Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Op wie ga je stemmen?


zonder of met mestgeur

gr Angela

Angela1967 schreef op 22-03-2021 om 19:54:

zonder of met mestgeur

gr Angela

Ik word altijd vrolijk van mestgeur. Als de boeren gaan besmesten zit de winter er bijna op een wordt het lente!

Pief, dat heb ik nou ook. Volgens mij gebruiken niet alleen boeren mest, maar ook hoveniersbedrijven e/o de plantsoenendienst, want hier in Amsterdam ruik ik soms ook mest. En we wonen hier wel dichtbij de polders, maar toch echt niet erin.

Groeten,

Temet

MeikeT schreef op 22-03-2021 om 17:52:

[..]

De linkse partijen hebben allemaal meer dan 5 zetels per stuk, dus dat helpt niet.

Wel. Door die splinterpartijen waaieren kiezers alle kanten uit,  worden er gelegenheidscoalities geforceerd met dwergpartijen waartegen nauwelijks meer serieuze oppositie valt te voeren. Dat zijn ook de redenen waarom destijds  partijen zijn opgegaan in  het CDA en GroenLinks

GinnyT schreef op 22-03-2021 om 19:11:

Oh dat van die tractor vond ik nou juist weer wat charme hebben.

Ik verwacht er verder ook niet al te veel van, maar het levert wel een frisse boerenwind op.

Nou noem dat maar fris. 

Ja, die tractor was ludiek. Maar met dat soort acties moet ze niet klagen als we de BBB een boeren partij noemen. Burgers gaan meestal niet met de tractor (die nb pasgeleden nog in optocht door Den Haag reden met boze boeren achter het stuur ) naar hun eerste werkdag als Kamerlid. Ik vond het misplaatste aandachttrekkerij.  Dat wordt nog wat de komende tijd. 

kenfan schreef op 22-03-2021 om 22:32:

[..]

Wel. Door die splinterpartijen waaieren kiezers alle kanten uit, worden er gelegenheidscoalities geforceerd met dwergpartijen waartegen nauwelijks meer serieuze oppositie valt te voeren. Dat zijn ook de redenen waarom destijds partijen zijn opgegaan in het CDA en GroenLink

ik zou zelf 3 Kamerzetels als ondergrens kiezen. Dat is nog een hele toer om te halen bij verkiezingen. Ik denk nu aan Volt. Ik vind dat, vanaf dat ze in Nederland van zich lieten horen,  een interessante partij.  Als ik een partij als Volt met 3 zetels een start in de landelijke politiek gun, moet ik dat (soms helaas) elke partij gunnen. 

Voor de CDA stemmers

Thttps://www.hpdetijd.nl/2021-03-23/fluistercampagne-van-partijtop-tegen-labiele-omtzigt-bedreigt-stabiliteit-cda/?fbclid=IwAR14W9NfxJBQcx4HpJhArALNnd151OAg2zLF2QEKYJT1daSQDjuZqW9lfQ8

Over het tegenwerken van Omtzigt vanuit de partijtop. Echt ongehoord hoe Wopke ea met deze man zijn omgegaan, als het klopt wat er in dit artikel staat.

Inderdaad ongehoord. Uit het artikel: 

"Los van het feit dat iedere burger snapt waarom Omtzigt na een ongekende politieke strijd – waarbij hij door zijn eigen bewindspersonen in het kabinet werd dwars gezeten – ‘overwerkt’ is, zal de strategie om de immens populaire politicus persoonlijk aan te vallen mogelijk als een boomerang terug keren in het gezicht van het partijbestuur en CDA-leider Wopke Hoekstra."

Ik hoop dat dat gebeurt.

Mija

Mija

24-03-2021 om 10:02 Topicstarter

Ben ik toch blij dat ik niet op hem heb gestemd. Ik had hem persoonlijk meer voorkeurzetels gegund maar het maffe feit doet zich dus voor dat je dan een partij had gesteund die hem beschadigt en zijn inspanningen en prestaties niet waardeert. Ik kan me niet voorstellen dat hij terug kan komen als CDA-kamerlid als die partij de waarden waarvoor hij zich het vuur uit de sloffen heeft gelopen kennelijk zo weinig deelt dat ze hem ‘onschadelijk’ meenden te moeten maken, en nog. Bizar! Ik hoop dat Pieter Omtzigt goed voor zichzelf zorgt. Zijn partij doet het niet.

Je mag hopen dat Hoekstra de tijd neemt om het rapport 'ongekend onrecht' te lezen en dan het boek van Omtzigt, en dan aan Omtzigt de vraag stellen: wat is er nodig om de tweede kamer de functie van controleerder  van de regering waar te laten maken en wel op zodanige wijze, dat we misstanden zo snel mogelijk in het vizier krijgen en kunnen oplossen. 

Dat zou voor het hele parlement een zegen zijn. 

Tsjor

Voor de controlerende functie zou het ook helpen als partijen eens afscheid namen van de vernieuwingsdrift waardoor elke 4 jaar weer perse nieuwe gezichten hoog op de lijst moeten. Vroeger had je mensen die 3,4,5 termijnen in de kamer zaten. Tegenwoordig zijn er veel al na twee termijnen weg. Dat is niet handig. Het kost je het grootste deel van je eerste 4 jaar om je een beetje in te slingeren, dan nog wat jaren om meer ervaring op te bouwen en dan moet je niet mensen wegsturen als ze eindelijk zoveel ervaring hebben dat ze een beetje verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Vernieuwing is op zichzelf niet verkeerd, nieuw bloed en een frisse blik zijn prima, maar niet als er geen ervaring en collectief geheugen meer overblijft. 

Groeten, 

Temet

Ik zou het ook heel fijn vinden als ministers en staatssecretarissen deskundigen zijn in hun vakgebied. Dus niet zo maar baantjes verdelen. Een minister van Defensie moet uit de krijgsmacht komen, een minister van Onderwijs uit het onderwijsveld, een minister van Gezondheidszorg uit de gezondheidszorg. Snap nooit waarom dat niet gebeurt. Een ziekenhuis neemt toch ook geen voormalig leraar aan als directeur?

Granola schreef op 24-03-2021 om 11:06:

Ik zou het ook heel fijn vinden als ministers en staatssecretarissen deskundigen zijn in hun vakgebied. Dus niet zo maar baantjes verdelen. Een minister van Defensie moet uit de krijgsmacht komen, een minister van Onderwijs uit het onderwijsveld, een minister van Gezondheidszorg uit de gezondheidszorg. Snap nooit waarom dat niet gebeurt. Een ziekenhuis neemt toch ook geen voormalig leraar aan als directeur?

Inderdaad! 

Positie Omtzigt

 

Het wordt steeds erger. Ollongren laat per ongeluk notities zien over de positie van Omtzigt, 'functie elders'. Echt bizar.

https://nos.nl/artikel/2374063-ollongren-laat-per-ongeluk-notities-aan-de-camera-zien-over-positie-omtzigt-en-linkse-partijen.html

RosaMontana schreef op 25-03-2021 om 12:23:

Positie Omtzigt

Het wordt steeds erger. Ollongren laat per ongeluk notities zien over de positie van Omtzigt, 'functie elders'. Echt bizar.

https://nos.nl/artikel/2374063-ollongren-laat-per-ongeluk-notities-aan-de-camera-zien-over-positie-omtzigt-en-linkse-partijen.html

Dan zal hij wel veel voorkeursstemmen hebben gekregen 😈

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.