_steeds_groter_probleem_in_de_klas

Leuk item over complottheorien met ins- en outs over complottheorien en waarom men zich daarmee bezighoudt.

Het is een verdienmodel voor sommigen, zie Alan Jones van 'Infowars'.

http://www.dwang.eu/miniblogs/misverstanden-over-dwang-3/

En het is een obsessieve dwang.
"Maar met logische maatregelen kun je nooit elk denkbaar risico uitsluiten. Op een gegeven moment moet je ergens niet langer bij stilstaan en erop vertrouwen dat het wel los loopt.
Iemand met dwang heeft dat vertrouwen niet en blijft maar bedenken wat er allemaal zou kunnen gebeuren en hoe hij dat zou kunnen voorkomen."

" En bij angst voor iets rampzaligs, is er ook altijd wel iets te bedenken wat zou kunnen gebeuren.

“Als je zo redeneert, komt er geen eind aan”, kan een buitenstaander terecht opmerken. Ja, dat is inderdaad het probleem."

Het is niet alleen een hobby van 'gekken' waar er worden ook wezenlijke vragen gesteld naar wat waarheid is en wie dat bepaalt. Het is zo oud als de wereld.

De (franse) overheid zet in door leerkrachten te trainen met leerlingen te praten. Leerkrachten willen de gedachten van jongeren uitdagen.

http://www.beyondthematrix.nl/2016/04/17/de-overheid-en-media-zetten-aanval-in-op-complottheorieen/

Maar ja, volgens de complosfeer is dat ook weer een complot van de overheid.

rode krullenbol

rode krullenbol

12-05-2016 om 13:17

Hmm ...

Als ik nog even wat kanttekeningen mag maken?

Wij denken dat hij 'hoodies' draagt om op strategische momenten de capuchon ervan over zijn kalende hoofd te trekken (bijvoorbeeld in gesprek met een in zijn ogen aantrekkelijke vrouw). Hiermee slaat hij dan twee vliegen in één klap. Ouderdomsverschijnselen worden aan het oog onttrokken, terwijl er een knusse, intieme, 'ons-kent-ons' sfeer wordt opgeroepen.

Zijn oriëntatie op het leed van de wereld in het geheel doet ons vermoeden dat hij weinig oog heeft voor de noodzaak zijn eventuele kinderen te beschermen tegen onheil. Daarvoor is zijn perspectief domweg te breed. Wij zien hem eerder nodeloos allerlei bizarre risico's aangaan. Roekeloos gedrag zie je immers wel vaker bij mensen die risico's verkeerd inschatten.

De veranderingen in gedrag op dit forum zouden eventueel ook kunnen worden verklaard uit de overgang in levensfasen van de eventuele kinderen. In concreto: de overstap van de basisschool naar het middelbaar onderwijs. Goede kans overigens dat de naar het schijnt toegenomen woede verband houdt met tegenvallende ambities met betrekking tot de kinderen.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2016 om 14:41

Mijn vader

Ik krijg door de tijd heen nog steeds brokjes informatie over mijn vader. Deze week ook weer. Ik denk daaraan door de laatste zin van Rode Krullenbol. Ik ben de jongste dus ik heb wel eens iets gemist wat mijn zussen aanging. Met de meest verse informatie, moet ik, samen met meer familie, echt constateren dat het een héle gekke man is. Ik ben geen deskundige, dus ik weet niet welk etiketje op hem geplakt zou kunnen worden, maar dat er eentje geplakt kán worden lijkt mij zeker. Een vader die er héél eigen, in veel opzichten vreemde, opvattingen op na houdt, beïnvloedt kinderen voor de rest van hun leven. Nog steeds houdt het mij en inmiddels ook zijn kleinkinderen bezig. Het klinkt hard, maar dat boek moet nodig dicht.

Staatseducatie is er om slaven te maken

Het is Pindar niet kwalijk te nemen, dat hij er niet in slaagt, door ALLE leugens heen te prikken. De belachelijkste complottheorieën worden verspreid door de overheid, om die onzin dan weer te gebruiken om alle “complottheorieën” belachelijk te maken. Des te verder gezocht de ideeën van David Icke zijn, des te meer aandacht hij krijgt (buitenaardse wezens die overheden controleren of gedaantewisselende reptielen die mensenbloed nodig hebben).
In 1938 liep een radiouitzending van H.G. Wells´ War of the Worlds volledig uit de hand toen (de schattingen lopen uiteen) honderdduizenden Amerikanen dachten dat de aarde overvallen werd door marsmannetjes. Sindsdien werd de science fiction van H.G. Wells “waarheid”. In de jaren 1960 kregen we The first men in the moon (al vond ik het boek overtuigender dan de TV-uitzending), nadat in 1945 al de kernbommen van The World Set Free werkelijkheid werden: http://www.gutenberg.org/files/1059/1059-h/1059-h.htm
Ik weet niet wat stommer is: geloven dat er geen genocide gepleegd wordt onder leiding van de terreurorganisatie Verenigde Naties of angst voor niet bestaande kernbommen. Het voor de massamoord benodigde gif wordt geproduceerd in de kerncentrales (waar immers geen energie geproduceerd wordt).
De in Frankrijk overlevende Anders Björkman heeft een aantal feiten bij elkaar gezet, waaruit blijkt dat er nooit kernbommen geweest zijn: http://heiwaco.tripod.com/bomb.htm
Het meest belachelijke verzinsel is wel de kritische massa, die minimaal benodigd zou zijn om een kernbom te kunnen krijgen. Ik ben zelf drs. in de natuurkunde (de kritische massa was trouwens geen onderdeel van het curriculum); op het natuurkundig laboratorium waar ik 16 maanden stage liep (en de ander laboratoria waar ik rondleidingen had), was helemaal niemand die onderzoek deed naar kernenergie. Als je geïnteresseerd bent in wiskunde/natuurkunde is het verhaal van Björkman niet zo interessant. Voor alle mensen, die willen weten waarom Albert Einstein de grootste leugenaar van de 20e eeuw was, verwijs ik naar ik het verhaal van G. Burniston Brown uit 1967 op: http://www.big-lies.org/modern-physics-a-fraud/modern-physics.html#bomb

Voor een serieus verhaal over werelddicatuur zie Eustace Mullins´ THE WORLD ORDER Our Secret Rulers: https://ia801704.us.archive.org/5/items/EustaceMullinsTheWorldOrderOurSecretRulers2ndEdition1992/Eustace%20Mullins%20-%20The%20World%20Order,%20Our%20Secret%20Rulers,%202nd%20edition,%201992.pdf

Wilgenroosje

Wilgenroosje

12-05-2016 om 16:03

Kinderen

Hoe het profiel er verder uitziet vind ik persoonlijk niet zo interessant, maar Pindar heeft in ieder geval geen kinderen.
Zie # 557.

rode krullenbol

rode krullenbol

12-05-2016 om 16:09

Je bedoelt

Pindar schrijft in posting #557 dat hij geen kinderen heeft.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

12-05-2016 om 16:16

Dat bedoel ik inderdaad. Of begrijp ik dat verkeerd?

rode krullenbol

rode krullenbol

12-05-2016 om 16:23

Geen idee

De stelling "Pindar heeft in ieder geval geen kinderen" is in ieder geval een andere dan de stelling "Pindar schrijft in posting #557 dat hij geen kinderen heeft".

rode krullenbol

rode krullenbol

12-05-2016 om 16:25

Ik bedoel ...

Ik heb er geen idee van of Pindar daarmee een waarheidsgetrouwe weergave van de werkelijkheid geeft.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

12-05-2016 om 16:34

Je hebt gelijk

Dat weet ik natuurlijk ook niet.

Ik zou niet weten waarom iemand daarover zou liegen, maar dat is in dit geval wel erg naïef misschien.

Dus: Pindar schrijft dat hij geen kinderen heeft.

Pindar

Pindar

12-05-2016 om 16:46 Topicstarter

weesratand

ik zie eigenlijk ALLEEN maar weerstand.

Maar ja, het is ook niet iets kleins, om er achter te komen dat je je hele leven voorgelogen bent.

Maar je zult er echt eens op een dag aan moeten.

Noet

Noet

12-05-2016 om 16:52

Pindar

"Maar ja, het is ook niet iets kleins, om er achter te komen dat je je hele leven voorgelogen bent.

Maar je zult er echt eens op een dag aan moeten."

Datzelfde kan natuurlijk net zo goed voor jou gelden.

Pindar

Pindar

12-05-2016 om 16:55 Topicstarter

Het is toch wat

En wat er neergepleurd is hier door anderen is zo makkelijk te debunken, maar ja de mensen durven dat nog niet aan.

Zo accepteert iemand hier kritiekloos wat er in een k** krantje staat over complotten en zo.Het begint gewoon zielig en lachwekkend te worden,

Ja, nou , zo wordt het wel erg goedkoop en gemakkelijk gedaan.

Nog steeds niet vooral zelf nadenken en zoeken en speuren, he?

http://www.globalresearch.ca/weaponizing-the-term-conspiracy-theory-disinformation-agents-and-the-cia/5524552

Maar ja, we slapen graag lekker door, he?!

Wel, sorry dat ik het zeg, maar som kent stompzinnigheid idd geen grenzen.

Wel vind ik het enorm jammer dat hier zo enorm goedkoop wordt gedaan.

Maar ja, dat zegt ook weer iets, zullen we maar zeggen, he?!

Imogen

Imogen

12-05-2016 om 16:57

Pindar

Waarom blijf je hier dan schrijven?

rode krullenbol

rode krullenbol

12-05-2016 om 17:33

Pindar

Je stelt je op als een evangelist. Met evangelisatie heeft vrijwel elke deelnemer aan dit forum wel ervaring. Ik kan natuurlijk slechts voor mezelf spreken, maar ik vind het een uiterst gewelddadige bedoening.

Verteld krijgen dat meisjes van nature minder goed zijn in rekenen en wiskunde dan jongens? Zelf was ik op z'n minst een uitzondering op die 'regel'. Het werd me bepaald niet in dank afgenomen. Gezien de verdere loop van de geschiedenis echter bleek het slechts een seksistisch vooroordeel.

"Als je problemen maar groot genoeg zijn, dan weet je weg naar de kerk wel weer te vinden", kreeg ik ooit 'fijntjes' te horen. Om vervolgens mee te maken dat de ene hindernis na de andere werd opgeworpen op mijn weg naar zelfstandigheid.

Kom bij mij, wetenschapper, niet aan met stigmatiserende prietpraat over wetenschap en de beoefenaren ervan. Enig idee hoe vaak ik heb moeten meemaken, dat nu juist mijn prestaties aanleiding gaven tot botte en lompe tegenwerking vanuit ordinaire jaloezie?

Het zogeheten 'vrije spel der maatschappelijke krachten' staat garant voor de nodige sociale spanning onder mensen en kan ontaarden in regelrechte sociale strijd. Blij toe, dat in een samenleving als de de nodige correctie is ingebouwd tegen praktijken als waarmee jij je bezig houdt.

Het leven is geen spelletje 'Wie is de ezel?' Maar wie zich keer op keer een slechte verliezer betoont, wekt wel degelijk de indruk er eentje te zijn. Ik zou zeggen: kruip toch eens uit dat diepe konijnenhol van je en ga eens na hoe je een werkelijk positieve bijdrage aan de samenleving kunt leveren.

rode krullenbol

rode krullenbol

12-05-2016 om 18:20

redactionele correctie

"Blij toe, dat in een samenleving als de de nodige correctie is ingebouwd tegen praktijken als waarmee jij je bezig houdt." moet zijn: "Blij toe, dat in een samenleving als de onze de nodige correctie is ingebouwd tegen praktijken als waarmee jij je bezig houdt."

Pindar

Pindar

12-05-2016 om 18:39 Topicstarter

Proces

Natuurlijk snap ik het wel.

Het is en blijft een langzaam proces.

Dus neem de tijd. Het is echt ok!

Pindar

Pindar

12-05-2016 om 18:43 Topicstarter

verkrachting

Het blijft natuurlijk in en in triest dat 'onze' kinderen,

enorm verkracht worden door deze instituten die door ons 'school'

genoemd worden.

gut pindar

Je begint gewoon weer van voor af aan?

rode krullenbol

rode krullenbol

12-05-2016 om 18:55

Spreek voor jezelf

Mijn ervaringen met het instituut 'school' zijn over het algemeen juist positief.

Schreeuwerig taalgebruik als smijten met woorden als 'verkrachting' voegt niets toe aan de inhoud van wat je beweert.

Ach ja school

Mijn ervaringen met school zijn ook niet overwegend positief maar je haalt er maar het beste uit en dan zijn er toch unieke momenten en juwelen van leerkrachten en begeleiders en steken ze er ook veel van op.
En mijn kinderen zijn al onafhankelijke denkers.

dc

dc

12-05-2016 om 20:13

Zo Pindar

Weet je wel wat het betekent om verkracht te worden? Laat het je eens ondergaan. Dan zul je het wel uit je hoofd laten om te zeggen dat onze kinderen verkracht worden. Daarmee ga je echt te ver.

Imogen

Imogen

12-05-2016 om 20:41

ach pindar

Tegen de tijd dat 'die lui' hun zin krijgen en de mensen allemaal als dociele zombies in geautomatiseerde concentratiekampen wonen, ben jij allang dood.
En kinderen heb je niet, dus wat kan jou het schelen ...

Pindar

Pindar

12-05-2016 om 20:50 Topicstarter

weerstand

Ach wederom blijkt weer de enorme weerstand EN het niet echt doordenken van zaken, bv over dat ik geen kinderen heb en al de daaropgestoelde en gevolgde bla bla bla

Blijkt dus dat de meeste mensen hier maar aan 1 ding denken...zichzelf!

en dan verwijten ze mij.....

ach even goed kijken en je ziet het allemaal.

Pindar

Pindar

12-05-2016 om 20:52 Topicstarter

simpel weten

Het is eigenlijk gewoon heel simpel. De meeste mensen willen nare zaken, hoe belangrijk ook, gewoon niet weten.

dan maar brood & spelen, maat wel tekenend, zeer tekenend.

Pindar

Pindar

12-05-2016 om 20:55 Topicstarter

ruggegraat

Ik vind zelfs dat het enorm lijkt dat de mensen hier echt weinig ruggegraat hebben.

"Lekker is goed, niet lekker is niet goed."

Ik zie het allemaal met enorme verbazing aan!

Bezorgdheid

Kun je door bezorgd te zijn en te blijven een el aan je lengte toevoegen?
Je kunt nog heel lang dagelijks je bezorgdheid ventileren op internet, misschien wel veertig jaar voordat de 'bom valt' zonder dat je daar iets aan hebt veranderd.
Je kunt ook nu genieten van het mooie weer, de kikkers, de vogels, mensen zijn veel blijer en kijken waar je wel iets aan kunt doen door mee te doen met het taaie verenigingsleven, besturen en (vrijwilligers)werk die allemaal als olietankers hun richting zoeken, gestuurd door soms tegenstrijdige bewegingen, en vaak schieten we er uiteindelijk ineens wat echt mee op, maar het blijft soms peuteren op de millimeter. Of zelf een bom leggen.
Nou ja, je voed zelf het democratisch tekort door je er zo tegenaf te zetten zonder dat iemand er concreet iets mee kan.
Ik kan geen alien in een gewoon mens veranderen.

Pindar

Pindar

12-05-2016 om 21:02 Topicstarter

AnneJ

Oh leuk geprobeerd, maar er zijn zeker al mensen bij wie het kwartje gevallen is hoor.

Alleen hier nog niet. Maar gaat komen. Zeker weten!

Maar niet per se door mij en dat is helemaal niet erg.

Pindar

Pindar

12-05-2016 om 21:05 Topicstarter

school

Eens op een dag zullen de mensen , ook hier, snappen wat ze hun kinderen hebben aangedaan door ze naar een 'school' te sturen.

Daar zit nu nog de programmering tussen.

Maar zoals ik schreef,het is een proces en heeft tijd nodig.

Soms veel tijd.

Maar dat we er komen ben ik 100% zeker van.

Imogen

Imogen

12-05-2016 om 21:26

voorlopig niet

'Eens op een dag zullen de mensen , ook hier, snappen wat ze hun kinderen hebben aangedaan door ze naar een 'school' te sturen.'

Dat gaat nog wel even duren, vrees ik. Mijn kinderen vinden school namelijk leuk, dus ik verwacht dat zij hun kinderen ook gewoon naar school zullen sturen. Misschien mijn achterkleinkinderen? Maar nogmaals, dat maak jij dus niet meer mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.