Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MRI

MRI

20-04-2021 om 16:13

R factor is boven de 1 ic's liggen vol maar ws versoepelingen, waarom?


tsjor schreef op 27-04-2021 om 14:20:

Vandaag bleek dat mijn broer positief was. Besmet dus met corona. Hij heeft verschillende onderliggende gezondheidsproblemen, dus hij was supervoorzichtig. Kontakten? Alleen één keer naar de supermarkt. Met mondkapje. Verder niemand binnen en hij was zelf nergens geweest. Toch besmet.

Ik schrik daarvan. Oppervlakten zouden niet bijdragen aan besmettingen, voor contacten zou je 15 minuten binnen 1,5 meter moeten zijn gekomen. Is een keer naar de supermarkt al riskant? Of de buitenlucht?

Tot nu toe heeft hij gelukkig milde klachten, koorts, vermoeidheid. Ik hoop dat het daarbij blijft.

Maar wel weer even een wake-up-call: we zijn er nog niet, nog lang niet.

Tsjor

jeejtje wat naar tsjor

hoop dat hij snel beter word !

Hè bah Tsjor, beterschap voor je broer.

Zou hij dan gewoon pech hebben? In contact zijn gekomen met zo’n superspreader? Of is dat superspreader idee niet vatbaar gebleken?

In supermarkten wordt nog steeds flink gereinigd, ook door klanten. Waarom, als oppervlaktes niet besmettelijk zijn?

Eerlijk gezegd doe ik daar zelf al lang niet meer aan mee, aan dat ‘ontsmetten’ ed. 
Ik was heel veel mijn handen, vooral op mijn werk, dat wel. Maar het schoonmaken van bijv winkelkarretje is me echt teveel gedoe. Bovendien zorgt dat schoonmaken in mijn ervaring juist voor drukke plekken in supermarkt, daar wilde ik niet meer aan mee doen. 

Wat naar Tsjor. Hopelijk komt hij er goed doorheen. 

Het blijft een vreemd virus, waarbij de 1 heel makkelijk besmet raakt (misschien in contact geweest met een superspreader inderdaad) en een ander niet, terwijl corona in huis is.

OmaVan2 schreef op 24-04-2021 om 15:10:

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo heel logisch dat men begonnen is bij de alleroudsten. Deze groep veroorzaakt niet de grote druk op de zorg en heeft een relatief korte levensverwachting. En waarom krijgt iemand van 98 met een levensverwachting van 2 jaar voorrang boven een kankerpatiënt van 50 met een levensverwachting van 2 jaar? Inderdaad een goede evaluatie is nodig. Ook naar de rol van de Gezondheidsraad. Ik zie de raad als medeschuldig aan de vaccinatie angst bij bepaalde groepen.

 Achteraf kun je over veel makkelijk oordelen. Maar als je kijkt naar hoeveel mensen in verzorgingshuizen zijn omgevallen, maar ook thuis zijn overleden, want zinloos om op te nemen, heb ik totaal geen moeite met de voorrang voor vaccinatie. Het gaat ook niet alleen om hen, maar ook om hun verzorgers en familie. Dan is de groep die besmet kan raken of verspreiding veroorzaakt opeens veel groter. Mijn schoonzoon is ook al lang gevaccineerd. Omdat hij in de zorg werkt. Zuur voor mij, want ik heb ook onderliggende klachten, maar het is niet anders. Ik ben bozer op sommige  burgers, die het er niet beter op maken met hun wangedrag. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken, is nu wel erg letterlijk te nemen. 

' Het blijft een vreemd virus, waarbij de 1 heel makkelijk besmet raakt
(misschien in contact geweest met een superspreader inderdaad) en een ander niet, terwijl corona in huis is.'

Inderdaad, dat blijft erg vreemd. Vriendje van dochter niet (bijvoorbeeld), wonen in 1 huis. Bij broer kan het hooguit het winkelwagentje zijn geweest. Of een winkelende superspreader. Ik word toch weer fanatieker met poetsen en ontsmetten.

De klachten blijven gelukkig mild. Weinig virusdeeltjes, milde klachten, dat zou mooi zijn. Het blijft allemaal onvoorspelbaar.

Tsjor

Ixia. schreef op 28-04-2021 om 09:20:

[..]

Mijn schoonzoon is ook al lang gevaccineerd. Omdat hij in de zorg werkt. Zuur voor mij, want ik heb ook onderliggende klachten, maar het is niet anders. Ik ben bozer op sommige burgers, die het er niet beter op maken met hun wangedrag. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken, is nu wel erg letterlijk te nemen.

Met het met voorrang vaccineren van mensen in de zorg heb ik geen enkel probleem. Maar de 400.000 85+-ers na de groep 60-85 vaccineren had mogelijk nu wat minder druk op de zorg opgeleverd. Nu gaan we versoepelen terwijl code zwart dreigt. Ik mag hopen dat de koningsdag drukte niet tot een zorginfarct leidt over twee à drie weken. Maar ik ben het je helemaal met je eens dat het heel erg moeilijk is. Ik ben blij dat ik geen beleidsmaker ben.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/op-papier-is-vaccinatie-voor-ongedocumenteerden-geregeld-maar-in-de-praktijk-is-het-zo-makkelijk-nog-niet/

Parlementaire enquête inderdaad. Ik vroeg me af hoe het met vaccineren gaat van groepen die geen huisarts hebben of centrale registratie. Op de website van de Rijksoverheid staat daar 1 regel over. Deze:  Daarnaast komen ook ongedocumenteerden, (uitgezette) personen in detentiecentra, personen die niet in Nederland wonen of zijn geregistreerd maar langer dan 1 maand in Nederland verblijven, asielzoekers, en Nederlandse diplomaten en militairen die in het buitenland zijn, in aanmerking voor een COVID-19-vaccinatie."

Maar hoe je dan aan je vaccinatie komt? Inderdaad Een Vandaag zocht het uit. Het is niet geregeld.

Iemand die weet wat de route is hoor ik graag. En nee, ik ga niet weer de GGD emailen. De laatste keer meende men dat ik nog geen vaccinatie had gehad mogelijk omdat ik Astra Zenica geweigerd had en ja, dan kom je pas achteraan aan de beurt.

Maar als iemand toevallig een goede tip heeft hoor ik het graag. Je wil mensen ook niet naar de GGD sturen om met zo'n vraag afgebekt te worden.

Maar jij bent vandaag toch al ingeënt?

Ja, maar ik kwam iemand tegen, op zoom, die mij dat vroeg. Degene had ook geen huisarts anders zou ik ze daar heen sturen. En ik doe ondermeer vrijwilligerswerk met anderstaligen. Dus die vraag komt dichterbij.

Ik heb inmiddels gevonden dat je in Amsterdam terecht kunt bij Dokters voor de Wereld uit het programma van Een vandaag. Zij houden in elk geval in de gaten of en waar/wanneer er een antwoord komt en geven informatie. Maar andere steden geen idee.

Echt schandalig dat Kuipers dit doet. Die man is vanaf het begin van de crisis al verschrikkelijk manipulatief bezig. Hij is echt niet zo dom dat hij dit per ongeluk zegt. 

We weten niet hie het zou zijn geweest zonder avondklok. Ik vind hem wel dom, zeker de laatste tijd. 

Sammy70

Sammy70

29-04-2021 om 09:00

Avondklok. Als je de tekst leest snap ik wel wat hij bedoelt. Ik had er ook een hard hoofd in. Degenen die bij elkaar willen komen deden dat toch en bleven wel slapen (toch vooral de jongeren). De horeca/bioscoop etc was toch al niet open dus waar zou je naar toe willen na 21/22 uur als je al boven de 30 bent? Onder de 30 steekt de ouders aan, die op de IC terecht komen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.