Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Op wie ga je stemmen?


'Kritisch reflecteren op bijvoorbeeld de bijbel wordt niet op prijs gesteld op scholen met de bijbel.' Een enkele uitzondering veralgemeniseren, dat kan, maar het is pertinent niet waar voor de meeste scholen op religieuze basis. Gelukkig zijn er keuze-mogelijkheden en weten de mensen die daarvoor kiezen ook dat dat een keuze is en geen algemene en enige waarheid.

Tsjor

Ixia. schreef op 14-03-2021 om 23:39:

[..]

wie bedoel je?

Ik vond jouw post een gevalletje practice what you preach. Je vertelt het mooi, maar maakt een andere keuze o.b.v. vooroordelen. En Angela noemde de islam een invasieve religie. Slaat nergens op. Als je zo over religies wilt praten, geldt dat net zo goed voor het christendom. Maar ik ken ook een Hindoestaans meisje dat is uitgehuwelijkt en zo kan je doorgaan. Religieuze fanatici heb je in elke religie.

Verder is een neef van mij directeur op een basisschool. Hij zegt dat als hij rondleidingen geeft aan nieuwe ouders, dat sommige echt 'zwarte' kindjes gaan tellen in de klas. Of het aantal nog acceptabel is voor hen. Om je kapot te schamen... maar ze stemmen vast GroenLinks en hebben de beste bedoelingen voor iedereen.

Granola schreef op 15-03-2021 om 12:35:

[..]

Ik vond jouw post een gevalletje practice what you preach. Je vertelt het mooi, maar maakt een andere keuze o.b.v. vooroordelen. En Angela noemde de islam een invasieve religie. Slaat nergens op. Als je zo over religies wilt praten, geldt dat net zo goed voor het christendom. Maar ik ken ook een Hindoestaans meisje dat is uitgehuwelijkt en zo kan je doorgaan. Religieuze fanatici heb je in elke religie.

Verder is een neef van mij directeur op een basisschool. Hij zegt dat als hij rondleidingen geeft aan nieuwe ouders, dat sommige echt 'zwarte' kindjes gaan tellen in de klas. Of het aantal nog acceptabel is voor hen. Om je kapot te schamen... maar ze stemmen vast GroenLinks en hebben de beste bedoelingen voor iedereen.

hoe kom je tot de conclusie dat ze vast GroenLinks stemmen dan?

Zo, het is weer gelukt. Op een aanstormende nieuwe partij gestemd. En de plaatselijke journalist kwam me vragen waarom ik vandaag kwam stemmen, want ik was toch geen oudere. En of ik écht niet bij die jongeman achter mij hoorde want dan kon ze ons zo leuk samen op de foto zetten. Pffff.

Ik weet dat de PVV zichzelf links noemt. Ik weet ook dat luie journalisten dat overnemen. Uit stemgedrag in de TK blijkt echter dat de PVV op ieder beleidsterrein meer overeenstemt met de VVD dan met GroenLinks. Dus ook de terreinen als financien, economie en sociale zekerheid. De terreinen waar het klassieke onderscheid tussen links en rechts het meest naar voren komt.

https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php

Het was in 2017 en 2018 al zo en zeker niet veranderd.

https://decorrespondent.nl/6208/de-pvv-is-economisch-helemaal-niet-links-integendeel/373481344192-92be8b24

https://www.trouw.nl/nieuws/vergis-je-niet-ook-op-economisch-vlak-is-de-pvv-keihard-rechts~bdb6de73/

Ik krijg wel eens de indruk dat mensen die VVD stemmen het wat lastig vinden dat die partij meer overeenkomt met de PVV dan GroenLinks en om hardst roepen dat de PVV een linkse partij is. Verder het moge duidelijk zijn dat op de as progressief-conservatief de PVV sowieso meest op VVD lijkt. 

Libertine schreef op 15-03-2021 om 13:20:

[..]

hoe kom je tot de conclusie dat ze vast GroenLinks stemmen dan?

Omdat dat de grootste partij is in deze (bakfiets/yuppen) wijk.

tsjor schreef op 15-03-2021 om 08:20:

"..."

Maar er is ook een andere groep< mensen die nu een eigen woning hebben, die al op leeftijd zijn, woning afbetaald of bijna afbetaald, leven van AOW en pensioen (wat vaak best ruim is, ik zie de grijze koppen volop bij de nieuwe-auto-aanschaf staan). Die generatie heeft nog een soort schuld ten opzichte van de toekomst: in het verleden hebben wij (zeg ik maar even, ik ben ook al op leeftijd, werk wel nog) volop bijgedragen aan de huidige problemen, terwijl we vanaf 1968 (rapport van Rome) al wisten dat het niet houdbaar was.

Gefaciliteerd met wat subsidie heb ik inmiddels heel wat energiebesparende maatregelen kunnen nemen en daar ook een klein kapitaaltje voor bijgelegd. Dat kan, nu.

Met andere woorden: we kunnen best onderscheid maken tussen pas-begonnen huizenbezitters en de mensen die nu zover zijn dat zij, met weinig of geen hypotheek, geen kinderen meer in huis, AOW en pensioen waar ze later jaloers op zijn, om die mensen te motiveren zelf dingen aan te pakken. Daarvoor zijn wellicht wat subsidies nodig om mensen over de drempel te halen, maar dan moet je niet het volle bedrag per huis rekenen.

Tsjor

Mensen die hun hypotheek bijna afbetaald hebben, zouden er misschien ook slim aan doen om toch maar weer wat bij te hypotheken en dat geld in het verduurzamen van hun huis en tuin te steken. Als je inkomen best riant is, dus uiteraard miet bijstandsniveau of tussen dat en modaal, zie ik niet waarom je subsidie aan zou moeten vragen. De tijd van aanmoedigingspremies zijn we wat dit onderwerp voorbij vind ik. Het gaat nu puur om draagkracht.  Is die te laag, dan kan subsidie helpen. 

Alkes schreef op 15-03-2021 om 13:35:

Ik krijg wel eens de indruk dat mensen die VVD stemmen het wat lastig vinden dat die partij meer overeenkomt met de PVV dan GroenLinks en om hardst roepen dat de PVV een linkse partij is. Verder het moge duidelijk zijn dat op de as progressief-conservatief de PVV sowieso meest op VVD lijkt.

 

Kijk even naar het assenstelsel van Prodemos. PVV is links conservatief. Forum is veel rechtser. Zie hier: 

https://www.prodemos.nl/wp-content/uploads/2018/04/Het-Assenstelsel.pdf

Onderaan de pagina.

Granola schreef op 15-03-2021 om 14:11:

[..]

Kijk even naar het assenstelsel van Prodemos. PVV is links conservatief. Forum is veel rechtser. Zie hier:

https://www.prodemos.nl/wp-content/uploads/2018/04/Het-Assenstelsel.pdf

Onderaan de pagina.

In de meeste assen staat PVV rechtsonder of -midden. 

Granola schreef op 15-03-2021 om 12:35:

[..]

Ik vond jouw post een gevalletje practice what you preach. Je vertelt het mooi, maar maakt een andere keuze o.b.v. vooroordelen. En Angela noemde de islam een invasieve religie. Slaat nergens op. Als je zo over religies wilt praten, geldt dat net zo goed voor het christendom. Maar ik ken ook een Hindoestaans meisje dat is uitgehuwelijkt en zo kan je doorgaan. Religieuze fanatici heb je in elke religie.

Verder is een neef van mij directeur op een basisschool. Hij zegt dat als hij rondleidingen geeft aan nieuwe ouders, dat sommige echt 'zwarte' kindjes gaan tellen in de klas. Of het aantal nog acceptabel is voor hen. Om je kapot te schamen... maar ze stemmen vast GroenLinks en hebben de beste bedoelingen voor iedereen.

Als je goed gelezen Heb, zag je dat ik "26 jaar geleden" schreef en "wist ik veel". Voortschrijdend inzicht is iets waarvan ik eigenlijk verwacht dat ieder mens dat doormaakt, tenzij er duidelijk onvermogen is.  Iemand die zegt "ik dacht 40 jaar geleden al zo en nu nog", snap ik niet goed. Net als "ik ben zo opgevoed dussss....". 40 jaar geleden was ik niet met politiek bezig, wel met geloof. Nu enthousiast wel politiek, bewust van de klimaatproblemen en niet meer gelovig. Angela zegt het misschien wat stevig, maar ik ben het wel eens met haar mening over geloof. Ook ihkv voortschrijdend inzicht. Een andere opvatting moet ook gerespecteerd worden, maar als mijn eerlijke mening gevraagd wordt, moet de ander niet boos worden als ik die ongezouten geef.

tsjor schreef op 15-03-2021 om 10:39:

'Kritisch reflecteren op bijvoorbeeld de bijbel wordt niet op prijs gesteld op scholen met de bijbel.' Een enkele uitzondering veralgemeniseren, dat kan, maar het is pertinent niet waar voor de meeste scholen op religieuze basis. Gelukkig zijn er keuze-mogelijkheden en weten de mensen die daarvoor kiezen ook dat dat een keuze is en geen algemene en enige waarheid.

Tsjor

Serieus Tsjor?

Katholieke geestelijken mogen huwelijken tussen mensen van hetzelfde geslacht niet zegenen.

https://www.nu.nl/buitenland/6121980/katholieke-geestelijken-mogen-geen-homohuwelijken-zegenen-oordeelt-vaticaan.html

Is dat wat je kinderen wilt bijbrengen?

Granola schreef op 15-03-2021 om 14:06:

[..]

Omdat dat de grootste partij is in deze (bakfiets/yuppen) wijk.

mijn God wat zit je vol met aannames. Kinderen van kleur tellen in de klas=GroenLinks stemmer=bakfietsrijder=yup? 

Hahhaha.

Ixia. schreef op 15-03-2021 om 14:45:

[..]

Als je goed gelezen Heb, zag je dat ik "26 jaar geleden" schreef en "wist ik veel". Voortschrijdend inzicht is iets waarvan ik eigenlijk verwacht dat ieder mens dat doormaakt, tenzij er duidelijk onvermogen is. Iemand die zegt "ik dacht 40 jaar geleden al zo en nu nog", snap ik niet goed. Net als "ik ben zo opgevoed dussss....". 40 jaar geleden was ik niet met politiek bezig, wel met geloof. Nu enthousiast wel politiek, bewust van de klimaatproblemen en niet meer gelovig. Angela zegt het misschien wat stevig, maar ik ben het wel eens met haar mening over geloof. Ook ihkv voortschrijdend inzicht. Een andere opvatting moet ook gerespecteerd worden, maar als mijn eerlijke mening gevraagd wordt, moet de ander niet boos worden als ik die ongezouten geef.

Voortschrijdend inzicht is heel mooi. Vaak is het ook gewoon onbekendheid. Als je nooit praat met een vrouw met hoofddoek, is de algemene veronderstelling vaak dat zij dom is.

Ik ben het ook eens met Angela op het gebied van scheiding van kerk en staat. Gaat alleen in Nederland voorlopig niet gebeuren helaas. Ik viel alleen over de uitspraak van 'invasief geloof'. Als ze zo denkt, klink je net zo bang als een PVV'er.

Libertine schreef op 15-03-2021 om 15:06:

[..]

mijn God wat zit je vol met aannames. Kinderen van kleur tellen in de klas=GroenLinks stemmer=bakfietsrijder=yup?

Hahhaha.

Ik zei het al eerder, niks menselijks is mij vreemd. Het zijn overigens dezelfde aannames als dat rechtse mensen niet maatschappelijk betrokken zouden zijn.

Maar het komt bij GL-ers vaker voor hoor, denk maar even aan mevrouw Halsema en de basisschool van haar kinderen. Juist zij had een voorbeeld had kunnen stellen.

En Rutte die dan elke week op het Johan de Witt in de Schilderswijk doceert. Zou je van een linkser type verwachten, zoveel maatschappelijke betrokkenheid.

Altijd weer dat gezever over de basisschool van de kinderen van Halsema. Volgens mij heeft ze ze op een gegeven moment van school laten wisselen. Ze zijn vziw begonnen op de Kraal, en dat was (is) een hartstikke gemengde school. Het gezin woonde destijds vziw aan de Transvaalkade (prachtplek overigens) en die school was in de buurt. Aan de overkant van de ringvaart ligt de Watergraafsmeer. Zo ongeveer de witste en meest welvarende Amsterdamse wijk na Oud-Zuid. Als Halsema van meet af aan haar kinderen op een witte school had willen doen, had ze maar een van de scholen in de Watergraafsmeer hoeven kiezen, er zijn er meerdere redelijk dichtbij, zoals de Watergraafsmeerse Schoolvereniging met een fijne hoge ouderbijdrage. Dat heeft het gezin niet gedaan. Het kan best dat er - om wat voor reden dan ook - uiteindelijk is gekozen voor een andere school, maar het verwijt dat Halsema zo enorm hypocriet is omdat ze haar kindertjes niet op een school met gekleurde kinderen wilde hebben is gewoon onterecht. Als het zo eenvoudig was, waren die kinderen van meet af aan wel op een witte school geplaatst. 

Groeten, 

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.