Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

school is er om de kinderen dom te maken!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pro vaccinatie...

Pro vaccinatie...

27-04-2016 om 18:52

Déja vu

Dit doet me allemaal denken aan een figuur een paar weken geleden op dit forum: er zwaar van overtuigd dat de wereld bestaat uit boze geesten die uit zijn op zijn geld en die hem (en de rest van de wereld) in een psychaitrische inrichting onder de dope willen opsluiten.
Toen was eigenlijk het advies: ga naar je huisarts en zoek hulp. Hier ook mijn advies.

Imogen

Imogen

27-04-2016 om 19:57

nogmaals

Je gaat mijn vragen dus niet beantwoorden?

Tijgeroog

Tijgeroog

27-04-2016 om 19:59

Ohja

Viktor Schauberger en Bruce Cathie? Die hebben de wereld inderdaad een hoop gebracht... :-/

Pindar

Pindar

27-04-2016 om 20:51 Topicstarter

huisarts? huisarts?????

huisarts?

lol, De LAATSTE plaats waar je moet zijn wil je gezond blijven! Gelukkih heb ik helemaal geen huisarts! Ik vermoed dat ik daar mijn sterke gezondheid aan te danken heb.

Jammer dat de mensen hier er zo raar met alternatieve informatie omgaan.

Nu ja, ook weer niet. die scholing he?

Dit zit duidelijk behoorlijk in de weg bij een paar mensen hier.

Pindar

Pindar

27-04-2016 om 20:54 Topicstarter

conclusie

de je hebt onderzoek gedaan en je conclusies getrokken.

Wel, prima toch?

En anderen hebben onderzoek gedaan en totaal andere conclusies getrokken,

Ook prima toch?

Het gaat mij er vooral om dat mensen niet zo maar voetsoots allerlei onzin uit de mainstream aannemen

En er is een boel onzin!

bieb63

bieb63

27-04-2016 om 21:21

Beste Pindar: uitvinder Nikola

Leg mij nou een iets uit. Je reageert heel fel op gestudeerden als Einstein enz. Prima, als jij dat wilt of als jij denkt dat je daarmee een punt hebt (welk punt, is niet helemaal duidelijk, maar goed, dat is jou ding). Vervolgens kom je met die Nikola. Iedereen met een beetje kennis van zaken op dat gebied (jawel, geleerd in de natuurkundeles of natuurkundestudie) wéét wie die Nikola is, wéét wat hij heeft uitgevonden en wéét ook dat hij na gewone elementaire school heeft gestuurd, o.a. natuurkunde....
Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen waarom jij je met de posting over Einstein versus Nikola jezelf zó ontzettend voor gek zet én daarmee je hele vage aannames over scholing totaal teniet doet.
Leg het me eens uit. Wat is er anders aan die Nikola als hij dus wél gestudeerd (zoals iedereen weet, behalve jij.......). Vertel en wees eerlijk?
Overigens ooit van Christian en Constantijn Huygens gehoord? Verdiep je er eens in.

Pindar

Pindar

27-04-2016 om 21:25 Topicstarter

Tesla etc

Wel, je weet blijkbaar erg, en dan bedoel ik echt, erg weinig over

Nikola Tesla

Einstein blijft een enorme domme gek, dat was een van mijn punten.
De idioot einstein heeft bijna alles gejat en zijn vrouw deed zijn wiskunde! Zeker niet einstein! O ja en hij was geschoold. lol

was ook een puntje.

Pindar

Pindar

27-04-2016 om 21:27 Topicstarter

einstein

Einstein was een psychopaat, maar ja dat mag je van heilige mensen niet zeggen of niet eens denken.

Hij wilde zijn eigen kind niet eens zien, was al hogere wiskunde voor deze narcistische psychopaat.

Hij wordt door een religie , ook wel wetenschap genoemd, als een god vereerd!

Als dat niks zegt over hoe extreem slecht het onderwijs is , dan weet ik het niet meer.

Pindar

Pindar

27-04-2016 om 21:30 Topicstarter

Christiaans

wat Christiaan Huygems opeens hier doet......

Even voor de duidelijkheid dan maar, ik heb , HELAAS, op universitair natuur en wiskunde gestudeerd.

Dus, tsja.

Tsja

Doe eens gek, doe eens tegendraads over wetenschappers en vaccinaties.
Het is geboren met een gouden lepel in de mond en nog niet tevreden.

Geeuw. Zo vorige eeuw, dit zogenaamd kritische gedoe.

Pindar

Pindar

27-04-2016 om 21:55 Topicstarter

Done

Je zegt dus eigenlijk helemaal niks hier en je hebt blijkbaar geen idee waar het allemaal over gaat en kun je alleen een beetje kinderachtig ridiculiseren.

Jammer.

Pindar

Pindar

27-04-2016 om 21:56 Topicstarter

gouden lepel?

En gouden lepel?

Waar heb je het in godsnaam over?

Je lijkt wel verdwaald hier.

bieb63

bieb63

27-04-2016 om 21:56

Sorry hoor Pindar

Wat Einstein wel of niet gedaan heeft zal mij worst wezen. Maar jij draait er omheen. Willens en wetens. Je bent tegen onderwijs, maar je hebt vervolgens geen flauw idee dat jouw heilige Tesla gestudeerd heeft. Logisch wat mij betreft. Maar tegenstrijdiger kan je niet zijn.

Overigens, met je sterke lichaam, wat doe jij als een auto over je voet rijdt en die voet verbrijzeld is en de botten eruit steken? Niet naar de dokter?

dc

dc

27-04-2016 om 22:05

nee joh

Dat heeft ze niet nodig. Gewoon laten zitten, groeit vanzelf weer aan elkaar.

En volgens mij is Tesla net zo bekend als Einstein. Maar goed, dat komt misschien doordat ik geen natuurkunde heb gestudeerd?

Wat ik me afvraag, als je het zo ontzettend belangrijk vindt dat mensen kritisch nadenken, hoe denk je dat dat gaat lukken zonder scholing?

Pindar

Pindar

27-04-2016 om 22:19 Topicstarter

bieb63

Je hebt mijn berichten totaal niet gelezen of niet goed gelezen,

Ik heb geschreven dat artsen goed zijn voor spalken etc etc

Maar tsja, dat negeer je dan maar he?

Pindar

Pindar

27-04-2016 om 22:26 Topicstarter

etc.

Tesla is voor mij niet 'heilig' zoals de randdebiel einstein wel behandeld wordt.

Tesla heeft prestaties geleverd die einstein niet eens kon evenaren.
Tesla was het dan ook niet eens met veel van de enorme onzin die einstein uitgekraamd heeft.

Probleem alleen is dat je helemaal niks op het publieke onderwijs krijgt over Tesdla, maar wel alles van de randdebiel einstein.

Dat zegt natuurlijk heel veel over de extreem slechte stand van het onderwijs.

En zo is het met heel veel andere dingen in het onderwijs,

Via het onderwijs wordt ons enorm veel 'kul' verkocht,
zoals de quantum theoie, zwarte gaten, zwaartekracht, het atoom,
relativiteitstheorie, global warming, vaccinaties, (macro) evolutie,
en de lijst gaat door en door.

Maar ja,zoals Mark Twain ooit al eens zei:

“It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.”

Angela67

Angela67

27-04-2016 om 22:29

pindar

Heb je wel eens overwogen dat jij net zo goed degene kan zijn die voor de gek gehouden wordt en dat het juist precies andersom is dan jij denkt te weten?
gr Angela

nou wat toevallig

Vorige week nog bij mijn zoon op school geweest, voor een voorstelling en dat ging o.a. over…. Tesla!

Dus dat stukje van je info klopt alvast niet, dat je daar 'niks over krijgt in het publieke onderwijs' (wat is dat eigenlijk? Publiek onderwijs?)

Dan zal het met het niet bestaan van zwaartekracht ook wel niet zo'n vaart lopen, dunkt me.

Pro vaccinatie...

Pro vaccinatie...

27-04-2016 om 22:32

Tja

Er is wel vaker iets wat ik erg belangrijk vind en wat niet helemaal aan de orde komt in de geschiedenis-natuurkunde- of taallessen bij mijn dochter op school. Maar ja, daar heeft ze een ontwikkelde en goed geschoolde moeder voor. Die leert haar alles wat de school niet doet. Heb je zelf kinderen? Kun jij het beter? Doe dat dan!

dc

dc

27-04-2016 om 22:33

Pindar

Vertel eens, uit welk werk van Mark Twain komt die uitspraak precies?

bieb63

bieb63

27-04-2016 om 23:10

En Pindar

je hebt nog steeds niet uitgelegd waaromTesla volgens jou oke is, terwijl hij wel gestudeerd heeft.....(dat is jouw punt toch...?)
Of gaat het jou om de persoon? Tja, die heb je in alle soorten en maten. gelerrd of niet.

Pindar

Pindar

28-04-2016 om 07:46 Topicstarter

reacties

Goh, wat grappig al die postinkjes te zien.

Vooral enorm veel bedekte en onbedekte ad hominems en niemand die
maar overweegt of het waar is wat ik schrijf.
bv of ik kinderen heb of ik het beter kan, etc etc Allemaal ongenuanceerde irrelevante ad hominems.

Even wat antwoorden

Ja ik heb ook overwogen of ik voor de gek gehouden werd.
Het is niet zo dat ik alles kritiekloos slik.

Toen ik met onderzoek hiernaar begon, geloofde ik het ook niet, maar ik vond het niet fair uitspraken te doen over iets waar ik nooit onderzoek naar gedaan heb.Dus ben ik jarenlang onderzoek gaan doen.

En waar die uitspraak van Twain vandaan kwam? Totaal niet belangrijk.
De uitspraak is spot on. Toch grappig dat mensen op trivialiteiten gaan letten, ipv eens naar de bedreigende inhoud te kijken,

Veel mensen willen gewoon niet zien hoe ze jarenlang diep door het syzteen genaaid zijn.

En over Tesla, tsja sommige mensen lezen mijn postings nog steeds niet goed. Ik heb geschreven dat ik er in zou duiken.
Het ligt volgens mij nl allemaal iets anders, maar ik ga geen uitspraken doen als ik er niet in gedoken ben.

@pro vaccinatie

Goed ontwikkelde moeder?
Vertel maar, waarin goed ontwikkeld? Of betekent goed ontwikkeld dat je door je 'educarie' heel veel onzin onthouden hebt waarvan je dacht dat het echt waar was? Ik vermoed echt het laatste. Zo werkte het systeem namelijk.En dit is niks persoonlijks naar jou.
Ok, wat vertel je haar dan bv wat ze op school niet vertellen? En hoe zit het dan met de kinderen die niet zo'n moeder hebben?

@Jippox. Mooi dat ze het over Tesla hebben dan is dat nog niet zo lang. Ik vraag me wel af wat ze geleerd hebben want veel er over zullen ze niet krijgen. Dit om verschillende redenen.
Ik heb natuurkunde gestudeerd en ik heb niks over en van die man geleerd. terwijl wat hij te zeggen heeft duizenden malen belangrijker is dan wat de randdebiel en leugenaar en dief einstein te melden had, Mooi voorbeeld van hoe je genaaid wordt op school.

bieb63

Soorten en maten jawel. Maar er is bv NIETS dat uit de huidige zogenaamde natuurkubnde komt, En dan bedoel ik ook NIETS.
Ja ze zeggen en schrijven van wel, maar als je gaat spitten blijft er niets van heel.
ALLES wat er nu is in al jaren voor de 'moderne natuurkunde' bedacht en uitgevonden en nu doet die achterlijke wetenschap of het door hun gemaakt is.

Kijk eens naar het scool systeem. Kinderen leren naar autoriteiten luisteren e niet op diepgravend naar waarheid te zoeken,

DIT is een groot onderdeel van het probleem:

"They must find it difficult...those who have taken authority as the truth, rather than truth as the authority."---Gerald Massey

We hebben het hier over de kleren van de keizer etc.

Pindar

Pindar

28-04-2016 om 07:55 Topicstarter

leugens

Nog wat meer leugens die ze op school verspreiden:

De maanlandingen waren echt, 9/11 was gecreerd door Osama Bin Laden,
, 7/7/7 was een aanslag door extremisten, de olie raakt op, Sandy Hook was echt. De aanslagen in Parijs zijn door extremisten gedaan, zelfde als Brusselse aanslagen.We leven in een democratie,geld wordt door de overheid gedrukt,(In werkelijkheid wordt geld uit het niets gecreerd, door banken), economische groei is belangrijk,hoog geplaatste personen zijn integer (niets is minder waar, het zijn de grootste psychopaten die er zijn! neem de zaak Demmink!),De staat is te vertrouwen. We vallen onder zogenaamde 'wetten'(niks is minder waar!), de geschiedenis zoals ze die leren klopt (welnee! geschiedenis wordt geschreven door winnaars), dat de zogenaamde main stream media te vertrouwen zijn.dat we geen slaven zijn, dat we vrij zijn , dat fluoride goed is, dat aspartaam goed is en nog veel meer andere kul.

Lekker schoolsysteem toch? Levert in ieder geval lekkere makkelijke dociele slaafjes af!

Pindar

Pindar

28-04-2016 om 08:09 Topicstarter

@dc

Jij schreef:

"Wat ik me afvraag, als je het zo ontzettend belangrijk vindt dat mensen kritisch nadenken, hoe denk je dat dat gaat lukken zonder scholing?"

Dat is het probleem, er is geen echte educatie, maar indoctrinatie.

Ik ben helemaal niet tegen goede educatie. Maar dat hebben we momenteel gewoon niet.

We hebben slaafjes-fabrieken.

Angela67

Angela67

28-04-2016 om 08:15

pindar

weet je wat het is, we zijn allemaal geïdoctrineerd. En is dat erg? We kiezen toch onze eigen waarheid?
Het feit dat jij in twijfel trekt wat je geleerd is, is prima. Maar doe niet alsof jouw waarheid meer waar is dan mijn waarheid. Ik kan het niet bewijzen, maar jij ook niet.
gr Angela

Mark versus Abraham

"Maar ja,zoals Mark Twain ooit al eens zei:
“It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.”

The problem with quotes found on the internet is that they are often not true - Abraham Lincoln

skik

skik

LOL

Wilma

Wilma

28-04-2016 om 10:07

Pindar

Zie deze link. Maar vast niet aan jou besteed want het zijn natuurlijk geschoolde wetenschappers die dit onderzochten.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/20/onderzoek-complotdenker-zou-het-liefst-zelf-samenzweren

Pindar

Pindar

28-04-2016 om 10:46 Topicstarter

Wilma

Ja nrc, ach ja.kwaliteitskrant he?!|

Wel ik heb het al eerder over de media gehad.

Als je het kritiekloos wil geloven, ga je gang!

OF ga eens zelf checken of het klopt of niet, maar dat is denk ik te veel gevraagd.

Maar dit is er aan de hand.

Eerst hoorde men helemaal niets op de media over complotdenken,

(FIRST THEY IGNORE YOU)

Maar nu er meer en meer mensen wakker beginnen te worden, moeten ze wel wat doen.

(THEN THEY FIGHT YOU)

En we gaan gewoon lekker door tot we bij de laatste fase aankomen.

Het gaat beter en beter.

hoezo

'eerst hoorde men helemaal niets over completdenken'

definier 'eerst' eens? Over welke periode heb je het? Volgens mij is complotdenken nou juist iets van alle tijden. Iets wat ook toeneemt op momenten van onrust in de wereld (net als het aantal waarnemingen van UFO's trouwens)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.