Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Op wie ga je stemmen?


Wilgenkatje- schreef op 12-03-2021 om 15:35:

Niemand overweegt de Partij voor de Dieren, als luis in de pels? Ik inmiddels wel.

Hmmm, PvdD heeft wel wat vreemde commerciële connecties. Niet helemaal fris. Net als D66 trouwens. En GroenLinks heeft een vrouw met banden met extremistische moslimorganisaties hoog op de lijst staan. PVV heeft Graus. SP heeft een marxist met extreme ideeen als voorzitter van de jongerenclub. CDA heeft Slob, die vindt dat je homoseksuelen mag weren op school. Het is allemaal niet echt jofel als je goed kijkt. 

Pief schreef op 12-03-2021 om 16:17:

[..]

Hmmm, PvdD heeft wel wat vreemde commerciële connecties. Niet helemaal fris. Net als D66 trouwens. En GroenLinks heeft een vrouw met banden met extremistische moslimorganisaties hoog op de lijst staan. PVV heeft Graus. SP heeft een marxist met extreme ideeen als voorzitter van de jongerenclub. CDA heeft Slob, die vindt dat je homoseksuelen mag weren op school. Het is allemaal niet echt jofel als je goed kijkt.

Pief, als je nog niet begrijpt dat je je als persoon ernstig diskwalificeert door op een serieus enge partij te stemmen  . . . .  En dan ook nog zo'n posting als hierboven plaatsen. Kijk in de spiegel en denk na of je openlijke discriminatie wilt ondersteunen of niet. Zo nee, dan kun je daarna een partij zoeken die vast ook fouten/missers maakt, maar dan kun je die ene tenminste afstrepen.

gr Angela

ps naast natuurlijk degene waar je al niet op zei te stemmen, pvv en 'forum voor democratie'

@ Pief.

Denk dat het een tikfoutje is van je maar Arie Slob is van de CU. 

Angela1967 schreef op 12-03-2021 om 16:29:

[..]

Pief, als je nog niet begrijpt dat je je als persoon ernstig diskwalificeert door op een serieus enge partij te stemmen . . . . En dan ook nog zo'n posting als hierboven plaatsen. Kijk in de spiegel en denk na of je openlijke discriminatie wilt ondersteunen of niet. Zo nee, dan kun je daarna een partij zoeken die vast ook fouten/missers maakt, maar dan kun je die ene tenminste afstrepen.

gr Angela

ps naast natuurlijk degene waar je al niet op zei te stemmen, pvv en 'forum voor democratie'

Welke serieus enge partij stem ik dan op? Bedoel je Ja21? Heb je hun programma gelezen? En nee,  nanninga vind ik niet wat. Maar zij blijft ook weg uit de kamer.

Ja, ik ga ook op de Partij voor de Dieren stemmen. Zeker omdat de huidige coalitiepartij er zo goed voorstaan, hebben we een duidelijk tegengeluid nodig. Ik vind bovendien dat Esther Ouwehand dit tegengeluid op een zeer prettige en redelijke wijze weet over te brengen en dat is mij ook veel waard. Ik ben het niet eens met alles en de achterban van deze partij is me soms wat te extreem, maar ik gun deze partij mijn stem. 

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/groenlinks-kandidaat-bouchallikht-niks-gemerkt-van-banden-met-moslimbroederschap~bf959b9e/

Het is een lastig verhaal. Kortweg, de moslimbroederschap is natuurlijk veel genuanceerder en op plaatsen extreem fundamentalistisch enzovoort, maar het is ook een toenmalig antwoord op de machteloosheid van de 'westerse' politiek. De 'Baad' partijen, republikeinse 'westerse' partijen kregen na de dekolonialisatie toch niet de invloed en macht over hun eigen landen en productiemiddelen als verwacht.

Voor de 'islamisering' van de politiek in de arabische wereld, zelfs Saddam Hoessein was ineens een goede moslimleider volgens hemzelf. Het is een beetje zoals in Amerika men er prijs op stelt dat de president christelijk is en dat ook uitdraagt. Net als in Engeland overigens. Nederland is daar veel verder vandaan. En misschien wel zoals in de Nederlandse politiek men de populistische standpunten overneemt in het eigen partijprogramma om de populisten wind uit de zeilen te nemen.

Net als Fetullah Gulen, een religieuze emancipatiebeweging, vroegere bondgenoot van Erdogan, die zich vooral bezighoudt met scholing en meedoen met westerse instellingen.

Het dilemma is: vind je dat men mee mag doen en daardoor integreert in de Nederlandse of westerse samenleving? Of vind je van niet, want ze hebben extreme familieleden met antidemocratische waarden. Alleen daardoor zullen mensen toch meer richting de meer extremere kanten van die 'bewegingen' hun toevlucht zoeken. En niet de kans krijgen om beter aan te sluiten bij de huidige Nederlandse politiek waar ze vaak ook al decennia ervaring mee hebben en in opgevoed zijn.

Nou ja, dat is mijn standpunt en voor mij geen reden om niet op Groenlinks te stemmen. Misschien juist wel.

Toevallig heb ik er tijdens mijn studie over gelezen en zoon heeft er een werkstuk voor de middelbare school over gemaakt. Er is natuurlijk veel meer over te zeggen, maar er is een hoop koud watervrees en best terechte zorgen.

Over Annabel Nanninga overigens, zij scoort weer punten omdat ze een half jaar een Syrische vluchteling in huis heeft genomen die in het AZC vanwege zijn geaardheid daar geen leven had. Nou ja, Wilders zal ook wel zijn goede kanten hebben.

Toch stem ik niet op JA21 en ook niet op Wilders. Er zijn blijkbaar grenzen en die liggen voor iedereen anders. Het is maar waar je mee bekend bent en mee omgaat en wat er in je achtergrond zit denk ik.

`De PVDD was mijn tweede keuze, ik ga waarschijnlijk toch CU stemmen. 

Die ‘dierendingen’ zijn van waarde voor alles wat leeft, lijkt me. En ik gun ze graag wat meer zetels. Alle beetjes helpen, zullen we maar zeggen. Ben wel wat ongerust over populistische kiezers. Wat las ik ook alweer voor uitspraak pas ‘onderschat nooit het gewicht van een domme massa’ of zoiets. Klinkt wat aanmatigend, maar er zit wat in. 

Populistische/activistische kiezers zitten ook bij de PvdD. Enge mensen heb je trouwens overal, zie eerdere postings over enge mensen. Zelfs een ‘nette’ partij als CU heeft kandidaten met wereldvreemde ideeen.

Goed om te horen dat Annabel Nanninga een Syrische vluchteling in huis heeft genomen. Zij is zeker niet mijn type, maar tal van linkse figuren hadden hier de mond van vol en niemand die het deed. Dus kudos voor haar!

Ben wel blij dat ‘mijn’ partij er zo goed voor staat en we gewoon weten waar we aan toe zijn. Rutte gaat het klusje gewoon weer klaren. Is ook de enige die het kan, alleen Kaag komt enigszins in de buurt. De rest vertrouw je de job toch niet toe?

Wilgenkatje- schreef op 12-03-2021 om 20:37:

Die ‘dierendingen’ zijn van waarde voor alles wat leeft, lijkt me. En ik gun ze graag wat meer zetels. Alle beetjes helpen, zullen we maar zeggen. Ben wel wat ongerust over populistische kiezers. Wat las ik ook alweer voor uitspraak pas ‘onderschat nooit het gewicht van een domme massa’ of zoiets. Klinkt wat aanmatigend, maar er zit wat in.

Ik vind dierendingen zeker belangrijk, maar thema’s als kansengelijkheid, onderwijs en marktwerking nog net wat belangrijker.

Granola schreef op 12-03-2021 om 21:03:

Ben wel blij dat ‘mijn’ partij er zo goed voor staat en we gewoon weten waar we aan toe zijn. Rutte gaat het klusje gewoon weer klaren. Is ook de enige die het kan, alleen Kaag komt enigszins in de buurt. De rest vertrouw je de job toch niet toe?

Ik vind dat Rutte de coronacrisis goed aanpakt, maar ik denk ook dat Kaag of Ploumen minstens net zo’n goede MP zullen zijn als hij. En dat is ook nog eens beter voor ons land

Kaag

Ik zou Ploumen uitstekend vinden als MP. Een beetje Merkel-achtig als je heel snel kijkt. Maar Kaag is toch een klasse apart. Ik praat niet snel zo over iemand en ze zou het zelf denk ik ongemakkelijk vinden. 

Ik vind onze mp's vaak uitstralen dat ze zo graag mee willen doen met de grote heren en de dame, maar toch de jongen of het meisje  blijven die naar huis belt met "ma, pa, ik mocht op de foto met Macron, mijn dag kan niet meer stuk!!"  Kaag past gewoon tussen de hoge heren en dame. Ze voelt zich daartussen thuis, zij is ook de dame. 

Maar goed, genoeg de loftrompet geblazen over Kaag... Ik stem nooit op een persoon, maar op een partij. En binnen die partij gun ik iemand een rood vlakje. Dat wordt Kaag dus niet.

RosaMontana, pvdd is er toch niet alleen voor de dieren? Ze hebben overal een, naar mijn mening prima doortimmerde, visie op. Wij zijn natuurlijk ook gewoon maar dieren. De naam (pvdd) is en blijft suf, vind ik. Voor mij bijna een reden niet op ze te stemmen. Maar ik ga het toch weer doen, denk ik. 

Ik denk dat ik het zo oplos: bij verschillende opties heb ik twijfel. Ik ga een keuze maken en word dan lid van die partij, dan kan ik hen de komende 4 jaar beter volgen, ben ik alerter, en mocht ik tijd en energie overhebben kan ik meepraten over de punten die mij nu niet zo aanstaan.

Tsjor

https://www.ad.nl/koken-en-eten/parodie-op-stemwijzer-heel-handig-eet-je-frikandel-speciaal-dan-stem-je-pvv~aef0051d/

Grappige stereotypen per partij. Diverse topics, eten, drinken, vervoermiddel.

Groenlinks natuurlijk..........de bakfiets, De PVV................de frikadel

Als kieswijzer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.