Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

school is er om de kinderen dom te maken!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ik doe mee

ik doe mee

29-04-2016 om 21:29

haha

" Kennen doe je me zeker niet en je maakt je aardig belachelijk hier."

Nee, dat doet er maar eentje.

Stenna

Stenna

29-04-2016 om 21:57

Over Ad Hominems gesproken

Paar citaatjes:

je hebt blijkbaar geen idee waar het allemaal over gaat en kun je alleen een beetje kinderachtig ridiculiseren.

Goed ontwikkelde moeder? Vertel maar, waarin goed ontwikkeld?

Je lijkt wel verdwaald hier

Waarom doe je dat niet? weerstand?

Mag ik trouwens dan vragen wat je achtergrond is?

Wel, je weet blijkbaar erg, en dan bedoel ik echt, erg weinig over

Maar......Jij weet er echt totaal niks van en denkt er veel van af te weten.

Maar vind jezelf dat het ook niet een betje dom overkomt?

Maar vooral jij bent er nogal een expert in om alles te verdraaien en uit de context te halen.

Je blert de hele tijd maar wat, maar je weet werkelijk van niks.

Dat je niks weet is niet erg, dat je denkt dat je het weet wel.

Je weet niet eens waar je het over hebt

Meid, je bent BLIND!

Maar het intresseert je geen bal

Ely

Ely

29-04-2016 om 23:26

Tsja

Als je niet gelooft dat zwaartekracht bestaat is het natuurlijk ook verdraaid lastig om met beide benen op de grond te blijven. Ik snap dat wel. Voor je het weet ben je een eenzame wolf, huilend naar de -eh- die lamp daarboven savonds.

bieb63

bieb63

30-04-2016 om 00:15

Huiswerk

En dan doe ik dus WELmn huiswerk, door te gaan googelen en lezen over het fenomeen dat de maan nep is, en dan is het NOG niet goed...... Want nog steeds geen zinvolle en interessante discussie daarover.
En ook geen antwoord op mijnvraag waarom dat verhaal over die nep maan dan wel 100 procent waar zou zijn.

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 07:29 Topicstarter

bieb63

nee, je doet dat niet.

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 07:30 Topicstarter

Ely

Wederom een extreem nietszeggende ad hominem.

Welnu, het zegt wel wat over jou uiteraard.

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 07:34 Topicstarter

Stenna ^ah's

Je kan niet begrijpend lezen. En je bent heel selectief.

Ik heb er zelfs bij 1 gezegd dat het niks persoonlijks is.

Als mensen dom zijn omdat de school hen dom maakt, is dat ook geen ad hominem.

Persoonlijk denk ik nl dat bijna iedereen geniaal is.
Maar de mensen zijn a.h.w dicht geprogrammeerd.

En het is jammer te zien hoe ook hier mensen hun eigen gevangenis verdedigen.

Begrijpelijk, gezien de programmering, maar wel jammer.

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 07:39 Topicstarter

ik doe mee

Ik vind het niet erg om belachelijk gemaakt of gevonden te worden.

Maar ik zie vele anderen zich hier belachelijk maken door bv te zeggen dat ze open staan en zich dan zo dicht gedragen als een oester.

Dit is een mooie quote die een en ander goed beschrijft:

"Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down.
Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy
knowledge, governments destroy freedom, the major media destroys
information, and religion destroys spirituallity."

- Michael Ellner

Maar neem de tijd, dit is echt een langdurig proces.

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 07:47 Topicstarter

sluiter

Een van de redenen waarom mensen zo agressief, onaardig en ridiculiserend reageren is dit:

"“When a well-packaged web of lies has been sold gradually to the masses over generations, the truth will seem utterly preposterous and its speaker a raving lunatic.”

– Dresden James"

DAN krijg je dus reacties als deze van Ely:

"Als je niet gelooft dat zwaartekracht bestaat is het natuurlijk ook verdraaid lastig om met beide benen op de grond te blijven. Ik snap dat wel. Voor je het weet ben je een eenzame wolf, huilend naar de -eh- die lamp daarboven savonds."

Totaal idioot berichtje natuurlijk wat helemaal niks zegt, maat wat zei blijkbaar serieus neemt.

Men heeft het woordje al klaar. Denkt , door de programmering, te weten hoe het allemaal zit. Onderzoekt niks, want men weet het toch al?

Feit is gewoon dat we van de wieg tot het graf op allerlei manieren belazerd en voorgelogen worden via de ouders, die onbewust hun programmering doorgeven, scholing,tv (tv programmering!), andere media zoals kranten etc. politiek, wetenschap en ga zo maar verder.

Dus ik herhaal hem nog een keer, zodat ie lekker kan inzinken:

"“When a well-packaged web of lies has been sold gradually to the masses over generations, the truth will seem utterly preposterous and its speaker a raving lunatic.”

– Dresden James"

Lottemarie

Lottemarie

30-04-2016 om 07:59

Heerlijk draadje

Geniet met volle teugen.

Draai het eens om: wat als juist Pindar degene is aan wie een 'package full of lies has been sold gradually'. Wie bepaalt wat de waarheid is, als die er al zou zijn?

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 08:40 Topicstarter

Lottemarie

gradually? over the ages???

Lachwekkend gewoon.

Kijk eens hoe mensen dit allemaal in een knee-jerk reflex afwijzen!

Ongelooflijk soms.

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 08:45 Topicstarter

ook nog

O ja en nog wat voor de zorgzame ouders hier.

Laat aub. uw kind echt zo vroeg mogelijk wennen aan de tablet en de smartphone! Later zullen ze niet eens meer weten hoe een boek er uit ziet.

Trek U niks aan van de kankerveroorzakende wifi straling.

Niks aan de hand hoor.

@Emma

@Emma

30-04-2016 om 08:48

Bewonderenswaardig bieb

Hoe je steeds probeert een serieus gesprek op gang te brengen.

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 08:52 Topicstarter

@Emma

Dat probeer ik helemaal niet, want dat gaat hier namelijk helemaal niet. Ik pleur de informatie neer en over een jaar of wat zal het wel binnenkomen. Het is niet anders.

"Today's might oak is just yesterda's nut that held it's ground
-David icke

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 08:55 Topicstarter

same

"It's the same each time with progress. First they ignore you, then they say you're mad, then dangerous, then there's a pause and then you can't find anyone who disagrees with you."

Tony Benn

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 09:01 Topicstarter

Orwell

Hmmmm

"“At any given moment there is an orthodoxy, a body of ideas of which it is assumed that all right-thinking people will accept without question. It is not exactly forbidden to say this, that or the other, but it is “not done” to say it… Anyone who challenges the prevailing orthodoxy finds himself silenced with surprising effectiveness. A genuinely unfashionable opinion is almost never given a fair hearing, either in the popular press or in the high-brow periodicals.”

-George Orwell

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 09:06 Topicstarter

lessons

“One of the saddest lessons of history is this: If we’ve been bamboozled long enough, we tend to reject any evidence of the bamboozle. We’re no longer interested in finding out the truth. The bamboozle has captured us. It’s simply too painful to acknowledge, even to ourselves, that we’ve been taken. Once you give a charlatan power over you, you almost never get it back.”

-Carl Sagan

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 09:08 Topicstarter

Goh

Goh, weer een ad hominem. Tsja,

ik doe mee

ik doe mee

30-04-2016 om 09:11

weet je

De meeste mensen hier zijn van het intelligente soort. Die raken er echt niet ineens onzeker van als jij ze dom en verkeerd geprogrammeerd noemt, om dan als een malle complotwebsites te gaan lezen.

Voor het overtuigen van de intelligente mens is inhoudelijke informatie nodig.

Verkeerde aanpak dus. Hoe kun je dat met je geniale brein nou niet inzien?

De zaak opjutten houdt een keer op met leuk zijn, dus ik vermoed wel dat je een serieus probleem hebt als je maar door blijft gaan. Of het is weer vakantie en de begeleiding is met verlof.

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 09:12 Topicstarter

pijnlijk

Denken mensen hier nu echt dat ze niet op grote schaal en massaal voorgelogen zijn?

Pijnlijk ja. Nog pijnlijker om met de leugens te moeten blijven leven.

Wat serieuze vragen voor je Pindar

Bedoel je dat er zo ontzettend veel mensen bij false flag operaties en ander manipulatief bedrog betrokken zijn omdat dat die groep niet uitsluitend uit mensen met slechte bedoelingen kan bestaan maar vooral uit geïndoctrineerden die aangestuurd worden door een select groepje die de dienst uit maakt en dat die als pionnetjes gebruikt worden zonder dat ze het door hebben? Het gros van de mensheid neemt die manipulaties en false flag operaties via de mainstream media voor waar aan omdat zij ook te geïndoctrineerd zijn door diezelfde media en het onderwijs, om te zien dat het nep is. Wat maakt dat iemand zoals jij, die wis- en natuurkunde heeft gestudeerd en dus best lang naar school is geweest, het wel doorziet? En hoe maken wij, makke schapen, onderscheid tussen alle complot/hoax-informatie?

Als zwaartekracht niet bestaat, maakt het dan wat uit of de de voordeur of je raam op de tweede verdieping neemt als je naar buiten gaat?

Als je als soeverein persoon zorgt dat je niet gekoppeld bent aan een bedrijf door niet te reageren op je naam in hoofdletters niet gebonden bent aan de wetten, kan je dan wegkomen met moord, fraude of diefstal? Of terrorisme? Dat Salad Abdeslam tegen de rechter zegt: nee joh, ik heet niet SALAH ABDESLAM, maar salah abdeslam! En dat de rechter dan zegt: "Okee, mijn fout. U bent vrij om te gaan".

skik

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 09:15 Topicstarter

ik doe mee

en weer een ad hominem.

Het begint zielig te worden wat je doet hoor.

En intelligente mensen? Hoe weet je dat zo zeker?

Ik zie enorm gesloten geesten.

verder heb ik ook uitgelegd.. oh laat maar eigenlijk. Ik blijf het je niet uitleggen hoor. Lees de postings maar opnieuw.

@Emma

@Emma

30-04-2016 om 09:16

Pindar

Ik had het tegen bieb, niet tegen jou.

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 09:24 Topicstarter

skik

Ik reageer maar kort.Ga nu niet op alles in,

Ik doorzie het nu, zoals jij en anderen, het ook kunnen doorzien door onderzoek te doen. Ik heb veel van wat ik heb geleerd af moeten leren.
Het is verder idd en prcoes.

Verder verdedigen veel mensen hun wereldbeeld want als er 1 domino valt want dan met de e rest.

Als e maanlanding een hoax was wat dan met dit, en dat?

en , zoals je in de quotes hierboven kunt lezen, mensen vinden het heel eng om in te zien dat ze diepgaand genaaid en voorgelogen zijn.

Maar als je het echt wil onderzoeken begin dan bv eens bij 9/11.
Een enorme inside job. Als je daar in duikt wordt er veel van wat en hoe het achter de schermen speelt ook duidelijk.Van daaruit kunnen andere dingen weer makkelijk duidelijk worden.

Een heel belangrijk ding nog wat ik wil noemen is dat mensen echt onderschatten hoe groot deze enorme id globale samenzwering is.

Edgar Hoover zei het al:

""The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists. The American mind simply has not come to a realization of the evil which has been
introduced into our midst. It rejects even the assumption that human creatures could espouse a philosophy which must ultimately destroy all that is good and decent.""

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 09:25 Topicstarter

@Emma

Ja sorry had het verkeerd gelezen, maar ik blijf staan achter wat ik daar geschreven heb.

Lottemarie

Lottemarie

30-04-2016 om 09:41

Mmmm

Je gaat het pas zien als je het doorhebt!

Johan Cruijff

Imogen

Imogen

30-04-2016 om 10:02

Volgens mij snap ik het

Er is een trilogie van jaren geleden, die heet de nul-A trilogie. Gaat over een wereld waarin de natuurkundige wetten, zoals de zwartekracht, niet bestaan. Ik vermoed dat Pindar deze en andere fantasy-verhalen serieus neemt. Net als Ron Hubbard, die geloofde in zijn eigen sf-schrijfsels over alias warlords en zo.
Misschien is Pindar een scientology-adept? Die stellen ook alles ter discussie zonder inhoudelijke argumenten.

Pindar

Pindar

30-04-2016 om 10:14 Topicstarter

Imogen

En, uiteraard, een ad hominem.

Hmmmm. Intelligent hoor!

Man o man

ik doe mee

ik doe mee

30-04-2016 om 10:23

Hoover

Had het over het communisme. Maar dat stukje laat je weg van je citaat.

Zijn ze nog steeds bezig, de communisten?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.