Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Op wie ga je stemmen?


Stelle schreef op 18-03-2021 om 00:55:

Goed gegaan? Oh jongens toch, verschrikkelijk. Wat een ramp, maar niet veel nieuws onder de zon.

+1

Pief, D66 weet heel goed dat ze de winst aan links hebben te danken en dan verwacht ik niet dat ze daar op dergelijke foute manier mee om zullen gaan. Dus nee geen extreem rechts erbij. En slimme Rutte begrijpt dat. Dus die zal per se CDA willen en de rest maakt hem dan wellicht niet zoveel uit

gr Angela

MeikeT

Even een vraag over bijzaken om mijn aandacht af te leiden van de uitslag. Je zegt dat het heel druk was op je stembureau. Klopt mijn indruk dat vooral 's avonds veel mensen kwamen? Ik las dat er hier in Amsterdam tegen sluitingstijd nog lange rijen stonden, in mijn buurt zag ik in de avond ook een rij terwijl het in de ochtend nog heel rustig was. Ik kreeg het idee dat veel mensen een uitje wilden rond wat anders de avondklok geweest zou zijn. Of zie ik spoken?

Groeten,

Temet

'Ik kreeg het idee dat veel mensen een uitje wilden rond wat anders de avondklok geweest zou zijn. Of zie ik spoken?'

Zou dat het zijn? Sommige stembussen sloten inderdaad later, na 21.00 uur. Een beetje de regels tarten, zoiets? Of kinderachtig lekker toch doen? Nou ja, ze hebben geluk: hun stemmen mochten nog meedoen.

Tsjor

D66 gaat echt niet met JA21 in een kabinet, dat is dan weer een geluk bij een ongeluk bij deze uitslag. Er zal een vierde linkse partij bij komen.

En zonder VVD met tig kleine partijtjes gaat natuurlijk ook niet gebeuren, dat dat ook geen recht aan de uitslag. 

tsjor schreef op 18-03-2021 om 07:53:

Ik hoop dat D66 op twee tafels gaat spelen: natuurlijk de meest voor de hand liggende combinatie, VVD, D66, CDA, eventueel aangevuld met een kleine partij. Maar ook over links. Daar zitten veel partijen die weliswaar verliezers zijn, maar beter aansluiten bij wat D66 wil. Het kan ook: D66, CDA, PvdA, GL, SP, PvdD, CU, Volt.

Maar D66 is als 2e partij voorlopig niet aan zet. Het initiatief ligt bij de grootste partij, de VVD. Waarom zou je linkse partijen belonen als dat overduidelijk niet is wat de kiezers willen? Ze zijn afgestraft!

VVD/D66/CDA + 1

Temet schreef op 18-03-2021 om 08:44:

MeikeT

Even een vraag over bijzaken om mijn aandacht af te leiden van de uitslag. Je zegt dat het heel druk was op je stembureau. Klopt mijn indruk dat vooral 's avonds veel mensen kwamen? Ik las dat er hier in Amsterdam tegen sluitingstijd nog lange rijen stonden, in mijn buurt zag ik in de avond ook een rij terwijl het in de ochtend nog heel rustig was. Ik kreeg het idee dat veel mensen een uitje wilden rond wat anders de avondklok geweest zou zijn. Of zie ik spoken?

Groeten,

Temet

deze Amsterdammer moest overdag gewoon werken. Daarom in de avond gestemd. Net als m’n collega’s en vrienden. Het uitje was vooral het kiezen van een leuke locatie en daar een wandelingen naartoe maken. Volgens mij zie je inderdaad spoken

Temet schreef op 18-03-2021 om 08:44:

MeikeT

Even een vraag over bijzaken om mijn aandacht af te leiden van de uitslag. Je zegt dat het heel druk was op je stembureau. Klopt mijn indruk dat vooral 's avonds veel mensen kwamen? Ik las dat er hier in Amsterdam tegen sluitingstijd nog lange rijen stonden, in mijn buurt zag ik in de avond ook een rij terwijl het in de ochtend nog heel rustig was. Ik kreeg het idee dat veel mensen een uitje wilden rond wat anders de avondklok geweest zou zijn. Of zie ik spoken?

Groeten,

Temet

deze Amsterdammer moest overdag gewoon werken. Daarom in de avond gestemd. Net als m’n collega’s en vrienden. Het uitje was vooral het kiezen van een leuke locatie en daar een wandelingen naartoe maken. Volgens mij zie je inderdaad spoken

Ik waardeer m’n randstedelijke bubbel vandaag enorm. Mijn God wat een verschrikkelijk uitkomst. Wat een land. Onbegrijpelijk. 

Libertine schreef op 18-03-2021 om 09:33:

Ik waardeer m’n randstedelijke bubbel vandaag enorm. Mijn God wat een verschrikkelijk uitkomst. Wat een land. Onbegrijpelijk.

Zou het misschien kunnen dat die randstedelijke bubbel er toe bijgedragen heeft dat de natuurlijke achterban van links (lees niet hbo/ac opgeleid, slecht betaald ) in een racistische modderpoel is beland? Teveel wokeness, te veel minachting voor de deplorables en mensen in de provincie in het algemeen?.

ongelooflijk hoe snel een volk de leugens, draaierijen en het weglachen vergeten zijn. Stelle en Libertine, +1   werd vanmorgen echt met chagrijn in mijn lijf wakker

Temet schreef op 18-03-2021 om 08:44:

MeikeT

Even een vraag over bijzaken om mijn aandacht af te leiden van de uitslag. Je zegt dat het heel druk was op je stembureau. Klopt mijn indruk dat vooral 's avonds veel mensen kwamen? Ik las dat er hier in Amsterdam tegen sluitingstijd nog lange rijen stonden, in mijn buurt zag ik in de avond ook een rij terwijl het in de ochtend nog heel rustig was. Ik kreeg het idee dat veel mensen een uitje wilden rond wat anders de avondklok geweest zou zijn. Of zie ik spoken?

Groeten,

Temet

Dat was bij ons niet zo, het was de hele dag door druk. Met de standaard pieken vlak voor het werk, rond drie uur (met kinderen), rond half vijf (mannen in werkkleding) en vlak na het avondeten (jonge stelletjes). Na half negen hadden wij nog maar een enkeling.

kenfan schreef op 18-03-2021 om 10:09:

[..]

ik vermoed dat je je eigen (suggestieve) vraag allang beantwoord hebt?

Welke randstedelijke bubbel? Als ik de kaart met verkiezingsuitslagen zie is het land vrijwel geheel blauw (VVD). Ik zie geen duidelijk verschil tussen randstad/platteland. Nederland is eensgezind en die gekkies van FvD moet je niet zoveel aandacht geven.

'deze Amsterdammer moest overdag gewoon werken. Daarom in de avond

gestemd. Net als m’n collega’s en vrienden. Het uitje was vooral het

kiezen van een leuke locatie en daar een wandelingen naartoe maken.

Volgens mij zie je inderdaad spoken '

Ik betwijfel het. De meeste mensen hielden zich aan de regel: werk thuis. En dan is het gemakkelijker om overdag even te gaan stemmen, vlak bij je huis. Dus het was juist erg verspreid. Gisteravond ergens na 21.30 werd gemeld dat de stembussen nu gesloten waren. Dat is normaal 21.00 uur. Daarvoor werd gemeld dat de mensen die om 21.00 uur nog voor het stembureau stonden wel nog mochten stemmen.

Dat is andere jaren niet zo, terwijl we andere jaren niet de mogelijkheid hebben om per brief te stemmen, al twee dagen eerder te stemmen en vanuit je werkplek (thuis) te stemmen. Ik denk dat Temet geen spoken ziet. Met een beetje redeneren kom je er ook wel.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.