Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MRI

MRI

20-04-2021 om 16:13

R factor is boven de 1 ic's liggen vol maar ws versoepelingen, waarom?


Tuurlijk heeft hij gelijk, daar twijfel ik niet aan. Maar we moeten nog wel even vooruit met het draagvlak en dit helpt beslist niet. 

'Echt schandalig dat Kuipers dit doet. Die man is vanaf het begin van de
crisis al verschrikkelijk manipulatief bezig. Hij is echt niet zo dom
dat hij dit per ongeluk zegt.'

Ik snap hier niets van. Als je de tekst goed leest, dan zeg je dat er vooraf berekend was dat het 10% zou kunnen schelen. Dat is natuurlijk een inschatting, aangezien we nog 0 ervaring hebben met een corona-virus, in de britse variant, en een avondklok.

Daarom noemt hij het ook een 'essentieel "ongecontroleerd experiment"'. Vooraf had je op geen enkele wijze een testsituatie kunnen doen waarin je dat 'gecontroleerd' zou kunnen bekijken. Om te weten of zoiets werkt is het dus een 'essentieel' experiment. Je kunt niet anders dan experimenteel zoiets doen. In andere landen werden ook dergelijke 'experimenten' uitgevoerd, soms nog veel rigoureuzer dan bij ons.

Zijn conclusie 'De invoering van de avondklok heeft de afgelopen maanden geen enkel effect gehad op de ziekenhuisopnames.' kan hij alleen maar achteraf doen: de ziekenhuisopnames daalden helemaal niet, maar stegen, zoals verwacht werd met de komst van de britse variant.

Achteraf kent iedereen de waarheid en wordt het gemakkelijker om te voorspellen.

EmmaT heeft wel nog een theoretisch mogelijk gelijk: wij weten niet wat er was gebeurd als die avondklok niet was ingevoerd. Dan moet je gaan kijken naar berekeningen in modellen, maar daarvan is altijd de vraag of dat ook de werkelijkheid wordt.

Het is dus een onderbouwing van het besluit om de avondklok af te schaffen, een onderbouwing op basis van de vraag: wat was het te verwachte/gehoopte effect en is dat ook daarmee bereikt? Dat is een tamelijk objectieve onderbouwing. Iets sterker dan 'dit tast onze vrijheid aan'.

Tsjor

'Maar we moeten nog wel even vooruit met het draagvlak en dit helpt beslist niet.' Ik snap dat het voor sommige mensen moeilijk te begrijpen wordt als het gaat om modellen, berekeningen, verwachtingen en cijfers.

Wat zou helpen om het draagvlak te vergroten? Want we hebben het nog wel even nodig, en misschien wel veel langer dan we ons nu kunnen voorstellen.

Tsjor

Je bent het draagvlak bij een grote groep mensen gewoon kwijt en dat komt ook niet meer terug. Het enige dat helpt is rap vaccineren en hopen dat de IC's, net als in Engeland op een keerpunt komen en leegstromen.

En als kwetsbare zou ik nu juist heel goed op mezelf passen en geen enkel risico nemen.

EmmaT schreef op 29-04-2021 om 08:34:

We weten niet hie het zou zijn geweest zonder avondklok. 

Dat weten we wel. Kijk naar de cijfers vanaf maart 2020 tot 23 januari 2021.

MeikeT schreef op 29-04-2021 om 10:59:

[..]

Dat weten we wel. Kijk naar de cijfers vanaf maart 2020 tot 23 januari 2021.

We hebben alleen cijfers met maatregelen. Je kunt niet weten wat de cijfers geweest zouden zijn zonder maatregelen.

Daglichtlamp schreef op 29-04-2021 om 11:59:

[..]

We hebben alleen cijfers met maatregelen. Je kunt niet weten wat de cijfers geweest zouden zijn zonder maatregelen.

We hebben cijfers mét en zonder avondklok. Die cijfers kun je dus heel goed vergelijken. Dat de avondklok niets heeft opgeleverd, zegt niets over eventuele andere maatregelen. En andersom.

MeikeT schreef op 29-04-2021 om 12:24:

[..]

We hebben cijfers mét en zonder avondklok. Die cijfers kun je dus heel goed vergelijken. Dat de avondklok niets heeft opgeleverd, zegt niets over eventuele andere maatregelen. En andersom.

Mensen houden zich veel minder aan maatregelen dan een jaar geleden lastig vergelijken zo. 

MeikeT schreef op 29-04-2021 om 12:24:

[..]

We hebben cijfers mét en zonder avondklok. Die cijfers kun je dus heel goed vergelijken. Dat de avondklok niets heeft opgeleverd, zegt niets over eventuele andere maatregelen. En andersom.

Nee, want de uitgangspositie was niet gelijk. Bovendien is de avondklok tegelijk met de bezoekbeperking ingevoerd. Nu de avondklok stopt worden tegelijk weer andere maatregelen versoepeld. Niet te vergelijken dus.

AnneJ schreef op 29-04-2021 om 10:46:

Je bent het draagvlak bij een grote groep mensen gewoon kwijt en dat komt ook niet meer terug. Het enige dat helpt is rap vaccineren..

Helaas is het draagvlak voor het vaccineren ook afgenomen. Ik hoor van relatief veel mensen dat ze zich niet willen laten vaccineren en dan hebben we het niet alleen over AstraZenica. Als we onverhoopt code zwart bereiken moet men maar op de IC gaan filmen vind ik, zodat iedereen kan zien dat daar helemaal geen demente bejaarden liggen, maar mensen van 30 tot in de 70, waarvan een deel kerngezond was voordat ze COVID-19 kregen en een ander deel misschien wel een onderliggende ziekte hebben, maar gewoon werken, sporten, etc.

Sammy70

Sammy70

29-04-2021 om 15:39

OmaVan2 schreef op 29-04-2021 om 15:11:

[..]

 Als we onverhoopt code zwart bereiken moet men maar op de IC gaan filmen vind ik, zodat iedereen kan zien dat daar helemaal geen demente bejaarden liggen, maar mensen van 30 tot in de 70, waarvan een deel kerngezond was voordat ze COVID-19 kregen en een ander deel misschien wel een onderliggende ziekte hebben, maar gewoon werken, sporten, etc.

Dat weet iedereen allang. Als je dat niet weet dan wil je dat niet weten. Boven de 80 komt amper op de IC. Waarom moeten we pas bij code zwart gaan filmen? Het heeft al geen zin maar dan ben je al helemaal te laat. 

Sammy70 schreef op 29-04-2021 om 15:39:

[..]

Dat weet iedereen allang. 

Voor OO klopt dat. Ik kom ook op andere fora, met heel andere types en sommige mensen die daar schrijven denken echt nog dat COVID een ziekte is van zieke, oude mensen. 

Sammy70 schreef op 29-04-2021 om 15:39:

[..]

Dat weet iedereen allang. Als je dat niet weet dan wil je dat niet weten. Boven de 80 komt amper op de IC. Waarom moeten we pas bij code zwart gaan filmen? Het heeft al geen zin maar dan ben je al helemaal te laat.

Hier in de stad Facebook ik regelmatig met een FvD-dweepster. Ze heeft vast een foto van Thierry  op luchtbed aan de muur hangen . Vandaag een trots commentaar op de Volksmars voor de Vrijheid. Ik heb gereageerd met "xxx, vrij naar "Ik wens je veel personeel": Ik wens je veel demonstranten. Ga lekker zo door en niet klagen dat je tot in de zomer of langer met beperkende maatregelen zit dus. Jullie zijn daar mee verantwoordelijk voor." 

Ik word echt zo moe van die lui! 

Er zijn er meer die de bewering van Kuipers niet delen.

Experts en RIVM stomverbaasd over Kuipers die geen effect van avondklok zag https://www.nu.nl/coronavirus/6130479/experts-en-rivm-stomverbaasd-over-kuipers-die-geen-effect-van-avondklok-zag.html (via @NUnl)

Sammy70

Sammy70

29-04-2021 om 17:35

OmaVan2 schreef op 29-04-2021 om 15:51:

Voor OO klopt dat. Ik kom ook op andere fora, met heel andere types en sommige mensen die daar schrijven denken echt nog dat COVID een ziekte is van zieke, oude mensen.

en denk je dat een filmpje dan gaat helpen? Zij zitten in een fabeltjesfuik en daar helpt geen filmpje tegen. Gezien het feit dat er al ruim meer dan 10.000 mensen op de IC hebben gelegen kan ik het mij niet voorstellen dat ze via via niemand kennen van onder de 70 die daar lag. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.